◎世界燃料品質協会(IFQC)が自動車ディーゼル燃料の硫黄上限で格付け

世界燃料品質協会(IFQC)

◎世界燃料品質協会(IFQC)が自動車ディーゼル燃料の硫黄上限で格付け

AsiaNet 49490

共同JBN 0713 (2012.5.30)

◎世界燃料品質協会(IFQC)が自動車ディーゼル燃料の硫黄上限で格付け

【ヒューストン2012年5月30日PRN=共同JBN】世界燃料品質協会(IFQC)(http://www.hartenergy.com/Downstream/Research-And-Consulting/International-Fuel-Quality-Center)は、自動車用ディーゼルの硫黄分上限値に基づくトップ100カ国をランク付けした結果、現在44カ国で自動車用ディーゼル燃料が世界で最もクリーンであることが分かった。

IFQCのリイサ・キウル・グリフィス事務局長は「硫黄分の削減は基本的かつ特有な問題であり、運送部門から排出される大気中のすべての汚染を低減する石油燃料精製処理上の唯一要因である。そういう訳でこれは、海運用燃料のようなほかの分野の硫黄分上限値を下げるプレッシャーと動きを付け加えることになる」と語った。

アルメニアとニューカレドニアはIFQCの年次ランキングの上位に選ばれてグループに新たに加わり、硫黄分含量が10ppmのディーゼルエンジンに全国的に移行する作業を完了した。トップ47カ国はさまざまな実施タイムリミットで最大限の硫黄分上限値で15ppmもしくはそれ以下となっている。

最大限の硫黄分上限値が7000ppmから500ppmまで下げ、47位上げて83位にとなってトップ100カ国の加わったエクアドルを中心に、6カ国が2012年リストにはいった。サウジアラビアは23位上げて83位でエクアドルと並んだ。サウジアラビアの最大限のディーゼル硫黄分含量は800ppmから500ppmに低減した。

石油業界出版社Hart Energyのクリスティン・クラバース上級副社長は「(ディーゼルは)世界のあらゆる石油製品の中で最大の成長を遂げている蒸留成分であり、このような品質条件を実現することはさらに難しい問題になっている。IFQC関係者であるわれわれすべては、世界各国政府、自動車メーカー、精製業者、技術供給者が世界の素晴らしい環境上のサクセスストーリーの一つに等しく貢献したことを心から祝意を表す」と語った。

IFQCアナリストは、国家基準と年間実施率の許される最大限の上限を格付けの基礎としている。完全なリストはhttp://www.ifqc.orgで閲覧できる。

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接触先は以下の通り。

 Susan D. Emfinger (semfinger@hartenergy.com)

  tel +1-713-260-1069

ソース:International Fuel Quality Center (IFQC)

Ranking Shows Continued Global Reductions in Diesel Sulfur Limits

PR49490

HOUSTON, May 30, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

                     - Sweden, Germany, Japan lead IFQC's Top 100

The International Fuel Quality Center (IFQC)

(http://www.hartenergy.com/Downstream/Research-And-Consulting/International-Fuel

-Quality-Center) has ranked the Top 100 countries based on sulfur limits in

on-road diesel and found that 44 countries can now boast that their on-road

diesel fuel is the cleanest in the world.

"Sulfur reduction remains essential and unique, as it is the only component of

the refining process for petroleum fuels that lowers all airborne pollutants

from the transport sector. This is why there is added pressure and a movement

to reduce sulfur limits in other categories, like marine fuels," according to

Liisa Kiuru-Griffith, executive director, IFQC.

Armenia and New Caledonia joined the select group atop IFQC's annual ranking by

completing their nationwide transitions to diesel fuel with sulfur content of

10 ppm. The top 47 countries share a maximum sulfur limit of 15 ppm or less

with varying implementation timelines.

Six countries advanced in the 2012 list, led by Ecuador, which joined the Top

100 by lowering its maximum sulfur limit from 7,000 ppm to 500 ppm and moving

up 47 spots to No. 83. Saudi Arabia joined Ecuador at No. 83 by rising 23

spots. Its maximum diesel sulfur content was lowered from 800 ppm to 500 ppm.

"With distillates experiencing the largest growth among all petroleum products

globally, it makes it even more challenging to achieve such strict quality

requirements," said Kristine Klavers, senior vice president, Hart Energy. "All

of us at IFQC extend hearty congratulations to global governments, automakers,

refiners, and technology suppliers - all who contributed equally to one of the

world's great environmental success stories."

IFQC's analysts based the rankings on maximum allowable limits in national

standards and year of implementation. The complete list can be found at

http://www.ifqc.org.

Hart Energy (http://www.hartenergy.com) provides specialized data/information

products and member-only services to targeted audiences worldwide and ranks

among the leading providers of news, data, and analysis for the global energy

industry. Its core publishing and consulting expertise has been extended to

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engineering and automotive industries, utilities, leading NGOs, and the world's

major governments.

Contact:  Susan D. Emfinger (semfinger@hartenergy.com)

          tel +1-713-260-1069

SOURCE:   International Fuel Quality Center (IFQC)

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