Kenshooが日本市場でAmazon広告APIに完全対応

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Kenshooが日本市場でAmazon広告APIに完全対応

AsiaNet 77340

日本のマーケター待望のAmazonをサポートするマーケティングソリューションを提供可能な

初のプラットフォームがアドテック業界をリードするKenshooから登場

サンフランシスコ (2019年2月5日) ー マーケティングテクノロジーのグローバルリーダー、Kenshoo (www.Kenshoo.com ) は本日、日本市場においてAmazon Advertising APIへの完全対応を開始しました。このたびの取り組みは、洗練されたEコマース向けキャンペーンマネジメントにおける空白部分を埋め、日本の広告主にとって今や必要不可欠となったクロスチャネル対応のKenshooマーケティングプラットフォームを完結させるものです。Kenshooは(米国およびEMEAを含む)世界の市場で培った経験と専門知識を背景に、Amazon Japanへの独占的なアクセスと、これに関連するソリューションを日本で初めて提供する最も強力なマーケティングテクノロジーとなります。

KenshooのEコマース部門でジェネラルマネジャーを務めるオーレン・スターンは次のように述べています。「日本はAmazonにとって最も好調なグローバル市場の一つです。Amazonの通販サイトは、日本では第5位、世界でも第48位の訪問者数を誇り、結果、Kenshoo Ecommerceが提供する強力なキャンペーンの作成、管理、最適化ソリューションは日本におけるAmazon広告主にとって極めて重要なツールとなるでしょう。」

Amazonのキャンペーンをより効率的かつ合理的に管理・運用が可能な洗練されたプラットフォームに対する日本の需要は高まっています。

「KenshooがEコマース製品を日本市場で展開すると聞いたときから、是非、他社に先駆けて導入したいと考えていました」とRB Japanのeコマース部門を率いるアビシェク・クマー氏は述べています。「Amazonは私たちにとって最も重要な販売チャネルの一つであり、Kenshoo Ecommerceを活用することにより、効率化を図り、製品パフォーマンスに対する理解を大きく改善したい考えです。」

GapriseやExideaなどの広告代理店は既にKenshoo Ecommerceを日本で導入しはじめており、他社に先駆けてこの製品を導入する広告主はAmazonがもたらす買い物客へのリーチおよびエンゲージの好機を最大限に活用できるでしょう。

Amazonはグローバル市場の成長力であり、この位置づけは今後も続きます。2018年のプライムデーの売上総額は前年より74%増えて42億ドルに達しました。また、Kenshooのプラットフォームを導入している広告主・広告代理店がAmazonに投じる毎月の広告費も、2018年、全社総額で5倍以上増加しました。

Kenshoo Ecommerceの世界的な実績は他に比べるものがありません。現在、500を超えるブランドがKenshooのプラットフォームを活用してAmazon広告のプランニング、運用、効果計測、最適化を行っています。Under ArmourはKenshooと連携して広告活動を効率的に拡張し、欧州の5市場(イタリア、スペイン、フランス、英国、ドイツ)で収入を156%伸ばしました。また、携帯電話のアクセサリを扱う大手ブランドもKenshoo Ecommerceを活用してコンバージョン率の40%増、ROIの3倍増を達成しました。さらに、iCrossingはKenshoo Ecommerceを導入することにより、同社のクライアント、LG Electronicsの広告を起点とする売上を688%引き上げました。

Kenshoo EcommerceはAmazon内外で行うあらゆるマーケティング活動に関して総合的なインサイトと効果測定を提供することにより、Amazonでの成功を支援します。具体的には、競争力のある価格設定や広告パフォーマンスなど、製品パフォーマンスをエンドツーエンドで可視化します。また、高度なキャンペーンの自動化および管理ツールを用いてAmazonでの広告活動を拡大します。さらに、スマートな予算管理機能を提供し、最高の結果に結びつく予算のプランニング、予測、最適化およびモニタリングを支援します。

前出のスターンはこう述べています。「Kenshoo EcommerceはAmazon広告に対応する高度なキャンペーン管理機能を日本にもたらします。Kenshooを活用してサーチ、ソーシャル、モバイルマーケティングを展開するマーケターはまたも、現状を一変させるような優位性を目の当たりにすることでしょう。」

Kenshoo EcommerceとAmazon Japanへの対応の詳細に関しては、こちら(https://kenshoo.com/products/kenshoo-e-commerce/ )をご参照ください。

Kenshooについて

Kenshooは業界を牽引するテクノロジープラットフォームであり、集客力の高いデジタルチャネルを横断して効果的なマーケティングの計画、運用、拡大に取り組む広告主を支援します。Kenshooはデータドリブンな知見と最適化テクノロジーを提供する唯一のソリューションを提供し、Google、Facebook、Bing、Pinterest、Snapchat、Instagram、Amazon、Apple、Yahoo、Yandex、Yahoo Japan、Baiduなど、プラットフォームをまたいで情報に基づく意思決定とパフォーマンスの改善を支援します。Kenshooの機械学習アルゴリズムと最先端のAIを活用することにより、変化の激しいコンシューマジャーニーを予測し、これと足並みをそろえることができます。世界27カ所に拠点を構え、Sequoia Capital、Arts Alliance、Tenaya Capital、Bain Capital Venturesの支援を背景に、Kenshooが世界のトップブランドのために創出する年間売上は3,500億ドル超にのぼります。詳しくはKenshoo.com(http://www.kenshoo.com )をご参照ください。

Kenshooのブランド名および製品名はKenshoo Ltd.の登録商標です。その他の会社名またはブランド名はその所有者の登録商標です。

(日本語リリース:クライアント提供)

Kenshoo Launches Full Support for Amazon's Advertising API in Japan

PR77340

SAN FRANCISCO, February 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     

    Japanese marketers are eager to use the first major platform to offer

access to Amazon Japan and the global industry's most robust solution

    kenshoo.com ( www.Kenshoo.com), a global leader in marketing technology,

today launched full support for Amazon's Advertising API in Japan, filling a

void for sophisticated e-commerce campaign management and rounding out

Kenshoo's cross-channel marketing platform that's become critical to Japanese

brands. Bringing experience and expertise from its other global markets

(including the U.S. and EMEA) to Japan, Kenshoo becomes the first and

most-robust marketing technology to offer exclusive access to, and solutions

for, Amazon Japan.

    "Japan is one of Amazon's strongest global markets - the e-commerce site is

the fifth most-visited site in Japan and the 48th most-visited site globally

( https://www.similarweb.com/website/amazon.co.jp) - making Kenshoo Ecommerce's

unrivaled campaign creation, management and optimization capabilities critically important

for Amazon advertisers in Japan," said Oren Stern, general manager, e-commerce at Kenshoo.

    Demand for sophisticated Amazon Advertising campaign management in Japan is high.

    "As soon as we heard that Kenshoo was bringing its Ecommerce product to the

Japanese market, we knew we wanted to be one of the first brands to use it,"

Abhishek Kumar, Head of Ecommerce of RB Japan. "Amazon is one of our most

important sales channels, and Kenshoo Ecommerce enables us to build

efficiencies and better understand product performance at scale."

    Agencies are already in the process of adopting Kenshoo Ecommerce in Japan,

including Gaprise ( http://www.gaprise.com), and Exidea (https://exidea.co.jp),

who will be onboarding brands to capitalize on the astounding opportunity

to reach and engage shoppers made possible by Amazon.

    Amazon continues to be a growing force in the global market, with 2018

prime day sales totaling $4.2 billion, a 74% increase from 2017

( https://www.visualcapitalist.com/chart-shows-amazons-dominance-ecommerce).

Total monthly ad spending on Amazon across all Kenshoo clients on the platform

increased more than 5x in 2018.

    Kenshoo Ecommerce's track record around the globe is unparalleled, with

more than 500 brands using the platform to plan, execute, measure and optimize

Amazon Advertising. Under Armour increased revenue by 156% in five European

markets ( https://kenshoo.com/under-armour) (Italy, Spain, France, U.K. and

Germany) by partnering with Kenshoo to efficiently scale its efforts. Kenshoo

Ecommerce enabled a top cell phone accessories brand to increase conversions

40%, tripling its ROI (https://kenshoo.com/cell-phone-accessories-brand-sees-success-with-kenshoo-ecomm ).iCrossing turned to Kenshoo Ecommerce to lift ad-attributed revenue 688% for

its client, LG Electronics.

(https://kenshoo.com/icrossing-sees-688-lift-in-revenue-for-lg-electronics-with-kenshoo-on-prime-day )

    Kenshoo Ecommerce helps advertisers drive success on Amazon by providing

holistic insights and measurement of all activity on and off Amazon;

an end-to-end view of product performance on Amazon - from competitive pricing to

ad performance and more; scaled Amazon efforts with expert campaign automation

and management tools; and smart budget management to plan, forecast, optimize

and monitor budgets for the best results.

    "Kenshoo Ecommerce has brought advanced Amazon campaign management

capabilities to Japan, and marketers should expect the same game-changing

advantages they've come to rely on in using Kenshoo to manage search, social

and mobile marketing campaigns," added Stern.

    Visit kenshoo.com/amazon-advertising-japan-announcement

( https://kenshoo.com/amazon-advertising-japan-announcement)

for more information on Kenshoo Ecommerce's support for Amazon Japan.

    About Kenshoo

    Kenshoo's is the leading technology platform for brands looking to plan,

activate and amplify effective marketing across the most-engaging digital

channels. Kenshoo offers the only marketing solution that provides data-driven

insights and optimization technology to help make informed decisions and scale

performance across Google, Facebook, Bing, Pinterest, Snapchat, Instagram,

Amazon, Apple, Yahoo, Yandex, Yahoo Japan, and Baidu. Kenshoo's

machine-learning algorithms and cutting-edge AI enable companies to predict and

keep in-step with the ever-changing consumer journey. With 27 international

locations and backed by Sequoia Capital, Arts Alliance, Tenaya Capital, and

Bain Capital Ventures, Kenshoo generates over $350 billion in annualized

revenue for the world's top brands. Please visit Kenshoo.com

(http://www.kenshoo.com) for more information.

    Kenshoo brand and product names are trademarks of Kenshoo Ltd. Other

company and brand names may be trademarks of their respective owners.

SOURCE: Kenshoo

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