ヴァルモン・バルセロナ・ブライダルファッションウイークが最大イベントで世界のブライダルファッション制覇

フィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)

ヴァルモン・バルセロナ・ブライダルファッションウイークが最大イベントで世界のブライダルファッション制覇

AsiaNet 78273 (0606)

【バルセロナ(スペイン)2019年4月12日PR Newswire=共同通信JBN】フィラ・デ・バルセロナ(Fira de Barcelona)主催のブライダルファッションに特化した見本市が4月23日から28日の期間、ムンジュイック(Montjuic)会場で史上最大級のイベントを開催する。ランウェイには35のブランドが、見本市には400を超えるブランド(その内の74%が34カ国から訪れる国際企業)が参加する。

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VBBFW(Valmont Barcelona Bridal Fashion Week)2019年ファッションショーは、4日間で900点以上のドレスを発表して来シーズンのトレンドを生みだす。一方、4月26日から28日までに行われる見本市では2万8000点以上のウエディングドレス、新郎の衣装、カクテルドレスやイブニングウエアが紹介される。

今年特集されるブランドには、多くのセレブリティーが世界のレッドカーペットで着用するブランドの1つ、英国デザイナーのジョージナ・チャップマンとカレン・クレイグによって設立された米国ブランドのMarchesa(マルケッサ)があり、この見本市のイブニングパーティーであるBarcelona Bridal Nightのショーで2020年スプリングコレクションを発表する予定だ。他に特集されるのは、2017年からブライダルコレクションのクリエーティブディレクターとしてシューズデザイナーの巨匠、ジミー・チュウを迎えているマレーシアのファッションハウスであるThe Atelierや、バルセロナで自分のライン、ZAC Posenの最新コレクションを発表する予定である有名米国デザイナーのザック・ポーゼンなど。

VBBFWは、再び「ELLEインターナショナル・ブライダルアワード(Elle International Bridal Awards)」の開催を予定している。2018年のエディションもバルセロナで開催されており、その賞は数ある有名ブランドの中でも、Carolina Herrera(キャロリーナ・ヘレラ)、Reem Acra(リーム・アクラ)、Viktor & Rolf Mariage(ヴィクター&ロルフ マリアージュ)、カルロ・ピニャテッリ(Carlo Pignatelli)、スペイン企業のプロノビアス(Pronovias)とソフィー・エヴォワラ(Sophie et VoilA)に授与された。

▽リーダーとしての米国、中国、スペイン

中国は世界最大の生産国、米国は確固たる市場のリーダー、スペインは欧州最大の生産国であり、世界第2位の輸出国である。これはVBFWによる委託でIESEのホセ・ルイス・ヌエノ教授によって実施された新たな研究「Millennial and Gen Z Brides(ミレニアルとZ世代の花嫁)」の結論だ。この研究は、デジタル世代で、新テクノロジーやオムニチャネルへ向けた小売販路の進化を強化するミレニアル世代とZ世代(Gen Z)の特徴である新しい消費者傾向を分析している。

動画・画像リンク:

http://www.barcelonabridalweek.com/en/video-image-gallery

ソース:Fira de Barcelona

Valmont Barcelona Bridal Fashion Week Conquers the World's Bridal Fashion in Its Biggest Event

PR78273

BARCELONA, Spain, April 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The fair dedicated to bridal fashion organised by Fira de Barcelona will hold

its biggest ever edition between 23 and 28 April in the Montjuic venue, with

the presence of 35 names on the runway and more than 400 brands at the trade

fair, 74% of them international from 34 countries.

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The VBBFW 2019 fashion shows will set next season's trends with more than 900

gowns over 4 days, while the trade fair, which take place between 26 and 28 April,

will see more than 28,000 bridal gowns, grooms outfits, cocktail and evening wear.

Among the new features this year are Marchesa the US brand founded by the

English designers Georgina Chapman and Keren Craig and one of the favourites of

celebrities for stepping out on the world's red carpets, which will present its

Spring 2020 collection in a show at Barcelona Bridal Night, the fair's gala night;

The Atelier, the Malaysian fashion house that since 2017 has had Jimmy

Choo, master shoe designer, as the creative director of its bridal collections;

and Zac Posen, the famous US designer who will show his latest collections in

his line ZAC Posen in Barcelona, among many others.

VBBFW will again hold the "Elle International Bridal Awards", which in the 2018

edition, also held in Barcelona, were given to Carolina Herrera, Reem Acra,

Viktor & Rolf Mariage, Carlo Pignatelli, and the Spanish companies Pronovias

and Sophie et Voilà , among other big names.

US, China and Spain as leaders

China is the largest producer in the world, the US is consolidated as the

market leader and Spain is the largest producer in Europe and second largest

exporter in the world. These are the conclusions of the new study "Millennial

and Gen Z Brides", commissioned by the VBFW and carried out by IESE lecturer

Jose Luis Nueno, which analyses the new consumer patterns marked by Millennials

and Generation Z (Gen Z), made up of always on digital natives, who are strengthening

the evolution of the retail channel towards new technologies and omnichannel.

Link to video and photos

http://www.barcelonabridalweek.com/en/video-image-gallery

Source:  Fira de Barcelona

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