MediaComが2018年カンヌライオンズのメディア・ネットワーク・オブ・ザ・イヤーに選ばれる

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MediaComが2018年カンヌライオンズのメディア・ネットワーク・オブ・ザ・イヤーに選ばれる

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【カンヌ(フランス)2018年6月22日PR Newswire=共同通信JBN】

*ネットワークは、グランプリ、2つの銀賞、1つの銅賞を獲得し、他の全てのメディアエージェンシーをしのぐ

MediaComは2018年カンヌライオンズ・フェスティバル(2018 Cannes Lions Festival)でメディア・ネットワーク・オブザイヤー(Media Network of the Year)に選ばれた。同エージェンシーの英国のテスコ(Tesco)向けの作品は「メディアプランニングでの卓越性」(Excellence in Media Planning)のグランプリ(Grand Prix)を獲得し、同時にイスラエルのP&Gのジレット(Gillette)向けのキャンペーンは2つの銀賞(Silver Lion)と1つの銅賞(Bronze Lion)を加えた。同エージェンシーはまた、8つの最終選考リストの指名を受け、MediaComは同コンペティションで最も輝かしいメディアエージェンシーとなった。

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グランプリ獲得のキャンペーンであるテスコのFood Love Stories(食品ラブストーリー)により、この巨大小売チェーンは、食品のショッピングを実用的な買い物から情緒的な買い物に変えることができた。競合他社は食料品の来歴に重点的に取り組む一方で、テスコは「あなたが愛する人たちのために料理したい食品」を称える同社最初の食品キャンペーンを3年間利用した。

このメッセージは有料デジタル機器を通じ、家庭や無線から離れた所で、個人的なストーリーの消費者への配信を確実にするためのデータによって共有された。販売時点情報管理、レシピカード、電子メール、活字、デジタルを含む保有メディアは、この言葉を広めるのに役立った。

この完全一体型のキャンペーンは品質スコアにおいて53%の向上を実現し、テスコのFood Love Storiesは同社の今までで最も効果的なキャンペーンとなった。

MediaComは、ITV Creative、Global Radio、Facebook、JCDecauxとのキャンペーンでBBH Londonと連携し、制作サービスも提供した。

MediaCom Israelは、P&Gのジレットとの作品で3つのLionを獲得した。このBabyfaceのキャンペーンは、新たに父親になった人たちに対し、チクチクするひげをそることによって子供たちとの強い身体的絆を築くように働き掛けたことによって銀賞を獲得し、一方で、I Don't Roll on Shabbos(私は安息日は走らない)は、同国のユダヤ教正統派コミュニティーのメンバーがユダヤ教の安息日にデオドラントを購入、使用できるようにしたことで、銀賞と銅賞の両方を獲得した。I Don't Roll on Shabbosはジレットのデオドラント市場のシェアを3%から15%に引き上げた。

MediaComのワールドワイドチェアマン兼最高経営責任者(CEO)のスティーブン・アラン氏は「これは素晴らしいニュースであり、私はわれわれの業界における最高の賞を獲得した英国チームを大いに誇りに思う。私は、この心に残るキャンペーンを生み出すためにわれわれと連携して取り組んだクライアントのテスコとともに、これ以上の喜びはない。テスコのFood Love Storiesは、偉大な見識と素晴らしい業績を組み合わせており、ブランドがマーケティング予算の投資方法において創造的であり、効果的であることに、われわれのSystems Thinking(システム思考)のアプローチがいかに役立つことができるかを示している。私はまた、われわれの最終選考に残った作品の地理的分布にも感激している。ベトナムからインドまで、オーストラリアからベルギーまで、イスラエルからロシアまで、われわれは、クライアントがあらゆる市場で同じ高品質のサービスを確実に得られるようにしてきた」と語った。

同社は、今年既にFestival of Media GlobalによってAgency Network of the Yearに選ばれ、WARCが発表したGunn Media 100のトップになっており、今回の結果は世界的な授賞式でのMediaComの優勢が保たれている。

ソース:MediaCom

▽問い合わせ先

Joanne Brenner

+ 44 (0)20 7158 5770

joanne.brenner@mediacom.com

MediaCom is named Media Network of the Year at Cannes Lions 2018

PR74089

CANNES, France, June 22, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Network outperforms all other media agencies after picking up Grand Prix, 2

Silver and 1 Bronze Lion

MediaCom has been named Media Network of the Year at the 2018 Cannes Lions

Festival. The agency's work for Tesco in the UK landed the Grand Prix for

Excellence in Media Planning, while campaigns for P&G's Gillette in Israel

added two Silver Lions and a Bronze Lion. The agency also received eight

shortlist nominations, making MediaCom the most decorated media agency in the

competition.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/644208/MEDIACOM_LOGO.jpg

The Grand Prix campaign, Tesco's Food Love Stories, enabled the retail giant to

turn food shopping from a functional to an emotional purchase. While

competitors focused on food provenance, Tesco used its first food campaign in

three years to celebrate "the food you love to cook for the people you love."

The message was shared via paid digital, out of home and radio, with data

targeting ensuring the delivery of personalised stories to consumers. Owned

media, including point-of-sale, recipe cards, email, print and digital helped

spread the word.

The fully-integrated campaign delivered a 53% improvement in quality scores,

making Tesco's Food Love Stories the retailer's most effective campaign ever.

MediaCom worked with BBH London on the campaign with ITV Creative, Global

Radio, Facebook and JCDecaux also providing production services.

MediaCom Israel picked up three Lions for its work with P&G's Gillette. The

Babyface campaign picked up a Silver Lion by encouraging new dads to build

strong physical bonds with their children by shaving their scratchy beards,

while I Don't Roll on Shabbos grabbed both Silver and Bronze for enabling

members of the country's Orthodox community to buy and use deodorant on the

Jewish day of rest. I Don't Roll on Shabbos boosted Gillette's share of the

deodorant market from 3% to 15%.

"This is fantastic news, and I'm hugely proud of the UK team for winning the

ultimate prize in our industry. Nor could I be happier for our client, Tesco,

who worked in partnership with us to create this memorable campaign," said

Stephen Allan, Worldwide Chairman and CEO of MediaCom. "Tesco's Food Love

Stories combines great insight with fantastic business results and demonstrates

how our Systems Thinking approach can help brands be both creative and

effective in the way they invest their marketing budgets. I'm also thrilled by

the geographical spread of our shortlisted work. From Vietnam to India,

Australia to Belgium and Israel to Russia, we have ensured our clients get the

same high quality of service in every market".

The result maintains MediaCom's dominance at global award ceremonies, as it was

named Agency Network of the Year by Festival of Media Global earlier this year

and topped the Gunn Media 100, published by WARC.

SOURCE: MediaCom

CONTACT: Joanne Brenner, + 44 (0)20 7158 5770, joanne.brenner@mediacom.com

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