ブタウィ文化が2019年ミラノ・デザインウイークの中央舞台に

ジャカルタ観光文化局(JTCO)

ブタウィ文化が2019年ミラノ・デザインウイークの中央舞台に

AsiaNet 78247 (0601)

【ミラノ2019年4月10日 PR Newswire=共同通信JBN】ジャカルタ観光文化局(JTCO)とIndonesian Contemporary Art & Design(インドネシア現代芸術・デザイン、ICAD)は2019年4月14日までミラノのトルトーナ地区にあるSuperstudio Piuで開催中の2019年ミラノ・デザインウイーク(Milan Design Week 2019)で、11人のインドネシア人芸術家のデビューを披露した。この博覧会は「Essential Jakarta(エッセンシャル・ジャカルタ)」と題され、インドネシアの大手デザイン会社Arturaが監修・公開したテクノロジーと現代アートを使ってジャカルタ先住民のブタウィ(Betawi)文化を新たなレベルに押し進めた。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190410/2429581-1

彼らは各国から訪れた10万人以上を魅了しながら、Ondel-Ondel、Kembang Kelapa、Gigi Balang、Kebaya Kerancang、Sadariah衣装、Batavianバティック、Kerak TelorやBir Pletokの本格的料理といった8つのブタウィのアイコンを現代的な作品の形で再現する。それぞれのアイコンは175平方メートルのパビリオンで、ブタウィの木製椅子、軽量繊維で作られた現代的なケバヤ、ブタウィの伝統人形、Ondel-Ondelの形をした手工芸アクセサリーといった幅広いクリエーティブ産業へと変化した。

ジャカルタ観光文化局(JTCO)のエグゼクティブディレクター、エディ・ジュネディ博士は「世界の訪問者の変化するニーズに対応するため、われわれはインドネシア人芸術家に向けて積極的な態度を先導し、ブタウィの伝統をよみがえらせた。文化とテクノロジーによって人を夢中にさせる融合を作りだし、ブタウィの文化が国際的な舞台で輝く今までにない形式でインタラクティブな旅路の背後にある文化的物語も深く掘り下げた」と述べた。

こうした現代芸術の作品は、ジャカルタを象徴する軽食のKembang Goyangの形を表すよう4枚の花びらをあしらってデザインされたブースの呼び物になっている。訪問者の体験を向上するため、インタラクティブなビデオマッピングを使ったブタウィの伝統舞踊が紹介され、文化的な現代作品に新たな展開を与えた。博覧会ではGado-GadoやSoto Betawiといった本格的なブタウィ料理もまた振る舞われた。

インドネシアとイタリアの2国間関係70周年に当たることで、今回の博覧会は全世界からビジネスの専門家を招いて1対1のミーティングが行われ、インドネシアのパビリオンは世界で最も期待される博覧会における欧州ビジネスとの最良の交流プラットフォームとして利用された。

インドネシア製品と手芸品は常に欧州市場の中央舞台にあった。インドネシア最大の貿易博覧会の1つに関するリポートによると、インドネシアとイタリアのビジネス間で4160万米ドル相当の契約が調印され、その多くは家具、手芸品、テキスタイル、飲食産業からのものだった。

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▽報道関係問い合わせ先

Jakarta Tourism and Culture Office (JTCO)

+62-21-520-9689

bidangpemasaran.disparbud@gmail.com

ソース: Jakarta Tourism and Culture Office (JTCO)

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Betawi Culture to Take Center Stage at the Milan Design Week 2019

PR78247

MILAN, April 10, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Jakarta Tourism and Culture Office (JTCO) and the Indonesian Contemporary

Art & Design (ICAD) are unveiling the debut of 11 Indonesian artists at the

Milan Design Week 2019 in Superstudio Piu, Zona Tortona, Milan, starting now

until April 14, 2019. Entitled 'Essential Jakarta,' the expo pushed Jakarta's

indigenous Betawi culture to the next level, with technologies and contemporary

art curated by Indonesia's leading design firm, Artura.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190410/2429581-1

Attracting over 100,000 visitors from across countries, they recreate eight

Betawi icons in modern works, such as Ondel-Ondel, Kembang Kelapa, Gigi Balang,

Kebaya Kerancang, Sadariah clothes, Batavian batik, and authentic dishes, Kerak

Telor and Bir Pletok. In a 175sqm pavilion, each icon is translated into a wide

span of creative industries, including Betawi wooden chair, modern kebaya made

of lightweight fabric, and the traditional Betawi puppet, or Ondel-Ondel-shaped

handicraft accessories.

"We've led a can-do attitude for Indonesian artists, reviving Betawi tradition

to meet the changing demand of global visitors. With immersive blend of culture

and technology, we also delved into the cultural narratives behind interactive

journeys, that brings a novel form of Betawi's culture to shine on

international stage," said Dr. Edy Junaedi, Executive Director of Jakarta

Tourism and Culture Office (JTCO).

The contemporary artworks are featured in a four-petal designed booth to

manifest the form of Jakarta's iconic snack, Kembang Goyang. To enhance

visitor's experience, Betawi's traditional dance with interactive video mapping

were showcased to give a new twist to cultural and contemporary works.

Authentic Betawi cuisines are also served during the expo, including Gado-Gado

and Soto Betawi.

Remarking the 70 years bilateral relations between Indonesia and Italy, the

expo also invites business professionals from around the globe to hold

one-on-one meetings, reclaiming Indonesia's pavilion as the best platform to

exchange with European businesses at the world's most-anticipated exhibition.

The showcase of Indonesian products and handicrafts has always been in the

center stage of the European market. A report on one of the biggest trade expos

in Indonesia stated that a worth of US$41.6 million contracts were signed

between Indonesian and Italian businesses, with a majority from the furniture,

handicrafts, textiles, and food and beverages industries.

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Media Contact:

Jakarta Tourism and Culture Office (JTCO)

+62-21-520-9689

bidangpemasaran.disparbud@gmail.com

Source: Jakarta Tourism and Culture Office (JTCO)

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