◎英国の真髄を堪能する夏 セルフリッジ(Selfridges)が大展開
◎英国の真髄を堪能する夏 セルフリッジ(Selfridges)が大展開
AsiaNet 49500
共同JBN 0728(2012.5.31)
◎英国の真髄を堪能する夏 セルフリッジ(Selfridges)が大展開
【ロンドン2012年5月30日PRN=共同JBN】この夏、世界が英国に注目するが、その中核がセルフリッジ(Selfridges)の屋根の下で脈打っている。5月末から9月初めまで、名高い「世界最高のデパート」が英国史上最も刺激的な文化とスポーツの夏を祝う。セルフリッジは女王の戴冠60年と夏のスポーツ祭典への想像力に富んだオマージュとして、このイベントを「ビッグ・ブリティッシュ・バン(Big British Bang)」と呼ぶ。セルフリッジはショッピングとともに、陽気で何も恐れないセルフリッジ流ひねりを織り込んだ「英国人気質」を楽しむために、今夏訪れるべき風変わりな場所になる。ビッグ・ブリティッシュ・バンは独自の商品やイベント、特別な取り組みとともに、エチケット、ユーモア、慣習、ファッション、アート、スポーツ、料理、そしてイーストエキスのペースト「マーマイト(marmite)」など、類を見ない英国のすべてを称える。
マルチメディア・ニュースリリースは以下を参照。
http://www.multivu.com/mnr/53830-selfridges-queens-jubilee-big-british-bang
セルフリッジは自身が英国の象徴として(http://style.selfridges.com/self-expression/big-british-bang-history-selfridg)英国の「偉大なもの」すべての創造的遊び場に変身している。百貨店の伝説の屋上は夏の間、再公開され、誰でも訪問できる。1930年代、草に覆われた屋根をまともな娯楽スポットに転換、特にロンドンの淑女たちには好評だった。屋上には庭園、カフェ、ファッションショーの舞台、さらに女性だけのガンクラブもあった。この夏、セルフリッジの屋上には9ホールのおかしなゴルフコースがオープンした。糖菓フォンダンと練り糖衣に覆われ、ケーキスタンドのバンカーと砂糖の滝もあり、ビッグベン、セントポール寺院、タワーブリッジなどロンドン名所をかたどった巨大なケーキとゼリーのディスプレーのように見えるコースデザインになっている。セルフリッジの屋上は夏の訪問客にロンドンの美観を面白おかしく提供するが、その下ではたっぷりとショッピングを楽しめる。
セルフリッジの有名なウインドーは、パール製ボタンの黒衣をまとった「パーリーキング、パーリークイーン(Pearly Kings and Queens)」から記憶に残るひねりを利かせた衛兵交代まで、異様な改造を施された英国の典型的シーンを展示する。セルフリッジ全店では夏いっぱい、工夫を凝らした展覧会、興味深いパフォーマンス、際立つ英国ブランド・商品のコレクションを展開、特に手を加えられた店舗ではアイコニックな英国人必携品をテーマにする。
セルフリッジは1世紀以上にわたり(http://www.selfridges.com/en/StaticPage/Our+Heritage)ショッピング体験の再定義を主導、1909年の有名な一節「お客様は常に正しい」を生み出したといわれている。セルフリッジは顧客が手を触れられるよう巧妙に商品を並べ、ショッピングに楽しさを盛り込んだ最初の小売店である。初期に店内の特殊体験を創出したことでも知られる。現在の屋上装置は過去を尊重しており、ドレスアップした買い物客がロンドンのスカイラインを背景とするカフェやミニゴルフコースに向けて徐々に登れるようになっている。
英国は王室も反逆者も両極端の国として世界に知られている。英国人を何人か例示してみると、ビッグ・ブリティッシュ・バンを通じて、セルフリッジがいかに全力を挙げて変わった英国文化を称賛しているかが分かる。
*ファッション
粋なダンディーからモッズ、パンクまで、英国人は常にファッションの先端にいた。彼らは自分を喜ばせるために衣服をまとい、他人がどう思おうとほとんど気にしない。
セルフリッジは評価の高いファッションキュレーター、ジュディス・クラーク氏の特別制作「ブリタニカ1951-1953展」(http://style.selfridges.com/self-expression/rule-britannica)で披露された女王戴冠時代のスタイルのエッセンスを再現している。再現されたファッション作品には、絞ったウエスト、カプリパンツ、コルセット無用のトップス、上品なスカート、まばゆいドレスなど50年代の流行に敏感な衣装が含まれている。歴史的で非現実的な外見は戴冠時代、1952年の流行色、シャンパンピンクをとり入れた高名な英国の帽子職人、スティーブン・ジョーンズ氏の手による帽子コレクションで補完されている。展示会は6月24日まで、セルフリッジのウルトララウンジで開かれている。
*王室
女王が支配している! エリザベス女王即位60周年の年、英国民の80%は君主制継続を支持した。
ビッグ・ブリティッシュ・バンは、昨年のロイヤルウエディングの記憶も生々しい王室関連のあらゆる妄想を満たしている。歴史的な王室戴冠用の王室御用達デンツ社(Dents)製グローブの特別コレクション(http://style.selfridges.com/whats-in/historic-dents-glove-exhibition-showcases-queen-elizabeth-i-coronation-glove-selfridges-lon)が一般公開されるのは今回が初めて。セルフリッジのコンセプトストア「ワンダールーム(Wonder Room)」に展示されている呼び物は、エリザベス1世が1559年1月15日、ウェストミンスター寺院の戴冠式で着用した左手の長手袋である。386年前、物議を醸したチャールズ1世が身に着けた予備の両手袋もある。コレクションにはビクトリア女王の葬儀用グローブやいくつかの記念行事用遺品もある。入場者は金メダルや真珠を連ね絹に刺繍を施した精密な手袋も見逃せない。
*宝石
戴冠用宝石は14世紀初頭以来、ロンドン塔で厳重に保管され、盗まれたことはない。英国には信じがたい歴史があり、愛する過去を身近に抱えている。
セルフリッジではこの夏「ビッグ・ブリティッシュ・ショップ(Big British Shop)」(http://www.selfridges.com/en/Features-Gifts/Features/Big-British-Bang/Big-British-Shop)が才気煥発で先端を行く世界最高級の幅広い英国製品を並べる。独特で精妙なティアラがショパール(Chopard)、ティファニー(Tiffany & Co.)、シャネル(Chanel)、ブルガリ(Bvlgari)、クロムハーツ(Chrome Hearts)など有名宝石店から提供されている。
女王を見習いたい人には宝石入り頭飾りを各価格に従って見て回れるティアラ専門店がある。
*上品なショッピング
英国人は価格交渉の煩雑さを避けるため、最初に定価を考案した。秩序だった列を作り「どうぞ」「ありがとう」「ごめんなさい」と声をかけることはほとんどの取引で不可欠になっている。
セルフリッジの「ビッグ・イエロー・ショップ(Big Yellow Shop)」(http://www.selfridges.com/en/Features-Gifts/Features/Big-British-Bang/Big-Yellow-Shop)は創業100周年を祝った2009年以来の再登場。独自の限定商品をいち早く手に入れる大きなチャンスである。セルフリッジの銘入りパントン109(Pantone 109)からレイバン(Ray-Ban)、イラマスカ(Illamasqua)まで、収集価値がある素晴らしい土産物がそろう。
*カパティー(Cuppa Tea)
英国人は元気を回復する紅茶とスコーンの時間などちょっとした楽しみを好む。英国文化では奇行も同様に慈しむ対象である。
セルフリッジはビッグ・ブリティッシュ・バンのため屋上の野外スペースを再開「ビッグ・ルーフトップ・ティー&ゴルフ・パーティー(Big Rooftop Tea & Golf Party)」(http://style.selfridges.com/whats-in/coming-soon-big-rooftop-tea-golf-party)を開設した。デイルズフォード社(Daylesford)の100%オーガニック・ティーショップではダイナーがオクスフォード通り「最高の紅茶」を楽しめる。欧州随一の繁華街の喧騒から6階上のファッショナブルな新天地で寛げるということだ。ティーショップの隣には9ホール、2530平方フィートの変なゴルフコースがある。有名な英国のジャムオタク、サム・ボンパス、ハリー・パー両氏がデザインした英国秘蔵のデザート類に触発されたものだ。
*英国美人
ツイッギーからダイアナ妃、さらにキャサリン妃まで、世界で最も写真に撮られた女性の多くは英国人である。
5月から6月初めにかけて、英国内のセルフリッジ全4店で「ビッグ・ビューティー・バン(Big Beauty Bang)」(http://style.selfridges.com/whats-on/big-beauty-bang-selfridges-london/?cm_re=spotlightRow-_-CTALink-_-bigBeautyBang)が行われている。顧客は「ビューティーホール(Beauty Hall)」でパーリーキング、パーリークイーン、王座、ワンマンバンドの登場とともに英国文化が現実となり、王族のようにもてなされる。買い物客は化粧カウンターで高級品を使ったスペシャルトリートメントを受け、英国伝統のゲーム、シーサイド・グラバー(Grabber)の腕前を披露するチャンスもある。そこでツキに恵まれればビューティー賞を手に入れることができる。
2012年夏のセルフリッジ体験に関する詳しい情報は専用サイト(http://www.selfridges.com/bigbritishbang)を参照。
▽問い合わせ先
Gabrielle Shaw Communications
Jeannette Whiting
+44(0)2077318811
Email: Jeannette@gabrielleshaw.com
Allison Lawrence
+44(0)2077318811
Email Allison@gabrielleshaw.com
ソース:Selfridges & Co
Selfridges Kicks off Summer 2012 with a Big British Bang
PR49500
LONDON, May 30, 2012 / PRN=KYODO JBN/ --
Famed London store becomes top destination for all things
delightfully British
The world's eyes are on Britain this summer, and the heart of the nation is
beating under the roof at Selfridges. From late May through early September,
the famed 'Best Department Store in the World' celebrates the most exciting
cultural and sporting summer in Great Britain's history. Selfridges calls its
tribute the Big British Bang, a fanciful homage to the Queen's Diamond Jubilee
and this summer's sporting events. Selfridges is a fantastic place to visit
this summer, for shopping and for a mash up of 'Britishness' with an amusing
and irreverent Selfridges twist. The Big British Bang collides exclusive
products, events and special initiatives together to celebrate all that Great
Britain does like no other nation on earth including etiquette, humour,
customs, fashion, art, sports, food - even marmite!
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/mnr/53830-selfridges-queens-jubilee-big-british-bang
A British icon
[http://style.selfridges.com/self-expression/big-british-bang-history-selfridges
] in its own right, Selfridges has been transformed into a creative playground
for all that is GREAT in Britain. The store's legendary rooftop has been
re-opened for the summer, and everyone is welcome. In the 1930s, the store
turned its grass-covered roof into a proper pleasure spot that was especially
popular with London's ladies. The roof featured gardens, cafes, fashion shows
and even an all-girl gun club. This summer, Selfridges roof features a
nine-hole crazy golf course. Clad in fondant and piped icing with cake stand
bunkers and sugary waterfalls, the course is designed to look like a giant
display of cakes and jellies modelled after famous London landmarks such as Big
Ben, St Paul's Cathedral, and Tower Bridge. The rooftop at Selfridges will
offer summer visitors a playful take on London's finest sights, with plenty of
great shopping below.
The store's famous windows present zany reinventions of typically British
scenes - from Pearly Kings and Queens to an unforgettable twist on the changing
of the guard. All summer long, Selfridges will unveil curated exhibitions,
amusing performances, and a jolly good collection of British brands and
products through all departments, and in a specially edited shop devoted to
iconic British must-haves.
For over a century [http://www.selfridges.com/en/StaticPage/Our+Heritage ],
Selfridges led the way in redefining the shopping experience and is credited
with coining the famous phrase, 'The customer is always right' in 1909.
Selfridges was the first retailer to put the fun into shopping by cleverly
arranging products so that customers could touch them. Early on, Selfridges was
also known for creating extraordinary experiences in the store. The current
roof installation is a nod to the past, when well-dressed shoppers could nip up
for a spot of tea and mini-golf against the London skyline.
Great Britain is known around the world as much for royals as for rebels -
it's a nation of extremes. Here are a few examples of the British persona, and
how Selfridges goes all out to celebrate the wonderfully wacky English culture
through The Big British Bang:
Fashion: From dapper dandies to mods and punks, Britain has always been at
the forefront of fashion. Brits dress to please themselves and have little time
for concern about what others think.
Selfridges relives the essence of style from the time of the Queen's
coronation with 'Britannica 1951-1953',
[http://style.selfridges.com/self-expression/rule-britannica ]', a specially
created exhibition by esteemed fashion curator Judith Clark. The recreated
fashion pieces include a collection of 50s fashion-forward looks including
cinched waists, Capri pants, corset-free structured tops, sophisticated skirts
and dazzling dresses. The historical and surreal looks are complemented by a
hat collection created by famed British milliner Stephen Jones, referencing the
en vogue colour of the 1952 coronation season - Champagne Pink. The exhibition
takes place in Selfridges Ultralounge, continuing through 24 June.
Royalty: She rules! In her Diamond Jubilee year the Queen has 80% of
Britons wanting the country to remain a monarchy.
The Big British Bang feeds the obsession for all things royal, hot on the
heels of last year's Royal Wedding. A special collection
] of historic royal coronation gloves created by Dents, the recognised glove
makers of the monarchy, is on public display for the first time ever. Presented
in the Wonder Room, Selfridges concept store, the exhibition's highlights
include the left-hand gauntlet glove of Queen Elizabeth I worn at her
coronation ceremony on 15 January 1559 at Westminster Abbey. Also featured is a
pair of 386 year-old occasional gloves worn by the controversial Charles I. The
collection includes additional relics such as Queen Victoria's mourning gloves
and several Jubilee celebration gloves. Visitors will not want to miss the
intricate detailed gloves adorned with hand embroidered fine silk and gold
medal threads and pearls.
Jewels: The Crown Jewels have been guarded in the Tower of London since the
early 14th century and have never been successfully stolen. Britain has an
incredible history and holds its beloved past close.
At Selfridges this summer, The Big British Shop
http://www.selfridges.com/en/Features-Gifts/Features/Big-British-Bang/Big-British-Shop
] boasts an amazing range of witty, edgy, and world-class British products.
Exclusive and exquisite tiaras are on offer from famed jewellers including
Chopard, Tiffany & Co., Chanel, Bvlgari and Chrome Hearts in a dedicated tiara
shop where those looking to emulate the Queen herself can browse jewelled
headpieces to meet every price point.
Civilised shopping: Brits first invented the idea of the fixed price to
avoid the embarrassment of haggling. Forming orderly queues, saying 'please',
'thank you' and 'sorry' are de rigueur for most transactions.
At Selfridges, The Big Yellow Shop
[http://www.selfridges.com/en/Features-Gifts/Features/Big-British-Bang/Big-Yello
w-Shop ] will reappear for the first time since the store's centenary
celebrations in 2009. This is a great moment to snap up limited-edition
exclusive products from an extended range created in Selfridges signature hue
Pantone 109, from Ray-Ban to Illamasqua, for collectable souvenirs with serious
cool factor.
Cuppa Tea: Brits love their small pleasures, such as the restorative
pleasures of tea and scones. This leaves room for big eccentricities, which are
equally cherished in UK culture.
For The Big British Bang, Selfridges reopens the outdoor space atop the
store to introduce The Big Rooftop Tea & Golf Party
http://style.selfridges.com/whats-in/coming-soon-big-rooftop-tea-golf-party ].
This 100% organic tea shop from Daylesford invites diners to enjoy 'the highest
tea' on Oxford Street and relax in a fun and fashionable new haven six floors
above the hustle and bustle of Europe's busiest shopping street. Neighbouring
the teashop is a 9-hole, 2,530 square foot crazy golf course inspired by
treasured English desserts and sweets designed by celebrated British
jellymongers Sam Bompas and Harry Parr of Bompas & Parr.
British Beauties: From Twiggy, to Princess Diana, to Kate Moss, many of the
world's most photographed women have been British.
Through May and early June, the Big Beauty Bang
] will be popping up at all four Selfridges locations in the UK. Customers will
be treated like royalty in the Beauty Halls as British culture comes to life
around them through the appearances of Pearly Kings and Queens, royal thrones
and a one-man band. The make-up counters will feature exclusive products and
specialty treatments and shoppers will have the opportunity to show off their
skills at a traditional English seaside 'Grabber' game where with a bit of luck
too, beauty prizes can be won.
To learn more about experiencing Selfridges in the summer of 2012, please
visit: http://www.selfridges.com/bigbritishbang.
Contact:
For further information and images, please contact:
Gabrielle Shaw Communications
Jeannette Whiting, +44(0)2077318811
Email: Jeannette@gabrielleshaw.com
Gabrielle Shaw Communications
Allison Lawrence, +44(0)2077318811
Email Allison@gabrielleshaw.com
SOURCE: Selfridges & Co
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