AdyenがPOS端末でのWeChat Pay決済を開始、4億人の中国消費者に対応

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AdyenがPOS端末でのWeChat Pay決済を開始、4億人の中国消費者に対応

AsiaNet 71417 (1979)

【アムステルダム2017年12月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*Adyenがホリデー・ショッピング・シーズンに向け、世界中で中国の3大決済プロバイダーに販売時点情報(POS)端末を提供

世界の大手企業向けに最適の決済プラットフォームであるAdyen(http://www.adyen.com

は6日、中国で最も人気のあるモバイル支払いアプリの一つであるWeChat Payを本格展開した。これにより世界中のAdyen利用の業者が自分の販売時点情報(POS)端末でWeChat Payによる決済を提供することが可能になった。これは、Adyenの統一コマースソリューションにとり重要な拡張である。2016年以降、消費者はAdyenプラットフォームを通じてWeChat Payを利用して商品をオンラインで購入することができるようになった。これからは、実店舗でも同じことができる。

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WeChat Payが加わったことは、いまやAdyen利用の業者がアリババのAlipayおよび銀聯国際(UnionPay International)を含む中国の3大決済プロバイダーからの決済を受け入れることができることを意味する。WeChatには13億人のユーザーがおり、うち4億人が友人への支払い(P2P決済)または製品購入のためにWeChat Payを使用している。

Adyenのローラント・プリンス最高営業責任者(CCO)は「Adyenがこれから世界中の顧客のPOS端末で中国の3大決済方法をすべて提供すると発表することは喜ばしい。この機能により、Adyenのマーチャントはこの非常に重要で大規模な顧客ベースが海外旅行する際に対応することができる。過去最高の売上高を更新した11月の“独身の日”の後、小売業者にとって、中国の消費者が最適な支払い手段で購入できる方法を見つけることがこれまで以上に重要になっている」と語った。

中国の新たな購買力は以下のいくつかの重要なトレンドにより拍車が掛かっている:

*中国の消費者は高級品を非常に欲しがる-マッキンゼー報告(https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/chinese-luxury-consumers-more-global-more-demanding-still-spending )によると、世界中の高級ブランド販売額のうち、中国の消費者によるものは最大で半分を占めている。今年は、中国の国境をまたいだ買い手が国境をまたいだ購入で1件平均473.26ドルを支払うと予測され、小売り電子商取引市場全体の4.2%を占める(https://www.forbes.com/sites/rogeraitken/2017/06/23/chinas-alipay-unionpay-wechat-pay-join-latam-fintechs-digital-payments-platform-revolution/#600d69df3a71 )。これは2017年に857億6000万ドルに相当するとみられる。

*中国の消費者は世界的な買い物客である-この要因は、国境をまたいだ購入をもたらした。フォレスター(Forrester)は、2022年までに中国がブームを先導して国境をまたいだ電子商取引が20%増え、6300億ドルに達する可能性があると予測している(https://www.thepaypers.com/expert-opinion/introducing-the-star-of-chinese-payment-methods-alipay/770208 )。

Adyenに関する詳細はwww.adyen.com を参照。

▽ Adyenについて

Adyen(http://www.adyen.com )は世界の大手企業向けに最適の支払いプラットフォームである。クレジットカードのVisa、MasterCard、および消費者が世界的に選好する支払い手段と直接コネクトする最新のエンドツーエンドのインフラストラクチャーを持つ唯一のプロバイダーであるAdyenは、オンライン、モバイル、店舗での円滑な支払い手段を提供する。世界中にオフィスを持つAdyenは、米国の10大インターネット会社のうち8社を含む4500社以上の企業にサービスを提供している。顧客にはFacebook、Uber、Netflix、Spotify、Casper、Bonobos、ロレアルなどがある。

▽報道機関問い合わせ先

Adyen

Dave Pedersen

dave.pedersen@adyen.com

ソース:Adyen

Adyen Launches WeChat Pay On Point-Of-Sale Terminals To Process Payments For 400M Chinese Consumers

PR71417

AMSTERDAM, Dec. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- In Time For The Holiday Shopping Season, Adyen Now Offers China's Three

         Largest Payment Providers on Point-of-Sale Terminals Worldwide

Adyen (http://www.adyen.com), the payments platform of choice for the world's

leading companies, today rolled out WeChat Pay, one of the most popular mobile

payment apps in China, allowing Adyen merchants to offer WeChat Pay on their

point-of-sale (POS) terminals worldwide. This is a key addition to Adyen's

unified commerce solution. Since 2016, consumers have been able to buy goods

online using WeChat Pay through the Adyen platform; now, they can do the same

in brick-and-mortar stores.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/615900/Adyen_Logo.jpg

The addition of WeChat Pay means that Adyen merchants can now accept payments

from China's three largest payment providers, including Alibaba's Alipay and

China UnionPay (UPI). WeChat has 1.3 billion users, 400 million of whom use

WeChat Pay for either paying friends (P2P payments) or purchasing a product.

"We are thrilled to announce that Adyen now offers all three major Chinese

payment methods on our clients' POS terminals worldwide," said Roelant Prins,

chief commercial officer, Adyen. "This capability allows our merchants to cater

to this incredibly important and large customer base as they travel abroad.

After November's record-breaking Singles' Day sales, it's more important than

ever for retailers to find ways to allow Chinese consumers to make purchases

with their payment method of choice."

China's new buying power is driven by several key trends:

    -- Chinese consumers crave luxury goods – Chinese consumers are responsible

for up to half of all luxury brand sales worldwide, according to a McKinsey

report (

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/chinese-luxury-consumers-more-global-more-demanding-still-spending

). This year, it is projected that cross-border buyers in China will spend an

average of $473.26 each on cross-border purchases, which represents 4.2 percent

(

https://www.forbes.com/sites/rogeraitken/2017/06/23/chinas-alipay-unionpay-wechat-pay-join-latam-fintechs-digital-payments-platform-revolution/#600d69df3a71

) of the total retail e-commerce market. This is expected to equate to $85.76

billion in 2017.

    -- Chinese consumers are global shoppers – this factor has led to

cross-border purchases. By 2022, Forrester predicts that cross-border

e-commerce could increase by 20 percent (

https://www.thepaypers.com/expert-opinion/introducing-the-star-of-chinese-payment-methods-alipay/770208

), reaching $630 billion, with China leading the boom.

For more information about Adyen, please visit www.adyen.com.

About Adyen

Adyen (http://www.adyen.com) is the payments platform of choice for the world's

leading companies. The only provider of a modern end-to-end infrastructure

connecting directly to Visa, MasterCard, and consumers' globally preferred

payment methods, Adyen delivers frictionless payments across online, mobile,

and in-store. With offices all around the world, Adyen serves more than 4,500

businesses, including 8 of the 10 largest U.S. Internet companies. Customers

include Facebook, Uber, Netflix, Spotify, Casper, Bonobos and L'Oreal.

Press Contacts:

Adyen

Dave Pedersen

dave.pedersen@adyen.com

SOURCE: Adyen

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