Skyworth Group、上半期の純益は約20%増、売上総利益率は19.7%に上昇

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Skyworth Group、上半期の純益は約20%増、売上総利益率は19.7%に上昇

AsiaNet 80290 (1617)

【深セン(中国)2019年9月2日PR Newswire=共同通信JBN】Skyworth Group(00751.HK)は8月27日の営業終了後、2019年の中間決算を発表した。グループの上半期の売上高は172億3000万元(約24億米ドル)、売上総利益率は前年の17.3%から19.7%に上昇した。同期間の税引き前利益と純利益は5億6200万元(約7860万米ドル)と3億4800万元(約4860万米ドル)で、それぞれ前年同期比46%、20.4%の増加となった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190830/2566354-1

(写真説明:Skyworthのスマート電気製品ライン)

同期間中、同社は競争力強化のため各種の高品質スマート製品の研究開発(R&D)に20.6%の大幅増となる9億800万元(約1億2700万米ドル)を投資した。同社の財務状態は一層最適化され、2019年6月30日時点の資本帳簿価格は、2018年12月31日時点から28.7%もの大幅増となる42億6500万元(約5億9600万米ドル)に上った。

上半期、Skyworth Groupは転換戦略の実施を継続した。マルチメディア事業では、インターネットコンテンツ売上高が前年同期比39.3%の大幅増となり、アクティベーション済みのスマートテレビユーザーが3800万人を超え、1日平均のアクティブユーザー数は1385万人に達した。同社は、カラーテレビの製品ポートフォリオと顧客データベース構造を調整し、OLEDテレビの市場浸透を加速し、業界での地位強化のためハイエンド製品を展開することで市場シェアを向上することにより、先発者の優位性を積極的に利用した。

スマートシステム・テクノロジーが牽引力となり、デジタル・セットトップボックス事業が伸び、スマートホーム、IoT、セキュリティエンジニアリングの各部門を立ち上げ、新たな成長の道筋を開いた。

家電製品部門のハイエンド製品に集中する戦略を採用した後、同社のスマート電化製品事業は、市場ポジショニング、ブランド、スケールおよび価格に関して全般的な向上を経験した。販売チャネル・ポートフォリオの最適化が進み、大型家電量販チェーン店からeコマースのサイト、中国の小規模市町村の昔ながらの商店に至るあらゆる販売チャネルをカバーし、売上高と販売量の両方を押し上げた。

技術、市場、ブランドの優位性を有するSkyworthは、全国的な4K/8Kビデオ産業の開発を加速するために中国政府が年初に取った措置から最大限の利益を享受する見通しである。

ソース:Skyworth

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Skyworth Group H1 net profit grows nearly 20%, gross profit margin increases to 19.7%

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SHENZHEN, China, Sept. 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Skyworth Group (00751.HK) released its 2019 interim results after-hours on August 27.

The group booked turnover of 17.23 billion yuan (approx. US$2.4 billion) for the period,

with gross profit margin increasing to 19.7% from 17.3% a year earlier. Profit before tax

and net profit stood at 562 million yuan (approx. US$78.6 million) and 348 million yuan

(approx. US$48.6 million) for the six months, up 46% and 20.4% year on year, respectively.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190830/2566354-1

(photo caption: Skyworth’s smart electrical product line)

During the period, the company invested 908 million yuan (approx. US$127 million)

in the R&D of several high-quality smart products in a move to enhance competitiveness,

up significantly by 20.6%. The company's financial position was further optimized,

with book value of capital rising to 4.265 billion yuan (approx. US$596 million)

as of June 30, 2019, a significant improvement of 28.7% from December 31, 2018.

In the first half, Skyworth Group continued to implement its transformation

strategy: in the multimedia side of the business, Internet content revenue

surged 39.3% from the same period last year, with activated smart TV users

exceeding 38 million and the daily average number of active users reaching

13.85 million. The company aggressively leveraged its first-mover advantages by

adjusting the color TV product portfolio and the customer database structure,

accelerating the market penetration of OLED TV, and enhancing market share by

rolling out high-end products to consolidate its position across the industry.

Driven by smart system technologies, the digital set-top boxes business grew,

while smart home, IoT and security engineering segments were launched, opening

up new growth paths.

Following the adoption of a strategy focused on the high end of the consumer

electronics sector, the firm's smart electronics business received a general

upgrade in terms of market positioning, brand, scale and price. The sales

channels portfolio was further optimized, providing coverage across all sales

channels from large chain home appliance stores to e-commerce sites and

traditional shops in China's smaller towns and cities, giving a boost to the

rise in both turnover and sales volume.

With technical, market and brand advantages, Skyworth is expected to fully

benefit from actions undertaken by Chinese government at the beginning of the

year to speed up the development of a nationwide 4K/8K UHD video industry.

Source: Skyworth

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