◎20世紀フォックスが韓国初のテーマパーク建設 関係者が覚書に調印

20世紀フォックス・コンシューマープロダクツ

◎20世紀フォックスが韓国初のテーマパーク建設 関係者が覚書に調印

AsiaNet 57366

共同JBN 0798 (2014.7.16)

【ソウル(韓国)2014年7月16日PRN=共同JBN】韓国南部、慶尚南道の洪準杓知事、20世紀フォックス・コンシューマープロダクツ(Twentieth Century Fox Consumer Products)のジェフリー・ゴドシク社長、ビレッジロードショー・テーマパーク(Village Roadshow Theme Parks)のティム・フィッシャー最高経営責任者(CEO)は16日午前11時(韓国標準時)、韓国言論振興財団の外国人記者クラブで、韓国初の国際級テーマパーク・リゾート、20世紀フォックス・ワールド(Twentieth Century Fox World)の建設計画に関する覚書(MoU) に調印したと発表した。計画されているテーマパークは、熊東娯楽複合施設として知られる韓国の大規模開発区域の一部になる。

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当初計画によると、20世紀フォックス・ワールド韓国は面積75エーカー以上のテーマパークを含み、フォックスの名高く愛されている映画・テレビブランドの一部をテーマとする全面没入型の体験を実現するレジャーリゾート開発、700エーカー余の一翼になる。テーマパークは昌原市鎮海区の釜山・鎮海経済自由区域に開設される。経営パートナー、世界有数の独立娯楽企業であるビレッジロードショーは設計、開発コンサルタント、テーマパーク管理者としてグループに加わる。

洪準杓知事は「われわれは合意文書に調印、20世紀フォックス・コンシューマープロダクツとともに国際級テーマパーク事業を計画、世界トップレベルのテーマパークを開発し、ビレッジロードショーと運営する計画を進めることになった。われわれはフォックスおよびビレッジロードショーとの緊密な協力を通じて、この国際級テーマパークの開発を成功させるため全力を尽くすつもりだ。テーマパークが完成すれば、1000万人以上の内外観光客が訪れ、地域経済は3万の雇用創出によって繁栄すると期待している。それは製造業100社の誘致に匹敵する」と語った。

20世紀フォックス・コンシューマープロダクツのジェフリー・ゴドシク社長は「韓国は、活況を呈する国内消費者、中国、日本、アジア全域の急成長する観光客市場双方を強力に引きつける国際テーマパークの立地として独特の機会を与える。韓国のテーマパーク、20世紀フォックス・ワールドのために慶尚南道政府と協力することは、世界的なエンターテインメント施設ブランドを成長させるというわれわれの方針とともに、主要市場の顧客とさらに結びつく大きな節目をはっきり示している」と応じた。

20世紀フォックス・コンシューマープロダクツでグローバルロケーション・エンターテインメントを担当するグレッグ・ロンバード副社長は「豊かなテーマパーク環境と物語に基づく没入型で刺激的なアトラクションを通じて、世界が受け入れている映画・テレビブランドに活力を与える韓国初のテーマパークの開発でビレッジロードショーと手を組むのは光栄だ」と言葉をつないだ。

ビレッジロードショー・テーマパークのティム・フィッシャーCEOは「ビレッジロードショー・テーマパークはこのテーマパークの計画、設計、開発、運営について慶尚南道政府、20世紀フォックスと協力できる機会をとても喜んでいる。エイリアン、アイス・エイジ、猿の惑星などの版権によって、このテーマパークは韓国とアジアの消費者に業界史上最高のテーマパーク体験をもたらすと確信している」と語った。

20世紀フォックス・ワールド韓国の開発計画発表に先立ち、20世紀フォックス・コンシューマープロダクツから画期的なロケーションベース・エンターテインメントの発表があった。フォックス・コンシューマープロダクツはこのほど、フォックス初のテーマパーク、20世紀フォックス・ワールドが2016年にマレーシアでオープンすると発表した。このテーマパークはフォックスの名高く強力な映画ブランドの一部をテーマに全面没入型エンターテインメント体験を備えている。フォックス・コンシューマープロダクツはまた、スプリングフィールドにあるユニバーサルスタジオ・ハリウッド(Universal Studios Hollywood)を拡張して2015年春にオープンすること、2013年8月のスプリングフィールドUSA(Springfield USA)の拡張、ユニバーサル・オーランドリゾート(Universal Orlando resort)のザ・シンプソンズのファンに対する全面没入型体験が大成功を収めたことを明らかにした。

▽20世紀フォックス・コンシューマープロダクツについて

21世紀フォックス(21st Century Fox)の一部門で業界のリーダーと認められている20世紀フォックス・コンシューマープロダクツは、20世紀フォックス・フィルムコーポレーション(Twentieth Century Fox Film Corporation)、20世紀フォックステレビジョン(Twentieth Century Fox Television)、フォックステレビ(Fox Broadcasting Company)、その他の代理として、世界で版権を許諾、販売している。同部門は受賞歴があり大ヒットしたプライムタイムのテレビ番組やエンターテインメントコンテンツを配給する業界トップのフラッグシップスタジオ、20世紀フォックステレビジョンと連携している。

▽ビレッジロードショー・テーマパークについて

大手国際エンターテインメント・メディア企業、ビレッジロードショー・リミテッド(Village Roadshow Limited、http://villageroadshow.com.au/ )の一部門であるビレッジロードショー・テーマパーク(VRTP)はオーストラリア、米国、中国で運営している国際的なテーマパーク運営企業である。同社はオーストラリア最大のテーマパーク運営者で、Warner Bros. Movie World (http://www.movieworld.com.au/)、Sea World (http://www.seaworld.com.au/)、Wet'n'Wild Gold Coast (http://www.wetnwild.com.au/)、Paradise Country (http://www.paradisecountry.com.au/)、Australian Outback Spectacular (http://www.outbackspectacular.com.au/)、Village Roadshow Studios (http://www.movieworldstudios.com.au/)、Sea World Resort、さらに同国最新のテーマパーク、 Wet'n'Wild Sydney (http://www.wetnwildsydney.com/ )を運営している。VRTPは米国ではネバダ州にあるWet'n'Wild Las Vegas (http://www.wetnwildlasvegas.com/)の筆頭所有者兼運営者である。また、中国の海南島でウオーターパーク、マリンパークなどの新規大規模テーマパークの設計、建設をアドバイス、今後は経営管理協定に基づいて各パークの運営も担当する。

▽問い合わせ先

JErin O'Brien, 20th Century Fox

+1-310-369-5140

Erin.Obrien@fox.com

Kim Jun-yol

Gyeongsangnam-do Provincial Government

055-211-3146

kimjunyol@korea.kr

ソース:Twentieth Century Fox Consumer Products

Twentieth Century Fox Consumer Products and Village Roadshow Plan for World Class Theme Park in Korea

PR57366

SEOUL, Korea, July 16, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Governor Hong Joon-pyo, Gyeongsangnam-do Province, Jeffrey Godsick,

president of Twentieth Century Fox Consumer Products, and Tim Fisher, CEO of

Village Roadshow Theme Parks, announced the signing of Memorandum of

Understanding (MoU) agreements to plan for Korea's first international theme

park and resort destination, Twentieth Century Fox World, at 11:00 KST, July

16, 2014 at the Foreign Correspondents' Club of Korea Press Foundation. The

proposed park will be part of a larger development in the Republic of Korea

known as the Ungdong Entertainment Complex.

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    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140715/127419

    Initial plans for Twentieth Century Fox World Korea include a theme park

spanning more than 75 acres of land and will be part of a 700 plus acre leisure

resort and development that will bring to life a fully immersive entertainment

experience featuring some of Fox's most recognized and beloved film and

television brands. The park will be located in the Ungdong Area of Busan-Jinhae

Free Economic Zone, Jinhae-gu, Changwon City. Operating partner Village

Roadshow, one of the leading independent entertainment companies in the world,

joins the group as a design and development consultant, and the manager of the

studio theme park.

    "We are signing the agreements and moving forward with plans for our global

theme park project with Twentieth Century Fox Consumer Products to develop a

world-leading theme park and with Village Roadshow to operate the theme park.

We will make every effort to successfully develop this global theme park

through close cooperation with Fox and Village Roadshow. Once the theme park is

completed, we expect more than 10 million foreign and local tourists will visit

and the local economy will be boosted by creating 30,000 jobs, which is

equivalent to attracting 100 manufacturing businesses," said Governor Hong

Joon-pyo.

    "Korea provides a unique opportunity for an international theme park

destination that will be incredibly attractive to both a thriving domestic

consumer as well as a quickly growing tourist market from China, Japan and

across Asia," said Jeffrey Godsick, president of Twentieth Century Fox Consumer

Products. "Our efforts in working with the Gyeongsangnam-do Provincial

Government for a Twentieth Century Fox World theme park in the Republic of

Korea illustrate our commitment to growing our global entertainment destination

brand and a monumental step to further engage and connect with our audiences in

key markets."

    "We are honored to work with Village Roadshow to develop a premiere theme

park for the Republic of Korea that brings to life our globally-embraced film

and television brands through richly themed environments and immersive and

exciting narrative-based attractions," said Greg Lombardo, vice president,

global location based entertainment at Twentieth Century Fox Consumer Products.

    "Village Roadshow Theme Parks is very excited to have the opportunity to

work with the Gyeongsangnam-do Provincial Government and Twentieth Century Fox

on the planning, design, development and operation of the theme park. With

properties like Alien, Ice Age and Planet of the Apes, we believe this studio

theme park will offer consumers in Korea and Asia the best theme park

experience in the history of the industry," said Tim Fisher, the CEO of Village

Roadshow Theme Parks.

    The announcement of the plans to develop Twentieth Century Fox World Korea

joins a host of groundbreaking location based entertainment announcements from

Twentieth Century Fox Consumer Products. Fox Consumer Products recently

announced Fox's first ever theme park, Twentieth Century Fox World, set to open

in Malaysia in 2016. The park will feature a fully immersive entertainment

experience featuring some of Fox's most recognized and powerful film brands.

Fox Consumer Products also announced the expansion of Springfield at Universal

Studios Hollywood, coming in spring 2015, and has seen great success with the

expansion of Springfield USA in August 2013, a full immersive experience for

fans of The Simpsons at Universal Orlando resort.   

    About Twentieth Century Fox Consumer Products:

    A division of 21st Century Fox and recognized industry leader, Twentieth

Century Fox Consumer Products licenses and markets properties worldwide on

behalf of Twentieth Century Fox Film Corporation, Twentieth Century Fox

Television and Fox Broadcasting Company, as well as third party lines. The

division is aligned with Twentieth Century Fox Television, the flagship studio

leading the industry in supplying award-winning and blockbuster primetime

television programming and entertainment content.

    About Village Roadshow Theme Parks

    Part of Village Roadshow Limited (http://villageroadshow.com.au/ ), a

leading international entertainment and media company, Village Roadshow Theme

Parks (VRTP) is an international theme park operator with operations in

Australia, the United States and China. The Company is Australia's largest

theme park operator with Warner Bros. Movie World

(http://www.movieworld.com.au/ ), Sea World (http://www.seaworld.com.au/ ),

Wet'n'Wild Gold Coast (http://www.wetnwild.com.au/ ), Paradise Country

(http://www.paradisecountry.com.au/ ), Australian Outback Spectacular

(http://www.outbackspectacular.com.au/ ),  Village Roadshow Studios

(http://www.movieworldstudios.com.au/ ), Sea World Resort and the country's

newest theme park Wet'n'Wild Sydney (http://www.wetnwildsydney.com/ ).   In the

United States, VRTP is the majority owner and operator of Wet'n'Wild Las Vegas

(http://www.wetnwildlasvegas.com/ ) in Nevada. VRTP also is advising on design

and construction of a new mega park development, including a water park and

marine park, on Hainan Island in China and will subsequently operate the parks

under a management agreement.

    Media Contacts:

    Erin O'Brien, 20th Century Fox

    +1-310-369-5140, Erin.Obrien@fox.com

    Kim Jun-yol

    Gyeongsangnam-do Provincial Government

    055-211-3146, kimjunyol@korea.kr

    SOURCE: Twentieth Century Fox Consumer Products

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