◎欧州食品素材展(Fi)が閉幕、記録的参加者と革新的知見を導く

UBM Live

◎欧州食品素材展(Fi)が閉幕、記録的参加者と革新的知見を導く

AsiaNet 55211

共同 JBN 1467(2013.12.4)

【フランクフルト(ドイツ)2013年12月4日PRN=共同JBN】Food ingredients Europe(Fi、欧州食品素材展)は、あらためて世界の食品産業をリードするイベントであることを証明した。フランクフルトで11月19日から21日まで開かれた展示会は2万5000人近くの来場者を迎えた。そのうち圧倒的な80%が、世界大手の食品・飲料メーカーの製品を購入するサイフのひもを握っている、と確認された。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a

その理由はここにある。今日の消費者はこれまでとは違って、自分たちが消費する食品に詳しく、コスト意識が高い。Fi Europeは、未来を賞味するプラットフォームをユニークでこれまで存在しなかった形で提示した。新しいプロセスとテクノロジー、業界のトレンド、消費者のニーズ、コスト削減、食品安全、トレーサビリティーとサステナビリティーなどに関する洞察力である。

Fi Globalのマティアス・バウアー・ポートフォリオ・ディレクターは次のようにコメントしている。「ことしの出品者と来場者のフィードバックは突出していた。Fiポートフォリオは展示会のプロフィルを引き上げることができたし、急速に成長させることもできた。今回のイベントは過去最大規模のイベントだっただけでなく、これまでで最も革新的な食品素材展だった。会場を訪れた非常に多くの人々、それに加えてホールにあふれでたエネルギーは展示会の成功を確認するものだった」

Fi Europeの3日間は、味覚体験の複数のプラットフォームが紹介され、未来の食品・飲料品産業が何をもたらすかを学習する場を提示した。その革新性を際立たせているのがFi Europe Excellence Awards(欧州最優秀食品素材賞)だった。初日の夜、マティアス・バウアー・ポートフォリオ・ディレクターが カテゴリー毎の年間最優秀イノベーション賞の受賞者を発表した。

 *製菓部門:IOI-Loders Croklaan-CristalGreen(登録商標)

 *ベーカリー部門:ROQUETTE Microalgae High Lipid Algal Flour

 *飲料品部門: Tate & Lyle PROMITOR(登録商標) Soluble Gluco Fibre

 *乳製品部門:Chr. Hansen SaltLite

 *風味・食肉部門: DSM Food Specialities MaxiPro HSP

 *スナック類部門: Novozymes A/S Novozymes Acrylaway(登録商標)HighT

 *持続可能性部門: Symrise AG simply vanilla(登録商標)Symrise Sustainable Vanilla

年間総合最優秀イノベーション賞はRoquetteが受賞した。

Roquetteのマーケティングコミュニケーション・マネジャー、エミリー・ロウェルト氏は、展示会の熱狂ぶりについて次のように語った。「Fi Europeは食品業界にとって欠かすことのできないイベントだ。このような形で表彰されるのはRoquetteにとって特別のことである。当社は革新的な製品を出荷しており、それが 業界団体や審査委員、Fi Europeから認められ、支持されたことはうれしい」

Fi Europeは3日間の会期中、展示会やさまざまなプラットフォームを通じて、業界に活気をもたらした。出展者と来場者がイノベーションを通じて将来の成功のためにPodsやデジタル自動案内機、マルチメディア・ソーシャルネットワークやミシュランの格付けを使って一緒に学習し、試食し、匂いをかぐなどはこれまでにまったくなかったことだった。公式Fi Europe会議やMintel、Industry Insight Theater が後援したセミナーでは席を確保することも難しかった。新しい呼び物に対する強い関心とスペース上の制約がイベントの成功を物語っており、出展者と来場者の新時代を示す体験となった。 Innova Market Insightsがスポンサーになった新製品ゾーンには、食料・飲料産業の出展者が最近売り出した36以上の新製品が展示された。食品・飲料品業界の最先端のイノベーションを示すもので、見物客が詰めかけた。Innova Market Insights はまた、食品素材の試食アプリケーション・バーの一種である「Ingredients In Action」を出展した。来場者は自分の五感を使って最近の食品素材が完成品に使われているかを感じることができ、新製品開発のトレンドを知ることができる。革新的な製品としてはペプシの味付けコーンスナックが、またコカコーラのステビア仕様がある。

Nestle UKの食品規制のスペシャリスト、サラ・ダウディング氏は次のように指摘した。「Fi Europeは食品素材業界における、目を見張るような時代の流れとトレンドが交錯する様子を展示しており、会議では人々がこの流れをもっと深く議論するために集まっている」

Cargill Food Ingredients & Systemsのルネ・ブレンゼ・マーケティングマネジャーは次のようにコメントしている。「Fi Europeはわれわれが参加する見本市で最も伝統的なイベントだ。継続的に参加しているのは、カーギルの、より成功している人々と一緒に仕事をする、という方針に基づいている。食品産業の決定権者と会って意見を交換する高いレベルの場が提供されており、カーギルの専門家と来場者が一緒になって新しい発見の機会をさぐり、周囲の人々を支援する」

Fi Europe は世界的なポートフォリオの一部であり、先進的で革新的なプラットフォーム、情報、それに未来を示す洞察力を世界全体の食品業界に伝えている。業界全体を世界最大の食品市場を対象に、新しい市場を確立する。

Fi Europeの姉妹イベントであるHealth ingredients Europe(Hi)が2014年12月2日から4日までオランダのアムステルダムで開かれる。すでに会場の展示スペースの82%以上が予約済みであり、極めて高い関心がよせられていることを示している。

▽1986年からの信頼された市場への道-Fi ingredients Globalについて

Food ingredientsは1986年にオランダ・ユトレヒトで創立された。その活動範囲はライブイベント、刊行物、拡張するデータ、デジタルソリューション、それに各種高レベルの会議などが含まれる。今日では世界中でその位置を固めており、地域的、あるいはグローバルなプラットフォームを、食品材料産業における利害関係者のすべてに提供している。長年わたって50万人を超える人々がわれわれのショーを訪れて、その結果として数10億ユーロのビジネスを生み出している。25年におよぶ当社の素晴らしいイベント、デジタルソリューション、サポーティング製品は、確立されたルートを通じてグローバルな支持者とともにマーケットに届けられている。Food ingredientsの活動範囲についてのより詳しい情報はウェブサイトhttp://www.fi-europe.eu/PRregisterを参照。

▽オーガナイザーについて

UBM Liveは、人々を結びつけて5大陸各地の企業が新しいビジネスを開発し、消費者と出会い、新製品を発売し、ブランドをプロモートし、市場を拡大する機会を創造する。一流ブランドのFi、NuW、MD&M、CPhI、IFSEC、TFM&A、Cruise Shipping Miami、Concrete Showやその他多数のブランドを通じて、UBM Liveは展示会、会議、授賞式、刊行物、ウェブサイト、トレーニングと認証プログラムは20を超える業界セクターで不可欠のマーケティング計画の一部になっている。UBM LiveはB2Bビジネスで世界をリードするメディアプロバイダーであるUnited Business Media(LSE: UBM.L, http://www.ubm.com)の1部門である。6500人のスタッフが40カ国で働いている。1918年にUnited Newspapers Limitedとして法人化して以来、当社は「We explore, we exceed, you excel(われわれは探求し、超越し、ずばぬけている)」をモットーにしてきた。

UBM Liveについてのより詳しい情報はウェブサイトhttp://www.ubm.comを参照。

▽メディア問い合わせおよび写真は以下へ。

Nathalie Miller

UBM Live

De Entree 73 Toren A

1100 AS Amsterdam

The Netherlands

Phone: +31(0)20-409-9576

E-mail: nathalie.miller@ubm.com

Website: http://www.fi-europe.eu/PRregister

ソース:UBM Live

PR55211

Food Ingredients Europe Closes With Record Attendance and Takes the Industry to 2020 by Delivering Leading Insight on the Latest Innovations and Trends

FRANKFURT AM MAIN, Germany, Dec 04, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Food ingredients Europe proved once again it's the world's leading food

industry event. In Frankfurt from the 19-21 November the doors welcomed close

to 25,000 attendees. And an outstanding 80% of visitors confirmed that they

control the purse strings of some the world's leading food and beverage

manufacturers.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130723/629764-a )

    And here's why: With today's consumers aware more than ever before of what

they eat and increasing demands on costs - Fi Europe offered a platform to

taste the future with unique and never to be seen insight into new processes

and technologies, industry trends, consumer needs, cost reduction, food safety,

traceability and sustainability.

    Matthias Baur, Portfolio Director, Food ingredients Global commented, "The

feedback from the exhibitors and visitors this year has been outstanding. The

Fi Portfolio was able to raise the profile of the show and grow the show

exponentially. Not only was it our largest Food ingredients ever, but it was

also our most innovative food ingredients to date. The sheer number of people

at the fair, plus the energy in the halls, was an affirmation of the success of

the show".

    Across 3 days Fi Europe provided multiple platforms to experience taste and

learn what the future of the food and beverage industry will bring. An

outstanding example of such innovation was the Fi Europe Excellence Awards. On

the first evening, Matthias Baur, Portfolio Director, Food ingredients Global

announced the winners of each category including: Confectionery Innovation of

the Year - IOI-Loders Croklaan - CristalGreen(R); Bakery Innovation of the Year -

ROQUETTE Microalgae High Lipid Algal Flour; Beverage Innovation of the Year -

Tate & Lyle PROMITOR(R) Soluble Gluco Fibre; Dairy Innovation of the Year - Chr.

Hansen SaltLite; Savoury/Meat Innovation of the Year - DSM Food Specialities

MaxiPro HSP; Snacks/On-The-Go Innovation of the Year - Novozymes A/S Novozymes

Acrylaway(R) HighT; Sustainability Initiative of the Year - Symrise AG simply

vanilla(R) Symrise Sustainable Vanilla. The overall winner of Innovation of the

Year Award also went to Roquette.

    Emily Lauwaert, Marketing Communication Manager, Roquette has spoken of

their enthusiasm of the show, "Fi Europe is an unmissable event in the food

industry, so to be honoured in such a way is truly significant to Roquette. We

have such an innovative product and are very happy that the industry, the

judges and FiE recognise and support such innovations".

    Fi Europe brought the industry alive across the full 3 days, throughout the

show and through various platforms. Never before did exhibitors and visitors

alike have a chance to learn, taste, smell the future of success through

innovation tours and pods, digital self-guided tours, multimedia social

engagement or Michelin star tastings. Not a seat could be found at the official

Fi Europe Conference, seminar sessions sponsored by Mintel or Industry Insight

Theatre. The energy level around these new features plus the lack of available

spaces, signified the success and brought visitors and exhibitors together with

cutting-edge expertise. The New Product Zone, sponsored by Innova Market

Insights displayed 36+ new products, highlighting recent launches from

exhibitors at the forefront of innovation in the food and beverage industry and

brought in a mass of traffic and excitement to FiE. Innova Market Insights also

presented "Ingredients In Action" - an ingredients application tasting bar

whereby visitors can use all 5 senses to explore how the latest ingredients are

being applied to finished food products and learn about trends driving new

product development today. Some of the innovative products included a Pepsi

flavoured corn snack and Coca Cola with Stevia.

    Sarah Dowding, Regulatory Affairs Specialist, Nestle UK remarked, "The FiE

exhibition showcases an amazing cross-section of current and emerging trends in

the food ingredient industry and the conference brings people together to

discuss these trends in more depth...".

Rene Berendse, Marketing Manager, Cargill Food Ingredients & Systems commented

"Fi Europe has historically been the most prominent tradeshow we attend. By our

continued participation we underline Cargill's commitment to help those we work

with be more successful. It provides us a highly engaging platform to meet and

discuss with our industry's decision makers, connecting Cargill experts with

tradeshow visitors to jointly discover new opportunities and help those around

us thrive".

Fi Europe is part of a global portfolio, which delivers leading and innovative

platforms, information and future insights to the entire food industry across

the globe. It takes the entire industry to the world's largest food markets and

establishes the industry in new markets.

    Food ingredients Europe's sister event, Health ingredients Europe, is

taking place in Amsterdam, The Netherlands, on 2-4 December 2014. With over 82%

of the floor space already booked for Hi Europe, strongly indicate that it will

once again secure its position as a leading Health ingredients event,

attracting the industry's leading buyers and suppliers from across Europe.

    About Fi Global - the trusted route to market since 1986

    Food ingredients was launched in Utrecht, The Netherlands, in 1986. Its

portfolio of live events, publications, extensive data, digital solutions and

high-level conferences, are now established throughout the world and provide

regional and global platforms for all stakeholders, in the food ingredients

industry. Over 500,000 people have attended our shows over the years with

billions of Euros worth of business created, as a result. With over 25 years of

excellence, our events, digital solutions and supporting products, deliver a

proven route to market, with a truly global audience. For more information

about the Food ingredients Portfolio please visit:

http://www.fi-europe.eu/PRregister

    About the Organiser

    UBM Live connects people and creates opportunities for companies across

five continents to develop new business, meet customers, launch new products,

promote their brands and expand their markets. Through premiere brands such as

Fi, NuW, MD&M, CPhI, IFSEC, TFM&A, Cruise Shipping Miami, the Concrete Show and

many others, UBM Live exhibitions, conferences, awards programs, publications,

websites and training and certification programs are an integral part of the

marketing plans of companies across more than 20 industry sectors. UBM Live is

a division of United Business Media (LSE: UBM.L, http://www.ubm.com), a leading

global B2B media provider with 6,500 staff in 40 countries. Incorporated in

1918 as United Newspapers Limited, we live by the motto: "We explore, we

exceed, you excel."

For more information about UBM Live, please visit: http://www.ubm.com

    For further press enquiries or for photographs:

    Nathalie Miller

    UBM Live

    De Entree 73 Toren A

    1100 AS Amsterdam

    The Netherlands

    Phone: +31(0)20-409-9576

    E-mail: nathalie.miller@ubm.com

    Website: http://www.fi-europe.eu/PRregister

    SOURCE: UBM Live

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