アエロフロートがブランドファイナンスにより再び世界最強の航空会社に選ばれる

アエロフロート

アエロフロートがブランドファイナンスにより再び世界最強の航空会社に選ばれる

AsiaNet 73288

モスクワ(ロシア)、2018年4月26日/PRニュースワイヤー/ --

アエロフロート(Aeroflot)は、独立系ブランド評価コンサルティング会社でトップのブランドファイナンス(Brand Finance)により再び世界最強の航空会社に選ばれました。

  (ロゴ:

http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg )

ロシアの代表的航空会社はこのグローバルランキングにおいて2年連続でトップの座を守り、ロシアのあらゆる部門のトップブランドに選ばれました。

ブランドファイナンスは、マーケティング投資、知名度、ロイヤルティ、社員の満足度、企業の評判など多数の要素で航空ブランドの影響力を評価します。アエロフロートは、最高のAAAを獲得しました。アエロフロートのブランド力のスコアは、アメリカン航空(American Airlines)、エミレーツ航空(Emirates)、トルコ航空(Turkish Airlines)、英国航空(British Airways)、中国国際航空(Air China)や、長年にわたって数々の格付けで世界一に選ばれたシンガポール航空(Singapore Airlines)など、あまたの主要グローバル航空会社を抜きました。

アエロフロートのブランド価値も高まり、前年比で13%増加の14億2900万米ドルとなりました。

アエロフロートCEOのヴィタリー・サヴェリエフは、次のように語りました。「アエロフロートは、2年連続して世界で最も知名度の高い航空ブランドの座を守りました。名誉あるブランドファイナンスの格付けで我が社の優位を維持できたのは大変な名誉であり、素晴らしい功績です。そしてまた我が社の世界的地位の強化は単なる偶然ではなく、真の戦略と一貫性のある実行の結果であるという重要な要素の確証でもあります。アエロフロートのブランドの発展と強化には数多くの側面があり、世界とロシア市場の両面で発展を続けることでしょう」

ブランドファイナンスCEOのデイヴィッド・ハイは、次のように述べました。「アエロフロートは若いフリートに多額を出資し、期待が高まる中、優れた製品と顧客体験を提供しています。これは、とりわけアジアにおけるマーケティング活動で補完しています」世界で最も人気があり成功を収めたサッカークラブの一つであるマンチェスター・ユナイテッド(Manchester United)とアエロフロートの提携もブランドの評判に大きく貢献しているのだと、デイヴィッド・ハイは語りました。

アエロフロートについて

アエロフロートはロシアの代表的な航空会社であり、グローバルな航空連合であるスカイチーム(SkyTeam)の誇るべきメンバーです。アエロフロートは世界52カ国の146都市に運航しています。

アエロフロートの所有する232機の強力なフリートは、100機以上を運行する世界の航空会社で最も若いものです。2017年にアエロフロートは3280万人の乗客(子会社を含むアエロフロート・グループとしては5010万人)を乗せました。

アエロフロートは、スカイトラックス(Skytrax)の4つ星航空会社を獲得、2017年スカイトラックス・ワールド・エアライン・アワード(Skytrax World Airline Awards)において6度目の東ヨーロッパ・ベスト・エアラインに選ばれました。アエロフロートは米国航空協会APEXの世界航空会社格付けで5つ星を獲得しました。

ブランド戦略コンサルタント会社トップのブランドファイナンスによれば、アエロフロートは世界最強の航空会社ブランドであり、ロシアで最も有力なブランドです。

詳しくは、http://www.aeroflot.com/ をご覧ください。

ソース: アエロフロート

(日本語リリース:クライアント提供)

Aeroflot Again Named World’s Strongest Airline Brand by Brand Finance

PR73288

MOSCOW, April 26, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Aeroflot has once again been named the world's strongest airline brand by

Brand Finance, the leading independent brand valuation consultancy.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/561410/Aeroflot_Logo.jpg )

    The Russian flag carrier held onto its position at the top of this global

ranking for the second year, and was also named as one of Russia's top brands

in any sector.

    Brand Finance measures the influence of aviation brands by a number of

factors such as marketing investment, familiarity, loyalty, staff satisfaction,

and corporate reputation. Aeroflot received the highest AAA rating. Aeroflot's

brand strength score put it ahead of a number of other leading global carriers

including American Airlines, Emirates, Turkish Airlines, British Airways, Air

China and Singapore Airlines, which has been named best in the world in

numerous ratings over the years.

    Aeroflot's brand value also grew, increasing by 13% year-on-year to USD

1.429 billion.

    "Aeroflot has held on to its position as the most familiar aviation brand

in the world for the second year in a row," Aeroflot CEO Vitaly Savliev said.

"Retaining our supremacy in the prestigious Brand Finance rating is a great

honour and a singular achievement. It is also confirmation of an important fact

- the strengthening of our global position is no mere chance, but rather the

result of a true strategy and consistent ongoing execution. The development and

strengthening of Aeroflot's brand involves a number of different dimensions,

and we will continue to develop it both on the global and Russian aviation

markets."

    "Aeroflot has invested heavily in its young fleet, delivering a superior

product and customer experience among increasing expectations," said David

Haigh, CEO of Brand Finance. "This is complemented by marketing activities,

particularly in Asia." Aeroflot's partnership with Manchester United - one of

the world's most popular and successful football clubs - is also paying strong

dividends to its brand reputation, David Haigh said.

    About Aeroflot

    Aeroflot is Russia's flagship carrier and a proud member of the SkyTeam

global airline alliance. Aeroflot serves 146 destinations in 52 countries.

    Aeroflot's 232-strong fleet is the youngest of any airline worldwide that

operates more than 100 aircraft. In 2017, Aeroflot carried 32.8 million

passengers (50.1 million passengers as Aeroflot Group including subsidiaries).

    Aeroflot holds 4-Star Airline status from Skytrax and was named Best

Airline in Eastern Europe for the sixth time at the 2017 Skytrax World Airline

Awards. Aeroflot has also been awarded a five-star global airline rating by US

aviation association APEX.

    Aeroflot is the world's strongest airline brand and most powerful brand in

Russia according to leading brand strategy consultancy Brand Finance.

    Find out more at http://www.aeroflot.com/ [http://www.aeroflot.com ]

SOURCE: Aeroflot  

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