Lean In Chinaとデロイト中国が2017年「Impact of Women in the Workplace in a Digital Age Report」を発表
Lean In Chinaとデロイト中国が2017年「Impact of Women in the Workplace in a Digital Age Report」を発表
AsiaNet 72612 (0441)
【北京2018年3月9日PR Newswire=共同通信JBN】Lean In Chinaとデロイト中国(Deloitte China)は、「2017 Women, Work and Happiness:Impact of Women in the Workplace in a Digital Age Report(2017年 女性、職業と幸福感:デジタル時代の職場での女性の影響力リポート)」を北京で発表した。Medela China、Mars China、Edelman China、Tencent Education、Jiemian、ELLE China、Baby TreeおよびLinkedIn Chinaを含む戦略的パートナーが協力した。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180309/2075599-1
このリポートは、デジタル時代の女性の職業上の動機と課題ならびに職場における女性の指導的行動と影響を理解することを狙いとする。
UN Women(UNウィメン)中国プログラム・マネジャー、ジュリア・ブルサード氏は「中国では、女性が自国のGDP(国内総生産)の41%に貢献している。試算によれば、もし労働力参加における男女格差の25%縮小が2025年までに達成できれば、自国のGDPを2兆5000億米ドル押し上げることになる」と述べた。
「デロイト中国北部地域のマネジング・パートナーであるノーマン・シー(施能自)氏はスピーチの中で「中国の組織は職場の生産性を最大化するために、女性が直面している課題をどのように解決できるのか。海外および国内の人的資源とデジタルトレンドを理解することは、中国の組織がデジタル時代に国際的な称賛を一層高める中でこの未曽有の課題に取り組むことを助ける」と語った。
リポートによると、男性(33.95%)は家族が仕事より大切だと考えており、これは女性(30.67%)よりやや高い割合だった。男性はまたワークライフ・バランスを最も難しい課題の1つに挙げた。
男女ともに指導的地位への昇進をほぼ同じ割合(男性88%、女性78%)で望んでいるものの、男性が組織の最上位のポジションを求める傾向は女性より50%高い。一方、女性は社内での地位が高くなるほどワークライフ・バランスを課題に挙げる傾向が高い。
さらに、指導的能力全般に関して男性の自己評価は女性より高く、いわゆる「自信の格差」を浮き彫りにしている。しかし、男女とも自身の持つ能力として協調性、執行力および指導力をトップ3に挙げる一方、組織の長期的な発展に不可欠な「人材開発」力を最も低い能力に位置付けている。
リポートは、組織の文化がリスクテイキングや包容を支持するものであるほど、女性が男性よりも大きな経済効果を生みだす可能性が高いことも明らかにする。指導的役職に対する要件を明確に定義した、より成熟したリーダーシップ・モデルや、明確に規定された指導的地位への期待を持てるルートがあれば、女性がより大きな経済効果を創出する助けとなる。組織のデジタル変革の成熟度が高いほど、女性がその組織に貢献する傾向が高い。
Lean In Chinaの共同設立者兼総裁のバージニア・タン(陳玉馨)氏は「中国は第4次産業革命を契機としてグローバルリーダーの地位を確立しつつある。職場に占める女性の割合の大きさを考慮すると、女性の労働力の潜在能力を発揮させることができる組織は競争優位に立つだろう。組織が女性を支援するための措置は、フレックスタイム制の導入、遠隔通勤のためのテクノロジー活用、メンター制度およびスポンサーシップ・プログラム、ならびに革新が奨励される文化の創出である」と述べた。
ソース:Lean In China
Lean In China and Deloitte China Co-launch 2017 Impact of Women in the Workplace in a Digital Age Report
PR72612
BEIJING, March 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Lean In China and Deloitte China launched the 2017 Women, Work and Happiness:
Impact of Women in the Workplace in a Digital Age Report in Beijing alongside
strategic partners, including Medela China, Mars China, Edelman China, Tencent
Education, Jiemian, ELLE China, Baby Tree, and LinkedIn China.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180309/2075599-1
The report seeks to understand the professional motivations and challenges of
women in a digital age, as well as their leadership behaviors and impact
created in the workplace.
Julia Broussard, UN Women China Country Programme Manager, remarked: "In China,
women contribute to 41% of the national GDP. Estimates suggest that if a 25%
reduction in gender gap in labor force participation could be achieved by 2025,
this would increase the national GDP by USD 2.5 trillion."
In his speech, Norman Sze, Managing Partner of Deloitte China, Northern Region,
asked, "How can Chinese organizations solve the challenges faced by women to
maximize workplace productivity? Understanding both international and domestic
human capital and digital trends will help Chinese organizations tackle the
unprecedented challenges as they achieve increasing international acclaim in a
digital era."
The report showed that a slightly higher percentage of men (33.95%) than women
(30.67%) think that family is more important than career. Men also cite
work-life balance as one of their top challenges.
Though both men and women want to move into leadership roles at near equal
levels (88% men vs. 78% women), men are 50% more likely to desire the most
senior position in their organization. However, as women become more senior on
the corporate ladder, the more likely work-life balance is cited as a challenge.
Besides, men rate themselves higher in all leadership capabilities than women,
highlighting the so-called "confidence gap". Nevertheless, men and women both
rate themselves as having the same top three capabilities, namely
collaboration, execution and providing direction, and the same lowest
capability - building talent - which is a pre-requisite for an organization's
long-term development.
The report also reveals that the more an organization's culture supports
risk-taking and inclusion, the likelier it is for women to yield greater
financial impact than men. A more mature leadership model or pipeline with
clearly defined expectations of leadership positions will empower women to
create greater financial impact. The greater the digital maturity of an
organization, the more likely it is that women will invest into their
organization.
Virginia Tan, Co-founder and President of Lean In China, remarked, "China is
positioning itself as a global leader in the wake of the Fourth Industrial
Revolution. Given the large proportion of women within the workforce,
organizations which can unlock the potential of female workforce will be at a
competitive advantage. Actions that organizations can take to support women
are the implementation of flexible working hours, using technology for mobile
working, mentoring and sponsorship programs, and the creation of a culture
where innovation is encouraged."
Source: Lean In China
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。