マムがマーク・ロンソンとともに祝福体験の限界を押し広げるイノベーションを披露

Maison Mumm(メゾン・マム)

マムがマーク・ロンソンとともに祝福体験の限界を押し広げるイノベーションを披露

AsiaNet 60633 (0696)

【モンテカルロ(モナコ)2015年5月26日PRN=共同通信JBN】

*世界初のコネクテッド・シャンパンボトルを紹介

2015年モナコ・グランプリの前夜、Maison Mumm(メゾン・マム、http://www.ghmumm.com )は国際的なミュージシャン、マーク・ロンソンとともにプライベートイベントを開催し、世界で初めてデジタルでつながったシャンパンボトルを披露した。このVIPなお披露目はモンテカルロに停泊したマムのプライベートヨット上で行われたが、それはマムのFormula One(R)(F1グランプリ)との長年のパートナーシップをたたえるセッティングであった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150526/747229-a

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コネクテッド・マグナム(Magnum)は祝福体験を増強するようにデザインされたイノベーションである。お披露目は世界一認められている祝福の瞬間、Formula One(R)表彰式のスリルと感激にインスピレーションを得ている。マムは2000年からその中心に存在してきた。このコネクテッド・マグナムのコルクが開けられたとき、会場のAVシステムの受信機につながるセンサーがインタラクティブな音響・視覚体験を始動した。それは、発売に協力している有名ナイトクラブそれぞれがカスタマイズできるものである。

限定的な発売イベントにはマーク・ロンソンに加えて、スーパーモデルで社交界の有名人、ポピー、カーラのデルヴィーニュ姉妹、元レーシングドライバーでグランプリ・オーナーのエディー・ジョーダン、国際的なクラブオーナー、ジャン・ロックらのゲストが出席した。ロンソンの妻ジョセフィーヌとアレクサンドルのドゥ・ラ・ボーム姉弟が結成したフランスの2人組バンド、シングタンクの特別公演もあった。

Maison Mummには最高級シャンパンの醸造、卓越性と勝利を目指して限界を押し広げるパイオニアとの提携という両面で豊かなイノベーションの歴史がある。マーク・ロンソンは国際的に高く評価されているアーティストで、音楽業界と大勢のナイトライフ体験の未来を形成し続けており、マムは彼を友人と呼ぶことを誇りにしている。発売イベントではこの友好関係を祝い、ロンソンが世界で最もアイコニックな勝利の瞬間を共有し、2015年モナコ・グランプリの表彰式でニコ・ロズベルグに優勝賞品のマム・ジェロボアム(Jeroboam)を贈った。

マーク・ロンソンはこの体験について「世界初のコネクテッド・シャンパンボトルをマムとともに披露、モナコ・グランプリでニコ・ロズベルグにジェロボアムを手渡したことは信じがたい体験だ。参加できて大変光栄に思っている。革新的な初ものを世界にもたらすマムの大志は極めて刺激的で、わたしがマム・マグナムのコルクを抜いたときのことは忘れられない祝祭の瞬間だった」と話した。

MUMM House of Champagneのフィリップ・ゲッタ会長兼最高経営責任者(CEO)は「マーク・ロンソンとのこの画期的イニシアチブ始動はマムが現在進めている使命を加速する。それは勝利のアイコンになり、革新的な初ものを世界にもたらし、ひいてはシャンパン祝祭の瞬間を豊かにする真に刺激的な体験を生み出すことである」とコメントした。

▽Maison Mumm(メゾン・マム)について

マムは、世界的な大手スピリッツ・ワイン会社ペルノ・リカール(Pernod Ricard)の有名なコニャック・シャンパン部門、マーテル・マム・ペリエ・ジュエ(Martell Mumm Perrier-Jouet)の傘下にある。1827年にさかのぼる名高い伝統を持つマムは、フランスの国際的なメゾン・ド・シャンパンであり、世界では第4位(IWSRの2013年調査)。「マム・コルドン・ルージュ」は、洗練さのシンボルである赤いリボンで飾られ、同社の精神が象徴的に込められている。幾世代ものセラー・マスターが受け継いできた新鮮さとスタイルへのこだわりで際立っている。

▽マーク・ロンソンについて

英国生まれのマーク・ロンソンは世界有数の人気を誇るDJ、グラミー賞受賞プロデューサーとして国際的に知られており、ソロアーティスト、バンドリーダーとしても大成功を収めている。プロデューサー・オブ・ザ・イヤー、レコード・オブ・ザ・イヤー(エイミー・ワインハウスと共同受賞)、ベスト・ポップ・ボーカル・アルバム(同)の3つのグラミー賞(いずれも2008年)をものにしており、ベスト英男性ソロアーティスト(2008年)とベスト英シングル「Uptown Funk」(2015年)の2つのブリット・アワードも獲得した。2008年にはVodafone Live Music Awardsの男性ベスト・ライブ、Glamour Awardsのマン・オブ・ザ・イヤーにも選ばれている。マーク・ロンソンに関する詳しい情報は以下参照。

http://www.markronson.co.uk

▽報道関係問い合わせ先

Talk PR

Katerina Tillson

E: katerina.tillson@talkpr.com

Claire Barry

E: Claire.Barry@talkpr.com

T: +44(0)20-7268-6100

Raphaela Allouche - Communications Department

Mumm House of Champagne

E: Raphaela.Allouche@pernod-ricard.com

Antoine Flament - International PR Manager

Mumm House of Champagne

E: antoine.flament@pernod-ricard.com

Twitter: twitter.com/GHMUMM (http://www.twitter.com/GHMUMM

Facebook: facebook.com/champagne.gh.mumm                    

https://www.facebook.com/champagne.gh.mumm

Instagram: instagram.com/ghmumm (http://www.instagram.com/GHMUMM

YouTube: youtube.com/ChampagneGHMUMM

http://www.youtube.com/ChampagneGHMUMM

#DareWinCelebrate

以下はマムのプレスルーム。

http://digitalpressroom.ghmumm.com

ソース:Maison Mumm

Mumm Launches an Innovation With Mark Ronson to Push the Limits of the Celebration Experience

PR60633

MONTE CARLO, Monaco, May 26/PRN=KYODO JBN/ --

    

             Introducing The World's First Connected Champagne Bottle

    On the eve of the 2015 Monaco Grand Prix, Maison Mumm

[http://www.ghmumm.com ] hosted a private event with international musician

Mark Ronson to launch the world's first digitally connected champagne bottle.

The VIP launch took place on-board Mumm's private yacht in Monte Carlo, a

setting chosen as a celebration of Mumm's long-standing partnership with

Formula One(R).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150526/747229-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150526/747229-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150526/747229-c )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150526/747229-d )

    The connected Magnum is an innovation designed to enhance the celebration

experience. The launch is inspired by the thrill and emotion of the world's

most recognised moment of celebration, the Formula One(R) podium, which Mumm

has been at the heart of since 2000. The moment the cork is popped from this

connected Magnum a sensor links to a receiver in the venue's audio and visual

system triggering an interactive sound and visual experience that can be

personalised by each prestigious nightclub that will host this offering.

    Alongside Mark Ronson, the exclusive launch event was attended by guests

including elite models and socialites Cara Delevingne and Poppy Delevingne,

former racing driver and Grand Prix owner Eddie Jordan, and international club

owner Jean-Roch. There was also an exclusive performance by Singtank, the

French band duo of Ronson's wife Josephine de la Baume and her brother

Alexandre de la Baume.

    Maison Mumm has a rich history of innovation both in the creation of its

first class champagne and by partnering with pioneers that dare to push the

limits in the quest for excellence and victory. Mark Ronson is an

internationally acclaimed artist who continues to shape the future of the music

industry and the night life experience of millions, and Mumm is proud to call

him a friend of the house. Celebrating this friendship with the launch event,

Ronson was also invited to share in the world's most iconic moment of victory

and present the winning Mumm Jeroboam to Nico Rosberg on the 2015 Monaco Grand

Prix podium.

    Mark Ronson spoke about the experience: "Launching the world's first

connected champagne bottle with Mumm and handing the Jeroboam to Nico Rosberg

at the Monaco Grand Prix was an incredible experience, and one I feel very

privileged to have been a part of. Mumm's ambition to bring innovative firsts

to the world is extremely inspiring and when I popped the cork of the Magnum of

Mumm it was an unforgettable moment of celebration."

    Philippe Guettat, Chairman and CEO for Mumm House of Champagne, commented:

"The launch of this ground-breaking initiative with Mark Ronson propels Mumm's

on-going mission to be an icon of victory, to bring innovative firsts to the

world, and ultimately to create truly thrilling experiences that enhance the

moment of the champagne celebration."

    About Maison Mumm

    Mumm is part of Martell Mumm Perrier-Jouet, the prestigious cognac and

champagne business of Pernod Ricard, world's co-leader in Spirits & Wines. With

its distinguished heritage dating back to 1827, Mumm is the leading

international champagne House in France and fourth worldwide*. Mumm Cordon

Rouge, recognisable by its red ribbon - a symbol of excellence - is the perfect

embodiment of the spirit of the House: it stands out through the freshness and

intensity of its style, which successive generations of cellar masters have

successfully maintained and handed down.

    * IWSR 2013

    About Mark Ronson

    British born Mark Ronson is internationally renowned as one of the world's

most sought after DJs, Grammy-Award winning producers and is also a brilliantly

successful solo artist, band leader. With three Grammys under his belt -

Producer of the Year, Record of the Year (with Amy Winehouse) and Best Pop

Vocal Album (also with Winehouse) - all awarded to him in 2008, he has also won

two BRITs including Best British Male Solo Artist in 2008 and Best British

Single for 'Uptown Funk' in 2015. He was also named Best Live Male at Vodafone

Live Music Awards, as well as being voted Man of the Year at the Glamour Awards

in 2008. Find more information on Mark Ronson website:

http://www.markronson.co.uk

    

    For media enquiries

    Talk PR

    Katerina Tillson

    E: katerina.tillson@talkpr.com

    Claire Barry

    E: Claire.Barry@talkpr.com

    T: +44(0)20-7268-6100

    Raphaela Allouche - Communications Department

    Mumm House of Champagne

    E: Raphaela.Allouche@pernod-ricard.com

    Antoine Flament - International PR Manager

    Mumm House of Champagne

    E: antoine.flament@pernod-ricard.com

    

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    YouTube: youtube.com/ChampagneGHMUMM

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                                  #DareWinCelebrate

  

                            Please visit Mumm Press room:

                        http://digitalpressroom.ghmumm.com

    SOURCE: Maison Mumm

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