中国のスマートリテーラーSuningがCES 2019で新「RaaS」戦略を発表、リテール業界のデジタル化促進

Suning Holdings Group

中国のスマートリテーラーSuningがCES 2019で新「RaaS」戦略を発表、リテール業界のデジタル化促進

AsiaNet 77024 (0055)

【ラスベガス2019年1月10日PR Newswire=共同通信JBN】

*Suning Technology Groupの最高執行責任者(COO)ジャック・ジン博士が新戦略を発表

*オープンプラットフォームによりパートナーはテクノロジー主導のエコシステムへのアクセス可能に

*中小リテーラーが業務効率と顧客体験の向上のために利用可能

中国の大手非国有企業の2位にランクされ、Fortune Global 500のリテール企業Suning.comのオーナーであるSuningは10日、同業界の将来の発展を促進するため、ラスベガスのCES 2019で同社のスマートリテール戦略に基づいた新しい「リテール・アズ・ア・サービス(RaaS)」を発表した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190110/2342915-1-a

(キャプション:CES 2019のSuningのブース)

スマートリテールの「頭脳」と見なされるこの戦略は、本質的にオープンプラットフォーム・モデルであり、これを通じてパートナーはSuningの長期にわたって蓄積されたテクノロジー機能とオムニチャネル運用経験のポートフォリオにアクセスすることができる。それには以下が含まれる。

*SaaS(ソフトウエア・アズ・ア・サービス):消費者志向の研究開発プラクティスに基づき、Suningは「パーソナライズされた製品推奨」「デジタルストア」「スマートホームサービス」など事業プロセス全体にわたるAI、IoT、ビッグデータの商用アプリケーションを実現した。

*PaaS(プラットフォーム・アズ・ア・サービス):SuningのAIプラットフォーム、ビッグデータプラットフォーム、および80以上のビジネスエンジンで構成されている。AIプラットフォームは、150を超えるAIスキルと80以上のリテールシナリオをサポートする3つの基本的なアルゴリズムプラットフォームによって運用される。一方、ビッグデータプラットフォームは、2000以上のリテールサービス・シナリオから生み出される6億以上のユーザー情報を収集、処理、配布することができ、1日につき150億のデータ計算が可能である。

*IaaS(インフラストラクチャー・アズ・ア・サービス):Suningは、業界をリードするエコシステムを強力にサポートするため、コンピューティング、ストレージ、ネットワーキング、IDC(インターネットデータセンター)、マイクロサービス設備を含むインフラストラクチャーの構築を完了した。

*HaaS(ノウハウ・アズ・ア・サービス):Suningは国内と海外に5カ所のR&Dセンターと35のソリューションサイトを保有している。1万人を超える専門家で構成される優秀な人材チームが創設され、業界の将来のトレンドと機会を探求するための最新かつ最も革新的な専門知識を継続的に提供する。

Suning Technology GroupのCOOであるジャック・ジン博士は「中国最大のオムニチャネルリテーラーとしてわれわれは、スマートリテールがデジタル化時代の消費者を引き付け、満足させるカギであることを知っている。われわれは、業界のより多くのパートナーと協力して、データ、技術、ツールへのアクセスをさらに広げたいと望んでおり、それが、彼らのユーザーに対するより深い理解とビジネス目標の達成に役立つことができる。これが『リテール・アズ・ア・サービス(RaaS)』戦略の全てである」と述べた。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190110/2342915-1-b

(キャプション:「RaaS」戦略を発表するSuning Technology GroupのCOOであるジャック・ジン博士)

Suningの「RaaS」戦略は、製造業者、中小企業のリテーラー、さらに技術開発者やサービスプロバイダーなどの業界プラクティショナーに業務効率と消費者体験の両方を向上させるための統合ソリューションを提供する。

この戦略をさらに促進するため、Suningは開発を深め、このソリューションのアプリケーションシナリオを拡張するためのGaiaWorks、Ecovacs Robotics、SenseTime-世界で最も重要なAIユニコーンで最大の純粋なAI企業-など多くの業界パートナーとの協力を発表した。

一方、オンラインとオフラインのリテールの30年近い経験を有するSuningは、CES 2019で、同社のスマートリテールエコシステムのソフトウエアソースを公開すると発表した。これは、中小企業が大企業の技術的優位性を共有し、運用能力と効率性を向上できるようにすることを狙っている。Suningは同社の共有店舗内管理運用システムを、2018年に導入したリテールクラウドプログラムへ適用することを開始した。これは中国のTier 4-6諸都市の中小規模のリテールフランチャイズを強化するためのもので、年内に素晴らしい結果を達成した。Suningのスマートリテールエコシステムへのアクセスを認めることにより、現在ではSuningのRaaSビジネスエンジンを備えたSuningリテールクラウドストアは全国で2000以上に上っている。

SuningのブースはLVCC S2エリアのブース26030にある。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国で有数の商業企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年、中国の非国有企業トップ500社の2位にランクされ、年間売上高は808億5000万米ドル(5579億元)。「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、SuningはSuning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。このうちSuning.comは2018年にFortune Global 500のリストに入った。詳しい情報は www.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

Chinese Smart Retailer Suning Unveils New 'RaaS' Strategy at CES 2019 to Boost the Digitalization of Retail Industry

PR77024

LAS VEGAS, Jan. 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Dr Jack Jing, COO of Suning Technology Group, launches new strategy

-- Open platform will allow partners to access tech-driven ecosystem

-- SME retailers can use to enhance operational efficiency and customer

experience

Suning, the commercial giant ranked second in China's top non-state-owned

enterprises and owners of Suning.com, a Fortune Global 500 retail company,

today unveiled its new 'Retail as a Service' ('RaaS' for short) based on its

Smart Retail strategy at CES 2019 in Las Vegas, to empower the future

development of the industry.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190110/2342915-1-a

Caption: Suning's booth at CES 2019

Regarded as the 'Brain' of Smart Retail - the strategy is in essence an

open-platform model through which partners can access Suning's portfolio of

long-term accumulated technology capabilities and omni-channel operation

experience, including:

-- SaaS (Software as a Service) -- based on the consumer-oriented R&D

practices, Suning has achieved the commercial applications of AI, IoT and big

data across the whole business process, such as Personalized Products

Recommendation, Digital Store, Smart Home Service.

-- PaaS (Platform as a Service) -- consists of Suning's AI platform, big data

platform and over 80 business engines. The AI platform is operated by 3

foundational algorithm platforms to support more than 150 AI skills and over 80

retail scenarios, while the big data platform could collect, process and

distribute more than 600 million users' information generated from over 2,000

retail service scenarios, along with 15 billion data calculations per day.

-- IaaS (Infrastructure as a Service) -- Suning has completed the

infrastructure construction which contains computing, storage, networking, IDC

(Internet Data Centre) and micro service facilities to strongly support the

industrial leading ecosystem.

-- HaaS (Know-How as a Service) -- Suning owns 5 R&D centres and 35 solution

sites both at home and overseas. A brilliant talent team of more than 10,000

experts has been established to continuously provide the latest and most

innovative technical knowledge for exploring the future trends and

opportunities of the industry.

Dr Jack Jing, COO of Suning Technology Group, said: "As the largest

omni-channel retailer in China, we know that smart retail is the key to

attracting and satisfying consumers in the digitalized era. We want to work

with more partners in the industry to open up access to data, tech and tools,

which can help them better understand their users and achieve business goals.

That's what the 'Retail as a Service' ('RaaS') strategy is all about."

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190110/2342915-1-b

Caption: Dr. Jack Jing, COO of Suning Technology Group published the 'RaaS'

strategy

Suning's 'RaaS' strategy now offers the industrial practitioners such as

manufacturers, SME retailers and even tech developers or service providers an

integrated solution to enhance both operational efficiencies and costumer

experience.

To further promote this strategy, Suning has announced cooperations with a

number of industrial partners -- GaiaWorks, Ecovacs Robotics, and SenseTime,

the world's most valuable AI unicorn and the largest pure-play AI company -- to

deepen the development and extend application scenarios of the solution.

In the meantime, with nearly 30 years of both online and offline retail

experience, Suning also announced that it will open the software source of its

smart retail ecosystem at CES 2019. It aims to enable SMEs to share the

technology advantage of larger enterprises, to increase operation capability

and efficiency. Suning started applying its shared in-store management and

operation system to its Retail Cloud Programme which was launched in 2018 to

empower the small- and middle-sized retail franchises in Tier 4-6 cities of

China and achieved remarkable results within the year. By allowing access to

Suning's smart retail ecosystem, there are now over 2,000 Suning Retail Cloud

Stores nationwide equipped with Suning's RaaS business engines.

-Ends-

Suning's booth is located at Booth 26030 at LVCC S2 Area.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state owned enterprises in China with annual

revenues of 80.85 billion USD (557.9 billion RMB). With the mission of "Leading

the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com is listed on the 2018

Fortune Global 500. For more information see www.suningholdings.com

SOURCE  Suning Holdings Group

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