新たなフラッグシップのミュージアムリテール・コンプレックス「K11 MUSEA」が香港で発表、2019年第3四半期に開業

New World Development and K11 Group

新たなフラッグシップのミュージアムリテール・コンプレックス「K11 MUSEA」が香港で発表、2019年第3四半期に開業

AsiaNet 74081(1103)

【香港2018年6月21日PR Newswire=共同通信JBN】

*香港の名高い26億米ドルのVictoria Dockside開発を転換

*世界のミレニアル世代に世界トップ級の体験型アート、カルチャー、リテールのランドマーク

アジアで最も著名なデベロッパーの1つであるNew World Development(新世界発展)は21日、これまでで最も野心的なプロジェクトを、画期的なK11 Groupにちなみ「K11 MUSEA」と命名したことを明らかにした。この新しいミュージアムリテール・コンプレックスは香港の26億米ドルのビクトリア・ドックサイド(Victoria Dockside)開発の中心部に位置する。

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新たなランドマークK11 MUSEAは、そのリテールコンセプト「A Muse by the Sea」に着想を得た名前で、300万平方フィートのアート・デザイン地区をビクトリア・ドックサイドのチムサーチョイ(尖沙咀)に擁し、米国メディアによって「香港のハドソンヤード」や「香港で最も期待されるオープニング」と称され、新しい超ハイエンドな体験型リテール、アート、カルチャー、ダイニングのデスティネーションでもある。2019年の開業時には大中華圏で最も名高い不動産の1つであるチムサーチョイのハーバーフロントを活性化することになる。

K11 MUSEA(「ミュシーア」と発音)は、New World Developmentの執行副会長であり、K11 Groupの創設者であるエイドリアン・チェン(鄭志剛)氏の発案である。K11 Groupは大中華圏に数々の革新的なミュージアムリテール・モールを開発し、テクノロジー、リテール、ファッション、不動産、エンターテインメント、メディア、デザインに世界的な投資を行っている。

K11 MUSEAの建築の指揮を取るのはジェームズ・コーナー氏(James Corner Field Operations)とフォース・バグリー氏(Kohn Pederson Fox)である。10階建てのK11 MUSEAは、その多くがフラッグシップとなる国際的なブランドを幅広く取りそろえ、訪問者にクラス最高の没入型リテール体験を提供するよう選び抜かれたK11のミュージアムリテール・コンセプトの至宝である。事実、その旅は外装に始まる。コンテンツ重視のグローバル・ミレニアル世代を念頭にデザインされ、K11 MUSEAは世界一流のアートコレクションの企画展で訪問者を迎える。その正面部分は世界最大の生きた壁の1つであることを目玉とし、緑の植物で覆われた内装・外装の計5万平方フィートを超す表面を誇る。一方、比類のない屋外円形劇場のスペースと高さ25フィートの大型LEDスクリーンが数々のカルチャーイベントに備える。

New World Developmentを「文化企業」として刷新しているチェン氏は「K11 MUSEAは新たに設計されたビクトリア・ドックサイドを擁し、リテール開発において重要なマイルストーンとなる。K11が今年10周年を迎えるに当たり、K11の2008年のブランド創設以来、最も晴れがましいプロジェクトであるK11 MUSEAの命名を発表することができてうれしい。立地、規模、コンセプトはユニークであり、このプロジェクトには一流の建築家、並びに100人を超す地元および世界のデザイナーや芸術家が関わっている。K11 MUSEAは、90年代後期から伝説的な魅力を失っていた香港のチムサーチョイ・ウォーターフロントに再び素晴らしい文化的コンテンツをもたらす。K11 MUSEAは香港およびアジアの新たな文化的デスティネーションとなり、グローバル・ミレニアル世代が集い、彼らのミューズを見つけることができる」と述べた。

#K11 MUSEAの詳細、そのコンセプト、#DiscoverYourMuseのストーリーやアクティビティーはFacebookとInstagramの@K11 MUSEAでフォローを。

▽K11 MUSEA-グローバル・ミレニアル世代向けの新たな没入型体験を開拓

K11 MUSEAはアジアのミレニアル世代を「Super Consumers(スーパーコンシューマー)」として強調する研究に着想を得ている。彼らは世界的な消費の顕著な推進役で、アジア太平洋地域のミレニアル世代人口の45%を占めるほどに増加する2020年までに、その購買力は6兆米ドルに達するとされる。旅行はアジアのミレニアル世代の主要なライフスタイルの特徴であり続け、今年の海外旅行者数は6%増加すると予想されている。とりわけ中国のミレニアル世代は、旅行および高級品は社会的地位を反映した気ままなライフスタイルの一環だと考えている。彼らの高度な知識および排他性と特注製品への志向に応えながら、M11 MUSEAはアート、カルチャー、商業を融合したあこがれの強い世界的なデスティネーションとして自らを位置付ける。

▽香港のアイコニックなハーバーフロントに新しい空間デザインとキュレーション

世界クラスのパブリックアート・コレクションが収集され、K11 MUSEAの敷地内の至る所に展示されることになっており、次の文化的デスティネーションとして確立される一方で、K11 MUSEAの建築的なハイライトの1つは2000平方フィートの「Sunken Plaza(水没プラザ)」である。このスペースは、円錐形をしたガラスパネルを持つ正面部分が特徴である。プログラムされた模様を描く水流や噴霧システムも導入される。LEDスクリーンと共にSunken Plazaは映画祭やライブ音楽イベントなど多くの文化的イベントの没入型会場の1つになる。

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▽持続可能なデザインは国際的な認証を獲得

持続可能性は、K11 MUSEAが提供するものの中核を成す。プロジェクトは、米国のLEED(ゴールド)および香港のBEAMS Plus(ゴールド)標準規格を含む新たなグリーンビルディング事前認証を受けている。豊富な植物およびテニスコート18面に相当する5万平方フィートを超す生きた壁を誇り、K11 MUSEAは香港のグリーンデザインの新たなベンチマークを設定する。内装は石灰岩や木材などの自然素材が特徴である。その他の呼び物となる特徴には、灌漑用水の100%を供給する雨水収集および厳しい米国のASHRAE 90.1標準規格の基準値に比べて年間のエネルギー消費量を12%以上削減する海水冷却式オイルフリーのHVAC冷却システムが含まれる。

編集者注意

▽K11 Groupについて

K11 Groupは2008年、起業家のエイドリアン・チェン(鄭志剛)氏が創業した。カルチャーに基づいて3つのコアバリュー-アート、自然、人々-に相互接続した多角的企業である。そのアート、リテール、不動産、ファッション、技術、エンターテインメント、メディアのエコシステムは、活気のない産業を破壊し、異文化の対話を育む道を絶え間なく追求する創業者の表明である。グループは以下のような幅広いタッチポイントを展開している。世界初のミュージアムリテール・コンセプト、K11 Art Malls(K11アートモール)、次世代従業員用のK11ブランドオフィスビル・ネットワーク、K11 Ateliers(K11アトリエ)、オープン教育プラットフォームのK11 Kulture Academy(K11カルチャーアカデミー)、監修されたK11 Design Stores(K11デザインストア)、テラリウムにヒントを得た斬新なリテールスペースのK11 Natural(K11ナチュラル)、中国人アーティストとキュレーターを育てる中国初の非営利団体K11 Art Foundation(K11アート財団)。

K11の急成長するミュージアムリテール・ポートフォリオに加わる最新・最高級のK11 MUSEA(K11ミュジア)は、New World Development(新世界発展)の広域開発で、文化、商業、住居、ホテル、家族向けスペース、およびアート・デザインプログラムを擁するビクトリア・ドックサイドの中心部に位置している。ビクトリア・ドックサイドは、観光客と地元住民双方に人気があった香港の旧一流地区をNew World Developmentが一新した。米国のメディアはこのプロジェクトについて、マンハッタンの巨大プロジェクトに例えて「香港のハドソンヤード」あるいは「香港で最も期待されるオープニング」と呼んでいる。

▽New World Developmentについて

New World Development Company Limited(新世界発展)(「グループ」、香港株式コード:0017)は1972年、香港株式市場に上場され、香港ハンセン指数の構成銘柄になっている。The Artisanal Movementが定義する特異な個性を帯びた高級ブランド、New World Groupの中核事業分野は、不動産開発、不動産投資、インフラ&サービス、デパート、ホテルなどである。2017年12月31日現在、グループの総資産価値は4681億香港ドルに達している。グループはNWS Holdings Limited(新創建集団)(香港株式コード:0659)の株式を約61%、New World Department Store China Limited(新世界百貨中国)(香港株式コード:0825)の株式を約75%押さえており、New World China Land Limited(新世界中国地産)は完全保有している。

高解像写真は以下のリンクからダウンロード可能。

https://www.dropbox.com/sh/z055odkfwgil7gz/AAAhTBceXBIWyHOH9zTPfrOGa?dl=0

ソース:New World Development and K11 Group

New Flagship Museum-Retail Complex "K11 MUSEA" Announced in Hong Kong, Transforming Hong Kong's Celebrated US$2.6bn Victoria Dockside Development; Opens in Q3 2019

PR74081

HONG KONG, June 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

A World-class Experiential Art, Culture and Retail Landmark for Global

Millennials

New World Development, one of Asia's most celebrated developers, announces

today the naming of the most ambitious project to date from its ground-breaking

K11 Group: K11 MUSEA, a new museum-retail complex situated in the heart of Hong

Kong's US$2.6 billion Victoria Dockside development.

https://photos.prnasia.com/prnh/20180621/2169453-1-a

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The new landmark K11 MUSEA--a name inspired by A Muse by the Sea for its retail

concepts-- will anchor the 3 million-square-foot, art and design district at

Victoria Dockside in Tsim Sha Tsui, described by US media as "Hong Kong's

Hudson Yards" and "Hong Kong's most anticipated opening", while also doubling

as a new ultra high-end experiential retail, art, cultural and dining

destination. It is set to reinvigorate the Tsim Sha Tsui harbour front, one of

the most notable pieces of real estate in Greater China, when it debuts in 2019.

K11 MUSEA (pronounced: meu-see-ah) is the brainchild of Adrian Cheng, Executive

Vice Chairman of New World Development and Founder of K11 Group, which has

developed a number of innovative museum-retail malls across Greater China and

invests in tech, retail, fashion, property, entertainment, media and design

globally.

Helming the architecture of K11 MUSEA is James Corner (James Corner Field

Operations) and Forth Bagley (Kohn Pederson Fox). The 10-storey K11 MUSEA will

house an extensive selection of international brands--many of which will be

flagships--and is the crown jewel of K11's museum-retail concept, curated to

offer visitors the best-in-class immersive retail experience. In fact, the

journey will begin from its exterior. Designed with content-driven global

millennials in mind, K11 MUSEA will greet visitors with its rotating

world-class art collection. Its facade will feature one of the world's largest

living walls, boasting a total surface area of over 50,000 square feet of

greenery inclusive of the interior and exterior. Meanwhile, a one-of-a-kind

outdoor amphitheatre space and a large 25-foot-tall LED screen will also be in

place for a slew of cultural happenings.

"K11 MUSEA, anchoring the newly designed Victoria Dockside, marks a significant

milestone in retail development. As K11 approaches its 10th anniversary this

year, I'm delighted to announce the naming of K11 MUSEA, K11's proudest project

since the brand's inception in 2008," said Cheng, who is reinventing New World

Development as a "cultural enterprise". "Its location, scale and concept are

unique--the project involves leading architects as well as over 100 local and

international designers and artists. K11 MUSEA will also bring great cultural

content back to Hong Kong's Tsim Sha Tsui waterfront, which has lost its

legendary charm since the late 90s. K11 MUSEA will be Hong Kong and Asia's new

cultural destination, where global millennials can come together and discover

their muse."

For more details on #K11 MUSEA, its concepts and #DiscoverYourMuse stories and

activities, please follow us on Facebook and Instagram @K11MUSEA

K11 MUSEA--Pioneering a New Immersive Experience for Global Millennials

K11 MUSEA takes inspiration from research that highlights Asian millennials as

"Super Consumers", a prominent driver of global consumption with spending power

set to reach US$6 trillion by 2020 as they grow to account for 45% of Asia

Pacific's millennial population. Travel will continue to be a key lifestyle

feature of Asian millennials, who are expected to see a 6% growth in outbound

tourists this year. Chinese millennials, in particular, see travel and luxury

as part of an indulgent lifestyle reflective of social status. K11 MUSEA caters

to their sophistication and preference for exclusivity and bespoke products

while positioning itself as an aspirational global destination merging art,

culture and commerce.

New Spatial Design and Curation by Hong Kong's Iconic Harbourfront

A world-class public art collection will be curated and displayed throughout

K11 MUSEA's premises, establishing it as the next cultural destination, while

among K11 MUSEA's architectural highlights is the 2,000-square-foot Sunken

Plaza. The space features a facade with conical-shaped glass panels. Programmed

water patterns and a misting system will also be installed. Together with an

LED screen, Sunken Plaza will become an immersive venue for a slew of cultural

events such as film festivals and live music events.

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https://photos.prnasia.com/prnh/20180621/2169453-1-e

Sustainable Design Garnered International Certifications

Sustainability is at the core of K11 MUSEA's offerings. The Project has

achieved new green building pre-certifications including the U.S. LEED (Gold)

and the Hong Kong BEAM Plus (Gold) standards. Boasting extensive greenery and

over 50,000 square feet of living walls, equivalent to the surface area of 18

tennis courts, K11 MUSEA sets a new benchmark for green design in Hong Kong.

Its interior features natural materials such as limestone and wood. Other

highlight features include rainwater harvesting which provides 100% of

irrigation water and a seawater-cooled, oil-free HVAC chiller system, which

reduces annual energy consumption by over 12% compared to the baseline of the

stringent U.S. ASHRAE 90.1 standard.

Notes for Editors:

About K11 Group

K11 Group was founded in 2008 by entrepreneur Adrian Cheng. It is a

multi-faceted company rooted in culture and interconnected by three core

values: art, nature and people. Its ecosystem of art and retail, property,

fashion, tech, entertainment and media is a manifestation of the founder's

constant search for ways to disrupt stagnant industries, and foster

cross-cultural dialogues. It spans a wide array of touchpoints: the world's

first museum-retail concept K11 Art Malls; a network of K11-branded office

buildings for the next-generation workforce, K11 Ateliers; its open education

platform, K11 Kulture Academy; the curated K11 Design Stores; the

Terrarium-inspired transformative retail space K11 Natural; and K11 Art

Foundation, China's first not-for-profit to incubate Chinese artists and

curators.

K11 MUSEA--the latest and most prestigious addition to K11's burgeoning

museum-retail portfolio--is located at the heart of the Victoria Dockside, a

broader development by New World Development, that includes cultural,

commercial, residential, hotel and family spaces, and art and design

programmes. Victoria Dockside is a rejuvenation by New World Development of a

once-celebrated district of Hong Kong, previously popular with tourists and

locals alike. The project is described by US media outlets as "Hong Kong's

Hudson Yards", in a reference to the Manhattan mega-project, and "Hong Kong's

most anticipated opening".

About New World Development

Founded in 1970, New World Development Company Limited ("the Group", Hong Kong

stock code:0017) was publicly listed in Hong Kong in 1972 and is a constituent

stock of the Hong Kong Hang Seng Index. A premium brand infused with a unique

personality defined by The Artisanal Movement, New World Group's core business

areas include property development, property investment, infrastructure and

services, department stores and hotels. As at 31 December 2017, the total asset

value of the Group amounted to HK$468.1 billion. The Group has an effective

interest of approximately 61% in NWS Holdings Limited (Hong Kong stock

code:0659), and approximately 75% in New World Department Store China Limited

(Hong Kong stock code:0825) and wholly owns New World China Land Limited.

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SOURCE  New World Development and K11 Group

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