◎オレオ大使ニューヨークで100周年祝う クラフトフーズ
◎オレオ大使ニューヨークで100周年祝う クラフトフーズ
AsiaNet 50696
共同JBN 1203 (2012.9.21)
◎オレオ大使ニューヨークで100周年祝う クラフトフーズ
【ノースフィールド(米イリノイ州)2012年9月20日PRN=共同JBN】世界8カ国から25人の特別ゲストが20日ニューヨークに集い、世界中で愛されるクッキー、オレオ(OREO)の初代公式ブランド大使への就任の宣誓をする。オレオ・ファンを熱狂させたこの「オレオ大使(AmbassadOREO)」は米国、中国、インドネシア、フィリピン、エクアドル、コロンビア、マレーシア、プエルトリコの出身だが、共通点が一つある。全員がオレオの国際共通語を話すことだ。各オレオ大使はまず初の公式「オレオの誓い」に臨み、帰国時には「自分の中の子供を祝う」というブランド使命の実現に貢献することを誓う。
OREO Globalのディレクター、シェバ・フィリップ氏は「世界中から最大級のファンを一同に集めることは、この世界的なクッキーが必要とするまさに”一ひねり”だ。これらオレオ大使はそれぞれの地域で(オレオのクッキーを)ひねってはずし、(クリームを)なめ、(クッキーをミルクに)ひたすたびに、子供のような喜びを広げている。100周年記念を盛り上げるため、われわれは彼らとその家族を喜んで歓迎する。われわれが100年あまり携わってきた使命にさらに貢献し、今日のあわただしい世界で気楽な時間を増やすようがんばってもらいたい」と話した。
各大使はニューヨークの素晴らしさを実感するため、エンパイア・ステート・ビルなど人気スポットを訪れる。オレオの生まれ故郷であるチェルシー・マーケットにも行き、その後は同僚の大使の出身地からきたさまざまなクッキーを賞味するという珍しいチャンスがある。中国のオレオ緑茶アイスクリームやインドネシアのオレオ・オレンジ・アイスクリーム、コロンビアのオレオ・ドルセ・デ・レチェなどだ。
それから大使一行は早速自らの使命を実行に移し、ニューヨーク金融街のウォールストリートとブロードウエーの交差点付近で米東部時間午後3時、行き来するニューヨーカーにクッキーとミルクを振る舞うというサプライズ行事を執り行う。
▽100周年記念の使命
オレオは今年2月、「子供の精神に関するグローバル・リポート」(注1)を公表した。そこでは子供のような心(子供でも大人でも単純に気楽な時間をすごすこと)がますます難しくなっていると分かった。この結果に促されオレオは、3月6日の100周年に向けて世界中で率直な使命の実行に乗り出した。世界中で数百もの100周年記念パーティーを開き、Facebookでオレオ・ファン行事やゲームなどの活動を繰り広げた後、その使命を2013年以降も実行することを決意し、最も忠実なファンに助けを求めた。
▽オレオ大使の背景
「オレオは私の最高の思い出とともにある」という米国人スカイダイビング愛好家から、子供のような喜びという使命の実行に家族の固い絆をかけた自称オレオ好きの中国人一家まで、異なる背景の数百万人の人々が、それぞれの国を代表して、この一生で一度の体験を味わう機会に応募した。オレオ大使は例えば以下のように、それぞれの国でユニークな方法で選ばれている。
*フィリピンではFacebook上で、オレオを使って100の数字を独創的に形作る家族の写真のコンテストをファンに呼び掛けた。
*エクアドルでは、オレオ・クッキーから「ゴールデン・チケット」を見つけた幸運な人がニューヨークで自分の国を代表するオレオ大使になるチャンスのある抽選に参加した。
*中国ではオレオ大使は、1年間を通してオレオ使命を実行するポイントを獲得せねばならなかった。
*米国ではオレオ・ブランドへの情熱を込めた動画の提出を求め、その中からオレオFacebookの数百万人が5人の勝者を投票で決めた。
▽パーティーは今始まった。
オレオ大使は今回の世界大会の後、それぞれの地域で子供らしい喜びの時間を共有し続けるノウハウを携えて帰国する。
フィリップ氏は「それぞれの文化圏で使命がどのように実行されようとも、各オレオ大使は自分の中の子供を祝い、オレオFacebookやインターネットを通して、どうやって同じことを他の人にしてあげているかをわれわれと共有することを期待している」と述べた。
オレオ大使計画や、内なる子供心を発露するその他の方法(オンラインゲームやオレオのレシピも含めて)について詳しく知るにはOreo.com/birthdayかFacebook.com/Oreoまで。
▽クラフトフーズ(Kraft Foods Inc.)について
クラフトフーズ(NYSE: KFT)はスナック食品の世界的大企業として、人々に愛される多数のブランドを展開している。約170カ国でおいしいビスケット、菓子類、飲料、チーズ、食料品、インスタント食品を自信を持って販売し、2011年度の売上高は544億ドルに上った。2012年10月1日、クラフトフーズは2会社に分かれる。Mondelez
International, Inc.はCadbury、Jacobs、Kraft、LU、Milka、Nabisco、OREO、Tang、Tridentなど年間売上高が数10億ドルを超えるブランドを持ち、年間総売上高が約360億ドルの世界的な高成長のスナック食品会社になる。分社化されるKraft Foods Group, Inc.は年間売上高が約190億ドルの高利益率の北米食品会社になる。年商10億ドル規模のブランドはKraftやMaxwell House、Oscar Mayerなど。技術革新やマーケティング、健康、持続可能性のリーダー企業であるクラフトフーズは、スタンダード&プアーズ500種株価指数、ナスダック100種株価指数、ダウ・ジョーンズ・サステナビリティー・インデックス、エティベル・サステナビリティー・インデックスの構成銘柄になっている。http://www.kraftfoodscompany.comとhttp://www.facebook.com/kraftfoodscorporateを参照されたい。
▽オレオ(OREO)について
オレオは世界中で愛されるクッキーで、100カ国以上で家族や友人たちを楽しませている。クラフトフーズの「売上高10億ドル」規模の12ブランドの一つであるオレオは、21世紀で最も売れているクッキーで、年間売上高は世界で20億ドルを上回る。オレオのクッキーをひねってはずし、クリームをなめ、ミルクに浸す食べ方は、オレオの典型的な楽しみ方として世界の多くの文化圏で親しまれている。オレオはFacebookに2700万人以上のファンが集うコミュニティーを持ち、世界200カ国以上、十数カ国語で展開されているオレオのページは、Facebookのブランド・ページの中で世界のトップ10に入る。オレオは2012年3月6日に発売開始から100周年を迎えた。
(注1)「The Global Spirit of Childhood Report(子供の精神に関するグローバル・リポート)」は、2011年11月から12月までの6週間にわたって調査が実施され、7000人を超える親と18歳未満の子供が調査に参加した。インターネットまたは面談による調査対象となった20カ国は、カナダ、中国、コロンビア、コスタリカ、エクアドル、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、マレーシア、メキシコ、ペルー、ポーランド、ポルトガル、プエルトリコ、ルーマニア、スペイン、英国、米国、ベネズエラ。回答は「まったくそう思う」、「ややそう思う」、「どちらでもない」、「あまりそう思わない」、「まったくそう思わない」の中から選ばれた。
ソース:Kraft Foods
▽問い合わせ先
Laurie Guzzinati, +1-847-646-4538, news@kraftfoods.com
Louis DeCosmo, +1-312-988-2104, ldecosmo@webershandwick.com
A Cookie With A Mission: OREO Welcomes First "AmbassadOREO" Honorees From Around The Globe To New York City
PR50696
NORTHFIELD, Ill., Sep. 20, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Hand-Picked Brand Ambassadors Convene To Support Mission Of Spreading
Childlike Delight
Twenty-five special guests from eight countries will gather today in New
York City to be sworn in as the first official brand ambassadors for OREO, the
World's Favorite Cookie. Putting the fan in fanatic, these AmbassadOREO
honorees from the U.S., China, Indonesia, Philippines, Ecuador, Colombia,
Malaysia and Puerto Rico have one thing in common: they all speak the universal
language of OREO. Each AmbassadOREO will be initiated, taking the first
official OREO Oath vowing to help live out the brand's mission to celebrate the
kid inside when they return home.
"Bringing our biggest fans together from around the world is just the twist
that this global cookie needs," said Sheeba Philip, Director for OREO Global.
"These AmbassadOREO honorees spread childlike delight in their communities with
every Twist, Lick and Dunk. To help cap our 100th birthday, we are excited to
welcome them and their families to help further the mission we've been on for
more than 100 years, inspiring more carefree moments in today's hectic,
fast-paced world."
Honorees will experience the delight of the Big Apple by visiting some of
the city's most popular locations including the Empire State Building. After a
visit to Chelsea Market, the birthplace of OREO, the group will have the unique
chance to taste global cookie varieties from their fellow ambassadors'
countries, such as OREO Green Tea Ice Cream from China, OREO Orange Ice Cream
from Indonesia and OREO Dulce de Leche from Colombia.
The AmbassadOREO honorees will then put their mission into immediate action
by hosting a surprise cookie and milk break for unsuspecting New Yorkers in the
city's Financial District at 3 p.m. EST near Broadway and Wall Street.
100th Birthday Mission
In February, OREO unveiled the Global Spirit of Childhood Report[1], which
found that the spirit of childhood - that is, the chance for children and
adults alike to enjoy simple, carefree moments - is increasingly hard to come
by. Inspired by the results, OREO kicked off a simple worldwide mission for its
100th birthday on March 6: to celebrate the kid inside us all. After hundreds
of birthday parties around the world, OREO fun and games on Facebook and other
activities, the brand decided to continue the mission into 2013 and beyond
looking to its most loyal fans for help.
Behind The AmbassadOREO
From an American skydiving enthusiast who said "OREO cookies have been a
part of my best memories" to the self-professed OREO-loving family from China
who credits their tight family bond to completing a year of childlike delight
missions, millions of people of different backgrounds entered for a chance to
represent their country as honorees and participate in this once-in-a-lifetime
experience. AmbassadOREO honorees were chosen in unique ways by each country,
such as:
- In the Philippines, a Facebook contest called on fans to submit family
photos that creatively formed the number 100 with OREO cookies.
- In Ecuador, lucky consumers who found a "golden ticket" in their package
of OREO cookies were entered into a raffle for the chance to represent
their country in New York as an AmbassadOREO
- In China, AmbassadOREO honorees had to earn points by completing OREO
missions throughout the year.
- In the United States, millions of OREO Facebook fans had the chance to
vote for five national winners from video submissions of fans
demonstrating their passion for the OREO brand.
The Party's Just Getting Started
Following the global gathering, AmbassadOREO honorees will return home
equipped with the knowhow to continue to share moments of childlike delight
with their communities.
"No matter how the mission comes to life in each culture, we hope every
AmbassadOREO will continue to celebrate the kid inside and share with us
through the OREO Facebook page and online how they are helping others do the
same," said Philip.
To learn more about the AmbassadOREO program and for additional ways to
bring out the kid inside, including online games and OREO recipes, visit
Oreo.com/birthday or Facebook.com/Oreo.
ABOUT KRAFT FOODS
Kraft Foods Inc. (NASDAQ: KFT) is a global snacks powerhouse with an
unrivaled portfolio of brands people love. Proudly marketing delicious
biscuits, confectionery, beverages, cheese, grocery products and convenient
meals in approximately 170 countries, Kraft Foods had 2011 revenue of $54.4
billion. On Oct. 1, 2012, Kraft Foods Inc. will separate into two companies.
Mondelez International, Inc. will be a high-growth global snacks company with
annual revenue of approximately $36 billion and several billion-dollar brands
including Cadbury, Jacobs, LU, Milka, Nabisco, Oreo, Tang and Trident. The
spin-off company, Kraft Foods Group, Inc. will be a high-margin North American
grocery company with annual revenue of approximately $19 billion and
billion-dollar brands including Kraft, Maxwell House, and Oscar Mayer. A leader
in innovation, marketing, health & wellness and sustainability, Kraft Foods is
a member of the Standard & Poor's 500, NASDAQ 100, Dow Jones Sustainability
Index and Ethibel Sustainability Index. Visit http://www.kraftfoodscompany.com
and http://www.facebook.com/kraftfoodscorporate.
ABOUT OREO
OREO is the world's favorite cookie, enjoyed by families and friends in
more than 100 countries around the world. As one of Kraft Foods' 12
"billion-dollar" brands, OREO is the best-selling biscuit of the 21st century
with more than $2 billion in global annual revenues. The OREO cookie twist,
lick and dunk ritual has become the signature way to enjoy this iconic cookie
for many different cultures around the world. OREO has a Facebook community of
more than 27 million OREO lovers around the globe, representing 200+ countries
and dozens of different languages. OREO ranks among the top 10 brand Facebook
pages in the world. OREO celebrated its 100th birthday on March 6, 2012.
[1] The Global Spirit of Childhood Report was a survey conducted during a
six-week period between November and December of 2011. More than 7,000 parents
with children under the age of 18 participated in this study. Local surveys
were conducted via online and in-person interviews in 20 countries and regions,
including: Canada, China, Colombia, Costa Rica, Ecuador, France, Germany,
India, Indonesia, Malaysia, Mexico, Peru, Poland, Portugal, Puerto Rico,
Romania, Spain, the United Kingdom, the United States and Venezuela. Responses
were given as completely agree, somewhat agree, neither agree or disagree,
somewhat disagree, and completely disagree.
SOURCE: Kraft Foods
CONTACT: Laurie Guzzinati
+1-847-646-4538
news@kraftfoods.com;
Louis DeCosmo
+1-312-988-2104
ldecosmo@webershandwick.com
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