Kimberly-ClarkがSustainability 2022プログラムの最初の年次業績を報告

Kimberly-Clark Corporation

Kimberly-ClarkがSustainability 2022プログラムの最初の年次業績を報告

AsiaNet 69147 (0975)

【ダラス(米テキサス州)2017年6月30日PR Newswire=共同通信JBN】

*優先的プログラムとパートナーシップが社会的、環境的、ビジネス的価値を創出

Kimberly-Clark Corporation(キンバリークラーク)は30日、持続可能性に関する年次報告書を発表し、同社のSustainability 2022(http://www.sustainability2022.com/ )の目標に向けた世界的進展に関する最初のアップデートを提供した。

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昨年導入されたSustainability 2022は、社会的、環境的、ビジネス的価値を創出するために設計されたプログラムによって社会的、環境的課題に取り組むための同社の枠組みである。Kimberly-Clarkは最初の1年で、5つの持続可能性目標のうちの3つを超え、2022年までに全ての目標を達成するか、それを上回る見通しである。

トーマス・J・フォーク会長兼最高経営責任者(CEO)は「Kimberly-Clarkでは、より良い生活のために世界を本質的に導くことが当社のビジョンであり、持続可能性へのコミットメントを通じ、われわれが住み、働き、自社ブランドを販売する地域社会において積極的な環境、社会プログラムを通じて当社の価値を示すことを誇りにしている」と語った。

チーフ・サプライチェーン・オフィサーのサンドラ・マッキラン氏は「われわれは、ビジネスモデル、パートナーシップ、およびビジネス的、社会的、環境的価値を創出するための製品、材料、テクノロジーについて、異なった考え方をしている。われわれは、顧客、消費者、サプライヤー、およびKimberly-Clarkのために、原料から(製品が並ぶ)棚までの価値を創出する持続可能なサプライチェーンを運営する必要があると認識している」と述べた。

同社の2016年の業績の主なハイライト(https://www.sustainability2022.com/download-center )は以下の通り:

*社会的影響-顧客、消費者、サプライヤーとともに取り組む中で、Toilets Change Lives(https://www.sustainability2022.com/our-stories/toilets-change-lives-africa )、No Baby Unhugged(https://www.huggies.com/en-us/why-huggies/no-baby-unhugged )およびThe Period Project(https://www.sustainability2022.com/ourstories/women-ignite-for-change )などのプログラムは、社会的、地域的な投資を通じ、2016年に200万人以上の困窮する人々の福利厚生の向上に尽力した。これらの投資は衛生へのアクセスを向上させ、子供たちが健康に育つのを助け、女性たちを力付けた。

*森林と繊維-Kimberly-Clarkのティッシュ製品に使用されている繊維の89%は、環境に優しい資源が原料となっている。われわれはまた、消費者を森林保護に参加させるため、Forest Stewardship Council(R)(森林管理評議会)(https://www.sustainability2022.com/our-stories/one-simple-action )とのパートナーシップを強化した。

*廃棄物およびリサイクル-廃棄物およびリサイクルのプログラムを拡大し、サプライチェーンの両端に廃棄物の問題を含めた。2016年には、製造廃棄物の95%を埋立地から転用し、世界のパートナーシッププログラム(https://www.sustainability2022.com/ourstories/informing-consumers )を通じて5000トン以上の使用済み廃棄物を転用した。

*エネルギーと気候-エネルギー管理におけるイノベーションを推進するわれわれの努力(https://www.sustainability2022.com/our-stories/fuelling-our-future )は、温室効果ガス(GHG)の排出量を2005年比で16.8%削減することを支援した。2005年の基準値には直接的および間接的なエネルギー源(Scope 1およびScope 2排出量(注1))が含まれている。

*持続可能なサプライチェーン-2016年に、同社は労働安全のための新しい規則を導入し、環境コンプライアンス能力を強化し、顧客、サプライヤー、およびKimberly-Clarkの職場に対する合計205件の社会コンプライアンス監査を完了した。さらに、水ストレス地域では、工場やコミュニティー(https://www.sustainability2022.com/ourstories/reforestation-and-stress-relief )をサポートするソリューションの開発に投資した。

Global Sustainability担当上級ディレクターのリサ・モーデン氏は「これらの業績は当社従業員によって達成された。われわれは、自分たちが住み、働いている地域社会や事業のためにより持続可能な未来を創出する上で彼らが果たしているリーダーシップを賞賛する」と語った。

Kimberly-Clarkの2016年Global Sustainability Reportは、同社の戦略と2022年の目標に対する主要業績評価指標を詳細に述べている。この報告書はGlobal Reporting Initiative(GRI)Sustainability Reporting Standards、Core levelに従って組織され、提示された。

Kimberly-Clarkの2016年Global Sustainability Reportの全体、および世界中の従業員やチームからのストーリーについては、ウェブサイトwww.Sustainability2022.com を参照。

▽Kimberly-Clark(キンバリークラーク)について

Kimberly-Clark(NYSE: KMB)と同社の有名世界ブランド商品は、世界175カ国以上で生活に不可欠となっている。世界人口の4分の1の人が毎日、Kimberly-Clark製品、ソリューションを信頼し、健康、衛生、生活を向上するために利用している。Kimberly-Clarkはクリネックス、スコッティ、ハギーズ、プルアップ、コーテックス、ディペンドなどのブランドを持ち、80カ国でトップまたはトップに次ぐシェアを誇っている。最新ニュース、同社の145年にわたるイノベーションの歴史についての詳しい情報はウェブサイトhttp://www.Kimberly-Clark.com を参照するか、FacebookないしTwitterでフォローを。

(注1)スコープ1温室効果ガスの排出量は、Kimberly-Clarkが直接所有または管理している排出源からのものである。スコープ2の排出量は、Kimberly-Clarkの購入電力の消費による間接排出である。

[KMB-C]

ソース:Kimberly-Clark Corporation

▽問い合わせ先

Terry Balluck, Kimberly-Clark

+1.972.281.1481

media.relations@kcc.com

Kimberly-Clark Reports Year One Results of Sustainability 2022 Program

PR69147

DALLAS, June 30, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Priority programs and partnerships create social, environmental and business

value

Kimberly-Clark Corporation today published its annual report on sustainability,

providing the first update on the company's global progress toward its

Sustainability 2022 (http://www.sustainability2022.com/ ) goals.

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Introduced last year, Sustainability 2022 is the company's framework to address

social and environmental challenges with programs designed to create social,

environmental and business value. In its first year, Kimberly-Clark surpassed

three of its five sustainability targets, and is on track to meet or exceed all

of its goals by 2022.

"At Kimberly-Clark, our vision is to lead the world in essentials for a better

life, and through our commitment to sustainability, we are proud to demonstrate

our values through proactive environmental and social programs in the

communities where we live, work and sell our brands," said Chairman and Chief

Executive Officer Thomas J. Falk.

"We're thinking differently about business models and partnerships as well as

products, materials and technologies to create business, social and

environmental value," said Sandra MacQuillan, Chief Supply Chain Officer. "We

recognize that we must operate a sustainable supply chain that creates value

from source to shelf for our customers, consumers, suppliers and

Kimberly-Clark."

Key highlights (https://www.sustainability2022.com/download-center ) of the

company's 2016 results include:

    -- Social Impact – Working with our customers, consumers and suppliers,

       programs including Toilets Change Lives

(https://www.sustainability2022.com/our-stories/toilets-change-lives-africa ),

       No Baby Unhugged

       (https://www.huggies.com/en-us/why-huggies/no-baby-unhugged )

       and The Period Project

      (https://www.sustainability2022.com/our-stories/women-ignite-for-change )

       worked to improve the well-being of more than two million people in

       need in 2016 through social and community investments that increased

       access to sanitation, helped children thrive and empowered women and

       girls.

    -- Forest & Fiber – Kimberly-Clark sourced 89 percent of the fiber used

       in its tissue products from environmentally-preferred sources. We also

       strengthened our partnership with the Forest Stewardship Council(R)

       (https://www.sustainability2022.com/our-stories/one-simple-action )

       to engage consumers in protecting forests.

    -- Waste & Recycling – We expanded our waste and recycling programs to

       include challenges of waste at both ends of the supply chain. In 2016,

       we diverted 95 percent of manufacturing waste from landfills, and

       diverted more than 5,000 metric tons of post-consumer waste through

       partnership programs

       (https://www.sustainability2022.com/our-stories/informing-consumers )

       around the world.

    -- Energy & Climate – Our efforts to drive innovation in energy

       management

       (https://www.sustainability2022.com/our-stories/fuelling-our-future )

       helped achieve an absolute reduction in greenhouse gas (GHG) emissions

       of 16.8 percent over a 2005 baseline, which includes direct and

       indirect energy sources (Scope 1 and Scope 2 emissions(1)).

    -- Sustainable Supply Chain – In 2016, the company introduced new

       imperatives for occupational safety, reinforced our environmental

       compliance capabilities and completed a total of 205 social compliance

       audits of customer, supplier and Kimberly-Clark workplaces. In

       addition, we invested in the development of solutions that support

       mills and communities

       (

https://www.sustainability2022.com/our-stories/reforestation-and-stress-relief

) in water-stressed regions.

"These results were achieved by our people, and we applaud their leadership in

creating a more sustainable future for our business and the communities where

we live and work," said Lisa Morden, Senior Director for Global Sustainability.

Kimberly-Clark's 2016 Global Sustainability Report details the company's

strategies and key performance indicators against its goals for 2022. The

report is organized and presented in accordance with the Global Reporting

Initiative (GRI) Sustainability Reporting Standards, Core level.

Read Kimberly-Clark's entire 2016 Global Sustainability Report, as well as

stories from employees and teams around the world, on our website at

www.Sustainability2022.com.

About Kimberly-Clark

Kimberly-Clark (NYSE: KMB) and its well-known global brands are an

indispensable part of life for people in more than 175 countries. Every day,

nearly a quarter of the world's population trust Kimberly-Clark's brands and

the solutions they provide to enhance their health, hygiene, and well-being.

With brands such as Kleenex, Scott, Huggies, Pull-Ups, Kotex and Depend,

Kimberly-Clark holds No. 1 or No. 2 share positions in 80 countries. To keep up

with the latest news and to learn more about the company's 145-year history of

innovation, visit www.kimberly-clark.com or follow us on Facebook or Twitter.

(1) Scope 1 greenhouse gas emissions are from sources that are directly owned

or controlled by Kimberly-Clark; Scope 2 emissions are indirect emissions from

Kimberly-Clark's consumption of purchased electricity.

[KMB-C]

SOURCE:  Kimberly-Clark Corporation

CONTACT: Terry Balluck, Kimberly-Clark, +1.972.281.1481, media.relations@kcc.com

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