ジョニーウォーカー初の実験的ウィスキー小売店舗

ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)

2018/11/9 18:02

ジョニーウォーカー初の実験的ウィスキー小売店舗

AsiaNet 76206

マドリッド(スペイン)、2018年11月9日/PRニュースワイヤー/ --

世界のNo.1スコッチウィスキー、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)は、本日マドリッドに当社初の実験的小売旗艦店舗をオープンします。

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/780571/Johnnie_Walker.jpg )

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/780572/Johnnie_Walker.jpg )

     (写真: https://mma.prnewswire.com/media/780573/Johnnie_Walker.jpg )

胸躍る新たなスペースは、スコッチ愛好者とウィスキー初心者にとって等しく目的地のトップになること間違いなしで、ジョニーウォーカーとスコッチの探索の助けとなるように企画されたウイスキー堪能教室やテイスティングなど様々な没入体験を開催します。

来店者は、ジョニーウォーカー・ウイスキーのスペシャルコレクションから選んで、ジョニーウォーカーの材料となる非常に希少で特別なシングルモルトを購入し、この新店舗限定の限定版商品を探索することができます。

ゲストがカクテル作りの技を発見できる双方向性ホスティングエリア、ジョニーウォーカーの中心にあるフレーバーを深く掘り下げることのできるテイスティングテーブル、ユニークなギフトを見つけて購入した品に特注の名入れやラベルを追加できるカスタマイズステーションなど、数々の体験が提供されます。

最新型ストアはディスカバー・スコットランド・スルー・ジョニーウォーカー(Discover Scotland through Johnnie Walker)のようなバーチャル体験を提供、そこで来店者は息をのむようなスコットランド高地、興味をそそる島々、青々としたスコットランド低地、スぺイサイドの秘密を発見して、ジョニーウォーカーのテイスティングに至るスコットランド各地の見学でジョニーウォーカーを発見することができます。

店内のジョニーウォーカー・カクテルエキスパートが、この祝祭シーズンに凍らせたジョニーウォーカー・ゴールドラベル・リザーブ(Johnnie Walker Gold Label Reserve)と受賞歴のある手作りのスコットランドチョコレートとのペアリングでゲストを感動させ、またドリンクをパーティーの中心にするようなカクテルとテクニックを披露します。

ジョニーウォーカーのグローバルブランドディレクター、ジョン・ウイリアムズは、次のように述べました:「私たちは常に顧客を驚かせ、関わらせる新たな方法を模索しており、この種の実験的ジョニーウォーカー旗艦店がまさにそれなのです。ショッピングに遊び心と発見を加味し、ジョニーウォーカーの多様性と豊かな遺産を体験する全く新しい方法です」

新しいショッピング体験のスタートは、ディアジオ(Diageo)がスコットランド全域のスコッチウィスキー観光に1億5000万ポンドの投資を発表した後のことであり、これにはスコットランドのウィスキー観光業界で過去最大の共同プログラムの一環であるエディンバラの最新鋭ジョニーウォーカー・ビジター体験の新規オープンが含まれますが、それは2020年の200周年祝賀を準備する同ブランドの最新発表です。

編集者への注記

ジョニーウォーカーについて
ジョニーウォーカーは、世界最高のスコッチウィスキーブランド(IWSR)であり、世界180か国以上の人々が愛飲しています。創設者ジョン・ウォーカー氏の時代から変わらずウィスキーのブレンドに携わる人達は何よりも風味と品質を追い求めています。

今日の受賞歴のあるウィスキーには、ジョニーウォーカーレッドラベル、ブラックラベル、ダブルブラック、グリーンラベル、ゴールドラベルリザーブ、プラチナラベル18年、ブルーラベルがあります。これらを合わせた年間販売は約1800万ケースに上り(2017年IWSR発表)、ジョニーウォーカーは世界で最も人気のあるスコッチウィスキーとなっています。

ディアジオについて

ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、優れたブランドコレクションを所有しています。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、ブレットとブキャナンズ・ウイスキー、スミルノフ、シロックとケテルワンのウォッカー、キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどが含まれます。

ディアジオはニューヨーク証券取引所では銘柄コードDEO、ロンドン証券取引所では銘柄コードDGEで上場されています。世界180カ国以上で製品を販売しているグローバル企業です。ディアジオおよび同社の社員、ブランド、実績に関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )をご参照ください。ディアジオの情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進する同社のグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )をご参照ください。人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

ソース: ジョニーウォーカー

(日本語リリース:クライアント提供)


First-of-its-kind Experiential Whisky Retail Store From Johnnie Walker

PR76206

MADRID, November 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Johnnie Walker, the world's No.1 Scotch Whisky, today opens its first flagship
experiential retail store in Madrid.

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/780571/Johnnie_Walker.jpg )

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/780572/Johnnie_Walker.jpg )

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/780573/Johnnie_Walker.jpg )

The exciting new space, which promises to become a leading destination for
Scotch lovers and whisky novices alike, plays host to a wide variety of
immersive experiences, including whisky appreciation classes and tastings
designed to help people explore the world of Johnnie Walker and Scotch.

Visitors will be able to choose from a special collection of Johnnie Walker
whiskies, purchase some of the rarest and most exceptional single malts from
which Johnnie Walker is crafted and explore limited edition curated
collaborations exclusive to the new store.

Among the experiences on offer is an interactive hosting area where guests can
discover the craft of cocktail making, a tasting table where they can deep dive
into the flavours that lie at the heart of Johnnie Walker and a personalisation
station where people can find unique gifts and add bespoke engravings and
labels to purchases.

The cutting-edge store offers virtual experiences such as Discover Scotland
through Johnnie Walker allowing visitors to discover Johnnie Walker by taking a
tour to the four corners of Scotland, discovering the breathtaking Highlands,
the intrigue of the Islands, the lush Lowlands and the secrets of Speyside,
culminating in a taste of Johnnie Walker.

There will also be seasonal offerings, with a Johnnie Walker cocktail-expert
in-store this festive season to demonstrate how you can impress guests with a
pairing of frozen Johnnie Walker Gold Label Reserve and a taste of hand-made,
award-winning Scottish chocolate as well as show the cocktails and techniques
that will turn your party drinks into showstoppers.

John Williams, Johnnie Walker Global Brand Director, said: "We're always
looking for new ways to surprise and engage our customers and this kind of
experiential Johnnie Walker flagship store does just that. It also adds a sense
of fun and discovery to shopping and is a whole new way of experiencing the
diversity and rich heritage of Johnnie Walker."

The launch of the new retail experience follows the announcement of a £150
million investment in Scotch whisky tourism by Diageo throughout Scotland -
including plans for the opening of a new state-of-the-art Johnnie Walker
visitor experience in Edinburgh, as part of the biggest concerted programme
ever seen in Scotland's whisky tourism sector and is the latest announcement
from Johnnie Walker as the brand prepares to celebrate its 200th anniversary
year in 2020.

Notes to the Editors

About Johnnie Walker:

Johnnie Walker is the world's number one Scotch Whisky brand (IWSR), enjoyed by
people in over 180 countries around the world. Since the time of its founder,
John Walker, those who blend its whiskies have pursued flavour and quality
above else.

Today's range of award-winning whiskies includes Johnnie Walker Red Label,
Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged 18 Years and
Blue Label. Together they account for over 18 million cases sold annually
(IWSR, 2017), making Johnnie Walker the most popular Scotch Whisky brand in the
world.

About Diageo

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of
brands including Johnnie Walker, Crown Royal, Bulleit and Buchanan's whiskies,
Smirnoff, Cîroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio,
Tanqueray and Guinness.

Diageo is listed on both the New York Stock Exchange (DEO) and the London Stock
Exchange (DGE) and our products are sold in more than 180 countries around the
world. For more information about Diageo, our people, our brands, and
performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global
responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information,
initiatives, and ways to share best practice. Celebrating life, every day,
everywhere

SOURCE: Johnnie Walker


本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中