オーストラリアが新しい観光キャンペーンを開始

オーストラリア政府観光局(Tourism Australia)

オーストラリアが新しい観光キャンペーンを開始

AsiaNet 63190(0093)

【シドニー(オーストラリア)2016年1月26日PR Newswire=共同通信JBN】オーストラリア政府観光局(Tourism Australia)はこのほど、世界からより多くの観光客を呼び込もうと世界的に有名なオーストラリアの水辺や海岸での経験に焦点を当てたキャンペーンを始めた。

マルチメディアを使ったインタラクティブなニュース・リリースは以下をクリック。

http://www.multivu.com/players/English/7742051-tourism-australia/

この新たなクリエーティブ・キャンペーンはオーストラリア政府観光局が仕掛けてきた一連の「There's Nothing like Australia」キャンペーンの一環で、ニューヨークの「オーストラリアの日」イブにオーストラリアのジュリー・ビショップ外務大臣も参加して開かれたイベントで公式に発表された。

ブライアント公園にある有名なバンク・オブ・アメリカWinter Villageのアイスリンクに投影されたイマーシブな「バーチャルリアルティー」ディスプレーと水をテーマにした映像がイベントに参加したゲストを楽しませ、同時に、オーストラリアの俳優でオーストラリア政府観光局の新グローバル大使でもあるクリス・ヘムズワース氏がナレーションを担当した新テレビ広告が発表された。このイベントはオーストラリアのシェフ、カーティス・ストーン氏がホストになり、ゲストはルーク・マンガン氏が特別に工夫を凝らしたオーストラリアのメニューを楽しんだ。

オーストラリア政府観光局のマネジングディレクター、ジョン・オサリバン氏は、新広告キャンペーンはオーストラリアの持つ競争優位のうちの1つに焦点を当てたものになるとして次のように述べた。

「すでに、オーストラリアへ来る世界の観光客の7割は旅行の一環として水辺や海岸での経験を楽しんでおり、われわれはこのキャンペーンは世界のすべての市場で強い共感を呼ぶだろうと確信している」

「オーストラリアが世界有数の自然の美しさを持つことはすでに知られているが、オーストラリアの水辺や海岸の広がり、奥行き、質を十分に理解しているとまでは言えない。これらは常にオーストラリア観光の重要部分になってきたが、中心的な位置を占めてきたとは言えない」

オサリバン氏は、クリス・ヘムズワース氏がナレーションを努める新テレビ広告はオーストラリアの水辺や海岸を訴求するうえで、真正かつ影響力のあるオーストラリアの声として必ずや大きな助けになるだろうと述べた。

クリス・ヘムズワース氏は「私は常々オーストラリア人であることを大きな誇りとしており、母国を世界に宣伝し、より多くの人々が来訪して、自分たちで素晴らしいビーチや光景を体験するよう奨励するために私が役割を果たすと知ることは、きわめて特別な感情である」と述べた。

今回のキャンペーンは食事やワイン、さらにオーストラリアならではの経験を促進することを含め、オーストラリア政府観光局が現在行っているマーケティング活動と共存し、それを補完するもので「There's Nothing like Australia」を実証する新たな具体例を提供する。

オサリバン氏は「There's Nothing like Australiaはもともとそれを土台にして観光のメッセージを発展させていくための長期的なプラットホームとして考えられたものだ。最近の例ではRestaurant Australia(美食大陸オーストラリア)キャンペーンがあるが、今回はもっぱら他にはない高品質のオーストラリアの水辺や海岸の経験に焦点をあてたものになる」と述べた。

新たな映像キャンペーンはオーストラリアの州および特別地域のすべてをカバーした12を超える特別な経験を取り上げている。この中には石灰岩の柱「12使徒」上空のヘリコプター飛行、シドニーハーバーのスイミング、グレート・バリアー・リーフのシュノーケリング、キャサリン峡谷のカヤック下り、サウスオーストラリアの海岸ドライブ、バーリー・グリフィン湖を巡るサイクリング、ロットネスト島のまばゆいブルーウオーターでのセイリング、最近始まったタスマニアのスリーケープス・トラックのウオーキングなどが含まれている。

オーストラリア政府観光局の最高マーケティング責任者リサ・ロンソン氏は、今回のキャンペーンは画期的なバーチャル・リアリティー(VR)技術や迫力のあるユーザー作成コンテンツ(UGC)を観光地のマーケティングとしては例のないサイズとスケールで使い、生き生きとしたものになるとして次のように述べた。

「デスティネーション・マーケティングの世界はますます競争が厳しくなっている。われわれは競争が激しい世界の旅行市場にあって、常に競争力を獲得するための新たな方策を探す努力をしなければならない」

「オーストラリアは常に、非常に好ましい観光スポットであるという優位な立場を誇ってきた。課題は時間、距離、費用などの障壁に打ち勝ち、どうしてもオーストラリアを訪問したいという気持ちを醸し出すことである」

「このキャンペーンは信じられないほどイマーシブで、オーストラリアに行けばどんな感じになるのか、オーストラリアの海や湖の上、中、または浜辺にいる感じはどうなのかを、記録するように制作された」

「VRや360度映像技術を使うことで、われわれは次の休暇にオーストラリア旅行を検討している見込み客に訴え、予約という次の重要なステップに進んでもらいたいと思っている」

オーストラリア政府観光局は今後6カ月間に4000万オーストラリアドルを使って新クリエーティブ・キャンペーンを繰り広げる予定だ。最初はヴァージン・オーストラリア航空と共同で米国キャンペーンを行い、続いて英国、中国、日本、韓国、シンガポール、インドネシア、インド、マレーシア、ニュージーランドなど重要国際市場を網羅する。

キャンペーンについての詳細はwww.tourism.australia.com/Aquatic を参照。

新テレビ広告の放送映像、インタビュー、画像、ファクトシートを含むメディア資料については http://www.multivu.com/players/English/7742051-tourism-australia/ を参照。

▽問い合わせ先

Australia:

Leo Seaton

Tourism Australia

Tel: +61-447-463-197

lseaton@tourism.australia.com; or

USA:

Julie Earle-Levine

Tourism Australia

Tel: +1-917-673-309

jearlelevine@tourism.australia.com

ソース:Tourism Australia

Australia Launches New International Tourism Campaign

PR63190

SYDNEY, Jan. 26, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   Tourism Australia has launched its latest campaign, which is focused on

highlighting the country's world-class aquatic and coastal experiences, in a

bid to lure more international visitors to Australia.

   Experience the interactive Multimedia News Release here:

http://www.multivu.com/players/English/7742051-tourism-australia/

   The new creative, the latest instalment in Tourism Australia's global

There's Nothing like Australia campaign, was officially unveiled at an event in

New York on Australia Day eve attended by Australia's Minister for Foreign

Affairs the Hon. Julie Bishop.

  Guests at the event were treated to immersive 'virtual reality' displays and

aquatic-themed images being projected onto the ice rink at the famous Bank of

America Winter Village at Bryant Park alongside the reveal of a new broadcast

ad, featuring a voiceover by Australian actor and new Tourism Australia global

ambassador Chris Hemsworth. The event was hosted by Australian chef Curtis

Stone and guests enjoyed a specially designed Australian menu by Luke Mangan.  

   Tourism Australia Managing Director, John O'Sullivan, said the new campaign

would focus upon one of Australia's key competitive advantages.

   "Already 70 per cent of our international visitors enjoy an aquatic or

coastal experience as part of their trip to Australia, so this is a campaign we

know will resonate strongly across all our key markets.

   "While Australia is known for its natural beauty, the world still doesn't

have a full appreciation of the breadth, depth and quality of our aquatic and

coastal experiences. They've always been an important part of our destination

story but they've never before taken centre stage," he said.

   Mr O'Sullivan said that Chris Hemsworth's voiceover for the new broadcast ad

would provide an authentic and influential voice to help tell the country's

story and demonstrate to the world that Australia is 'a place you feel'.

“I have always been so proud to be Australian and it’s a pretty special feeling

knowing that I will have a role in promoting my country to the world and

encouraging more people to come down under and experience our amazing beaches

and landscapes for themselves,” said Chris Hemsworth.

   The campaign will sit alongside and complement existing Tourism Australia

marketing activities, including its current promotion of food and wine and

Indigenous experiences, providing an additional proof point to demonstrate why

There's Nothing like Australia.

   "Our long term campaign, There's Nothing like Australia, was always designed

to provide a platform from which we could evolve our tourism message. We did

this most recently with Restaurant Australia and now with a dedicated focus on

Australia's distinctive and high quality aquatic and coastal experiences," Mr

O'Sullivan said.

   The newly filmed campaign features over a dozen distinct experiences

representing every Australian state and territory. These include: a helicopter

ride over the 12 Apostles; swimming in Sydney Harbour; snorkelling on the Great

Barrier Reef; kayaking through Katherine Gorge; driving on the beach in South

Australia; cycling around Lake Burley Griffin; sailing through the sparkling

blue waters of Rottnest Island; and walking the recently launched Three Capes

Track in Tasmania.

   Tourism Australia Chief Marketing Officer, Lisa Ronson, said the campaign

would be brought to life using ground-breaking virtual reality (VR) technology

and compelling user generated content (UCG) on a size and scale never before

seen in destination marketing.

   "The world of destination marketing is increasingly competitive. We have to

constantly push ourselves to find new ways to gain a competitive edge in the

global travel market.

   "Australia has always had the advantage of being a highly desirable

destination. The challenge is how to create a sense of urgency to visit that

counters those perceived barriers such as time, distance and cost.

   "This campaign has been designed to be incredibly immersive and capture what

it feels like to be in Australia and to experience for yourself being on, in or

near the water.

   "By using VR and 360 technology we hope to inspire prospective travellers

considering Australia for their next holiday and get them to take that crucial

next step towards making a booking," Ms Ronson said.

   Tourism Australia will spend A$40 million over the next six months rolling

out the new campaign - starting in the US with a joint campaign with Virgin

Australia and then across other key international markets, including the UK,

China, Japan, South Korea, Singapore, Indonesia, India, Malaysia and New

Zealand.

   More details of the campaign are available at:

   www.tourism.australia.com/Aquatic

   For media materials, including broadcast quality footage of the new

broadcast ad, interviews, images and factsheets please visit:

http://www.multivu.com/players/English/7742051-tourism-australia/

   CONTACT: Australia:

            Leo Seaton

            Tourism Australia

            Tel: +61-447-463-197

            lseaton@tourism.australia.com; or

            USA:

            Julie Earle-Levine

            Tourism Australia

            Tel: +1-917-673-309

            jearlelevine@tourism.australia.com

    SOURCE: Tourism Australia

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