マクラーレンが先駆的eスポーツプログラムの次の段階を開始

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マクラーレンが先駆的eスポーツプログラムの次の段階を開始

AsiaNet 74293 (1197)

【ロンドン2018年7月9日PR Newswire=共同通信JBN】

地球上での最もオープンで包括的なレーシングeスポーツトーナメント - グローバルな参加、複数のプラットフォーム、最大のゲーム。

オンラインゲーマーのルディ・ファン・ビューレンは12カ月前、故郷であるオランダのレリスタットのセールスマネジャーだった。2018年2月23日、MCL33の発表で、彼はマクラーレン(McLaren)の公式シミュレーター・ドライバーとして、マクラーレンF1ドライバーのフェルナンド・アロンソとストフェル・バンドーンの横に立った。26歳のファン・ビューレンは、マクラーレンが2017年に実施した画期的eスポーツ競技会の優勝者で、78カ国にまたがる3万人の応募者を破り、「世界最速のゲーマー」の栄冠に輝いた。

Video: https://www.youtube.com/watch?v=n_OVwROnEvU&t=1s

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/715161/McLaren_esports.jpg

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/715162/McLaren_Rudy_Van_Buren.jpg

ルディ勝利のVideoを見る: https://www.youtube.com/watch?v=np2-z4pkCjk

2018年1月、ファン・ビューレンはサウジアラビアのRace of Championsイベントでプロのレーシングドライバーと対戦、ランド・ノリス、ジョエル・エリクソン、ティモ・ベルンハルトすらも破って、マクラーレンが採用した厳格な選考プロセスの正当性を証明した。

マクラーレンのベン・ペイン・eスポーツ・ディレクターは「昨年の競技会は、レーシングゲーマーとして身に付けたスキルが現実世界に移転可能であることを証明した。これは、レーシング分野に特有のものだ。eスポーツと現実世界のレーシングは互いに学び合うことが多く、昨年の競技会は始まりにすぎない」と語った。

「McLaren Shadow Project(マクラーレン・シャドープロジェクト)」は、マクラーレンの現実世界を暗示するバーチャル・レーシングプログラムである。マクラーレン・シャドープロジェクト2018のチャンピオンは、新しいマクラーレンeスポーツチームの一員の座を獲得し、世界最高のチームとオンラインでのレースに臨むことになる。優勝者はまた、マクラーレンeスポーツ開発プログラムへのアクセスと、うらやまれるようなお宝を手に入れることができる。

ルディのレースを見る: https://www.youtube.com/watch?v=kM8qg28f7K0

ベン・ペイン・ディレクターは「マクラーレン・シャドープロジェクトは、地球上で最もオープンかつ包括的なレーシングeスポーツ競技会になるだろう。われわれは、全世界から、あらゆるバックグラウンドを持つ最も才能あるバーチャルレーサーを探している。これを可能にするために、我々は世界最大のレーシング・ゲームブランドと提携した。 モバイルのReal Racing(TM)3、XboxのForza Motorsport、PCレーシング・シミュレーションのiRacingとrFactor 2である」と付言した。

マクラーレンにとって、Real Racing(TM)3のようなよりカジュアルなゲームの取り込みは不可欠である。昨年のファイナリストであるデンマークの外科医ヘンリク・ドゥルー氏は、コンソールやPCでレーシングゲームをプレイしたことがないにもかかわらず、決勝に進んだ。彼は、マクラーレンのチームが設定した厳格な認識力テストで、他のファイナリストの大部分を上回り、トラック上で自己最高記録を塗り替えた。

Videoを始動: https://www.youtube.com/watch?v=n_OVwROnEvU 

マクラーレン・レーシングのザック・ブラウン最高経営責任者(CEO)は「シーズン1は、eスポーツがモータースポーツにとって新たな才能のフロンティアであることを証明した。2017年にこのプログラムを他に先駆けて開始したマクラーレンは、シーズン2では世界的な対象範囲・関与をさらに拡大させるようなコンセプトを策定する予定だ。力強く、多様なeスポーツプログラムは、マクラーレンの革新的な野心にとって直接的な利益であり、モータースポーツに新たな観客、パートナー、そして才能をもたらすものである。オンラインの世界全体で複数のプラットフォームに取り組んでいくことで、マクラーレンはモータースポーツのeスポーツ界における重要ブランドとして確立されることになるだろう」と語った。

マクラーレン・シャドープロジェクトは誇らしくも、Logitech G、HTC Vive、Sparco Gaming、Alienwareによってサポートされている。

参加方法:

*グローバルオンライン資格レースは2018年8月に始まり、夏の間中、実施される。18歳以上でなければいけない。

*レースは、Forza Motorsport(Xbox One)、Real Racing(TM)3(mobile)、iRacing、rFactor 2(PC)を含む複数のゲームで行われる。

*セミファイナリスト(モバイルとコンソールのレース)は、決勝進出を懸けた競争のため英国のマクラーレン本社に招待される。決勝は2019年1月に行われる。

*選ばれた予選と準決勝、決勝はマクラーレンがライブストリーミング配信する。

http://www.mclaren.com/esports から参加を。

ソース:McLaren

McLaren Launches the Next Phase of its Pioneering esports Programme

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LONDON, July 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    The most open and inclusive racing esports tournament on the planet -

global participation, multiple platforms, the biggest games.

    Twelve months ago, online gamer Rudy van Buren was a sales manager in his

hometown of Lelystad in The Netherlands. On 23 February 2018, he stood next to

McLaren Formula 1 drivers Fernando Alonso and Stoffel Vandoorne at the launch

of the MCL33 in the role of an official McLaren simulator driver. Van Buren,

26, was the winner of McLaren's 2017 ground-breaking esports competition,

beating 30,000 other applicants, from across 78 countries, to be crowned the

'World's Fastest Gamer'.

    Video: https://www.youtube.com/watch?v=n_OVwROnEvU&t=1s

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/715161/McLaren_esports.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/715162/McLaren_Rudy_Van_Buren.jpg )

    Watch Rudy's winner video: https://www.youtube.com/watch?v=np2-z4pkCjk.

    In January 2018, van Buren performed successfully against professional

racing drivers at the Race of Champions event in Saudi Arabia, even beating

Lando Norris, Joel Eriksson and Timo Bernhard in the heats, vindicating the

rigorous selection process used by McLaren.

    Ben Payne, McLaren Director of esports, said:  

    "Last year's competition proved that the skills learned as a racing gamer

are transferable to the real world. This is unique to the racing genre. We

believe that esports and real world racing have much to learn and give to each

other and last year's competition was just the start."

    'McLaren Shadow Project' is a virtual racing programme that shadows

McLaren's real world. The champion of McLaren Shadow Project 2018 will win a

place on the new McLaren esports team and go on to race online against the best

teams in the world. The winner will also win access to the McLaren esports

development programme, as well as an enviable stash of goodies.

    Watch Rudy's race: https://www.youtube.com/watch?v=kM8qg28f7K0.

    Payne adds:

    "McLaren Shadow Project will be the most open and inclusive racing esports

competition on the planet. We are looking for the most talented virtual racers

from all countries and backgrounds. To make this possible we have partnered

with the biggest racing game brands in the world - Real Racing™ 3 on mobile,

Forza Motorsport on Xbox, PC racing sims iRacing and rFactor 2."

    For McLaren, the inclusion of more casual games such as Real Racing™ 3 is

crucial. Last year's finalist Henrik Drue, a surgeon from Denmark, reached the

finals despite never having played a racing game on console or PC. He went on

to out-perform most of the other finalists in the rigorous cognitive tests set

by the McLaren team and more than held his own on the track.

    Launch video: https://www.youtube.com/watch?v=n_OVwROnEvU.

    Zak Brown, CEO of McLaren Racing, said:

    "Season one proved that esports are a new talent frontier for motorsport

and after pioneering the programme in 2017, McLaren plans to develop the

concept to generate greater global reach and engagement in season two. A

strong, diverse esports programme has a direct benefit to McLaren's innovative

ambitions, bringing in new audiences, partners and talent to motorsport. By

ramping up over multiple platforms across the online world, it will establish

McLaren as an important brand in the motorsport esports community."

    McLaren Shadow Project is proudly supported by Logitech G, HTC Vive, Sparco

Gaming and Alienware.

    How to enter:

    - Global online qualification heats start in August 2018 and run throughout

the summer. You must be 18+ years.

    - Heats take place on a number of games including Forza Motorsport (Xbox

One), Real Racing™ 3 (mobile), iRacing and rFactor 2 (PC).

    - Semi-finalists (mobile and console heats) will be invited to McLaren's

headquarters in England to compete for places in the finals. The finals will

take place in January 2019.

    - Selected qualifiers, semi-finals and finals will be live streamed by

McLaren.

    - Enter at http://www.mclaren.com/esports.

SOURCE: McLaren

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