◎FOSSILが創業30周年を記念しTIN缶デザインコンテストを開催

FOSSIL Group

2014/1/31 10:25

◎FOSSILが創業30周年を記念しTIN缶デザインコンテストを開催

AsiaNet 55590

共同JBN 0078 (2014.1.31)

【リチャードソン(米テキサス州)2014年1月31日PRN=共同JBN】アメリカン・ライフスタイルのアイコン的なブランドであるFOSSIL(NASDAQ:FOSL)は今年創業30周年を迎える。同社は1984年以来、オーセンティックなデザイン美学をルーツにしてきた。現在FOSSILは世界の約400のストアで男性用および女性用のウオッチとジュエリー、ハンドバッグ、革製小物、さらに衣類まで含むアクセサリーを提供している。

FOSSILは1月30日、グローバル規模で開催される「Tin Design Contest(TIN缶デザインコンテスト)」を皮切りに1年の活動を開始する。FOSSILのアイコン的な存在であるTIN缶。40年代、50年代に製品を入れた色彩鮮やかなブリキ缶にインスピレーションを得て「誰もが宝物として取っておきたい」と思うような同社独自のパッケージを毎コレクション発表している。この缶デザインコンテストのテーマである「On the Open Road(FOSSILの軌跡)」の下、同社の持つグラフィックデザインのルーツを回帰するものである。FOSSILはファンに対し、ビンテージカー、街道沿いのレストラン、ルート66沿いの風景などの50年代、60年代のドライブ旅行から着想を得たウオッチTIN缶をデザインするように呼び掛けている。

応募作品はテキサス州ダラスに本拠を置く同社が、独創性、創造性、さらにFOSSILのアメリカンクラシックの世界観をどう表現しているかを基準に審査する。30作品が一般投票用にネット上のギャラリーに掲載され、実際のウオッチTIN缶としてプロデュースされ、年間を通じてFOSSILの店頭で飾られる予定である。コンテストの規則についての詳細情報およびギャラリーや投票についてはマイクロサイト(http://www.fossiltincontest.com)を参照。

最終選考で5人に絞られ、グランプリ賞受賞者1人に5000米ドルの賞金、1等賞受賞者2人に2500米ドルずつ、2等賞受賞者2人には1000米ドルずつが与えられる。

▽FOSSILグループについて

FOSSIL Group Inc.(NASDAQ:FOSL)はファッション・ライフスタイルとアクセサリー製品のデザイン、マーケティングを専門に扱うグローバル企業である。FOSSILのビジョンは、同社の名を冠したFOSSILブランドおよび国際的に有名な自社およびライセンスブランドのラインアップを通じて創造性を促進し、最高のデザインを提供することである。FOSSILブランドはオーセンティックアメリカンクラシックデザインの美学をルーツにしている。FOSSILは世界に400店近いストアと多言語対応したオンラインサイト(http://www.fossil.com)を持ち、ウオッチ、ジュエリー、ハンドバッグ、含むさまざまなライフスタイルおよびアクセサリー用品のラインアップを扱っている。同社はコアコンピタンスである革新的ブランディング、世界クラスのデザインとダイナミックなグローバル販売を通じて常にマルチブランドの製品ラインアップを開発している。

ソース:FOSSIL Group

▽問い合わせ先

Tomoko Nagata

+81-3-5312-2387

Shop.jp@fossil.com

Fossil Celebrates 30 Years Of Vintage Inspiration With Global Tin Design Contest

PR55590

RICHARDSON, Texas, Jan. 31, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Fossil (NASDAQ: FOSL), the iconic American lifestyle brand, celebrates its

30th anniversary this year. Since 1984, the company has been rooted in

authenticity and a distinctive design aesthetic. Today, Fossil offers men's and

women's watches and accessories including jewelry, handbags, small leather

goods, and even clothing, in more than 400 stores globally.

    Fossil kicks off a year's worth of activities with its global Tin Design

Contest, starting January 30th. Inspired by colorful product tins of the 1940's

and 50's, Fossil set out to create its own packaging that people would want to

keep and treasure, while still expressing the iconic creativity of the brand.

The Tin Design Contest harkens back to the company's graphic design roots, with

a theme of  "On the Open Road." Fossil invites its design-minded fans to create

their own iconic watch tins inspired by American travel of the '50s and '60s:

vintage automobiles, roadside diners, and the sights along Route 66.

    The Dallas-based company will judge submissions on originality, creativity,

and representation of Fossil's modern-vintage style.  The top 30 designs will

be posted in an online gallery for public voting and will be produced into

actual tins to be displayed at Fossil stores and events throughout the year. A

microsite, http://www.fossiltincontest.com, details the rules and regulations

and will also host the gallery and voting.

    Five finalists will be chosen:

One (1) Grand Prize winner will receive $5,000

Two (2) First Prize winners will receive $2,500 each

Two (2) Second Prize winners will receive $1,000 each

    About Fossil Group:

    Fossil Group Inc. (NASDAQ: FOSL) is a global company specializing in the

design, innovation, and marketing of fashion lifestyle and accessory products.

At the heart of Fossil's vision is a commitment to fostering creativity and

delivering the best in design through the company's namesake FOSSIL brand and a

portfolio of internationally recognized owned and licensed brands. The FOSSIL

brand is rooted in authenticity and a distinctive modern-vintage design

aesthetic. With nearly 400 stores worldwide and a strong global e-commerce

business (http://www.fossil.com), Fossil is internationally known for its

eclectic assortment of lifestyle and accessory items including watches,

jewelry, handbags, and clothing. The company is constantly developing its

multi-brand portfolio through its core competencies in innovative branding,

world-class design, and dynamic global distribution.

    SOURCE: Fossil Group

    CONTACT: Quin Acciani, +1-646-443-2067, quin@lividini.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中