Suning Internationalがライフスタイル哲学「キュレーターのグローバルコミュニティー」を発表

Suning Holdings Group

Suning Internationalがライフスタイル哲学「キュレーターのグローバルコミュニティー」を発表

AsiaNet 76448 (2193)

【上海2018年11月23日PR Newswire=共同通信JBN】

*収集、発見、共有のブティック体験を開始

Suning Internationalは11月22日、Salone del Mobile.Milano Shanghai 2018での同社の展示を発表、同イベントの主要な戦略的パートナーとして、ライフスタイル哲学テーマ「Issue: 01 - Found Goods from Italy」とともに「キュレーターのグローバルコミュニティー(Global Community of Curators)」の包括的説明を行った。スマートリテールによる多感覚体験シナリオと、都市の消費者の個人的な要求に見合った没入型展示を通じ、Suning Internationalは共有精神とキュレーターコンセプトによって、本物の世界観を提示する意向である。展覧会を訪れるイタリアンライフスタイル愛好家に、多様で感動的なブティックブランドを提示することで、Suning Internationalは中国市場における拡大の機会とライフスタイル消費動向を探っている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-a

(写真説明:Suning InternationalがSalone del Mobile.Milano Shanghai 2018での同社の展示を発表)

中流層の拡大に伴い、消費者は世界中のより高級な商品を探し求める中で、シナリオベースのショッピング体験への関心を一層強めている。ショッピングは消費行動であるだけでなく、自己表現、探求、共有のプロセスでもある。そのことを念頭に置いて、Suning Internationalは「キュレーターのグローバルコミュニティー」、すなわち魅力あふれる人、ストーリー、製品、文化の集まりづくりを目指している。これにより、消費者は世界中のストーリーやアイテムを集め、大切なものを手に入れて毎日をインスピレーションあふれるものにする喜びを共有することで、自らの人生のキュレーターになることができる。

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(写真説明:ゲストら(左から右へ):Suning International社長のスティーブン・チャン、Prophet Asiaパートナー兼クリエーティブディレクターのヤン・キム、メディアプロフェッショナルのベリル・シュー、メディアプロフェッショナルでWe Mediaプラットフォーム「C'est La Vie」創設者のアレックス・スンの各氏)

Suning Internationalのスティーブン・チャン社長は「若い世代は、自分たちのやり方で世界を体験したいと思っている。Suning Internationalは、消費者との新しい関係モデルを模索している。斬新な実験的シナリオやショッピング体験の共有を通じて、Suning Internationalは単なる製品ではなく、ブランドカルチャー、デザインコンセプト、個人のキャラクターといった多元的価値を具現化したものを消費者に提供しようとしている。これは、当社が世界中の洗練されたライフスタイルを消費者に推奨できるようにしてくれるだけでなく、消費者を当社のブランド愛好家、プロモーター、参加者にするのに役立つ」と語った。

IDEAT Chinaのベリル・シュー編集長は「ポスト85からポスト95の世代(1985年から1995年生まれの世代)が今や消費の主力であり、その中で中級・最高級消費者が主導的役割を果たしている。彼らは新しいものを探求することに興味があり、趣味に金をかけることをいとわない。より多くのオフライン体験を期待しており、ブランドあるいは製品ストーリーに関心がある。消費者の嗜好を捉えることで、“Issue: 01”は、家庭的な経験とストーリーテリングの空間を生み出す」と語った。

Prophet Asiaのパートナー兼クリエーティブディレクターのヤン・キム氏は「われわれはブランド相関指数(Brand Correlation Index)の調査を実施し、消費者は製品だけでなく、感情的なつながりやインスピレーションも求めていることを発見した。製品のキュレーター的な展示を通じて、Suningによるプロジェクト“Issue: 01”は、消費者が素晴らしい欧風スタイルを体験できるようにしてくれる」と指摘した。

Marie Claire China(マリ・クレール・チャイナ)の最高経営責任者(CEO)でWe Mediaプラットフォーム「C'est La Vie」の創設者であるアレックス・スン氏は「私は欧風ライフスタイルのファンで、多くの洗練されたアイテムを集めている。実際、所有する個々のアイテムの背景には常に、ストーリー、記憶、あるいは自分の感情との対話がある」と語った。

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(写真説明:Suning Internationalは欧風ライフスタイルのブティックを提供)

Salone del Mobile.Milano ShanghaiでSuning Internationalは、静的展示とインタラクティブな体験の両方を通じて、欧風ライフスタイルのブティックを提供する。静的展示セッションは、男女双方の視点から見て、2人のキュレーターの早朝から深夜までの日常生活の様々な場面の瞬間を捉えている。それは、Marvis、Proraso、Savinelli、Fabbri 1905、domo、Gabbiano、CECI、Versace Home、Sicis、KIKO MILANOなど数多くのブランドが体現する洗練されたロマンチックなデザインとクオリティーを紹介してくれる。来場者は、伝説的サッカークラブ、FCインテルナツィオナーレ・ミラノのクラシックな青と黒の要素を見つけるかもしれないが、これはこの場面に熱狂的活力をもたらしている。

一方で来場者は、Bialettiのコーヒーポットから漂うエスプレッソの豊かな香りを嗅ぎ、Davinesの香りやMeli Meloのソフトレザーの感触を楽しんだり、Moleskineでの思い出やTECHNOGYMの情熱的体験を書き留めたりできるインタラクティブ体験ゾーンに魅了されるだろう。完璧で独創的なデザインとロマンチックな生活の美しさを楽しみつつ、スペイン広場で「ローマの休日」のオードリー・ヘップバーンさながら、本物のジェラートを堪能してはいかがだろう。

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(写真説明:来場者は展示会でインタラクティブな体験ができる)

現場での体験に加えて、消費者は新しく始まったWeChatミニプログラム「Issue: 01 - Found Goods from Italy」を通じて、自分が大切なアイテムや喜びを集める際に見出した自らのストーリーを共有する、自分自身のライフスタイル「Issue(版)」を創ることができる。スティーブン・チャン氏は「われわれは、オンラインとオフラインの両方でSuningの強みを生かすことで、世界中のブティックブランドや製品に国内市場でより多くのイノベーションの機会を提供できると信じている」と付言した。

Suning Internationalは展覧会の期間中、Bellagio Shanghai(ベラッジオ上海)ホテルに欧風ライフスタイルのポップアップストアを開設し、外国のデザインや生活の美しさを愛する消費者にコミュニケーション、交流、共有のためのスペースを提供する。Suning Internationalの一連のポップアップイベントは今後、様々な都市を巡回し、日常生活の素晴らしい場面を映すハイエンドなデザイン・インスピレーションや洗練されたブランドを紹介していく。

▽Suning Internationalについて

Suning Internationalは、グループのグローバル化の加速に特化したSuningの最も重要な戦略的子会社の1つとして、「Global Suning, Build to last」というコアコンセプトで、Suningの国際事業拡大に取り組んでいる。Suning Internationalは長年にわたり、Suningの多業界エコシステムの先進的なリソースとプラットフォームを使い、国際的ビジネス協力の促進、海外サプライチェーン構築の最適化、多国間技術協力の進展、企業投資とM&Aの実施などによって、誠実かつ永続的な「世界への奉仕」というコミットメントにまい進してきた。Suning Internationalは現在、世界中の大陸、地域で存在感を勝ち得ており、技術的イノベーションに特化したシリコンバレーの研究・開発センター、日本の小売りブランドLAOX、香港のSuning支店を含め、数多くの支店や事業所が設立済み、または設立途中である。

▽Suningについて

1990年に設立されたSuning Holdings Groupは、中国の大手商業企業の1つで、中国と日本に2社の上場企業がある。同社は2018年、中国の非国有企業トップ500社の2位に3年連続でランクされ、年間収益は5578億7500万元(約690億ユーロ)だった。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命をもって、Suning.com、物流、金融サービス、技術、不動産、スポーツ、メディア・エンタテインメント、投資といった多様な垂直産業を通じコアビジネスを一層強力に拡大している。Suning.comは2017年と2018年にフォーチュン・グローバル500社リストに入った。

www.suningholdings.com

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ソース:Suning Holdings Group

Suning International Unveils "Global Community of Curators" Life Philosophy, Launching a Boutique Experience of Collecting, Discovering and Sharing

PR76448

SHANGHAI, Nov. 23, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On November 22, Suning International unveiled its display at the Salone del

Mobile.Milano Shanghai 2018, and as the event's main strategic partner gave a

comprehensive illustration of the "Global Community of Curators" with the

lifestyle philosophy theme of "Issue: 01 - Found Goods from Italy." Through

multi-sensory experiential scenarios powered by smart retail and an immersive

exhibition that matches the personal demands of urban consumers, Suning

International intends to create an authentic view of the world by sharing

spirit and curatorial concept. By bringing a diverse and inspirational range of

boutique brands to the Italian-lifestyle enthusiasts visiting the exhibition,

Suning International explores opportunities for expansion in the Chinese market

and lifestyle consumption trends.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-a

(Caption: Suning International unveiled its display at the Salone del

Mobile.Milano Shanghai 2018)

With the expansion of the middle class, consumers are increasingly focusing on

scenario-based shopping experiences as they seek out more premium products

globally. Shopping is not only a consumption behavior, but also a process of

self-expression, exploration and sharing. With that in mind, Suning

International aims to create a "Global Community of Curators", namely a cluster

of inspirational people, stories, products and culture. This allows consumers

to be the curators of their own lives by collecting stories and items from all

around the world and sharing the joy of obtaining cherished things and imbuing

every ordinary day with inspiration.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-b

(Caption: Guests (from left to right): Steven ZHANG, President of Suning

International; Young KIM, Partner and Creative Director of Prophet Asia; Beryl

HSU, media professional; Alex Sun, media professional, creator of We Media

platform "C'est La Vie")

Steven Zhang, President of Suning International said, "The younger generation

wants to experience the world in their own way. Suning International is

exploring a new relationship model with consumers. Through innovative

experiential scenarios and shared shopping experiences, Suning International

aims to offer consumers something more than just products, incorporating

multi-dimensional value such as brand culture, design concepts and personal

characteristics. This will not only help us advocate an exquisite global

lifestyle to consumers, but also make consumers our brand enthusiasts,

promoters and participants."

Beryl Hsu, Chief Editor of IDEAT China, said, "The post-85 to post-95

generation are now the main consumer force, in which medium and high-end

consumers play a leading role. They are curious about exploring new things and

willing to pay for their hobbies. They expect more offline experiences and are

interested in brand or product stories. By seizing on consumer preferences,

'Issue: 01'creates a homely experiential and storytelling space."

Young Kim, Partner and Creative Director of Prophet Asia noted, "We did a

survey for the Brand Correlation Index and discovered that consumers desire

more than just products, they also want emotional ties and inspiration. Through

a curatorial display of the products, 'Issue: 01', the project by Suning

enables consumers to experience fine continental style."

Alex Sun, CEO of Marie Claire China as well as the Founder of We Media Platform

"Sai LaVie" said, "I am a fan of the continental lifestyle and have collected

many exquisite items.  Actually,there is always a story, a memory, or a

dialogue with your own emotions behind each item you own."

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-c

(Caption: Suning International presents a boutique continental lifestyle)

At the Salone del Mobile.Milano Shanghai, Suning International presents a

boutique continental lifestyle through both a static display and an interactive

experience. From the perspectives of both men and women, the static display

session draws moments from an ordinary day of two curators documenting various

periods of their daily lives, from early morning to midnight. It showcases the

exquisite and romantic design and quality embodied by a number of brands,

including Marvis, Proraso, Savinelli, Fabbri 1905, domo, Gabbiano, CECI,

Versace Home, Sicis and KIKO MILANO. Visitors may also find the classic blue

and black elements of legendary football club FC Internazionale Milano, which

adds an enthusiastic vitality to the scene.

Meanwhile, visitors will be fascinated by the interactive experience zone,

where they can smell the rich aroma of an espresso from a Bialetti coffee pot,

enjoy the Davines' fragrance, touch the soft leather of Meli Melo, jot down

their memories in a Moleskine and experience the passion of TECHNOGYM. While

enjoying the consummate and ingenious design and the aesthetics of a romantic

life, why not indulge yourself with an authentic gelato, just like Audrey

Hepburn in Roman holiday at the Piazza di Spagna.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-d

(Caption: Visitors can have interactive experience at the exhibition)

Besides the on-site experience, consumers can create their own personal

lifestyle "Issue" through the newly launched "Issue: 01 - Found Goods From

Italy" WeChat mini-programme to share their stories of cherished items and joy

they find in collecting them. Steven added, "We believe that by leveraging

Suning's advantages both online and offline, we can provide more innovation

opportunities in the local market for boutique brands and products from around

the world."

During the exhibition, Suning International will open a continental lifestyle

pop-up store at the Bellagio Shanghai hotel, providing a space for

communication, interaction and sharing for consumers who love foreign designs

and life aesthetics. A series of Suning International pop-up events will tour

various cities in the future and features high-end design inspiration and

exquisite brands to reflect the wonderful scenes of daily life.

About Suning International

As one of the most important strategic subsidiaries of Suning which fully

focuses on speeding up the globalization of the Group, Suning International is

committed to Suning's international business expansion with the core concept of

"Global Suning, Build to last". Over the years, Suning International has been

driven its commitment to truly and persistently "serve the globe" by promoting

international business cooperation, optimizing overseas supply chain

construction, developing transnational technical collaboration, and conducting

company investment and M&A, with the advancing resources and platforms of

Suning's multi-industry ecosystem. Suning International has now been earned

presences across continents and regions worldwide with numbers of branches and

business offices being established or in process including an R&D center in

Silicon Valley with full emphases on technological innovation, retailing brand

LAOX in Japan and Suning branch in Hong Kong.  

About Suning

Founded in 1990, Suning Holdings Group is one of the leading commercial

enterprises in China, with two public companies in China and Japan. In 2018,

the company was ranked second among China's top 500 non-state owned enterprises

for the third consecutive years, with annual revenues of RMB 557.875 billion

(approximately EUR 69 billion). With its mission of "Leading the Ecosystem

Across Industries by Creating Elite Quality of Life for All", Suning has gone

from strength to strength, expanding its core business through diversified

vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com was

listed on the Fortune Global 500 in 2017 and 2018.

www.suningholdings.com

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-a

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-b

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-c

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181123/2308059-1-d

SOURCE  Suning Holdings Group

  

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