ファーウェイがHUAWEI CONNECT 2018で未来指向のスマートエアポート・ソリューションを紹介

ファーウェイ(Huawei)

ファーウェイがHUAWEI CONNECT 2018で未来指向のスマートエアポート・ソリューションを紹介

AsiaNet 75716 (1864)

【上海2018年10月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*航空業界変革のためのエンドツーエンド顔認識とフライト支援活動の統合表示

ファーウェイ(Huawei、華為技術)は、HUAWEI CONNECT 2018の一環としてSmart Airport Forumを開催し、スマートエアポート建設の最新情勢、技術動向、情報化活動について、中国民用航空局(CAAC)、深セン空港グループ(Shenzhen Airport Group)、国際航空運送協会(IATA)、Societe Internationale de Telecommunications Aeronautiques(SITA)からゲストを招き議論した。ファーウェイは、同社の革新的なスマートエアポート・ソリューションと、中国民用航空局(CAAC)第2研究所、バイドゥ、Xi'an Yuetai Science & Technology Co., Ltd.、スーパーマップ(SuperMap)などのエコシステムパートナーとの協力関係を共有した。こうした共同イノベーションは、業界の顧客がインテリジェントで乗客に優しい空港を建設する助けとなり、世界中の空港のデジタルトランスフォーメーションに新たなアプローチを提供するだろう。

フォーラムでは、CAAC空港部のチャン・ルイ次長が基調講演を行った。同次長は、空港開発の歴史的成果を概説し、安全でグリーン、スマートで文化の香り高い空港の重要性を指摘、未来志向の空港建設と現在の進捗状況に関する一般的な考えを共有した。さらにCAACを代表して、航空業界の内外すべての関係者、特にファーウェイのような優れた企業に、未来志向の空港の建設に参加し、協力して見込みのある青写真を現実のものにするよう呼び掛けた。

チャン・ルイ氏は、未来の空港は洗練され、視覚化された業務管理、個別化された旅客サービス、インテリジェントで効率的な業務プロセス、IoTベースの完全にコネクトされたリソースとデバイスを備えたものになると説明した。CAAC空港部、トラベルスカイ(TravelSky)、中国民航大学、ファーウェイが協力し、「1つの指針、複数の仕様、1つの評価システム」の原則に基づき、未来志向の空港基準を策定している。

深セン空港グループの最高情報責任者(CIO)であるチャン・ホアイ氏は講演で、安全性、効率性、乗客体験が、開発のあらゆる側面において深セン空港の優先事項であるとコメントし、次のように語った。この空港は人工知能(AI)に導かれ、シナリオに基づく個別サービスの提供、プラットフォームを介した状況管理、エコシステムパートナーへのプラットフォームの開放に専念し、空港情報フローの再構築とスマートエアポートのサービス強化を図っていく。顧客の要望を重視し、空港は今後も安全性、効率性、旅客の旅行体験を向上させ続けていく。

ファーウェイ・エンタープライズBG(ビジネスグループ)の産業マーケティング&ソリューション部門のプレジデントのユ・ドン氏は、輸送業界のデジタルイノベーションは加速していると指摘、次のように述べた。安全性、効率性、乗客体験は、インテリジェントな輸送トランスフォーメーションの触媒である。スマート輸送の分野で、ファーウェイは「platform + ecosystem(プラットフォーム+エコシステム)」戦略を推進、AI、クラウドコンピューティング、ビッグデータ、インターネット・オブ・シングス(IoT)といったICTインフラを重視している。ファーウェイはパートナーと協力し、プラットフォーム上でさまざまなアプリケーションを開発する際に、エコシステムパートナーが強みを発揮できるようにする、オープンで誰にもメリットがあり、持続可能性を促進する機能を備えたプラットフォームとエコシステムを構築したいと考えている。

ファーウェイ・エンタープライズBGの輸送ソリューション部門ゼネラルマネジャーであるワン・グオユ氏は、ファーウェイは未来志向の空港への旅をやめたことは一度もないと述べ、以下のように語った。現在、スマートエアポートのコンセプトは現実になりつつあり、ファーウェイが顧客、パートナーと協力し、相互接続されたインテリジェントで人間本位の未来の空港を建設する価値を象徴している。ファーウェイは引き続きエコシステムパートナーと協力して、彼らが空港にもたらすメリットを最大化し、空港管理者に機敏でインテリジェントな業務管理ソリューションを提供、スマートな空の旅エコシステムを発展させていく。

▽エンドツーエンドの顔認識がより優れた乗客体験の提供に役立つ

AIや顔認識といった技術の開発で、人々はインテリジェントな旅をより強く求めるようになっている。空港は、急速なビジネスの成長、空の旅の幅広い普及、乗客の要求の一層の多様化によって、大きな課題に直面している。ファーウェイは業界が受けているプレッシャーを十分に理解し、これらのニーズへの対応に資するスマートエアポートソリューション・スイートをすべて取り揃えている。

Smart VIP Lounge Solution(スマートVIPラウンジソリューション)は、顔認識技術に基づき、対象となる乗客に上質なサービスを提供する。ファーウェイのHDビデオ監視システム、顔画像データベース、顔認識アルゴリズム、さらにスーパーマップの地理情報システム(GIS)は、ラウンジ内の乗客を識別し、居場所を特定、追跡するために使用される。この技術により、個々の乗客に搭乗を促す通知を届けることができ、それによってラウンジ環境と旅行体験の最適化が可能になる。

従来のFlight Information Display System (FIDS、フライト情報表示システム)は、すべての乗客に同時にサービスするよう設計された1対多数のフライトディスプレー表示画面である。乗客は表示されている数多くのフライトの中から自分のフライト情報を見つけなければならず、時間がかかる。この厄介なプロセスに対処するため、ファーウェイは顔認識をベースとするスマートFIDSを提供する。乗客はディスプレー画面の前で顔をスキャンするだけで、スマートFIDSが乗客の身元を識別してくれる。すると、画面には乗客のフライト情報と現在の位置、および搭乗ゲートへの最短ルートが表示される。これにより、空港サービスの効率と乗客体験が大幅に向上する。

▽フライト支援活動の一元表示が、空港業務をより安全で効率的に

IoTアプリケーションは、航空会社と空港に極めて大きなメリットをもたらすことができる。ファーウェイのIoTベースの成果には、スマートな飛行場の地上照明、スマートな駐機場所の割り当て、飛行場での非動力デバイスの配置・管理が含まれる。これらの革新的ソリューションは、空港管理のITアプリケーション、インテリジェンス、セキュリティーを大幅に改善する。

ファーウェイのクラウドベースのビッグデータプラットフォームとバイドゥのインテリジェントアルゴリズムは、自動的でインテリジェントな駐機場所の割り当てをサポートし、業務効率を向上させ、駐機場所の割り当てをめぐる対立を減らすために使用される。このソリューションは、従来の方法では4-5時間かかった1000以上のフライトの割り当てを、数分で完了させるのに役立つ。刻々と更新される駐機場所割り当て情報に基づき、空いているボーディングブリッジや待機スポットをフルに利用でき、乗客がシャトルバスで離れた搭乗スポットに向かう手間を省くことができる。効率アップに加え、このソリューションは、大規模なフライトの遅れが出て、迅速に駐機場所の割り当てをやり直す必要が生じた場合の、空港の緊急対応能力も向上させる。

IoTベースのスマート飛行場地上照明ソリューションは、リアルタイムで監視・制御できない従来の地上照明の問題を解決する。ファーウェイのソリューションは、手作業による検査コストを年間1万人時以上削減する。このソリューションは、CAAC第2研究所から提供された先進型地上走行誘導管制システム(A-SMGCS)と単色光モニタリングシステムとともに、自動監視された飛行場の地上照明を使い地上走行中の航空機を誘導し、滑走路および誘導路での航空機の効率性、安全性の大幅な向上に寄与している。

ファーウェイの非動力デバイス管理ソリューションは、超ブロードバンド、高精度測位技術を組み込み、基地局をベースとするリアルタイム測位を行う。ファーウェイのIoTプラットフォームとスーパーマップのGISプラットフォームを使用することで、このシステムは非動力デバイスの履歴とリアルタイム測位を表示することができ、飛行場管理部門が非動力デバイスを管理、動員する際に役に立つ。

ファーウェイは顧客と長期にわたり連携していくことを確約しており、プラットフォームの力を通じた企業のデジタルトランスフォーメーションを推進するため、未来指向のアプローチを採用している。現在までにフォーチュン・グローバル500企業の211社(フォーチュン・グローバル100企業の48社を含む)が、ファーウェイをデジタルトランスフォーメーションパートナーに選んでいる。詳細については、以下を参照。

https://e.huawei.com/en/solutions/industries/transportation

ソース:Huawei

Huawei Showcases Future-Oriented Smart Airport Solutions at HUAWEI CONNECT 2018's Smart Airport Forum

PR75716

SHANGHAI, Oct. 12, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

End-to-End Facial Recognition and Unified Display of Flight Support Activities

to Transform the Aviation Industry

As part of HUAWEI CONNECT 2018, Huawei held a Smart Airport Forum to discuss

the latest developments, technological trends, and informatization practices in

smart airport construction with guests from the Civil Aviation Administration

of China (CAAC), Shenzhen Airport Group, the International Air Transport

Association (IATA), and Societe Internationale de Telecommunications

Aeronautiques (SITA). Huawei shared its innovative smart airport solutions, as

well as its collaboration with ecosystem partners such as The Second Research

Institute of CAAC, Baidu, Xi'an Yuetai Science & Technology Co., Ltd., and

SuperMap. Their joint innovations will help industry customers construct

intelligent and passenger-friendly airports, and provide new approaches for the

digital transformation of airports worldwide.

Zhang Rui, Vice Director of the Airport Department of CAAC, made a keynote

speech during the Forum. He outlined the historical achievements of airport

development, pointed out the significance of building safe, green, smart, and

culture-enriched airports, and shared some general ideas for future-oriented

airport construction as well as current progress. On behalf of the CAAC, he

called upon all parties inside and outside the aviation industry, especially

outstanding enterprises like Huawei, to participate in building future-oriented

airports and realizing a promising blueprint through collaborative efforts.

Zhang Rui explained that airports of the future will feature refined and

visualized operations management, personalized passenger services, intelligent

and efficient operational processes, and IoT-based fully-connected resources

and devices. The Airport Department of CAAC, TravelSky, the Civil Aviation

University of China, and Huawei are working together to formulate

future-oriented airport standards, according to the principle of "one

guideline, multiple specifications, and one evaluation system."

In his speech, Zhang Huai, CIO of Shenzhen Airport Group, commented that

safety, efficiency, and passenger experience are the priorities of Shenzhen

Airport in all aspects of development. Driven by Artificial Intelligence (AI),

the Airport is dedicated to providing scenario-specific services, managing

situations via platforms, and opening platforms to ecosystem partners, in an

attempt to reconstruct the flow of airport information and empower smart

airport services. Focusing on customer requirements, the airport will continue

to improve safety, efficiency, and passenger travel experience.

Yu Dong, President of the Industry Marketing & Solution Dept of Huawei

Enterprise BG, pointed out that digital innovation in the transportation

industry is accelerating. Safety, efficiency, and passenger experience are

catalysts for intelligent transportation transformation. In the field of smart

transportation, Huawei puts forward a "platform + ecosystem" strategy and

focuses on ICT infrastructure, such as AI, cloud computing, big data, and the

Internet of Things (IoT). Huawei hopes to work with partners to build a

platform and ecosystem featuring open, win-win, and encouraging sustainability,

which will enable ecosystem partners to play to their strengths in developing a

variety of applications on the platform.

Wang Guoyu, General Manager of Transportation Solution Dept of Huawei

Enterprise BG, said that Huawei has never stopped its journey towards

future-oriented airports. Now, the concept of Smart Airports is becoming a

reality, representing the value of Huawei's cooperation with customers and

partners in constructing interconnected, intelligent, and people-centric

airports of the future. Huawei will continue to work with ecosystem partners to

maximize the benefits that they bring to airports, provide airport managers

with agile and intelligent operations management solutions, and foster a smart

air travel ecosystem.

End-to-End Facial Recognition Helps to Deliver Better Passenger Experiences

With the development of technologies such as AI and facial recognition, people

have greater demands for intelligent travels. Airports face great challenges

due to rapid business growth, air travel becoming widely available, and more

diverse passenger requirements. Huawei thoroughly understands the pressure on

the industry and showcases a complete suite of smart airport solutions that

help address these needs.

The Smart VIP Lounge Solution provides high-quality services for targeted

passengers based on facial recognition technologies. Huawei's HD video

surveillance system, face image database, and facial recognition algorithms,

plus SuperMap's Geographical Information System (GIS), are used to identify,

locate, and track passengers in the lounges. This technology makes it possible

to deliver specific boarding reminders to individual passengers, thereby

optimizing the lounge environment and travel experience.

The traditional Flight Information Display System (FIDS) is a one-to-many

flight display screen designed to serve all passengers simultaneously.

Passengers must find their own flight information in the large number of

flights listed, which is time-consuming. To address this laborious process,

Huawei provides a smart FIDS based on facial recognition. A passenger only

needs to have his or her face scanned in front of the display screen, and the

smart FIDS identifies who the passenger is. The screen then shows the

passenger's flight information and current location, as well as the quickest

route to the boarding gate. This significantly improves both airports' service

efficiency and passenger experience.

A Unified Display of Flight Support Activities Makes Airport Operations Safer

and More Efficient

IoT applications can bring huge benefits to airlines and airports. The

IoT-based achievements of Huawei include smart airfield ground lighting, smart

aircraft stand allocation, and the positioning and management of unpowered

devices at airfields. These innovative solutions greatly improve the IT

application, intelligence, and security of airport management.

Huawei's cloud-based big data platform and Baidu's intelligent algorithms are

used to support automatic and intelligent stand allocation, improve operating

efficiency, and reduce conflicts in stand allocation. This solution helps

complete allocations for more than 1,000 flights in a matter of minutes,

compared to four or five hours using traditional methods. Based on dynamic

stand allocation information updates, available jet bridges and contact stands

can be fully utilized to save passengers the trouble of taking shuttle buses to

remote stands. In addition to greater efficiency, this solution improves

airports' emergency response capabilities when a large number of flight delays

require the quick reallocation of aircraft stands.

The IoT-based smart airfield ground lighting solution resolves the problem of

traditional ground lights which cannot be monitored and controlled in real

time. The Huawei solution reduces the cost of manual inspection by more than

10,000 person-hours per year. This solution, together with the Advanced-Surface

Movement Guidance and Control System (A-SMGCS) and single-light monitoring

system provided by the Second Research Institute of CAAC helps to guide

aircraft taxiing using automatically monitored airfield ground lights,

contributing to greater efficiency and safety of aircraft on runways and

taxiways.

Huawei's unpowered-device management solution incorporates ultra-broadband,

high-accuracy locating technology to implement real-time positioning based on

base stations. Using Huawei's IoT platform and SuperMap's GIS platform, the

system can display the historical tracks and real-time positions of unpowered

devices, helping airfield management departments to manage and mobilize

unpowered devices.

Huawei is committed to working with customers in the long term and takes a

future-oriented approach to drive enterprise digital transformation through the

power of the platform. So far, 211 of the Fortune Global 500 companies

(including 48 Fortune Global 100 companies) have selected Huawei as their

digital transformation partner.For more information, please visit

https://e.huawei.com/en/solutions/industries/transportation.

SOURCE  Huawei

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