デジタルおよびソーシャルメディアが査読済みジャーナル出版・普及のためのコスト効率の高いプラットフォームとして登場

Pulsus Group

デジタルおよびソーシャルメディアが査読済みジャーナル出版・普及のためのコスト効率の高いプラットフォームとして登場

AsiaNet 74117 (1112)

【ロンドン2018年6月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*Pulsusの最高経営責任者(CEO)であるスリヌバブ博士は、購読型学術出版ジャーナルや引用索引サイトは徐々に消えつつある、と語る

世界では今、オンライン接続が増え、アーカイビング、引用索引、データマイニング、検索および調査された情報の迅速な配布が促進されているため、オープンアクセス出版(https://www.omicsonline.org/open-access-publishing-groups.php )の人気が高まっている。オープンアクセス出版では、毎年100万本の論文が作成され、2万5000人-3万人が雇用されている。研究者の10%が毎年、オープンアクセス出版に加わり、現在550万人もの著者がオープンアクセスフォーラムに寄稿しているため、オープンアクセスフォーラムを取り入れている研究者と著者の数は、徐々に追い付きつつある。学術研究者や科学者がオープンアクセスジャーナルから関連情報源を入手し、購読型出版・引用索引サイトが徐々に消えていることから、オープンアクセス出版が今後、最も有利な出版モデルであり続けることには疑問の余地がない。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/544592/PULSUS_Logo.jpg

WHO、EMBL、NIH、Welcometrustなど大半の資金提供機関は、資金提供した研究をオープンアクセスジャーナルに公開することを義務付けた。書籍などの出版物から成る250億ドル相当の出版市場のうち、科学・技術・医学(STM)科学ジャーナル(https://www.omicsonline.org/scientific-journals.php )だけで2016年には120億ドルを占めている。購読型STMジャーナル市場は2016年に80億ドル(2014年は125億ドル)に急減する一方、オープンアクセスSTMジャーナル出版は2017年に9億ドルに達した。これらの研究者は毎年250万本の論文を作成しており、査読済み論文の本数(https://www.omicsonline.org/peer-reviewed-journals.php )と研究者数のCAGR(複合年間成長率)は10%に増大した。PulsusおよびOmics International(https://www.omicsgroup.org/ )の最高経営責任者(CEO)であるスリヌバブ・ゲデラ博士(http://www.thehansindia.com/posts/index/Andhra-Pradesh/2018-06-19/Food-processing-has-bright-future-CEO/390368 )は「この状況から見て、コスト効率の高いデジタルメディアやジャーナル/論文メトリクスを科学界に役立てることが急務である」と語った。

オンラインのデジタルメディアの出現は、ジャーナル・インパクトファクターよりもむしろ論文インパクトファクター/論文メトリクスを優先することにより、今日の科学出版シナリオを全面的に変えた。ある論文のインパクトは、その論文に対するクリック、閲覧、ダウンロード、シェア、「いいね!」、オンライン反応の回数や査読済みジャーナルでの引用回数でカウントされる。スリヌバブ・ゲデラ博士(https://www.thehindubusinessline.com/news/scientific-publisher-omics-scripts-major-expansion-plans-1000cr-investment/article10035789.ece)は、Scholarlyのほか、ResearchGate、LinkedIn、GoogleScholarを含む専門ネットワークプラットフォーム、FacebookやTwitterのようなソーシャルメディアプラットフォームは論文のインパクトファクターを強化する上で重要な役割を果たしている、と述べた。

▽Pulsus Groupについて

Pulsus Groupは健康情報科学および健康医療サービス企業である。PULSUSはシンガポールに本社を構え、Pulsus-London(ロンドン)(https://www.pulsus.com/contactus.html )、Pulsus-Chennai(チェンナイ)、Pulsus-Gurgaon(グルガオン)、Pulsus Visakhapatnam(ビシャカパトナム)、Pulsus-Hyderabad(ハイデラバード)(https://www.omicsonline.org/pulsus-hyderabad.php )のオフィスに5000人余りを雇用している。

▽問い合わせ先

contact@pulsus.com

+1-650-268-9744

ソース:Pulsus Group

Digital and Social media emerges as the cost effective platform for peer reviewed journal publication and dissemination

PR74117

LONDON, June 25, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Subscription based scholarly publishing journals and indexing sites are

disappearing gradually, told Pulsus CEO, Dr Srinubabu.

Open Access publishing

(https://www.omicsonline.org/open-access-publishing-groups.php ) is gaining

popularity as the world is increasingly connected online today, facilitating

archiving, indexing, data mining, retrieving, and speedy distribution of

researched information. Open access publishing is producing a million articles

annually, employing 25,000 - 30,000. The number of researchers and authors that

are embracing open access forums is gradually catching up as 10% of researchers

are adding each year to it and there are as many as 5.5 million authors

contributing to open access forums today. No doubt, Open access publication is

going to remain as the most favorable publication model in future as the

subscription based publishing and indexing sites are disappearing gradually

with scholars and scientists getting relevant information sources from Open

Access Journals.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/544592/PULSUS_Logo.jpg

Majority of the funding agencies like WHO, EMBL, NIH, Welcometrust etc also

made mandatory to publish their funded research in Open access journals. Out of

$25 billion worth of publishing market consisting books and the other

publications, Science, Technology and Medical (STM) scientific journals

(https://www.omicsonline.org/scientific-journals.php ) alone share $12 billion

in 2016. While the subscription based STM journal market got drastically

decreased to $8 billion in 2016 ($12.5 billion in 2014), Open access STM

journal publishing reached $900 million in 2017. These researchers are

producing 2.5 million articles yearly, increasing the number of peer-reviewed

articles (https://www.omicsonline.org/peer-reviewed-journals.php ) and

researchers to 10% CAGR. "This situation warrants an urgent need for the cost

effective digital media and journal/article metrics to serve the scientific

community," says Dr. Srinubabu Gedela

(http://www.thehansindia.com/posts/index/Andhra-Pradesh/2018-06-19/Food-processi

ng-has-bright-future-CEO/390368 ), CEO of Pulsus and Omics International

(https://www.omicsgroup.org/ ).

The online digital media's emergence has entirely changed the scientific

publication scenario today by prioritizing the article impact factor/articles

metrics, rather than the journal impact factor. The article's impact is counted

based on the number of clicks to the article, views, downloads, shares, likes,

online responses it could elicit and the number of times it is cited in the

peer reviewed journals. Dr Srinubabu Gedela

(https://www.thehindubusinessline.com/news/scientific-publisher-omics-scripts-ma

jor-expansion-plans-1000cr-investment/article10035789.ece ) told, Scholarly and

the professional network platforms including ResearchGate, LinkedIn,

GoogleScholar and the social media platforms like Facebook and Twitter are

playing crucial role in enhancing the article impact factor.

Pulsus is a health informatics and healthcare services company. Headquartered

in Singapore, PULSUS employs 5000+ employees, across its offices in

Pulsus-London (https://www.pulsus.com/contactus.html ), Pulsus-Chennai,

Pulsus-Gurgaon, Pulsus Visakhapatnam and Pulsus-Hyderabad

(https://www.omicsonline.org/pulsus-hyderabad.php )

Contact: contact@pulsus.com +1-650-268-9744

SOURCE  Pulsus Group

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