◎2012年の総収入は過去最大 Grupo Aeromexico

GRUPO AEROMEXICO, S.A.B. DE C.V.

2013/2/15 11:10

◎2012年の総収入は過去最大 Grupo Aeromexico

AsiaNet 52084

共同JBN 0148 (2013.2.15)

【メキシコ市2013年2月15日PRN=共同JBN】アエロメヒコ航空の親会社Grupo Aeromexicoは15日、以下の通り決算を発表した。

*2012年第4四半期の純利益は6億1200万メキシコ・ペソ。2011年の同四半期の2億9400万ペソと比べて増益になった。通年の純利益は、航空機燃料価格の記録的高騰と為替レートの5.8%低下にもかかわらず、13億2300万ペソに達した。

*第4四半期の営業利益(営業外収入・経費を除く)は3億5600万ペソで、利益率は3.6%。2012年の営業利益は25億2900万ペソで、利益率は6.4%。航空貨物Aeromexico Cargoの統合の影響を除外した営業利益率は6.5%だった。

*2012年のEBITDAR(金利・税金・償却・リース料支払い前利益)は68億1100万ペソ。航空機燃料価格の高騰や上記の為替レート低下にもかかわらず、同社の年間EBITDARとしては過去2番目の高水準だった。EBITDAR利益率は17.2%。航空貨物部門の統合の影響を調整すると、この利益率は17.6%になる。

*Grupo Aeromexicoは2012年の総収入が395億6900万ペソと過去最大になった。前年比では10.5%の増収。これは主に、イールド(有償旅客1人のキロ当たり収入)の上昇と乗客数の増加、航空貨物収入の増収が原動力だった。第4四半期の総収入は98億9700万ペソで、前年同期比1.7%の増加。

*2012年のCASK(コストを、座席数と運航距離の積算値で割った値)は前年と比べて5.4%上昇した。これには航空燃料と、Aeromexico Cargo統合に伴う会計への影響は含まれていない。CASKの上昇は主に為替レートの低下のためだった。これはドル建ての数字で、ペソ建てでは1.7%低下した。燃料と貨物部門の統合を除外したペソ建てのCASKは、第4四半期は前年同期より3.7%上昇した。

*Grupo Aeromexicoは昨年1年間を通して、創業以来最も積極的な投資計画を実行した。固定資産投資と航空機購入の前払い、保証付き預金、航空機購入に関係しない債務の償却に42億6100万ペソを支払った。2012年12月31日時点の現金ポジションは34億5200万ペソだった。

*2012年にGrupo Aeromexicoは、最新エンブラエル190機の8機の引き渡しを受けた。このうち6機は、ブラジル国立経済開発銀行(BNDES)のクレジットラインによる航空機購入計画の一環で、2機は営業権リースを通したもの。米国輸出入銀行の融資によってボーイング737-800機3機の納入も受けた。さらに営業権リースによってエンブラエル170機3機も配備した。このほかボーイング737-800機2機、ボーイング737-200機1機、エンブラエルE-145機1機を再配備した。

ソース:GRUPO AEROMEXICO, S.A.B. DE C.V.

Grupo Aeromexico, S.A.B. de C.V. Announces Key Financial Results for Fourth Quarter 2012

PR52084

MEXICO CITY, Feb. 15, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    -- Net income during the fourth quarter 2012 was MXP $612 million; an

       increase as compared to the MXP $294 million net income reported for the

       same period in 2011. Full year net income was MXP $1,323 million despite

       record-high fuel prices and the negative impact of a 5.8% exchange rate

       depreciation.

    -- Fourth quarter operating profit before other non-operating revenues and

       expenses was MXP $356 million, with a 3.6% margin. 2012 operating profit

       before other non-operating revenues and expenses was MXP $2,529 million,

       with a 6.4% margin. Operating margin was 6.5%, excluding the effect of

       Aeromexico Cargo consolidation.

    -- 2012 EBITDAR was MXP $6,811 million, the second highest annual EBITDAR

       in the Company's history, despite negative impacts related to the fuel

       price increase and the aforementioned exchange rate depreciation.

       EBITDAR margin was 17.2%; after adjusting for the cargo consolidation

       effect, this margin was 17.6%.

    -- Grupo Aeromexico reported record revenues of MXP $39,569 million in

       2012; 10.5% growth year-over-year. This growth was driven primarily by

       increased yields, higher passenger flows and an increase in cargo

       revenues. Fourth quarter revenues reached MXP $9,897 million; a 1.7%

       increase year on year.

    -- Cost per available seat kilometer (CASK) excluding fuel and adjusting

       for the accounting effect of consolidating Aeromexico Cargo (AM Cargo),

       increased 5.4% in 2012 compared to last year. This is primarily due to

       the exchange rate depreciation. This indicator, expressed in U.S.

       dollars, decreased 1.7%. CASK in pesos, excluding fuel and the cargo

       business consolidation, grew 3.7% in the fourth quarter as compared to

       the same period last year.

    -- During the year, Grupo Aeromexico executed the most ambitious investment

       program in the Company's history, making payments of MXP $4,261 million

       in fixed assets investments, aircraft purchase prepayments, guarantee

       deposits and the amortization of debt not related to the purchase of

       aircraft. The Company's cash position as of December 31, 2012 was MXP

       $3,452 million.

    -- Grupo Aeromexico took delivery of eight new Embraer-190 in 2012. Six of

       these were delivered as part of the aircraft acquisition program through

       the BNDES credit line and two were delivered through operating leases.

       The Company also took delivery of three Boeing 737-800 through US Ex-Im

       Bank financing. Three Embraer 170 aircrafts also were added to the fleet

       through operating leases. Additionally, two Boeing 737-800, one Boeing

       767-200 and one Embraer E-145 aircraft were re-delivered.

    SOURCE: GRUPO AEROMEXICO, S.A.B. DE C.V.

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