Bond No. 9がショッピング向け香水MADISON AVENUEを4月発売

Bond No. 9

Bond No. 9がショッピング向け香水MADISON AVENUEを4月発売

AsiaNet 63375 (0168)

【ニューヨーク2016年2月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*Bond No. 9がニューヨークで最も有名なブティックストリートにちなんでMadison Avenueと名付けた世界初のショッピング香水を発売

Bond No. 9は単なる香水メーカーではなく、イノベーターである。世界で初めて都市志向、ニューヨーク志向のフレグランスコレクションをリリースした。これまでに初の公共性重視のオードパルファム(愛されるベストセラー、Scent of Peace)を生み出した。だれもがフレッシュな新ワードローブを必要とする2016年春向けに、史上初のショッピング香水がデビューする。

インタラクティブなマルチメディア・ニュースリリースを体験するには以下を参照。

http://www.multivu.com/players/English/7759951-bond-no-9-madison-avenue/

57丁目から96丁目に至るマディソン街より買い物に適した場所があるだろうか。そこではブロックごとに世界で最も伝説的かつ高級なファッションのメッカが並んでいる。

したがって当然ながら、われわれは新ショッピング香水をMadison Avenueと名付けた。熱狂的顧客がよく知っている通り、Bond No. 9がすでにMadison Avenueにちなむ香水を持っているにもかかわらず、である。夜の外出用に考案されたクラシック製品の1つで、情熱的なクチナシの香りのMadison Soireeである。一方、新製品のMadison Avenueは厳密に言えば日中の使用を想定している。それはファッションの遺伝子を呼び覚まし、一度スプレーすればスタイルショッピングの至福の境地に転送される。

香りそのものは、かんきつ系のウッディーでモーシーなフレグランスタイプのフレッシュシプレーで、ファッションに敏感な人に長く好まれ、シプレーの例に違わず独特の印象的クチュールを特徴としている。そのきらめくフルーツのトップノート-シャキッとしたリンゴ、オレンジ系ベルガモット、つんとくるレーズンのようなブラックベリー-は自動的にエネルギーレベルを引き上げる。次にハートノート-シルクシャルムーズのように豊かなバラのブーケ、シャンタンのように光彩を放つジャスミン、サテンのように滑らかなモクレン-がやって来る。最後とはいえ重要なベースノートは、午後遅くまで十分長持ちするシアージュ(残り香)、クリーミーで甘い木の実のペストリー菓子、プラリネの土の香りがするパチョリ、香水のほかの面を輝かせるプリズムとされる現代のアンバーグリス、アンブロキサンである。

このように現代風フレグランスということから、Bond No. 9のスーパースターボトルは柔らかい春の紅藤色で彩られ、ボタンのように前面にロゴトークンの写しが流れ、ネックにしゃれた黒のグログランリボンをあしらうドレスメーカースタイルで飾られている。ファッションショッパーの夢の小瓶と言える。

Madison Avenueは春のショッピングシーズンたけなわの2016年4月にデビューする。

Bond No. 9のニューヨークにある各ブティック、全米のSaks Fifth Avenue、Nordstromのセレクトストア、英国のハロッズ、およびwww.bondno9.com で販売される。

価格は100mlが300ドル、50mlが200ドル、Body Silkが135ドル、スワロフスキー限定版が375ドル。

ソース:Bond No. 9

▽問い合わせ先

Lisa Rediker

+1.646.284.9015

publicrelations@bondno9.com

MADISON AVENUE

PR63375

NEW YORK, Feb. 11, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Bond No. 9 introduces the world's first shopping scent. We named it Madison

Avenue, after New York's most celebrated street of boutiques.

At Bond No. 9, we're not just perfumers--we're innovators.  We introduced the

world's first city-centric, New York-centric fragrance collection.  We created

the first civic-minded eau de parfum (our beloved, best-selling Scent of

Peace).  For spring 2016, when we'll all need a fresh new wardrobe, we're

debuting the first-ever shopping scent.  

Experience the interactive Multimedia News Release here:

http://www.multivu.com/players/English/7759951-bond-no-9-madison-avenue/

And where better to do that shopping than on the stretch of Madison Avenue

between 57th and 96th Street, with block after block of the most fabled and

exalted fashion meccas in the universe.

So of course we named our new shopping scent Madison Avenue--even though, as

our faithful clientele well knows, Bond No. 9 already has a Madison Avenue

namesake scent: sultry gardenia-jasmine laden Madison Soiree, one of our

classics, designed for evenings out. The new Madison Avenue, meanwhile, has

strictly daytime intentions. It awakens the fashion gene; one spray, and you'll

be transported to style-shopping nirvana.  

The scent itself is a fresh chypre, that citrusy-woody-mossy fragrance breed

that's long been favored by fashionistas, and which, like all chypres, has its

own uniquely haunting couture signature.  Its sparkling fruit topnotes--crisp

apple, orange-y bergamot, tangy, raisin-like blackberry--will automatically

raise your energy level. Then come the heart notes: a bouquet of roses as rich

as silk charmeuse; jasmine with the shimmer of shantung; and magnolia as smooth

as satin.  And last but hardly least, the base notes, with enough long-lasting

sillage to get you through to late afternoon: earthy patchouli; that

creamy-nutty-sugary pastry confection, praline; and ambroxan--contemporary

ambergris that's regarded as a prism through which a perfume's other facets can

shine.

For such a modish fragrance, we've colored the Bond No. 9 superstar bottle a

soft, springtime lilac-pink, and adorned it, dressmaker-style, with a

button-like repeat of our logo token running down the front and a pert black

grosgrain bow around the neck.  Consider it a fashion shopper's dream flacon.

Madison Avenue debuts April 2016 just at the height of the spring shopping

season.

Available at Bond No. 9 New York Boutiques, Saks Fifth Avenue nationwide,

select Nordstrom stores, Harrods UK, and www.bondno9.com

Price: 100ml, $300; 50ml, $200; Body Silk, $135; Swarovski Limited Edition, $375

SOURCE:  Bond No. 9

CONTACT:  Lisa Rediker at +1.646.284.9015 or publicrelations@bondno9.com

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