◎ハーマンミラーがLiving Officeを提案 仕事向けの新Landscapeのソリューション

ハーマンミラー

◎ハーマンミラーがLiving Officeを提案 仕事向けの新Landscapeのソリューション

AsiaNet 54821

共同JBN 1315 (2013.10.31)

【ジーランド(米ミシガン州)2013年10月31日PRN=共同JBN】

*モダンデザインの世界リーダーがリサーチに基づきダイナミックあふれる新たな価値と共通の繁栄を約束する、説得力に富んだ職場ビジョンを提案。

21世紀では劇的な変化が起きている。それは、世界経済で、組織の構造と文化で、労働人口の動態で、技術で、個人のニーズで、職員の期待の分野で起きている。長年にわたって築かれてきた職場の規範は崩壊し、不確実なものとなっている。

仕事のランドスケープの変化によって、多くの人々と組織はニーズが満たされず、調和がとれなくなっている。職場の備品や職場管理に関する既存の方法の多くは企業に役立たなくなり、企業は人々に自信を持たせたり、動機づけたりできなくなっている。個人やグループのスペースは現在のワークスタイルに最適ではなくなっている。多くのオフィスは誇張した表現をすれば、文字通り時代遅れとなっている。

ハーマンミラー社(Herman Miller, Inc.、NASDAQ: MLHR)は早くから、この課題の克服に成功した。現在オフィスのパイオニアである同社はまず、デザイナーのギルバート・ローデによるモジュール式高級家具によって1930年代の職場リーダーの地位を確立した。1940年代にはデザインディレクターのジョージ・ネルソンがハーマンミラーのために最初のL字型のデスクを開発、あふれるデスクトップ技術(タイプライターと電話機)を収容し、デザイナーのチャールズ&レイ・イームズがハーマンミラーによるオフィスシーティングにおける新材料と形式を進展させた。1960年代になり、ハーマンミラーによる画期的なAction Officeシステムは「open plan」オフィスを確立した。ハーマンミラーはそれ以来、人間工学的な仕事チェアの誕生や最も注目を浴びたアイコニックなAeronデザインなど、事実上すべてのワークプレースのイノベーションでの先鞭(せんべん)をつけてきたが、今回も社会的変化をチャンスと捉え、人々の生活と組織に意味深くてプラスの効果を与えることを目指している。

ハーマンミラーはエキスパート、リサーチャー、デザイナーの国際的な顔ぶれと協力して、われわれはどのように考えるのか、われわれはどのようにして動機付けられるのか、われわれはどのようにして創造し協力するのかなど、人々、場所、仕事について新たな知見を動員する。

▽Living Office(商標)

成果はハーマンミラーが提唱するLiving Officeである。それは、人々、アイデア、ツール、設備、スペースが本来あるべき人間のために融合し、望ましいワークプレースを創造する。Living Officeは人々や組織が共通の人柄、アクティビティー、目的をユニークに表現し実現できることを目指し、職員の関与、創造性、生産性、幸福を向上させ、その結果としてすべての人々が繁栄することを目指している。ハーマンミラーはこの斬新なビジョンをサポートする新しい知識、サービス、製品、技術の導入をすでに開始した。

▽Living Office Research

強力なモバイル技術とシームレスな情報ネットワークによって、仕事はいつでもどこでも可能となり、正規オフィスの基本的な目的は変化せざるを得ない。これまであまり重要でなかったこと、すなわち、仲間意識、つながり、自然な交流、グループ表現が主流となっている。人々を身近に結集して直接コラボレーションさせ、最高の創造性と能力を発揮させることが現代のオフィスの最も重要な目的である。

多角的なハーマンミラー・リサーチプログラムは2年以上にわたり6つの大陸で、さまざまな産業の数百の組織を調査し、仕事と職場の変化する本質を追究している。リサーチの主要結果の中で、あらゆる国の施設管理者の大多数(75%-99%まで)は、「雇員の関与を向上」させるスペースを作ることが戦略的な最優先事項であると指摘した。これを達成するために、「コミュニティーと帰属意識を育成する」ことがすべての大陸で最優先の職場戦略だった。2015年までには、チーム非専用エリアが最大の単独割り当てスペース(オフィスの平均35%)になると予想され、個人専用のワークステーションスペースは減少を続ける(地域によっては11-22%)。これは、現代のモバイル・コラボレーションを中心とするワークスタイルから実際に生じた現実を反映している。ハーマンミラーのリサーチでは、典型的なワークステーションは一日のうち60%が空席で、プライベートオフィスは平均77%が空室であることがわかった。同様に、人々はオフィス内にあるあらたまった会議室を次第に好まなくなっており、会議室が満室で利用されることはほとんどない。

こうしたデータによって、ハーマンミラーは国際的な仕事の形態と総合的な新しいワークプレース・デザイン戦略に関する理解を深めた。Living Officeは、相互作用、創造性、動機に対する個人の基本的要求と、個人の関与のレベルを深めることで個人と組織の双方にとってパフォーマンスと満足度のレベルを高めるとの考えを反映し、サポートする。

▽Living Officeの創出

ハーマンミラーのリサーチは、個人ないしはグループの作業における10の主要なModeと10の関連するSettingを特定し、定義した。このModeとSettingは、今日の世界の実務経験に共通してはいるが、ハーマンミラーはまた、最適なワークプレースのためのソリューションは1つだけではないことを強調している。各組織のLiving Officeは、特色ある使命、価値、文化、組織の人々の活動に基づき、組織の戦略と目標に寄与するため、完全にユニークであるべきである。

▽Mode

ハーマンミラーのリサーチャーは、人々が10の主要な行動に従事していることを見つけた。それは3つのAlone(Process/Respond、Contemplate、Create)、7つのTogether(Chat、Converse、 Co-Create、Divide/Conquer、Huddle、Show/Tell、Warm Up/Cool Down)である。リサーチャーはそれぞれについて詳細で説得力のある定義を付けた。例えば、その定義は「Divide/Conquerについて、共通の目標を持つチームはプロジェクトの個々の構成要素について作業することを大切に思う一方で互いに近い関係を保っている。並行して作業をすることは問題の素早い解決に役立ち、自発的な協力が実現する。開発とコンテンツは、目標が達成されるので、グループの間で共有される」となっている。特定の部、チーム、個人の行動と必要性を完全に理解することによって、顧客が個人の関与と組織のパフォーマンスを向上させる強力な職場セッティングをつくり出すことを支援できるとハーマンミラーは考える。

▽Setting

Living Officeは、特定の仕事モードをサポートするために最適化された、Haven、Hive、Jump Space、Clubhouse、Cove、Meeting Space、Landing、Workshop、Forum、Plazaの10のユニークなセッティングを提供する。モードのように、このセッティングは特定のオフィスデザインのソリューションを提供する。例えば「Landingは、Meeting SpaceかForumの近くにある。Landingは会議の前に出席者が集まるスペースを提供する。その後、LandingとMeeting Spaceとの視覚的なつながりが記憶の手助けをし、このSettingで仕事を推進することに役立つ。短時間の会合を迎え入れる家具や道具は、それぞれのLandingの効用を高める」ことになる。10のセッティングはそれぞれ、目的、規模、社会的支援で異なり、幅広い家具を利用してバラエティーに富んだ設計をすることができる。

▽Landscape

特別に選択したセッティングで構成されるLiving Officeのランドスケープは組織の職場戦略を活性化させ、選択とコミュニティーを通じて成功する優秀な人材を育成できる。Living Officeでは、人々は本当のオプションがあり、個人およびグループの必要性と要望を見つけるためにどこに行けばよいかを承知している。

▽Furnishing

ハーマンミラーは2014年前期に、Living Officeのセッティングとランドスケープに調和する、主要な新備品プラットフォームを提供し、仕事とワークプレースの多様な新しい体験をつくり出す。健康と快適さを向上させる高機能シーティングから、ハーマンミラー・コレクションの不朽のクラッシックまで、幅広い注目すべきソリューションが各種のリビングオフィスを提供する。

▽現代の未来

仕事の新しいランドスケープの中で、創造性と問題解決は価値を高め、人間性が特徴的な機能である。プロセスは製品を創造しないし、問題を解決しないし、関係を築くことはない。人間がそれを成す。オフィスはパフォーマンスを向上させ、戦略を活性化するために有能な人材を取り込み、引き止めておくには、他の場所では見つけることができないものを個人に与える必要がある。それは仕事と同僚との個人的なつながり、生産性とパフォーマンスを向上させる場所、もっとありのままの人間性、満足できる体験である。これこそがハーマンミラーが提唱するLiving Officeのビジョンである。すなわち、組織と人々が仕事の場所をカスタマイズし、共有できる性格、目的を表現し、実現でき、その結果としてすべてにとってより大きな繁栄をもたらすことである。詳細はウェブサイトwww.hermanmiller.com/livingofficeを参照。

▽ハーマンミラー(Herman Miller)について

ハーマンミラーの感動的なデザイン、創造的な技術、戦略的なサービスによって、人々は素晴らしいことを成し遂げ、組織は本領を発揮できる。受賞歴のある同社の製品とサービスは2013会計年度で約18億ドルの売上を生み出した。ハーマンミラーのデザインは世界中の美術館にある永久保存のデザインコレクションに収蔵されており、その一方で、革新的なビジネス手法と社会的責任に対するコミットメントによって、ハーマンミラーは認められた世界リーダーとしての地位も確立することができた。ハーマンミラーはDow Jones Sustainability World Indexの構成銘柄に含まれた。同社の株式は銘柄シンボルMLHRでNASDAQ Global Select Marketで取引されている。

ソース:Herman Miller, Inc.

▽問い合わせ先

Mark Schurman, +1-616-654-5498, mark_schurman@hermanmiller.com

Herman Miller Introduces Living Office(TM): A Holistic Solution for the New Landscape of Work

PR54821

ZEELAND, Mich., Oct. 31, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

- A global leader in modern design offers a compelling vision for workplaces,

based in research and promising a new dynamic of value and shared prosperity

The early 21st century marks dramatic change; in the global economy, the

structures and cultures of organizations, in workforce demographics, in

technologies, and in the personal needs and expectations of workers. Long

established workplace norms are giving way to disruption and uncertainty.

This shifting landscape of work leaves many people and organizations out of

sync, with unmet needs. Many existing methods of equipping and managing the

workplace fail to serve the enterprise, as they fail to empower or motivate

people. Individual and group spaces aren't optimized for modern work styles.

Many offices are, literally and figuratively, from another era.

  

Herman Miller Inc. has successfully met this challenge before. A pioneer in the

modern office, the company first established itself as a workplace leader in

the 1930s, with modular executive furnishings by designer Gilbert Rohde. In the

1940s, design director George Nelson created the first L-shaped desk for Herman

Miller, to accommodate the proliferation of desktop technology (typewriter and

telephone), as designers Charles and Ray Eames advanced new materials and forms

in Herman Miller office seating. In the 1960s Herman Miller's groundbreaking

Action Office system established the 'open plan' office.  At the forefront of

virtually every workplace innovation since, including the rise of ergonomic

work chairs and most notably its iconic Aeron design, Herman Miller is once

again embracing social change as opportunity―aiming for profound and positive

impact on the lives of people and organizations.

Working with an international cast of experts, researchers and designers,

Herman Miller is applying new insights into people, place, and work―how we

think, how we are motivated, and how we create and collaborate.

Living Office

The result is Herman Miller's Living Office―a naturally human integration of

people, ideas, tools, furnishings and spaces, to create a more desirable

workplace. Living Office helps people and organizations uniquely express and

enable their shared character, activities, and purpose, promoting employee

engagement, creativity, productivity, and wellbeing, and ultimately greater

prosperity for all. Herman Miller has begun introducing their new knowledge,

services, products, and technologies to support this progressive vision.

Living Office Research

Powerful mobile technology and seamless information networks allow work to

happen anywhere, at any time, driving a shift in the fundamental purpose of the

formal office. What was once secondary―camaraderie, connection, spontaneous

interaction, and group expression―is becoming primary. Bringing people

together, in proximity or direct collaboration, to power their ultimate

creativity and performance, is the essential purpose of today's office.

For more than two years, on six continents, surveying hundreds of organizations

in diverse industries, multiple Herman Miller research programs are exploring

the changing nature of work and place. Among key findings, a large majority

(between 75 and 99%) of facilities managers in all regions indicated that

creating spaces to 'improve employee engagement' was a strategic priority. To

achieve this, 'creating a sense of community and belonging' was a top workplace

strategy on all continents. By 2015, non-dedicated team areas are anticipated

to be the single largest allocation of space (averaging 35% of the office), as

dedicated individual workstation space continues to decline (between 11-22%, by

region). This reflects the practical realities of today's mobile,

collaboration-intensive workstyles. Herman Miller's research reveals the

typical workstation is unoccupied 60% of the day, with private offices

averaging 77% vacancy. Likewise, conference rooms are rarely used to capacity,

as people increasingly prefer less formal meeting spaces within the office.

Data like this led Herman Miller to a deeper understanding of global work and a

comprehensive new workplace design strategy. Living Office reflects and

supports people's fundamental need for interaction, creation, and motivation,

and a belief that richer levels of personal engagement will create greater

levels of performance and well being, for both individuals and organizations.

Creating a Living Office

The company's research identified and defined ten primary Modes of Work (for

individuals and groups) and ten related Settings offering a complete range of

dynamic spaces. These modes and settings are universal to today's global work

experience, though Herman Miller emphasizes there is no single solution for an

optimal workplace. Each organization's Living Office should be wholly unique,

grounded in the distinctive mission, values, culture, and activities of its

people, while serving its corporate strategy and objectives.

Modes

Herman Miller researchers found people engaged in ten key behaviors; three

Alone (Process/Respond, Contemplate, Create) and seven Together (Chat,

Converse, Co-Create, Divide/Conquer, Huddle, Show/Tell, Warm Up/Cool Down). The

research offers detailed, compelling definitions for each, such as, "Divide &

Conquer…a team with a common goal finds it valuable to work on individual

components of a project while maintaining close proximity to one another.

Working in parallel helps resolve issues quickly and enables spontaneous

collaboration. Developments and content are shared among the group as the goal

is reached." With thorough understanding of the behaviors and needs of a given

department, team, and individual, Herman Miller believes it can help customers

create potent workplace settings that enhance individual engagement and

organizational performance.

Settings

Living Office provides ten unique settings optimized to support specific work

modes, including Haven, Hive, Jump Space, Clubhouse, Cove, Meeting Space,

Landing, Workshop, Forum and Plaza. Like modes, the settings offer specific

office design solutions, "Landing…adjacent to Meeting Spaces or Forums. Prior

to a meeting it provides a gathering space for attendees. After, the visual

link between the landing and its meeting space aids memory and helps drive work

in this setting. Furniture and tools that welcome a brief gathering enhance the

utility of each Landing."  Each of the ten settings are distinct in purpose,

scale, and social support, and can be designed in great variety using a wide

range of furniture.

Landscapes

Composed from a bespoke selection of settings, Living Office landscapes bring

an organization's workplace strategy to life, enabling talent to thrive through

choice and community. In a Living Office, people will have real options and

know where to go for their personal and group needs and wants.

Furnishings

In early 2014 Herman Miller will offer major new furniture platforms to

complement Living Office settings and landscapes, creating diverse new

experiences of work and workplace. From high performance seating that promotes

health and comfort, to adaptable systems, to timeless classics in the Herman

Miller Collection, a remarkable range of solutions will serve each Living

Office.

Today's Future

In the new landscape of work, creativity and problem-solving drive value and

humanity is the distinguishing capability. Processes don't create products,

solve problems or build relationships―people do. Offices attract and retain

talent to drive performance, and bring strategy to life, giving individuals

something they can find nowhere else: personal connection to work and

colleagues; places of greater productivity and performance; and a more

naturally human, satisfying experience. This is Herman Miller's Living Office

vision―helping organizations and people to customize their places of work to

express and enable shared character, purpose, and ultimately, greater

prosperity for all. See and learn more at www.hermanmiller.com/livingoffice

About Herman Miller

Herman Miller's inspiring designs, inventive technologies and strategic

services help people do great things and organizations to perform at their

best. Their award-winning products and services generated approximately $1.8

billion in revenue in fiscal 2013. Herman Miller designs are found in the

permanent design collections of museums worldwide, while innovative business

practices and a commitment to social responsibility have also helped establish

Herman Miller as a recognized global leader. In 2012, Herman Miller was again

included in the Dow Jones Sustainability World Index. The company trades on the

NASDAQ Global Select Market under the symbol MLHR.

CONTACT: Mark Schurman (616) 654 5498 or mark_schurman@hermanmiller.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中