銀聯国際が海外旅行客の決済体験を向上させるサマーキャンペーンを実施
銀聯国際が海外旅行客の決済体験を向上させるサマーキャンペーンを実施
AsiaNet 69217
【ニューヨーク2017年7月6日PR Newswire】
銀聯国際(UnionPay International)はこのほど上海で、同社のSummer Marketing Campaign(サマーキャンペーン)の実施を発表した。
銀聯国際(UnionPay International)の蔡剣波最高経営責任者(CEO)および、銀行14行、旅行代理店、クルーズ船運営会社12社など国外の企業数社の幹部が記者会見を行った。
銀聯国際(UnionPay International)は2014年、「Global Top 60 Airports(世界のTOP60空港)」「30 Selected Travel Destinations(30の厳選された旅行先)」「30 Core Business Districts(30の主たる商業地域)」の3つの主要キャンペーンを打ち出した。その後、これらのキャンペーンの規模は毎年拡大し、今年は100の空港、60の旅行先、60の商業地域でのキャンペーンを開催している。銀聯国際(UnionPay International)は国際的なマーケティング・プラットフォームである優計画もリリースし、現在中国本土以外の12の国と地域の銀行23行、旅行代理店、航空会社に加え、2,000以上の店舗が導入している。
蔡剣波CEOは「我々は『国境を越えた優待サービスの提供』をテーマに掲げ、UnionPay(銀聯)が全ての関係者をつなぐプラットフォームとして機能し、各社と連携しより良い決済体験を提供していきます。また、金融機関および観光業界の各社と協力するだけでなく、当社のサービスを向上させるためにインターネット企業とも協力しています。」と語った。
▽旅行の全行程をカバーする大規模かつ魅力的な割引優待
サマーキャンペーンには2つの特徴がある。1つは参加加盟店のバリエーションの豊富さだ。キャンペーンの優待対象店はグルメ、宿泊施設、交通、ショッピング、エンターテインメントなど、30の国と地域の約1万店の店舗をカバーしており、多岐にわたっている。銀聯国際(UnionPay International)はキャンペーンを通して「グルメ」「博物館」など7つのテーマを基にした旅の提案もしている。2つめは、旅行の全行程をカバーする点だ。航空券およびホテル予約の際の割引優待、Wi-Fiレンタル、レンタカー、空港シャトルバスなど、出発後から現地の加盟店まで、様々なシーンで優待サービスを受けられる。またUnionPay(銀聯)カードなら、税還付サービスなどの便利なサービスも利用可能だ。
▽若者のニーズに応えるUnionPay(銀聯)の革新的な決済サービス
現在、中国から出国する海外観光客の大半を1980年以降生まれの家族旅行が占めている。中国旅行研究所発表の「China's Outbound Tourism Development 2016」によると、1980年以降に生まれた世代は自由な個人旅行を好み、出発前にオンラインで航空券、ホテル、関連サービスを予約し、モバイル決済を利用している。
UnionPay(銀聯)はモバイル決済サービスQuickPassの他、優計画という便利な決済も提供している。シンガポール、香港、タイ、オーストラリア、ニュージーランドではQuickPassだけの特別優待を提供している店舗もある。QuickPass が採用するNFC(非接触決済方式)は現在中国本土以外の約50万のPOSシステムで対応しており、QuickPassの QRコード決済は香港、シンガポールでは既にサービスを開始している。
(日本語リリース:クライアント提供)
UnionPay International Initiates Summer Marketing Campaign to Improve Outbound Tourists' Payment Experience
PR69217
NEW YORK, July 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
The other day, UnionPay International announced in Shanghai the launch of its
Summer Marketing Campaign. Cai Jianbo, CEO of UnionPay International, and heads
of 14 banks, 12 travel service providers and several global merchants attended
the press conference.
In 2014, UnionPay International launched its three major marketing campaigns,
namely the "Global Top 60 Airports", the "30 Selected Travel Destinations" and
the "30 Core Business Districts". Since then, the scale of these campaigns
enlarged each year and this year, they cover 100 airports, 60 travel
destinations and 60 business districts. UnionPay International also launched
its cross-border marketing platform U Plan, which has now attracted 23 banks,
travel agencies and airlines and over 2,000 stores across 12 countries and
regions outside mainland China to participate.
"We take 'cross-over cooperation and privileged experience' as the theme of our
campaign to show that UnionPay is willing to act as a platform to unite all
parties to jointly provide better payment experience," said Cai Jianbo, "We've
not only cooperated with financial enterprises and the tourism, but have also
collaborated with Internet companies to enhance our service capacity."
Large scale and substantial discounts that cover the whole journey
The campaign has two highlights: First, it covers about 10,000 stores across 30
countries and regions, covering fields of catering, accommodation, transport,
shopping and entertainment. UnionPay International also designed seven themed
travel routes cardholders. Second, offers can be enjoyed during the whole
course of traveling: discount for flight ticket and hotel booking; WiFi rental,
car rental and airport shuttle bus discounts; exclusive offers at merchants;
UnionPay tax refund service, etc.
UnionPay innovative payment that meets the demands of the young
Now, the majority of China's outbound tourists are the post-1980s. According to
the Annual Report on China's Outbound Tourism Development 2016 issued by China
Tourism Academy, post-1980s prefer free-and-independent travels. They like to
book flight tickets, hotels and half self-help products online before
departure, and prefer mobile payments.
Cardholders can enjoy payment convenience offered by UnionPay mobile QuickPass
and U Plan. Merchants in Singapore, Hong Kong, Thailand, Australia and New
Zealand offer exclusive discounts for mobile QuickPass. Mobile QuickPass NFC
contactless payment is accepted at about 500,000 POS terminals outside mainland
China, and mobile QuickPass QR code payment has been launched in Hong Kong and
Singapore.
SOURCE: UnionPay International
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