中国食品メーカーJinmailangが次世代の即席麺を開発

Jinmailang(今麦郎)

中国食品メーカーJinmailangが次世代の即席麺を開発

AsiaNet 74827

【東京2018年8月21日PR Newswire】この画期的な発明は、60年前に即席麺が初めて開発された日本の業界に衝撃を与えている

https://photos.prnasia.com/prnh/20180821/2213913-1

(今麦郎CEO範現国氏と日本の著名ラーメン評論家、アイドルが新製品をアピール)

1958年、日本の安藤百福氏は妻の揚げた天ぷらに着想を得て、世界で最初の世代の即席麺を発明した。60年後の8月21日、即席麺誕生の地である日本は、東京で中国即席麺メーカーJinmailang(今麦郎)のLaofanjia Instant Noodle Shop Noodlesの画期的な発表による即席麺技術の飛躍という挑戦に直面している。中国の伝統的な食生活文化から着想を得て、Jinmailangは中国式スチームボイル製法という発明が発表されたのだ。

日本の油揚げ麺技術から中国式スチームボイル技術へ、日本での発明から中国の再発明へと、60年間の発展の後、即席麺業界は大きな革命を目の当たりにしている。Laofanjia Instant Noodle Shop Noodlesで、Jinmailangは「Made in China」から「Created in China」へ技術において飛躍的な進歩を遂げ、伝統的な油揚げ麺方式からのパラダイム転換を代表する新たな技術として、Noodle Shop Noodles(ラーメン屋の麺)の風味を復元した第2世代即席麺を誕生させた。

大阪で開かれる9th World Instant Noodle Summit(第9回世界即席麺サミット)の前夜の8月21日、東京銀座で、「60年後の即席麺の再発明、即席麺が即席ラーメン屋の麺の時代に入る」をテーマにした中国式スチームボイル技術の記者会見が開かれ、多くの地元メディアの注目を集めた。

記者会見では、Jinmailangの創業者、範現国氏が新製品の背景にある物語を語った。美食家でもある範氏は数十年にわたり伝統的な中国食文化の研究に専念してきた。中国の家庭で見られる蒸しパンとゆで麺の伝統に着想を得て、彼は蒸す過程と煮る過程を結びつけることを通じてLaofanjia Instant Noodle Shop Noodlesを創り出した。この新製品は伝統的なゆで麺の栄養素に加え、最大限になめらかでコシのある食感を実現している。今や世界中の消費者はどこでも、いつでも、だれでもラーメン屋の出来立ての麺の味を楽しむことができる。発表会でこの新しい麺を口にした有力な日本の麺料理シェフは即座に両親指を立てて、まったくラーメン屋の出来立ての麺のようになめらかでコシのある麺だ!と絶賛した。

世界トップの美食文化の一つである中国は、食品を蒸して煮る長い歴史と伝統を持つ。中国古典研究の文献を集めた「Gushikao(古史考)」は「黄帝の治世(西暦紀元前 2717年ごろ)以来、中国人はコメを蒸し、粥を煮る伝統を持っている」と記録している。このように蒸したり煮たりする料理の伝統は数千年の時代をさかのぼり、世代から世代へと生き続けてきた文化的な遺伝子である。画期的なノンフライタイプのスチームボイル製法は数千年以上にわたり引き継がれてきた中国料理の技術から着想を得た。ラーメン屋の出来立ての麺のなめらかで腰のある食感に加えて風味を忠実に再生したこの新製法は、即席麺の再発明としてメディアから称賛されている。Jinmailang は、Laofanjia Instant Noodle Shop Noodlesを日本各地のスーパーで販売し、全世界の消費者とともに中国の蒸して煮る食文化を共有する計画だ。

(日本語リリース:クライアント提供)

Chinese Food Producer Jinmailang Invents Second Generation Instant Noodles

PR74827

TOKYO, Aug. 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

This epoch-making invention stuns the Japanese industry, where the instant

noodle was first developed 60 years ago

In 1958, Japan's Momofuku Ando, inspired by his wife's fried tempura, invented

the world's first generation of instant noodles. 60 years later on August 21,

Japan, the birthplace of instant noodles, faces the latest challenge toward the

evolution of instant noodle technology, with the epoch-making launch of Chinese

instant noodle maker Jinmailang's Laofanjia Instant Noodle Shop Noodles in

Tokyo. Drawing inspiration from Chinese traditional diet culture, Jinmailang

reinvented the product using Chinese noodle steam and boil technology.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180821/2213913-1

Mr. Fan Xian Guo the CEO of the Jin mai lang, show the new product with

Japanese Ramen master and fashion idol

From Japanese frying techniques to Chinese noodle steam and boil technology,

from its origin in Japan to reinvention in China, after 60 years of

development, the instant noodle industry is witnessing a major transformation.

With Laofanjia Instant Noodle Shop Noodles, Jinmailang achieves a quantum leap

in technology, from "Made in China" to "Created in China", as the new

technology represents a paradigmatic shift from the traditional frying

approach, restoring the full flavor of noodle shop noodles and giving birth to

a second, new generation of instant noodles.

On the eve of the 9th World Instant Noodle Summit to be held in Osaka, the

press conference of Chinese noodle steam and boil technology themed on

"Reinventing Instant Noodles after 60 Years, Instant Noodles Enter the Era of

Instant Noodle Shop Noodles" was held in Tokyo's Ginza district on August 21,

attracting the attention of numerous local media.

During the launch event, Jinmailang founder Fan Xianguo shared the story behind

the new product. As a food connoisseur, Mr. Fan has devoted himself to the

research of traditional Chinese food culture for decades. Inspired by the

tradition of steaming buns and boiling noodles found in Chinese households, he

created Laofanjia Instant Noodle Shop Noodles through a combination of steaming

and boiling processes. The new product maintains to the fullest the soft and

chewy texture as well as the nutrients of traditional boiled noodles. Now, any

consumer anywhere in the world at anytime can enjoy the freshly cooked taste of

noodle shop noodles. After trying the new noodles at the launch, a leading

Japanese noodle chef immediately gave them two thumbs up, proclaiming the taste

to be just as soft and chewy as noodles freshly cooked in a noodle shop.

As one of the world's top gourmet cultures, China has a long-established

tradition of steamed and boiled foods. As Gushikao, a collection of papers on

Chinese classical studies, records, "Since the reign of the Yellow Emperor

(circa BCE 2717), the Chinese people have had a tradition of steaming rice and

boiling porridge." As such, steaming and boiling, a culinary tradition dating

back several millennia, is a cultural DNA that has been kept alive from

generation to generation. The epoch-making non-fry steam and boil process was

inspired by Chinese cooking techniques handed down over thousands of years.

This new product, which faithfully reproduces the flavor as well as the soft

and chewy texture of noodles freshly served in a restaurant, is being hailed by

the media as a reinvention of instant noodles. Jinmailang plans to launch the

Laofanjia Instant Noodle Shop Noodles in supermarkets across Japan and share

the Chinese culture of steaming and boiling with consumers in and outside China.

Source: Jinmailang

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