◎frogがAndroid体験を再定義 次世代AQUOSでシャープと提携
◎frogがAndroid体験を再定義 次世代AQUOSでシャープと提携
AsiaNet 49699
共同JBN 0816 (2012.6.18)
◎frogがAndroid体験を再定義 次世代AQUOSでシャープと提携
【東京2012年6月18日PRN=共同JBN】大手デザイン・イノベーション企業であるfrogは18日、使い勝手に優れ大幅なパーソナル化が可能で、見事な外観をもつ新たなAndroidスマートフォン体験を提供する「Feel UX」の開発のためにシャープと提携したと発表した。この提携によって、両社組織の枠組みを超えて結集したストラテジスト、デザイナー、エンジニアから成るグローバルなチームは、シャープの次世代AQUOSスマートフォン向けに特徴的で有意義な「connected experience(つながる体験)」をデザインする。
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2012/06/18/20120618081304846075.jpg)
グローバルビジネス分析企業のcomScoreによると、日本では現在、携帯電話ユーザーの5人に4人が多機能携帯電話を所有している。しかし、2012年2月のスマートフォン購入台数は、同月の多機能電話の購入台数を上回った。このことは、顧客に説得力があり差別化されたスマートフォン体験を設計・開発することが携帯電話メーカーにとってますます重要になることを示している。
frogのポール・ピュー副社長(クリエーティブ・ソフトウエア・イノベーション担当)は「拡大するスマートフォン・ユーザー市場を獲得するために、われわれは、最新のシャープAQUOS携帯電話が従来とまったく異なるAndroid体験を提供し、見た目も感触も競争機種と異なり、異彩を放つ存在になることを目指した。キュレーター的な知見を投入してインタラクションモデルを簡略化し、不要なものを減らすことによって、電話の使い方やパーソナル化の仕方を顧客が見てすぐわかるようにする。さらに、今回の設計は、Androidの現ユーザーを満足させるために、携帯電話を整理・最適化する新しいツールを提供し、これまでは不可能だった方法で電話のパーソナル化も実現する」と語った。
シャープのAQUOSスマートフォン向けに新しくデザインされた「Feel UX」は、2012年夏に日本で発売され、以下の機能を備えている。
*パーソナル化と革新的なロック・スクリーン体験。ユーザーは電話をアンロックせずに写真やウィジェットの閲覧が可能
*リアルタイムな天気予報表示のモーション体験とアニメーション
*魅力あふれるジェンダーニュートラルなパレットと外観
*アプリケーション、ウィジェット、ショートカットをスムーズに管理できる合理的で行き届いたホームスペース
シャープ株式会社の通信システム事業部・グローバル商品開発センター副所長である河内厳氏は「frogがシャープのイノベーションパートナーとして選ばれたのは、顧客インサイト、戦略、デザイン、ソフトウエア・エンジニアリング能力の無類の組み合わせが同社には備わっているからである。frogとの協力を通じて、われわれはAndroidのコンセプト、機能、フィロソフィーへの最新のアプローチを導入し、製品寿命を究極的に伸ばし、顧客満足度を向上させる際立ったデバイスを作る」と語った。
「Feel UX」に関する詳細はウェブサイト
www.sharp.co.jp/k-tai/、http://www.frogdesign.com/feeluxを参照。
▽シャープ株式会社について
シャープ株式会社はエレクトロニクスの未来を形作るうえで重要な役割を果たす革新的な製品とコア技術の世界的なデベロッパーである。液晶ディスプレー(LCD)およびデジタル技術のリーダーとして、シャープは広範囲で最先端の家庭用電化製品、情報商品、電子部品を提供するとともに、新しいネットワーク事業も開発している。シャープは世界中で6万4400人(2012年3月31日現在)を雇用し、2011年度で2兆4558億5000万円の連結総売上を記録した。
詳細はウェブサイトhttp://sharp-world.com/index.htmlを参照。
▽frogについて
frogは世界の大手企業と連携し、デザイン、エンジニア、ならびに有用な製品とサービスを市場に提供することを支援する。frogは、1000人以上のデザイナー、ストラテジスト、ソフトウエア・エンジニアから成る多岐分野にわたるチームを擁し、多様なテクノロジー、プラットフォーム、メディアに及ぶconnected experience(つながる体験)を提供する。frogは、家庭電化製品、通信、ヘルスケア、エネルギー、自動車、メディア、エンターテインメント、教育、金融、小売、ファッションなどの幅広い業界と連携している。顧客には、Disney、GE、HP、Intel、Microsoft、MTV、Qualcomm、Siemensをはじめ、その他多くのフォーチュン500社がある。frogは1969年に創設され、サンフランシスコに本社を置き、アムステルダム、オースティン、ボストン、バンガロール、ヨハネスブルグ、キエフ、ミラノ、ミュンヘン、ニューヨーク、シアトル、上海、ビニツァにオフィスがある。frogはグローバルなイノベーションとテクノロジーサービス企業であるAricent Groupが所有する1企業である。Aricent Groupは、Kohlberg Kravis Roberts & Co.、Sequoia Capital、The Family Office、CPP Investment Boardが所有している。frogは世界経済フォーラムのGlobal Growth Companyメンバーである。
詳細はウェブサイトwww.frogdesign.comを参照。
問い合わせは以下まで。
Emily Chong
emily.chong@frogdesign.com
Tel + 86 21 6157 7129
Mobile + 86 186 2130 8910
ソース:frog
frog Redefines Android Experience
PR49699
TOKYO, June 18, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --
Leading design and innovation firm frog today announced that it has partnered
with Sharp Corporation (Sharp) to create "Feel UX", a new Android smartphone
experience that is easy to use, highly personalized, and visually stunning. The
collaboration brings together a global interdisciplinary team of strategists,
designers, and engineers across both companies to design a distinctive and
meaningful connected experience for the next generation of Sharp's AQUOS
smartphones.
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2012/06/18/20120618081304846075.jpg )
According to global business analytics firm comScore, four out of five mobile
phone users in Japan currently own a feature phone. However, in February 2012,
the number of purchased smartphones surpassed the number of feature phones over
the same period. This signals an ever-increasing importance for handset
manufacturers to design and develop compelling and differentiated smartphone
experiences for consumers.
"To capture the expanding market of smartphone users, we wanted the new Sharp
AQUOS handsets to be a unique kind of Android experience, to look and feel
different and standout from competitors," said Paul Pugh, Vice President,
Creative, Software Innovation at frog. "By simplifying the interaction model
and reducing clutter through a more curated experience, it will be immediately
apparent to customers how to use the phones and make them more personal. In
addition, the design caters to current Android users by giving them new tools
to organize and optimize their handsets, while personalizing the phone in ways
not previously possible."
The newly designed "Feel UX" for Sharp's AQUOS smartphones will be available in
Japan during the summer of 2012 and include the following features:
-- Personalized and innovative lock-screen experience, allowing users to
browse photos and widgets without unlocking the devices
-- Real-time weather display motion experience and animation
-- Desirable, gender-neutral palette and visuals
-- Streamlined, curated home space to smoothly manage applications,
widgets, and shortcuts
"frog was chosen as Sharp's innovation partner because of the company's unique
combination of consumer insights, strategy, design, and software engineering
capabilities," said Itsuki Kouchi, Division Deputy General Manager, Global
Product Development Center at Sharp. "Through our collaboration with frog, we
have adopted an advanced approach to Android's concept, features, and
philosophy, creating a distinctive device that will ultimately increase the
life of the product and enhance customer satisfaction."
For more information about "Feel UX", please visit www.sharp.co.jp/k-tai/ and
http://www.frogdesign.com/feelux.
About Sharp Corporation
Sharp Corporation is a worldwide developer of innovative products and core
technologies that play a key role in shaping the future of electronics. As a
leader in liquid crystal displays (LCDs) and digital technologies, Sharp offers
one of the broadest and most advanced lines of consumer electronics,
information products and electronic components, while also creating new network
businesses. Sharp Corporation employs 64,400 people in the world (as of March
31, 2012) and recorded consolidated annual sales of 2,455,850 million yen for
the fiscal year ended March 31, 2012.
For more information, please visit http://sharp-world.com/index.html.
About frog
frog works with the world's leading companies, helping them to design,
engineer, and bring to market meaningful products and services. With an
interdisciplinary team of more than 1,000 designers, strategists, and software
engineers, frog delivers connected experiences that span multiple technologies,
platforms, and media. frog works with a broad spectrum of industries, including
consumer electronics, telecommunications, healthcare, energy, automotive,
media, entertainment, education, finance, retail, and fashion. Clients include
Disney, GE, HP, Intel, Microsoft, MTV, Qualcomm, Siemens, and many other
Fortune 500 brands. Founded in 1969, frog is headquartered in San Francisco,
with locations in Amsterdam, Austin, Boston, Bangalore, Johannesburg, Kiev,
Milan, Munich, New York, Seattle, Shanghai, and Vinnitsa. frog is a company of
the Aricent Group, a global innovation and technology services firm. The
Aricent Group is owned by Kohlberg Kravis Roberts & Co., Sequoia Capital, The
Family Office, and CPP Investment Board. frog is a Global Growth Company member
of the World Economic Forum.
For more information, please visit www.frogdesign.com.
Contact
Emily Chong
emily.chong@frogdesign.com
Tel + 86 21 6157 7129
Mobile + 86 186 2130 8910
SOURCE: frog
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。