王老吉がニューヨークにハーブティー博物館開設、世界的な存在感狙う

Guangzhou Wang Lao Ji Great Health Industry Co.,Ltd.

王老吉がニューヨークにハーブティー博物館開設、世界的な存在感狙う

AsiaNet 76366 (2153)

【ニューヨーク2018年11月19日新華社=共同通信JBN】11月18日、由緒ある中国ハーブティーブランドの王老吉(Wang Lao Ji、別名Wong Lo Kat)は、ニューヨークのマンハッタンに同社初の海外の博物館を開設した。これは新たに伝統と革新を融合して世の中に提供する動きだ。

1828年に創業した最古の中国ハーブティー飲料ブランドの王老吉は、健康的な飲料として中国で多大な人気を得てきた。2018年の時点で、同ブランドは中国で200億元(28憶8000万米ドル)以上の売り上げを達成した。

近年、世界的ブランディング戦略と技術革新のアイデアによって導かれたブランドは、夏季と冬季のダボス会議やフォーチュン・グローバル・フォーラムなど多岐にわたる国際的なイベントに登場してきた。王老吉は世界的にますます多くの消費者から注目を集め、中国ハーブティーの文化と健康上の恩恵を伝えてきた。

改善された海外における製品取引システムを用いて、王老吉は最近では世界中の60カ国・地域に商品を流通させている。数千万元相当の輸出と約30%の年間成長率で、中国本土に続いて米国が同社にとって2番目に大きな市場となった。

Guangzhou Wang Lao Ji Great Health Industry Co., Ltd.のイエ・ジゼン副ゼネラルマネージャーは「ニューヨークにできた王老吉初の海外の博物館は、中国ハーブティー文化に対する消費者の理解を深め、もっと重要なことには、190年の歴史がある中国ブランドを世界に広めるだろう」と述べた。

テーマに沿った博物館は外から見ると現代的だが、中には際立った中国の特徴があり、マルチメディアの展示がブランドの190年にわたる輝かしい過去とその成功を紹介する。その上、豊富な歴史的記録と実物のディスプレーがビジターに、中国ハーブティーの革新的で独自の文化の真価を理解させることを可能にする没入型体験を届ける。

博物館内には王老吉ブランドのインスタントハーブティーの店があり、そこでは本格的な中国の味を堪能してもらえるようあらゆるフレーバーのトレンディーなインスタント飲料が消費者に提供される。社会的消費傾向が増進する中、植物を使用した自然な健康的ライフスタイルという概念が世界中でより広く受け入れられ、結果として栄養価の高いハーブ飲料の新時代が迎え入れられている。中国ハーブティー産業の先導役として、王老吉は国産ブランドを更に国際化する上で中国を率いてきた。

新たな歴史的出発点で、王老吉はより良い発展のための10年計画を立てた。同社は引き続き健康的で縁起の良いライフスタイルを支持し、健康的な生活を追求するという消費者のニーズに応えていく。同社の主要事業であるハーブティー部門を強化しながら、同時に世界的な産業リーダーになれるように植物由来のエナジードリンクの分野に対する全体計画を立てていく。

Guangzhou Pharmaceutical Holdings Limitedのチェン・ウェイピン・ゼネラルマネージャー補佐は「将来的に、有益で縁起の良い飲料を宣伝し、中国文化を世界的に広めることを狙いとして、王老吉は世界56の都市にハーブティー博物館を設立する見通しだ。そうすることにより、健康的なハーブ由来の飲料の消費者市場を未来に導けるかもしれない」と述べた。

ソース:Guangzhou Wang Lao Ji Great Health Industry Co.,Ltd.

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Wang Lao Ji eyes global presence by starting a themed herbal tea museum in New York

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NEW YORK, Nov. 19, 2018 /Xinhua=KYODO JBN/ --

On November 18, the time-honored Chinese herbal tea brand Wang Lao Ji, or known

as Wong Lo Kat, had its first overseas museum launched in Manhattan, New York,

a move to present the world with its new blend of tradition and innovation.

As the oldest Chinese herbal tea drink brand, which was established in 1828,

Wang Lao Ji has gained huge popularity in China as a healthy beverage. As of

2018, it had reached more than 20 billion yuan (USD 2.88 billion) in sales in

China.

In recent years, the brand, guided by the global branding strategy and the idea

of technological innovation, has been present at a host of international

events, ranging from the summer and winter Davos forums to Fortune Global

Forum. Globally, Wang Lao Ji has drawn the attention from an increasing number

of consumers and passed on the culture and health benefits of Chinese herbal

teas.

With an improved product trading system overseas, Wang Lao Ji nowadays

distributes its goods to 60 countries and regions across the world. With tens

of millions of yuan worth of exports and an annual growth of some 30%, the US

has become the second largest market for the company, after the Chinese

mainland.

"Wang Lao Ji's first overseas museum in New York will deepen consumer's

understanding of the Chinese herbal tea culture and more importantly, bring the

190-year-old Chinese brand to the world," said Ye Jizeng, deputy general

manager of Guangzhou Wang Lao Ji Great Health Industry Co.,Ltd.

The themed museum is quite modern on the exterior, but with Chinese

distinguished features inside, where a multimedia exhibition will introduce the

brand's stellar past of 190 years and the successes achieved. On top of that,

the abundant historical records and physical display will deliver an immersive

experience that allows visitors to appreciate a more innovative and unique

culture of Chinese herbal teas.

Inside the museum stands a Wang Lao Ji-branded shop of instant herbal teas,

where trendy instant drinks in various flavors are offered to consumers so that

they can have an authentic sip of China. With upgrading social consumption

patterns, such concepts of healthy lifestyle as natural and botanical are

becoming more widely accepted on the globe, thus ushering in a new era of the

nourishing herbal beverages. As the pacesetter of China's herbal tea industry,

Wang Lao Ji has led China in making homegrown brands more internationalized.

At a new historical starting point, Wang Lao Ji has drawn a ten-year plan for

better development. It will continually champion a lifestyle that is healthy

and auspicious and cater consumer's need to pursue a healthy life. While

strengthening the herbal tea sector, its major business, it will simultaneously

make an overall plan for the area of botanical energy drinks in ways to build

into a global industry leader.

"Going ahead, Wang Lao Ji is expected to set up herbal tea museum in 56 cities

worldwide, aiming to promote the beneficial and auspicious beverage and spread

the Chinese culture globally. By doing so, it may lead the consumer market of

healthy herb-based drinks forward," said Chen Weiping, assistant general

manager of Guangzhou Pharmaceutical Holdings Limited.

Source: Guangzhou Wang Lao Ji Great Health Industry Co.,Ltd.

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