◎アジア・太平洋地域の免税品、トラベルリテール売上高、欧州上回る
◎アジア・太平洋地域の免税品、トラベルリテール売上高、欧州上回る
AsiaNet 49552
共同JBN 0749(2012.6.12)
◎アジア・太平洋地域の免税品、トラベルリテール売上高、欧州上回る
【パリ2012年6月12日PRN=共同JBN】免税品とトラベルリテール共同体はアジア太平洋地域の業界史上で最も重要なイベントを先月開いた。ダイナミックなアジア・太平洋地域の業界の利害関係者が集まるシンガポールのTFWA Asia Pacific & GATE ONE2ONEの年次会議、展示イベントはこれまで17年の歴史にないほどの大規模で出席者の多いイベントになり、ダイナミックなアジア・太平洋地域における取引が成長する可能性の証拠となった。
マルチメディアのニュースリリースを見るには以下をクリック。
http://www.multivu.com/mnr/53836-tfwa
▽輸送インフラに重要な貢献
世界的な免税品、トラベルリテール業界(世界の国際空港、航空機内、フェリー、クルーズライン、港、ダウンタウン、国境の免税店での旅行者向け高級品、有名品の取引)は、毎年の売上高が約$460億ドルに上る。
この売上高と広告、食品・飲料、車の駐車などその他の非航空売上高は空港、航空会社にとって極めて大きな重要性がある。空港施設の維持、開発のために死活的に重要な資金を提供するだけでなく、空港財政への貢献は航空会社に対する空港使用料を低く抑えることができ、従って旅行者の料金を低く抑えられることを意味する。国際空港の売上高の50%は免税品、トラベルリテール、その他の非航空活動から生まれていると推定されている。例えば、パリのシャルル・ドゴールでは空港の売上高総額の60%を商業活動が生み出している。
同様に、物資、旅客の明らかな輸送の必要を満たしている国際フェリー部門は商業的な小売りの売上高で支えられている部分が大きい。
▽上昇するアジア・太平洋
独立系の業界アナリスト会社であるジェネレーション・リサーチによると、2011年のアジア・太平洋地域の免税品、トラベルリテールの売上高は2010年から25.5%増加して160億ドルに達し、約60年前に業界が誕生して以来初めて欧州を上回った。
460億ドルに上る世界の免税品、トラベルリテール売上高のうち35%はアジア・太平洋地域で生み出され、34%が欧州、23%が米州、7%が中東、1%がアフリカである。アジアのシェアは各国が経済の急成長を経験しているため、過去10年にわたり着実に増加している。
プレスリリース全文はhttp://www.tfwa.com/communique_multimediaへ。
ソース: Tax Free World Association
Positive Outlook for Duty Free and Travel Retail Industry
PR49552
PARIS, June 12, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
The duty free and travel retail community assembled last month for the
most important event in the industry's history in the Asia Pacific region. TFWA
Asia Pacific & GATE ONE2ONE, the annual conference and exhibition event in
Singapore for stakeholders in the industry in the dynamic Asia Pacific region,
was larger and better attended than at any time in its 17 year history,
evidence of the growth potential of the trade in the dynamic Asia Pacific
region.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/mnr/53836-tfwa
Vital contribution to transport infrastructure
The global duty free and travel retail industry - the trade in premium and
prestige products to travellers at the world's international airports, on
airlines, ferries, cruiselines and ports as well as at downtown and border duty
free stores - is worth some US$46 billion in sales each year.
This revenue, and other non-aeronautical revenue streams such as
advertising, food & beverage and car parking, is of immense importance to
airports and to airlines. It not only provides vital funds for the maintenance
and development of the airport facilities, its contribution to an airport's
coffers means that airport charges can be held down for airlines and
consequently passenger fares can be kept down. It is estimated that 50% of an
international airport's revenue is derived from duty free, travel retail and
other non-aviation activity. At Paris Charles de Gaulle airport, for example,
commercial activities generate 60% of total revenues for the airport.
Similarly the international ferry sector, which fulfils an obvious need to
transport goods and passengers, is supported to a large extent by commercial
retail turnover.
Asia Pacific on the rise
In 2011 the Asia Pacific region outperformed Europe in duty free and travel
retail sales for the first time since the industry was born over 60 years ago
with sales of US$16bn, up 25.5% on 2010, according to independent industry
analyst Generation Research.
Of the $46 billion worth of global duty free and travel retail sales, 35%
was generated in the Asia Pacific region, 34% in Europe, 23 % in the Americas,
7% in the Middle East and 1% in Africa. Asia's share of the pot has increased
steadily over the last 10 years as its economies have experienced extraordinary
economic growth.
full press release at http://www.tfwa.com/communique_multimedia
SOURCE: Tax Free World Association
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