MINISO名創優品が売れ筋製品の開発でパントンと協業

MINISO Japan

MINISO名創優品が売れ筋製品の開発でパントンと協業

AsiaNet 76384 (2157)

【広州(中国)2018年11月20日 PR Newswire=共同通信JBN】MINISO名創優品はこのほど、同社が色彩の巨人・パントン(PANTONE)と協業することを発表した。パントンは世界で最も高名な色彩の権威として色彩の開発と研究に集中している。パントンが毎年発表するファッションカラーは長年にわたり、デザイン産業で一般的な基準であり、あらゆる職業および地位の人々にとって協力の対象にもなっている。衣類、建築から家庭用品、そして多様なファッション小物に至るまで、パントンはわれわれの人生の味わいとショッピングの方向性に極めて大きな影響を及ぼしている。

パントンの権威、色彩への執着、そしてその背後にある人間中心の精神により、多くのファッションブランドあるいは横断的業界のブランドさえもパントンと協力し、興味深い共同プロジェクトを行ってきた。

MINISO名創優品はパントンがもたらすビジネスチャンスを感じとったことから、一連の「MINISO名創優品カラー」を生みだす目的で今年、パントンと協力した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181120/2305295-1

写真説明:MINISO名創優品は興味深い製品を生みだすためパントンと協力

パントンがその年の色彩を探すのは、多くの場合、その1年前あるいはもっと前から始まる。パントンのチームはインスピレーションを得るために世界中を見て回り、新しい年のファッショントレンドを表す色彩を使用する。

過去、色彩は一貫した美意識と基準を提示していたが、パントンは色彩の選択に幾つかの思慮、人生の味わい、人間中心の精神を加えた。それにより色彩は世界を変える力を持ち始め、人々の世界の感じ方に作用し、人々の内面的追求に影響した。現在でも、われわれは色彩の力を通して世界を変えることができる。

これは中国市場でMINISO名創優品とパントンが共同発表したMINISO名創優品 X パントン・シリーズの実例である。

ピンクと青の色調の携帯電話ケース、サーモカップ、携帯充電器、小さな鏡、メーキャップバッグ、野球帽、メモ帳、キャンバス地のバッグがMINISO名創優品 X パントン・カラーになっており、さらには男性用のディープブルーの事務用品セットもある。

こうした製品は発表されてから好評を維持し、人気のあるKOL(主要オピニオンリーダー)からも推薦されている。

MINISO名創優品は最近、数多くの有名「IP」と協業して越境マーケティングを開発し、パントンと共同ブランド製品を発表した。MINISO名創優品は消費者の好みを捉えることができる正確な商業的感性を示している。

ソース:MINISO Japan

MINISO Collaborates with PANTONE to Create Hot-sale Products

PR76384

GUANGZHOU, China, Nov. 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

MINISO announced recently that they are collaborating with color giant PANTONE.

As the world's most prestigious color authority, PANTONE focuses on the

development and research of color. The fashion color released every year by

PANTONE has been a popular benchmark in the design industry for many years, and

is also the object of cooperation from all walks of life. From clothing and

architecture to homeware and even a variety of fashion elements, PANTONE

impacts our taste in life and shopping direction from the inside and out.

Due to the authority of PANTONE, its obsession with color and the humanistic

spirit behind it, many fashion brands and even cross-industry brands have

cooperated with PANTONE and made interesting joint projects.

MINISO sensed the business opportunities that PANTONE can bring to the brand,

thus it cooperated with PANTONE this year to create a series of "MINISO color"

products.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181120/2305295-1

MINISO collaborated with PANTONE to make interesting products.

As for PANTONE, the search for the color of the year often begins a year ago or

more. The PANTONE team looks around the world for inspiration and uses a color

to express the fashion trends of the new year.

In the past, color represented consistent aesthetics and standards, while

PANTONE added some thoughts and ideas of the taste of life and humanistic

spirit to color choice. Therefore, color began to have the power to change the

world, affect people's perception of the world, and influence people's inner

pursuits. To this day, we can change the world through the power of color.

This is the case with the MINISO X PANTONE series jointly launched by MINISO

and PANTONE in the Chinese market.

There are cellphone cases, thermos cups, power banks and small mirrors in pink

and blue hues, as well as makeup bags, baseball caps, notepads and canvas bags

in MINISO X PANTONE colors, and even a deep blue stationery set for men.

Such products have been well received since their launch and have been

recommended by popular KOLs.

Recently, MINISO collaborated with many famous "IP" to develop cross-border

marketing, and launched co-branded products with PANTONE. MINISO shows precise

commercial sensitivity, which is able to capture consumers' preferences.

Source: MINISO Japan

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