◎第1四半期の中国冷蔵庫輸出でトップ堅持 ハイセンス

ハイセンスグループ

◎第1四半期の中国冷蔵庫輸出でトップ堅持 ハイセンス

AsiaNet 56738

共同JBN 0526 (2014.5.14)

【青島(中国)2014年5月13日PRN=共同JBN】中国税関が発表したことし第1四半期の電気冷蔵庫輸出統計によると、中国は堅調な成長を続けた。ハイセンス(Hisense)は輸出台数、輸出額がそれぞれ13.6%と9.7%を占め、競合各社をしのいでナンバーワンの座を確保した。

中国は2013年、213億ドル相当(前年比3.8%増)の白物家電を輸出、家電輸出全体の56.6%を占めた。冷蔵庫、洗濯機部門は引き続き堅調な伸びを示した。冷蔵庫業界はことし第1四半期もこの傾向を維持したが、ハイセンスは業界平均の3倍の成長率で他社をリードした。

ハイセンスはすでに2012年に輸出台数のシェア11.9%を占め、冷蔵庫業界の1位にランクされた。ハイセンスは2013年、輸出台数で12.2%、輸出額で9.1%を占めてリードを広げた。同時に、国内冷蔵庫市場も好調で、常にトップ2社に入っている。

国際経済を混乱させている多くの不確実性にもかかわらず、中国の家電輸出は安定成長を維持してきた。ユーザー要求の正確な理解、健全で省エネ、環境にやさしいテクノロジーの研究開発努力によって、ハイセンス率いる中国家電メーカーは次第に、世界の消費者多数の第一選択肢になってきた。中国ブランドは引き続き、高水準の競争力と発展可能性を示していく。

ハイセンスは冷蔵庫輸出の大幅成長により、2年連続で冷蔵庫業界のトップにランクされた。それは、独自の世界ブランド戦略により輸出市場で飛躍的発展を遂げたハイセンス製冷蔵庫の国際競争力を反映するものである。ハイセンスは最も厳しい国際基準を順守し、国内ばかりか外国の消費者、ビジネスパートナーの信頼を獲得、中国および国際市場で中・高級冷蔵庫の競争上の優位性をさらに強化する。

ソース:Hisense Group

Hisense maintains first place for Chinese refrigerator exports during first quarter

PR56738

QINGDAO, China, May 13, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

According to the data just released by China Customs on refrigerator exports

for the first quarter of this year, China continued its steady growth in

refrigerator exports during the quarter. Hisense topped the list in terms of

both export volume and export value, with a 13.6 percent and a 9.7 percent

share respectively, ahead of all competitors and maintaining its number one

standing.

In 2013, China exported white goods worth US$21.3 billion, a year-over-year

increase of 3.8 percent and accounting for 56.6 percent of all home appliance

exports. The refrigerator and washing machine sectors continued to see a

favorable growth trend. During the first quarter of this year, the refrigerator

industry maintained this trend, with Hisense in the lead with a growth rate

three times that of the industry average.

In 2012, Hisense already ranked first in the refrigerator industry with export

share based on volume of 11.9 percent. The refrigerator manufacturer then

expanded its leading position in 2013 with export by volume reaching a 12.2

percent share and export by value reaching a 9.1percent share. At the same

time, the company also performed well in the domestic refrigerator market and

consistently ranked among the top two players.

Despite the many uncertainties roiling the global economy, China's home

appliance exports have maintained steady growth. Due to accurate understanding

of user demand and R&D efforts in healthy as well as energy-saving and

environmentally friendly technologies, China's home appliance makers led by

Hisense have gradually become the first choice for many consumers worldwide.

Chinese brands continue to demonstrate a higher level of competitiveness and

development potential.

With the remarkable growth in refrigerator exports, Hisense has ranked first in

the refrigerator industry for two consecutive years. This is a reflection of

the international competitive strength of Hisense's refrigerators as the

company has made great strides in export markets with its global independent

brand strategy. Adhering to the most stringent standards worldwide, the company

has won the trust of not only domestic but also demanding foreign consumers and

business partners, further strengthening its competitive edge in the Chinese

and global markets for mid- and high-end refrigerators.

SOURCE  Hisense Group

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