HNA Groupの陳峰会長が中国と欧州との観光協力拡大を表明

HNA Tourism

HNA Groupの陳峰会長が中国と欧州との観光協力拡大を表明

AsiaNet 60228(0519)

【マドリード2015年4月21日PRN=共同通信JBN】2015年世界旅行・観光協議会(WTTC)グローバルサミットは4月15-16日にスペインのマドリードで開幕、各国政府機関、観光サービス業者、メディア代表や投資家、業界専門家ら700人以上が参加した。中国海南航空(HNA)グループの陳峰・会長がサミットの基調講演者の1人として登壇した。サミットはHNAグループ傘下のNHホテルグループがプレミアムスポンサーとして後援した。同ホテルグループは欧州で3番目に大きいホテルグループ。

2015年WTTCサミットのテーマは「Overturn and Reshape(全面的な再形成)」。スペイン国王がチェン会長を含むWTTCの主要メンバーを4月17日に開いた夕食会に招待した。中国から招待されたのは陳会長1人だけだった。4月15日、陳峰・会長はスピーチの中で、中国の急速な経済発展は観光部門の急成長を推進していると述べた。2014年国境を超えて中国を出入国した旅客は1億1000万人に達し、5年後には5億人を超えると予測されている。中国指導部が「一帯一路」戦略を打ち出していることを考慮すれば、中国は欧州との間で観光における協力関係を拡大する大きな可能性があるとみている。この変化はイニシアチブをとる革新的なプレーヤーを求めており、中国は欧州と緊密に協力を進め、このチャンスを最大限に活用していく。

今年のサミットのテーマである「Overturn and Reshape」に即して、HNA Tourism Groupはマドリードのサミットで中国のツーリストグループが世界に対して革新的な国際開発モデルをデモした。2007年に発足したHNA Tourismの事業は現在ホテル、航空、観光、金融、IT、インターネットサービスにまで拡大した。Capital Airlines、Deer Jet、Caissa Touristic、Tangla Hotels、NH Hotel Group、HNA Cruises、Transforex Currency Exchangeなど高級ブランドを傘下に置くHNAは中国を拠点にしたツーリストグループでは6位を占めている。

近年、HNA Tourismはグローバリゼーション戦略を開始、一連の国際的な合併・買収を通じてグローバルな競争力の向上を図ってきた。グループはCaissa TourismとスペインNH Hotel Groupの株式買収を完了、国際的な事業展開の体制を整えた。子会社の1つであるCapital Airlinesは中国航空業界のトップブランドになることを目指し、アジアと北米の市場に積極的に展開している。

Caissa Touristicは海外市場に積極的に展開、中国の海外観光市場においてリーディングポジションを確保することを目指して、航空機利用の旅とそれ以外の観光サービス・コンポーネントを一体化した。HNAは世界30カ国近くの170都市に469軒のホテルを保有、NH Hotel GroupとTangla Hotelsの2つのコアブランドで展開している。

Deer Jetは最近「アジアで最優秀のビジネスジェット・チャーター」として表彰されたが、AGUS Platinum RatingのファイブスターとIS-BAO 認証を獲得した。同社は航空機84機を保有している。事業ネットワークは世界の主要な経済領域をカバーしている。HNA Tourismの会社理念は健康で維持可能な発展、革新的ビジネスモデル、国際市場への参入などで、2014年トップ・ワールドトラベル'賞(WTA)を受賞した主要な要因となっている。

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ソース:HNA Tourism

HNA Group chairman Chen Feng gives speech at 2015 WTTC Global Summit: China sees huge tourism cooperation opportunities with Europe

PR60228

MADRID, Apr. 21, 2015 /PRN=KYODO JBN/

The 2015 World Travel & Tourism Council (WTTC) Global Summit took place in

Madrid, Spain on April 15 and 16, 2015 with more than 700 representatives from

government agencies, tourism service providers and media outlets as well as

investors and industry experts in attendance. HNA Group chairman Chen Feng gave

one of the summit's key speeches. The event was sponsored by Platinum sponsor

NH Hotel Group, a subsidiary of HNA Group and the third largest hotel group in

Europe.

The 2015 WTTC chose "Overturn and Reshape" as the theme. The king of Spain

invited key members of the WTTC for dinner on April 17, including Chen Feng,

the sole entrepreneur from China invited to the evening event. On April 15,

Chen Feng indicated in his speech that China's rapid economic development has

boosted the fast growth of the tourism sector. In 2014, border crossings into

and out of China numbered 110 million and the figure is expected to surpass the

500 million mark over the next five years. Taking into consideration the "One

Belt, One Road" strategy being rolled out by Chinese leaders, China is seeing

huge tourism cooperation opportunities with Europe. These changes call for

innovative players willing to take the initiative and China will work closely

with Europe to take full advantage of the opportunities.

Much in line with this year's "Overturn and Reshape" theme, the appearance of

HNA Tourism Group at the summit in Madrid provided an opportunity for the

Chinese tourism group to demonstrate its innovative international development

model to the world. Established in 2007, HNA Tourism's operations now extend to

hotels, aviation, tourism, finance, IT and internet services. With quality

brands such as Capital Airlines, Deer Jet, Caissa Touristic, Tangla Hotels, NH

Hotel Group, HNA Cruises and Transforex Currency Exchange, among others, HNA

Tourism ranks sixth among all China-based tourism groups.

In recent years, HNA Tourism has embarked on a globalization strategy and

improved its global competitiveness through a series of international mergers

and acquisitions. The group completed the equity acquisitions of Caissa

Touristic and the Spanish NH Hotel Group, further complementing its

international business layout. Its subsidiary, Capital Airlines, with a focus

on becoming the top brand of air tour in China, is aggressively developing

Asian and North American markets.

Caissa Touristic is vigorously expanding into overseas markets and taking a

leading position in China's outbound tourism market by combining airline travel

with other components of tourism. HNA has 469 hotels in 170 cities across

nearly 30 countries worldwide, with NH Hotel Group and Tangla Hotels as the two

core brands.

Deer Jet, recently awarded the title of "Asia's Best Business Jet Charter", has

received the AGUS Platinum Rating's Five Star and IS-BAO certifications, and

owns a fleet of 84 planes. Its operations network extends to major economic

areas of the world. HNA Tourism's corporate philosophy, focused on healthy and

sustainable development, innovative business models and growing reach in

international markets, was a major factor leading to the group being selected

as a winner at the 2014 Top World Travel Awards (WTA).

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150417/199303

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SOURCE  HNA Tourism

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