中国のテーマパーク入場者の70%が今後3年内のVR体験を期待

Omnico Group

中国のテーマパーク入場者の70%が今後3年内のVR体験を期待

AsiaNet 67200(0104)

【ベイジングストーク(英国)2017年1月24日PR Newswire=共同通信JBN】

*調査結果によると、中国のスリルを求める人々(スリルシーカー)はVR、AR、ロボットを期待

Omnico(オムニコ)が実施した調査(http://themeparkch.omnicogroup.com )によると、中国のテーマパーク入場者の70%が、今後3年以内にリゾート施設でのバーチャルリアリティー(VR、仮想現実)体験やガイドを期待し、49%がオグメンテッドリアリティ(AR、拡張現実)ゲームを楽しんだり、個人的にロボットに支援されたりすることを期待していることが明らかになった。

これらの結果は、中国のテーマパークを訪れた来場者670人を対象に、来場者が今後期待、予想することを調べた初の調査Omnico Chinese Theme Park Barometerで浮き彫りとなった。

Omnico Groupのメル・テーラー最高経営責任者(CEO)は「これらの結果は、技術に精通した入場者たちがいまや、自分たちの楽しみをさらに増強するテクノロジーを求めており、テーマパークの訪問から最大限の楽しみを引き出そうとしていることを示している。VR、AR、および人工知能(AI)ロボットは、遊びの好きな入場者たちにとってますます身近で、すぐにもその恩恵を享受したいと期待する技術となっている。こうした期待は高い。3分の1近く(32%)が、テーマパークで3年以内にホログラフィーによるガイド(案内係)が出現すると予想している」と述べた。

VR体験を期待する入場者が最も多かったのは杭州の83%、次いで深セン、南京が76%、北京が71%だった。広東の入場者の半数超(55%)は、ロボットが3年以内に入場者の個人的なガイド役を果たすことになると予測した。またSiriのようなパーソナル・デジタル・アシスタント(ガイド)が実現するかについては、深センの入場者が全調査対象者の中で最も楽観的で48%が実現すると回答した。成都では、入場者の47%が音声作動のモバイルアプリが利用可能になると予測した。

回答者の91%が、リストバンドやスマートフォンアプリを備えたテーマパークならすべてを支払いたいと答えた。また86%が、リゾートのウェブサイトやモバイルアプリを利用して入場に必要なものをすべて一度に注文したいと回答した。これにはホテル、食事、商品、チケット、優先パス、ライドタイムズ、キャッシュレスリストバンド、予約席などが含まれる。

入場客はまた、買い物がより容易になることを求めており、例えば84%が、パーク内のどこからでも注文でき、チケットや商品をホテルの部屋やレストランまたは自宅に到着次第配達してほしいと回答した。

テーラー氏は「当社の調査結果から、中国のテーマパークは消費者の期待に応えようとするなら、今行動を起こさなければならないことが示された。これを実現するには、全く新しいソリューションへの多大な投資を必要とするわけではなく、販売時点情報管理(POS)システムから顧客関係管理(CRM)やロイヤルティーのパーソナル化に至るすべての項目についてのインテリジェントな統合が必要である」と指摘した。

▽Omnicoについて

Omnicoは革新的で機敏なオムニチャネル・ソフトウエアおよびサービスの企業で、主要な小売り、エンターテインメント、デスティネーション・ブランドとともに活動している。

http://themeparkch.omnicogroup.com

ソース:Omnico Group

70% of Theme Park Guests in China Expect VR Experiences in Next Three Years

PR67200

BASINGSTOKE, England, Jan. 24, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

        Virtual or augmented reality and robots all expected by thrill-seekers

in China, research shows

    70% of visitors to theme parks in China expect virtual reality experiences

and guides at resorts within three years. Just under half (49%) expect to enjoy

augmented reality games or be personally assisted by robots, a survey

[http://themeparkch.omnicogroup.com ] by Omnico has found.

    The findings feature in the first Omnico Chinese Theme Park Barometer

exploring the expectations of 670 guests at Chinese theme parks.

    "These results show that tech-savvy visitors now want technology to enhance

their enjoyment and take all the hassle out of their visits to theme parks,"

said Mel Taylor, CEO, Omnico Group. "Virtual reality, augmented reality and AI

robots are technologies that fun-loving visitors are increasingly familiar with

and expect to benefit from very soon. Expectations are high - nearly a third

(32%) believe they will see holographic assistants at parks within three years."

    Hangzhou had the highest number of visitors expecting VR experiences (83%),

compared with 76% in both Shenzhen and Nanjing, and 71% in Beijing. More than

half the guests in Canton (55%) said robots will be giving them personal

assistance within three years, while visitors in Shenzhen were most optimistic

among those surveyed about a Siri-like personal digital assistant becoming a

reality (48%). In Chengdu, 47% expect voice-activated mobile apps to be

available.

    91% of respondents said they want to pay for everything at a park with a

wristband or smartphone app. 86% said they want to order everything required

for their visit in one go, using a resort website or mobile app. This includes

hotels, meals, merchandise, tickets, fast-track passes, ride-times, cashless

wristbands and reserved seating.

    Guests also want purchasing to be easier, with 84%, for example, saying

they want to order from anywhere in a park and have the tickets or merchandise

delivered as they arrive at their hotel room, restaurant or home.

    "The results of our barometer show that theme parks in China have to act

now if they are to meet consumer expectations," added Taylor.

    "Making this a reality does not require major investment in completely new

solutions, but intelligent integration of all the pieces in the jigsaw, from

Point-of-Sale systems to CRM and loyalty personalisation."

    About Omnico:

    Omnico is an innovative and agile omni-channel software and services

company that works with leading retail, entertainment and destination brands.

    http://themeparkch.omnicogroup.com

SOURCE: Omnico Group

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