◎ダボス会議の参加者のツイートを集約 ソーシャルメディアのWEFLIVE.com

KPMG International

◎ダボス会議の参加者のツイートを集約 ソーシャルメディアのWEFLIVE.com

AsiaNet 55530

共同 JBN 0058 (2014.1.16)

【トロント2014年1月16日PRN=共同JBN】ソーシャルメディアのアグリゲーションサイト、WEFLIVE.com(http://weflive.com)は、1月21日から26日までスイスのダボスで開かれる今年の世界経済フォーラム(ダボス会議)での参加者の発言や分析をツイッターでフォローし、シンプルにまとめて利用者に提供する。

WEFLIVE.com(http://weflive.com)は、KPMG International が2014世界経済フォーラム(WEF)でのメディアや参加者によるソーシャルメディア向けの発言を一本に集約して独占的に提供するとともに、世界中のツイッターの利用者が#WEFや#Davosでツイートできるようにする。

2012年にWEFLiveは2万件のツイートを集約、2013年には9万6000件に急増した。ことしは前年よりもさらに増えると見込まれている。昨年、WEFLIVEはダボス会議で女性参加者が男性に比べてソーシャルメディアをより活発に利用していることに焦点を当てた。ことしは力強いデータ分析と視覚化(映像化)機能がWEFLIVE.comの訪問客の関心を呼ぶことになる。

 *リアルタイムで双方向のインフォグラフィックを掘り下げることでダボス会議の参加者と同時に世界中のツイッター利用者がトレンディーなトピックについて幅広い会話を行える-ダボスで参加者が何を発言するか、世界中のツイッターユーザーがそれに対してどんな見解をしているか比較する。

 *会議参加者のツイッター活動や幅広い影響力、ツイートの流れを整然と視覚的に表示する会議参加者のダッシュボードを閲覧できる。

 *ダボス会議で最も影響力のある参加者のベストテンを選ぶ

 *参加者全員のツイートを、コンテンツのタイプごと(記事、画像、ビデオ)、最新ないしトレンディーなツイートかどうか、参加者のタイプごと(例えばビジネスリーダー、NGO、学者、文化人、ソーシャル企業家、テクノロジーパイオニア、メディア関係者やジャーナリスト、若い世界的指導者、公式ダボス会議代表)にフィルターをかけて動画で一覧する

 *世界中からのすべてのツイッター会話を閲覧して、ダボス会議がどの国で一番関心を持たれているかを見る。

 *特定のトレンドやツイッターのハッシュタグ、キーワードを探す。

 *時間を戻す。1週間が経過し、会期中の活動やトピックスを分析する。

KPMGのグローバル・デジタルマーケティングの責任者であるデービッド・グリーン氏は「世界経済フォーラムのデジタルチームと協力して会議の公式ウェブサイト、weforum.org(http://www.weforumforumblog.org/2014/01/how-to-embed-davos-2014-on-your-blog-or-website/#social)のソーシャルメディア・セクションの一部を構築できたことは喜ばしい」と述べた。

メディアサイトやブロガーは自分のサイトにWEFLIVEウィジェットを組み込むことが可能だ。そのためのウィジェットビルダーはweforum.org (http://www.weforumforumblog.org/2014/01/how-to-embed-davos-2014-on-your-blog-or-website/#social)からダウンロードできる。サイト運営者はどのストリームを使うか選択できる(ツイートストリーム、影響力のある参加者トップテン、トレンディー・トピックス、ないしはその全部)。またウィジェットのサイズやデザイン要素が自分のサイトとマッチするようにカスタマイズもできる。

「世界はなんと言っているか」のツイッターの閲覧に関して、WEFLIVEは表面に出ない形でルールに基づくフィルタリングと人手による管理を行い、スパムや悪意のあるリンクが貼られているスパム・ツイートを削除する。

昨年、Forbes.comはWEFLIVEを「ダボスからお土産にするべきトップファイブ」記事を掲載した(http://www.forbes.com/sites/markfidelman/2013/02/01/these-5-davos-takeaways-are-getting-buzz)。

(編集者注)

WEFLIVEはジャーナリストやソーシャルメディア・コメンテーターに今年の世界経済フォーラムにおける、他に例がない、リアルタイムの洞察に基づくトレンディーなトピックスを提供する。KPMGのグローバル・セールス・マーケティング責任者であるイザベラ・アレンはWEFLIVEのトレンディングトピックスやダボス会議からの洞察についてインタビューを受ける用意がある。アレンはKPMGからダボス会議に参加する5人のうちの1人である。

▽KPMG Internationalについて

KPMGは会計、税務、コンサルティングサービスを行うプロフェッショナル企業の世界的ネットワークである。世界155カ国で業務を行い、会員社全体を含めて15万5000人が働いている。KPMGの独立した会員企業はスイスで登記されているKPMG International Cooperative(KPMG International)の関連会社である。個々のKPMG 企業は法的に独立した法人である。KPMG は世界経済フォーラムの戦略的会員である。

併用写真キャプション:「ダボスで世界のリーダーたちがどんな議論をしているか、WEFLIVE.comを使ってフォローしよう。WEFLIVE.comはあなたに一番使いやすいやり方で情報をフィルターしてくれる。トピックス、コンテンツタイプ(記事、ビデオ、写真)、最新の、ないしはトレンディーなツイート、あるいは参加者のプロフィルで振り分け(女性、ビジネス、NGO、その他)。(CNW Group/KPMG International)」この写真は以下のサイトで入手可能。

http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35530.jpg

写真キャプション:「メディアサイトやブロガーは自分のサイトにWEFLIVE.comを組み込める。どのデータストリームがお気に入りか選択(ツイートストリーム、影響力のある参加者トップテン、トレンディーなトピックス、あるいは全部)して、ウィジェットのサイズやデザイン要素を自分のウェブサイトにふさわしいものにカスタマイズできる。(CNW Group/KPMG International)」この写真は以下のサイトで入手可能。http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35531.jpg

写真キャプション:「WEFLIVE.com は参加者の活動をフォローし、すべての#WEF と #Davos のツイッター会話を世界中から集める-ダボス会議で、世界で一番関心をもたれているのはどの国か?(CNW Group/KPMG International)」この写真は以下のサイトで入手可能。http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35529.jpg

▽問い合わせ先

Brian Bannister

Head of Global Communications

+44-20-7694-2601

bbannister@kpmg.co.uk

WEFLIVE.com

http://weflive.com/?utm_medium=press‐release&utm_campaign=2014-com-davos&utm_source=external&utm_content=gbl+2014+jan+17+wef+pr1)

Twitter: @kpmg(https://twitter.com/kpmg

kpmg.com/davos

http://www.kpmg.com/global/en/topics/kpmg-at-davos/pages/default.aspx?utm_medium=pressrelease&utm_campaign=2014-com-davos&utm_source=external&utm_content=gb1+2014+jan+17+wef+pr1

ソース:KPMG International

Where Davos and the World Talk

PR55530

TORONTO, Jan. 16, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

                          

-- Social media aggregation site, WEFLIVE.com (http://weflive.com ) provides a

simple way to follow and analyze Twitter conversations from participants of the

Annual World Economic Forum 2014, Davos, Switzerland, 21-26 January

WEFLIVE.com (http://weflive.com ), presented by KPMG International exclusively

for the Annual World Economic Forum 2014 (WEF), provides a single, aggregated

view of the social media conversations from media and participants at Davos,

alongside conversations from Twitter users around the world using #WEF or

#Davos in their tweets.

In 2012 WEFLive aggregated over 20,000 participant tweets. In 2013 that figure

had risen to over 96,000 tweets, and is set to increase further this year. Last

year WEFLIVE highlighted that women delegates at Davos were significantly more

active on social media than their male counterparts. Powerful data analysis and

visualization features this year will enable visitors to WEFLIVE.com to:

    -- drill down into a real-time, interactive infographic that presents

trending topics from Davos delegates alongside the broader conversation from

Twitter users around the world - compare what the delegates are saying with

what the world is saying

    -- view delegate dashboards showing stats on their Twitter activity and

broader influence, as well as a collated, visual stream of all their tweets

    -- identify the top 10 most influential delegates at WEF

    -- view a stream of all delegate tweets and filter based on the type of

content (articles, images, video), latest or trending tweets, and by delegate

type (e.g. business leaders, NGOs, academics, cultural leaders, social

entrepreneurs, technology pioneers, media and journalists, young global leaders

and official WEF representatives)

    -- view a stats dashboard of all Twitter conversations from around the

world - which countries take the most interest in WEF?

    -- search for specific trends, Twitter hashtags and keywords

    -- step back in time - as the week progresses, analyze activity and topics

from previous days

"We are delighted to be working with the World Economic Forum's digital team to

power part of the social media section of the official Forum website at

weforum.org (

http://www.weforumforumblog.org/2014/01/how-to-embed-davos-2014-on-your-blog-or-website/#social

)," said David Green, KPMG Head of Global Digital Marketing.

Media sites and bloggers can embed WEFLIVE widgets onto their websites using

the simple widget builder available from weforum.org (

http://www.weforumforumblog.org/2014/01/how-to-embed-davos-2014-on-your-blog-or-website/#social

). Site owners can select which data stream they want to feature (stream of

tweets, top 10 most influential participants, trending topics or all of these)

as well as customize widget size and design elements to match the branding of

their own site.

For the 'What the world is saying' view of tweets, WEFLIVE uses a combination

of behind the scenes rules-based filtering, as well as human moderation, to

remove obvious spam tweets which may contain malicious links.

Last year, Forbes.com highlighted WEFLIVE in the article 'Top 5 Davos

takeaways' (

http://www.forbes.com/sites/markfidelman/2013/02/01/these-5-davos-takeaways-are-getting-buzz

).

Notes to Editors

WEFLIVE offers journalists and social media commentators a unique, real time,

insight in to trending topics at this year's World Economic Forum. Isabelle

Allen, KPMG's Global Head of Sales and Markets, will be available for interview

to comment on WEFLIVE trending topics and to offer on the ground insight from

Davos, where she is attending as one of KPMG's five participants.

About KPMG International

KPMG is a global network of professional firms providing Audit, Tax and

Advisory services. We operate in 155 countries and have 155,000 people working

in member firms around the world. The independent member firms of the KPMG

network are affiliated with KPMG International Cooperative ("KPMG

International"), a Swiss entity. Each KPMG firm is a legally distinct and

separate entity and describes itself as such. KPMG is strategic member of the

World Economic Forum.

Image with caption: "Follow what world leaders in Davos are discussing and use

WEFLIVE.com filters to sort by what is most relevant to you: topics, content

type (articles, videos, photos), latest or trending tweets or by participant

profile (women, business, NGOs etc.) (CNW Group/KPMG International)". Image

available at:

http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35530.jpg

Image with caption: "Media sites and bloggers can embed WEFLIVE.com widgets

onto their websites: select which data stream you want to feature (stream of

tweets, top 10 most influential participants, trending topics, or all of these)

as well as customize widget size and design elements to match the branding of

your site. (CNW Group/KPMG International)". Image available at:

http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35531.jpg

Image with caption: "WEFLIVE.com provides a stats dashboard of delegate

activity and all #WEF and #Davos Twitter conversations from around the world -

which countries take the most interest in WEF? (CNW Group/KPMG International)".

Image available at:

http://photos.newswire.ca/images/download/20140115_C8789_PHOTO_EN_35529.jpg

For further information:

Brian Bannister

Head of Global Communications

+44-20-7694-2601

bbannister@kpmg.co.uk

WEFLIVE.com

(

http://weflive.com/?utm_medium=press‐release&utm_campaign=2014-com-davos&utm_source=external&utm_content=gbl+2014+jan+17+wef+pr1

)

Twitter: @kpmg (https://twitter.com/kpmg )

kpmg.com/davos

(

http://www.kpmg.com/global/en/topics/kpmg-at-davos/pages/default.aspx?utm_medium=press‐release&utm_campaign=2014-com-davos&utm_source=external&utm_content=gb1+2014+jan+17+wef+pr1

)

SOURCE:  KPMG International

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