◎地元の4300人以上を雇用  アフガン・ワイヤレス、5000人を目指す

アフガン・ワイヤレス

◎地元の4300人以上を雇用  アフガン・ワイヤレス、5000人を目指す

AsiaNet 48871

☆共JBN 外0448(産業、携帯電話)(12・4・2)

【産業担当デスク殿】48871

◎地元の4300人以上を雇用  アフガン・ワイヤレス、5000人を目指す

【カブール31日PRN=共同JBN】アフガニスタンの有力通信会社で同国最大の民間雇用企業であるアフガン・ワイヤレス社(AWCC)は、地元アフガニスタン人4300人以上を雇用するという重要な分岐点を越えた。AWCCはアフガニスタン国民に対する責務の履行を継続し、同社創設10周年までには5000人を地元で直接雇用するという短期目標を掲げている。AWCCは、トップアップカード・リセラー、パブリック・コール・オフィス(PCO)メンバー、シムカード・ディーラーを通じて、間接的には10万人以上の雇用に携わっている。AWCCの職員は、その97%以上がアフガニスタン人で構成されており、まさにアフガニスタン人が指導・運営する企業であることを示している。

地元採用された4300人は、AWCCの「アフガン開発プログラム」(ADP)の恩恵を受けている。ADPはAWCCが推進するプログラムで、同社地元スタッフに対してトレーニングや雇員つなぎ止めのサービスを提供している。AWCCのマネジングディレクターであるアミン・ラミン氏はAWCCが人材に投資していることについて「AWCCが長期的に成長するには、詰まるところ同社の雇員が成功することにかかっている」と語った。AWCCはトレーニングと育成を通じて同社雇員に投資している。われわれは、より良いアフガニスタンを支援して当社の雇員により良い生活を提供する重要な役割をAWCCが果たすことを望んでいる。当社の幹部スタッフは、雇員が専門職として成長し、個人として磨きをかけ、さらにはすべての潜在能力を発揮できることを支援する職場文化を育むことになっている。

AWCCの人材担当マネジャーであるナディル・アブドラー氏は同社の地元採用の取り組みについて「AWCCは日々、地元アフガニスタン人の応募者を積極的に採用している。AWCCは(1)実習経験(2)ネットワークとフィードバックを通じた職場関係(3)公式のトレーニング機会-の3つの方法によって個人が育つ機会をつくり出している」と語った。

AWCCのイーサン・バヤト会長は、アフガニスタン人がネットワークを構築し、それを維持していることを誇りにしているとし、「AWCCは電気通信業界のリーダーであり続けることに取り組み、常に当社の将来に貢献することができるアフガニスタンの人々の採用に関心を払っていく。アフガニスタン人はトレーニングと実習経験を通じて通信分野を素早く理解し、現在はAWCCの日常業務の多くの面を担っている。さらに、彼らは家族を養い、生活の向上ができた。また、AWCCで経験を積んだアフガニスタン人の多くが自らの事業をスタートさせたり、アフガニスタン人の労働力の育成につくしている他の企業に就職したりしている」と述べた。

採用情報についてはAWCCのウェブサイトhttp://www.afghan-wiress.comを参照し、AWCCのアフガニスタン国民へのコミットメントに加わってほしい。

▽アフガン・ワイヤレス(Afghan Wireless)について

カブールに本社を置くAWCCはアフガニスタン全域で約400万の加入者にサービスを提供し、アフガニスタン人を最も多く雇用する企業の一つである。AWCCは4300人以上を直接雇用し、そのほかに1万人を間接雇用している。AWCCは家庭および企業顧客に無線とブロードバンド通信を提供するリーダーである。詳細についてはウェブサイトhttp://www.afghan-wireless.comか、テレフォン・システム・インターナショナル(TSI)のウェブサイトhttp://www.tsiglobe.comを参照。

連絡先は以下まで。

Alberto Lopez,

a.lopez@tsiglobe.com,

+97-142278695

(了)

Afghan Wireless on Target to Hire 5,000 Local Afghan Employees

PR48871

KABUL, Afghanistan, Mar. 31, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Afghan Wireless ("AWCC"), Afghanistan's leading telecom operator and one of

Afghanistan's largest private employers, has crossed a significant threshold in

hiring more than 4,300 local Afghan employees. AWCC has a short-term goal of

directly employing 5,000 locals before its 10th Anniversary to continue to show

it's commitment to the Afghan people. Indirectly, AWCC is involved with

employing more than 100,000 local Afghans through Top Up card resellers, Public

Call Office (PCO) members, and sim card dealers. AWCC's work force is now

comprised of over 97% Afghans showing AWCC is truly a company run and led by

Afghans.

    The 4,300 employed locals benefit from AWCC's "Afghan Development Program"

(ADP). ADP is the program that AWCC uses in providing training and retention

services to its local staff. Amin Ramin, AWCC's Managing Director, had this to

say about AWCC's investment in personnel resources, "AWCC's long-term growth

ultimately rests on the successes of its employees. AWCC invests in our

employees through training and development. We want AWCC to play a significant

role in providing a better Afghanistan and that provides better lives for our

employees. All our managerial staff members are expected to support a work

culture directed towards helping our employees grow professionally, improve as

individuals, and ultimately achieve their full potential."

    Mr. Nadir Abdullah, AWCC's Human Resources Manager, commented on AWCC's

local recruitment effort. "AWCC actively recruits local Afghan candidates every

day. AWCC creates opportunities for personnel development in these three ways:

    

    1) On-the-job experiences

    2) On-the-job relationships through networking & feedback

    3) Formal training opportunities"

    AWCC's Chairman, Ehsan Bayat, is proud to continue to see Afghans building

and maintaining the network, "AWCC strives to remain a telecommunication leader

and is always interested in employing Afghanistan's men and women that can

contribute to the company's future. The Afghan people have quickly grasped the

telecom field through training and on the job experience and now run many

facets of AWCC's day to day operations. In turn, they are helping to provide

for their families and make a better life. Also, many Afghans that have gained

experience at AWCC have gone on to start their own businesses or joined other

companies which has further helped develop the Afghan workforce. "

    For employment opportunities, kindly contact AWCC at

http://www.afghan-wireless.com and be a part of AWCC's commitment to the Afghan

people.

    About Afghan Wireless - Headquartered in Kabul, AWCC serves approximately

4,000,000 subscribers throughout Afghanistan; and is one of the largest

employers of Afghans. AWCC employs over 4,300 people directly and another

100,000 indirectly. AWCC is a leader in delivering wireless and broadband

communication solutions to residential and business customers. Additional

information is available at http://www.afghan-wireless.com or through the

Telephone Systems International ("TSI") website at http://www.tsiglobe.com.

    CONTACT: Alberto Lopez, a.lopez@tsiglobe.com, +97 142278695

    SOURCE:  Afghan Wireless

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中