「スペックワーク」追放を呼び掛けるビデオ映像が世界的な議論に火をつける

Zulu Alpha Kilo Inc.

「スペックワーク」追放を呼び掛けるビデオ映像が世界的な議論に火をつける

AsiaNet 62572(1505)

【トロント(カナダ)2015年11月16日PR Newswire=共同通信JBN】1週間前、「Say no to spec」(タダ働きにノーと言え)とのタイトルで長さ2分のビデオ映像が公開され、まるでウイルス性の感染症のようなセンセーションを世界中に巻き起こしている。ビデオはこれまで広告業界で一般的だった「スペキュラティブでクリエーティブ」な仕事は、競争入札などの形で「ニュービジネス」プロセスを無料で獲得するものだった、と指摘。ビデオは150万以上のページビューを数え、期待が持てる潜在的なクライアントに無償で作業を提供することに価値があるかどうかに疑問を投げかけている。

https://www.youtube.com/watch?v=essNmNOrQto&feature=youtu.be

ビデオは広告業界のアウトサイダーの心も打った。フリーランサー、コントラクター、フォトグラファー、ジャーナリスト、それにその他の無数のプロフェッショナルがビデオのハッシュタグ、#SayNoToSpec を使って結集している。

ビデオには現実の小売業者やプロフェッショナルが登場、「スペックワーク」とは何かをインタビューされている。回答者の愉快な反応は、タダ働きをするのはバカバカしい、ということだ。ビデオはStrategy Magazineの今年の最優秀エージェンシー選出のためにカナダで製作された。

現場でユーモラスなジャブを繰り出すことを超えて、Zulu Alpha Kiloの創業者でビデオの監督、ザック・ムロー氏は次のように述べている。「パートナーエージェンシーを選ぶのにもっと適切なやり方がある。スペックワークは時代遅れのプロセスで、Mad Men時代から続いている。官僚的な調達機械の歯車の1つだ」

ムロー氏は#SayNoToSpec のハッシュタグを利用してコメントを共有することを提案している。また以下のウェブサイトで論議に参加するよう呼び掛けている。24 時間以内に言論界のリーダーの1人から返答があり、スペックワークがなぜクライアントとエージェンシーの双方にとって最終的にコストがかかりすぎるかの理由を説明していた。

https://medium.com/@zakmroueh/time-for-us-all-to-ditch-spec-creative-pitches-5128dea51d2a

関心を呼ぶファクト:

*YouTube Canadaで先週のトレンディングビデオで第2位

*24時間以内でインターネットで最も共有されたコンテンツ第3位

*4日間で100万ビューを記録

* Pinterestに今日のトップストーリーを掲載

▽Zulu Alpha Kiloについて

カナダ・オンタリオ州トロントに本拠を置く。2008年7月に世界的に有名なクリエーティブディレクター、ザック・ムロー氏によって設立された。フルタイムの従業員が75人。クライエントには、Audi Canada、Bell Canada、Cineplex Entertainment、Interac Association、Labatt Breweries、ParticipACTION、Aequitas Innovations、Workopolisが含まれる。社員は全社的なクリエーティブグループに所属する。自由な精神、協力的なアイディエーションがエージェンシーの中核的な原則の1つである。

▽問い合わせ先

Zak Mroueh

Zulu Alpha Kilo Inc.

Founder & Chief Creative Officer

416-777-ZULU (9858)

zak@zulualphakilo.com

ソース:Zulu Alpha Kilo Inc.

Short Film About Free "Spec Work" Goes Viral, Sparks Worldwide Conversation

PR62572

TORONTO, Nov. 16, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

One week ago a two-minute film called " Say no to spec" was released and it's

become a viral sensation. The film called into question the common advertising

industry practice of creating free "speculative creative" work to win clients

in the bidding or "new business" process. The film has amassed over 1.5 million

views and generated debate over the value of offering free work to prospective

clients.

https://www.youtube.com/watch?v=essNmNOrQto&feature=youtu.be

The video has even struck a nerve with people outside of advertising.

Freelancers, contractors, photographers, journalists and a myriad of other

professionals have rallied behind the cause using the video's hashtag

#SayNoToSpec.

The video features real shopkeepers and professionals being asked for "spec

work". Their hilarious reactions illustrate the absurdity of working for free.

It was originally created for Strategy Magazine's Agency of the Year

competition in Canada.

Beyond taking a humourous jab at the practice, Zak Mroueh, Zulu Alpha Kilo's

founder and the Director of the film, was quoted as saying "There is a much

better way to choose an agency partner. Spec work is an antiquated process that

dates back to the Mad Men era. It's a cog in the increasingly bureaucratic

procurement machine."

Mroueh urges people to share comments using the hashtag #SayNoToSpec and to

head over to http://www.zulualphakilo.com/saynotospec to join the conversation.

Within 24 hours, he reacted with a thought leadership piece further explaining

why spec work is in the end costly to both clients and agencies.

https://medium.com/@zakmroueh/time-for-us-all-to-ditch-spec-creative-pitches-5128dea51d2a

Some interesting facts:

- #2 Trending video on YouTube Canada last week

- #3 most shared content on the Internet within a 24 hour period

- Over one million views in four days

- Top story of the day on Pinterest

About Zulu Alpha Kilo:

Zulu Alpha Kilo is based in Toronto, Ontario. Founded in July 2008 by

world-renowned Creative Director Zak Mroueh, the agency has a full-time staff

of 75 people. Clients include Audi Canada, Bell Canada, Cineplex Entertainment,

Interac Association, Labatt Breweries, ParticipACTION, Aequitas Innovations and

Workopolis. Everyone in the company belongs to one company-wide creative group,

and free-spirited, collaborative ideation is one of the agency's core

principles.

Zak Mroueh, Zulu Alpha Kilo Inc., Founder & Chief Creative Officer,

416-777-ZULU (9858), zak@zulualphakilo.com

SOURCE: Zulu Alpha Kilo Inc.

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