Atlantis Healthcareが治療同盟強化に関する白書を発表

Atlantis Healthcare

Atlantis Healthcareが治療同盟強化に関する白書を発表

AsiaNet 70784 (1705)

【ロンドン2017年10月31日PR Newswire=共同通信JBN】患者の自己管理と行動変容プログラムの世界的リーダーであるAtlantis Healthcareは31日、慢性疾患における自己管理に焦点を当てた最新の白書を発表した。

「Enhancing Therapeutic Alliance and Promoting Shared Decision Making(治療同盟の強化と共同の意思決定促進)」は「治療同盟(therapeutic alliance)」と呼ばれる医療専門家(HCP)とその患者の協力的な意思疎通が患者本人のニーズと選択を考慮することによってどのように患者の病状改善に導くことができるかを考察している。白書は、診察と治療の間の効果的な患者の意思疎通の障害を克服する上で、製薬企業が果たす役割も調査している。白書はまた、HCP、患者と広範な医療システムにとって、優れた治療同盟を実現することの潜在的な利益を示している。

▽強い連携が本当に重要

研究文献は患者の異議を克服するためにHCPを支える積極的な触れ合いの価値を強調している。知識だけでは患者の行動を変えるには十分でない。HCPと患者の共同の意思決定は治療目標達成に不可欠の要素である。さらに、こうしたアプローチは信頼、信用と共感に基づくきずなの構築に役立つ。

▽患者中心のケアに欠かせない要素を探る

この白書は、肉体、行動、感情、認知のケアを総合した生物心理社会的手法を利用してどのように良好なHCPと患者の同盟を構築できるかを検討している。患者のニーズへのHCPの対応を促進し支援するためにAtlantis Healthcareが開発した話し合いの手引きの実例も含む。

Atlantis Healthcareの臨床スタッフの洞察力のある見方は、効果的な治療同盟を実現する重要要素を明らかにしている。これらは患者に効果的な自己管理をさせる手段の提供と、患者の取り組みの素材を適切に配置することを含む。加えて、患者をケアの全領域にわたって支え、患者との関係を強化できるようHCPに十分備えさせるには、訓練が不可欠である。

健康心理学の専門家で白書の主任執筆者であるルーシー・アシュワース氏は「患者と医療専門家の同盟は患者の治療成績を具体化する不可欠の要素の1つである。患者の行動と、患者が治療とケアについてどのように考えるかに影響し得る多くの要素がある。これらの要素の認識は長期的に、個人の自己管理能力にHCPが積極的な影響を与えるのに役立つだろう」と語った。

白書をダウンロードし、最高クラスの患者の自己管理ソリューションをもたらすAtlantis Healthcareの手法の詳細は次を参照:https://atlantishealthcare.com/en-us/white-papers

▽Atlantis Healthcare Groupに関する詳細問い合わせ先

Matthew Walls

Chief Executive Officer

+44-208-747-4360

ソース:Atlantis Healthcare

Atlantis Healthcare Issues White Paper on Enhancing Therapeutic Alliance

PR70784

LONDON, Oct. 31, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Atlantis Healthcare Ltd., the global leader in patient self-management and

behavior change programs, today releases its latest White Paper focusing on

supporting self-management in chronic illness.

    Enhancing Therapeutic Alliance and Promoting Shared Decision Making

examines how collaborative communication between healthcare professionals and

their patients referred to as the 'therapeutic alliance' can lead to improved

patient outcomes by considering the needs and preferences of the patient

themselves. The paper also explores the role played by pharmaceutical companies

in overcoming barriers to effective patient communication during consultation

and treatment. The paper also reveals the potential benefits of achieving a

good therapeutic alliance, to HCPs, patients and the broader healthcare system.

    A strong alliance really matters

    Research literature highlights the value of positive interactions that

support HCPs to overcome patient challenges; knowledge by itself is not enough

to change patient behavior. Shared decision making between the HCP and patient

is a vital component to achieving treatment goals. Furthermore, this approach

can help with building a bond founded on confidence, trust and empathy.

    Exploring the key components of patient-centred care

    This paper examines how a successful HCP-patient alliance can be built,

using a biopsychosocial approach that incorporates physical, behavioral,

emotional and cognitive care. It also includes an example of a discussion guide

developed by Atlantis Healthcare to facilitate and support HCPs to address

patient needs.

    Insightful perspectives from Atlantis Healthcare clinical staff uncover key

factors to achieving an effective therapeutic alliance. These include the

provision of tools allowing patients to self-manage effectively and the

appropriate positioning of materials for the patient journey. Additionally,

training is essential to ensure HCPs are adequately resourced to support

patients across all domains of care and to enhance the patient relationship.

    Lucy Ashworth, Health Psychology Specialist and lead author for the paper

said,"The alliance between patient and healthcare professional is one which

plays an integral part in shaping patient outcomes."

    "There are a number of factors which can influence the behavior of patients

and how they think about their treatment and care. An awareness of these

factors can help HCPs positively impact an individual's ability to self-manage

over the long term."

    To download the white paper and learn more about Atlantis Healthcare's

approach to delivering best in class patient self-management solutions, visit

https://atlantishealthcare.com/en-us/white-papers.

    For further details on Atlantis Healthcare Group, please contact:

    Matthew Walls: Chief Executive Officer, +44-208-747-4360

Source: Atlantis Healthcare

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中