体験通貨に世界的価値

プライオリティ・パス(Priority Pass)

体験通貨に世界的価値

AsiaNet 76402

*国際調査によると、時間とお金の使い方で最も価値があるのは休暇と回答

*アジア太平洋の人々の39%は海外の異文化探検を享受と回答

*人々は物より体験を評価

【東京2018年11月27日PR Newswire】

世界大手の独自空港エクスペリエンスプログラムであるプライオリティ・パス(Priority Pass)(http://www.prioritypass.com/ )(TM)が委託したYouGovの調査によると、物より体験を評価する傾向は世界的なものである。オーストラリア、中国、韓国で3000人以上、世界では1万人以上を調査したデータは、アジア太平洋(APAC)の回答者が圧倒的に共有体験を評価していることを示し、それは休暇という形で最もはっきりと表されている。

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▽主要な地域体験通貨バロメーター

*海外での文化的な休暇

*自宅で過ごす休暇

*食事しに出かける

*映画館で映画鑑賞

*高級品を購入

*単独での海外旅行

*海外の都市滞在と週末の小旅行

*ライブイベント参加

*海外のウェルネス&スパホリデー

*ライブスポーツイベント観戦

▽旅行がリストのトップ

*好きなアクティビティーについて、APACの大半の人々は海外の長期休暇を享受しており、39%は海外の異文化探検を楽しんでいる

*また、18%は単独旅行、15%は海外ウェルネス&スパホリデー、11%は海外スポーツ旅行を楽しんでいる

*例年、オーストラリア人の51%が海外での文化的な休暇を満喫しているが、それは韓国人の38%、中国人の26%より多い

*44%の人々は自宅で休みを過ごすことを好み、また国内での短期休暇を楽しんでいる

*高級品購入を享受しているのは18%にすぎない

調査によると、人々は国内短期休暇を好んでおり、特に韓国人とオーストラリア人のほぼ半数(47%と49%)がそれを楽しく過ごしている。

実際、旅行は好きなアクティビティーリストのトップを占め、APACの人々の5分の1近く(17%)は、文化的な海外旅行が一番楽しいと話している。これは消費に反映されており、彼らは日ごろの煩わしさから解放されるために年平均1437米ドルの消費もいとわない。これはほかのどのアクティビティーも上回り、高級品の年平均消費額942米ドルを50%以上超えている。

プライオリティ・パスを運営するコリンソン(Collinson)のケビン・ゴールドミンツ氏(エグゼクティブバイスプレジデント、アジア太平洋地域)は、旅行業界のグローバル化と競争激化が内外旅行体験に対する消費需要を推進しているとコメントした。

ゴールドミンツ氏は「体験旅行の進歩は驚くに当たらない。人々は深い感情レベルでより良い旅行を求めている。最大のシフトの1つは、旅行者がより個別化され、顧客を重視する体験を要求するようになったことであり、彼らは休暇先に到着する前でさえ、体験が始まると期待している」と述べた。

ゴールドミンツ氏は、これが独占的な空港ラウンジ施設、空港敷地内の高級レストランやマッサージ、ジム設備など高級サービス利用の要求増大にも波及していると指摘した。

ゴールドミンツ氏は「統計は体験が間違いなく王であることを示している。これは人々が異なる体験、特に共有できるものをいかに高く評価しているかを物語っている。われわれはプライオリティ・パスがその一翼を担っていることを誇りに思う。当社の空港エクスペリエンスは、出張であろうとレジャー旅行であろうと、空港滞在中の人々により楽しい時間を提供している」と続けた。

さらに「消費者行動は変わりつつある。体験通貨の投資増大に対応する製品・サービスを提供できる企業は、顧客ロイヤルティーの面で成果を得ることになる」と述べた。

▽体験の共有

*外食は地域で最も人気のアクティビティー(56%)

*52%が映画館に出かけることを楽しむ

*22%がライブスポーツイベント観戦を好み、19%はマッサージ、マニキュアなどヘルス&ビューティーサービスを享受

休暇は彼らが楽しむ唯一の体験ではない。APACの回答者のほぼ5分の1(19%)がヘルス&ビューティーサービスを楽しみ、ライブスポーツイベントを観戦(22%)する一方、52%は映画館に行くことが好きだと言っている。そして、アクティビティ-リストのトップとして、アジア太平洋地区の56%の人々は、食事に出かけることを楽しむと答えた。

調査結果は、共有できる社会体験が人々の楽しみのカギになっていることを示唆しており、ソーシャルメディアの利用も体験評価の認知に加わっている。例えば、レジャーのための旅行、映画館に出かけることは、最も多くソーシャルメディアに投稿されるアクティビティー(37% と33%)である。これに対し、ジムのフィットネスセッション(13%)のような個々の活動や、高級品の購入(11%)は低い数字になっている。

また、300米ドルの現金ギフトを何に使うかとの質問に、APACのほぼ4分の1(23%)の人々は小旅行に充てると答えた。世界各地と同じ比率である。一方、地域の16%は友人や家族との特別な食事に使うと答えたが、実際、これは韓国で最も人気のある回答(24%)だった。

Next Big Thing(http://www.next-big-thing.net/ )に選ばれた消費未来学者ウィリアム・ヒンガム氏は「人々は次第に、することに『意味』を求めるようになってきた。このため、体験とそこから得られる記憶や学びに比べて、所有の価値が低いと分かってきた。したがって、われわれはステータス"シンボル"よりステータス"アップデート"を気にするようになる。これは各年齢層でソーシャルメディアの重要性が増大することで促される。典型的に、写真を投稿してアップデートするのに体験の方が製品よりいい機会を提供するからである」と語った。

▽年齢は単なる数字にすぎない

*APAC回答者の3分の1以上は、調査対象の年齢層全体で文化的な海外での休暇を評価

*25-34歳は海外都市滞在の享受が最も多く(28%)、35-44歳が僅差(26%)で続く

*各年齢層でほぼ5分の1(18%)が単独の海外旅行を楽しんでいる

*25-34歳の5分の1以上(22%)はライブイベント参加を堪能しているが、これは55歳以上と同比率(22%)

プライオリティ・パスの調査は、特に文化的なアクティビティーを中心とする休暇が地域全般で評価されていることを示した。18-24歳の36% 、25-34歳の34%、35-44歳の38%、45-54歳の37%は海外の文化的な休暇に出かけることが好きなアクティビティーであると答えた。55歳以上は45%と調査対象の年齢層で最高の比率になっている。

調査結果によると、25-34歳は国際的な都市滞在に一番の楽しみを見いだし(28%)、18-24歳のほぼ4分の1(24%)と55歳以上の5分の1(18%)も同様である。人々のほぼ5分の1(18%)は単独旅行を好み、これは消費額に反映され、気前のいい人々は年平均1200米ドルを単独旅行に費やしている。これは高級品に消費する年平均900米ドルに比べて3割以上多い。

▽調査について

数字は特に断り書きがない限り、全てYouGov Plcによるものである。サンプル総数は、英国、サウジアラビア、オーストラリア、メキシコ、インド、米国、中国、韓国、ロシアの成人1万188人。フィールドワークは2018年8月28日から10月8日まで、オンラインで実施された。数字は「平均」評価を出すため国別に調整されている。

▽プライオリティ・パスについて

プライオリティ・パス(Priority Pass)(http://www.prioritypass.com/ )は独自の市場をリードする空港の優待プログラムである。頻繁に航空機を利用する見識ある旅行者に、143カ国500都市以上の空港の1200を超える空港エクスペリエンスを提供している。これには1180のラウンジと、ラウンジと同様にアクセスが可能な空港での食事、スパ優待が含まれ、その数は拡大し続けている。iOSやAndroid向けのプライオリティ・パス・アプリを使えば、会員は迅速かつ容易にプライオリティ・パスを利用できる施設を見つけて、各自の特典優待の内容を確認し、デジタル会員カード(Digital Membership Card)を使うことで、空港のラウンジと空港エクスペリエンスの利用が可能になる。

プライオリティ・パスは、顧客特典とロイヤルティーのグローバルリーダー、コリンソン(Collinson)(https://www.collinsongroup.com/ )によって運営されている。コリンソンは、より深くて価値のある顧客関係を築くバリュープロポジション、ロイヤルティーソリューションを差別化する特別の旅行、保険、関連製品を提供する。過去30年以上、世界有数の決済ネットワーク、600を超す銀行、90以上の航空会社、20余りのホテルグループに選ばれ、競争上の優位性を獲得する顧客体験を構築してきた。各社はこれによって、最も収益性が高いが最も要求の厳しい顧客を取得し、関わり、維持することが可能になった。

詳細はwww.prioritypass.com を参照。

▽報道関係連絡先

Strategic Public Relations Group (SPRG)

Jenny Lam

Phone: +852 9250 2923

Email: jenny.lam@sprg.com.hk

(日本語リリース:クライアント提供)

The Currency of Experience Has Global Value

PR76402

SYDNEY, HONG KONG and SINGAPORE, Nov. 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Global research finds holidays are the most valued in terms of how

respondents spend their time and money

- 39% of people in Asia Pacific say they enjoy exploring other cultures

overseas

- People value experience over material goods

Research from YouGov on behalf of Priority Pass

(https://www.prioritypass.com/)(TM), the world's leading and original airport

experience programme, has found that the trend for experience over material

goods is global. Surveying over 3,000 people in Australia, China and South

Korea, and more than 10,000 globally, the data shows that respondents in APAC

all overwhelmingly value shared experiences -- which manifests most clearly in

the form of holidays.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181112/2296745-1

Priority Pass Regional (APAC) Currency of Experience Barometer

Logo - https://photos.prnasia.com/prnh/20180612/2160916-1LOGO

Key regional currency of experience barometer

- Cultural holidays overseas

- Holidaying at home

- Going out for a meal

- Catching a film at the cinema

- Buying luxury items

- Solo travel abroad

- Overseas city breaks and weekends away

- Attending live events

- Wellness and Spa holidays abroad

- Watching live sport events

Travel tops the table

- When it comes to their favourite activities, most people in APAC enjoy

long-stay holiday overseas, with 39% enjoy exploring other cultures abroad

- Additionally, 18% enjoy solo travel, 15% enjoy overseas wellness and spa

holidays, and 11% enjoy overseas sporting trips

- In the average year, 51% of Australians enjoy taking cultural holiday

overseas, higher than 38% of South Koreans and 26% of Chinese

- 44% of people like to holiday at home and enjoy domestic short breaks

- Only 18% enjoy buying luxury items

Research found that people like taking domestic short breaks, with nearly half

of South Koreans and Australians particularly enjoying them at 47% and 49%

respectively.

In fact, travel topped the table of their favourite activities with near a

fifth (17%) of people in APAC saying they most enjoyed a cultural trip abroad.

This was reflected in spending, with people splashing out an average of

US$1,437 a year on getting away from it all. This was higher than any other

activity and almost more than 50% on what they spent on luxury items, which

rung up an average of US$942 annually.

Kevin Goldmintz, Executive Vice President, Asia Pacific at Collinson, the

operator of Priority Pass, commented that globalisation and increased

competition in the travel industry had propelled consumer demand for domestic

and international travel experiences.

"I have not been surprised by the rise of experiential travel and people

wanting to travel better, on a deeper emotional level," Kevin said. "One of the

biggest shifts has been the demand from travellers for a more personalised and

customer-centric experience, and they expect that experience starts even before

they get to their holiday destination."

Kevin stated that this also involved increasing demand for exclusive airport

lounge facilities, access to quality restaurants within the airport precinct

and luxury services such as massage and gym facilities.

Kevin continued: "The statistics show that experience is definitely king. This

tells how highly people value different experiences, especially those that can

be shared. We at Priority Pass are proud to play a part in this: our airport

experiences offer people even more enjoyment from their time in airports,

whether travelling for business or leisure.

"Consumer behaviour is changing. Those companies that are able to offer

products and services which respond to the growing investment in the currency

of experience will reap the rewards when it comes to customer loyalty."

Sharing experiences

- Eating out was the most popular activity regionally (56%)

- 52% enjoy trips to the cinema

- 22% enjoy watching live sports events while 19% enjoy health and beauty

services (massages, manicures etc.)

Holidays are not the only experiences they enjoy. Around a fifth of respondents

in APAC like indulging in health and beauty services (19%) and watching live

sports events (22%), while 52% said they like going to the cinema. And at the

top of the experiences table, 56% of people across the Asia-Pacific region said

they enjoy going out for a meal.

The results suggest that a shared social experience is key to people's

enjoyment, and social media use also adds to the perception of value of an

experience. For example, travel for leisure and a trip to the cinema are the

activities that were most likely to post about on social media (37% and 33%,

respectively) compared to more solitary activities like a fitness session at

the gym (13%) or buying luxury items (11%).

And when asked what they'd spend a US$300 cash gift on, almost a quarter of

people (23%) in APAC would put it towards a trip away, which is the same

percentage globally, while 16% regionally would pay for a special meal with

friends and family -- in fact, this was the most popular answer in South Korea

(24%).

The Next Big Thing (http://www.next-big-thing.net/) consumer futurist, William

Higham, said: "People increasingly look for more 'meaning' in what they do,

therefore possessions are proving less valuable than experiences, and the

memories and learnings that we gain from them. And we'll care more about status

updates than status symbols. This will be encouraged by the growing importance

of social media across all age groups, since experiences typically offer better

opportunities to post photos and updates than products."

Age really is just a number

- More than a third of respondents in APAC value culture holiday overseas

across the surveyed age groups

- 25-34s enjoy city breaks abroad the most (28%) closely followed by 35-44s

(26%)

- Near a fifth (18%) enjoy solo travel abroad across the surveyed age group

- More than a fifth (22%) of 25-34s enjoy attending live events, which is the

same as the over 55s (22%)

Priority Pass's research found that holidays focusing on cultural activities,

in particular, are valued across the board regionally: 36% of 18-24s, 34% of

25-34s, 38% of 35-44s, and 37% of 45-54s say going on a cultural holiday abroad

is their favourite activity, compared to 45% of over-55-year-olds, which is the

highest percentage across the surveyed age groups.

According to the results, 25-34s were most likely to enjoy an international

city break (28%), and nearly a quarter of 18-24s (24%) and a fifth of over-55s

(18%) were fond of them too. Almost a fifth (18%) of people enjoy travelling

alone and this was reflected in spending, with people splashing out an average

of US$1,200 a year on solo travel. This was a third more than what they spend

on luxury items, which rung up an average of US$900 annually.

About the research:

All figures, unless otherwise stated, are from YouGov Plc. Total sample size

was 10,188 adults in the UK, Saudi Arabia, Australia, Mexico, India, US, China,

South Korea and Russia. Fieldwork was undertaken between 28 August to 8 October

2018. The survey was carried out online. The figures have been given an even

weighting for each country to produce an 'average' value.

About Priority Pass:

Priority Pass (http://www.prioritypass.com/) is the original and market-leading

airport experiences programme. It provides discerning frequent travellers

access to over 1,200 airport experiences in more than 500 cities across 143

countries, including 1,180 lounges and access to a growing number of airport

dining and spa offerings worldwide that can be accessed in the same way as

lounges. Using the Priority Pass app for iOS and Android, Members can quickly

and easily discover locations welcoming Priority Pass, instantly check their

visit entitlement and use their Digital Membership Card to access airport

lounges and experiences.

Priority Pass is operated by Collinson (https://www.collinsongroup.com/), a

global leader in customer benefits and loyalty. Collinson delivers exceptional

travel, insurance and assistance products that differentiate value

propositions, and loyalty solutions that win deeper, more valuable customer

relationships. For over 30 years, we've been chosen by the world's leading

payment networks, 600+ banks, 90+ airlines and 20+ hotel groups to craft

customer experiences that win competitive edge. This enables them to acquire,

engage and retain the most profitable, but most demanding customers.

For more details please visit www.prioritypass.com

Media Contact:

Strategic Public Relations Group (SPRG)

Jenny Lam

Phone: +852 9250 2923

Email: jenny.lam@sprg.com.hk

SOURCE Priority Pass

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