ドナルド・グローバーとアディダス オリジナルスがDonald Glover Presentsを公開

adidas Originals(アディダス オリジナルス)

2019/4/19 16:20

ドナルド・グローバーとアディダス オリジナルスがDonald Glover Presentsを公開

AsiaNet 78386 (0660)

【ロサンゼルス2019年4月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*Donald Glover Presentsはマルチタレントのアーティストとアイコニックなスポーツウエアブランドのクリエーティブパートナーシップ

*グローバーはクラシックなアディダスのフットウエアスタイル、Nizza(ニッツァ)、Continental 80(コンチネンタル80)、Lacombe(ラコム)を再現

*Donald Glover Presentsは、グローバーや受賞歴のある女優兼コメディアン兼エグゼクティブプロデューサーのモニークを主役とする短編映画の新シリーズであり、グローバーがRoyaltyとともに制作し、Mamag Studiosがプロデュース

adidas Originals(アディダス オリジナルス)とドナルド・グローバーはDonald Glover Presentsを公開し、2018年9月に始まったクリエーティブリレーションシップの成果を明らかにした。パートナーシップの中心で物語を話すグローバーとadidas Originalsは、短編映画シリーズのプレミア上映とともに、一連の新製品を紹介した。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/872138/adidas_Originals___Donald_Glover.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/872271/adidas_Logo.jpg

Donald Glover Presentsは3つのクラシックなアディダスのスタイルであるNizza(ニッツァ)、Continental 80(コンチネンタル80)、Lacombe(ラコム)を、微妙なトーンオントーンの白いキャンバスに再現している。擦り切れたスニーカーが持つ個人的な物語と、それが抱える豊かな体験に焦点を当てたコレクションは、細かい不完全性にヒントを得ている。

ドナルド・グローバーは「豊かさは1つのコンセプト。僕はこのプロジェクトで、それぞれの物語が自分の足で語られることについて、人々に考えてほしいと思った。価値は、あなたが何を身に着けるかではなく、そこから得られた体験によって決まる。どんな仕事をするかは、自分のレンズを通して決めなければならない。僕にとってパートナーシップは、あなた自身の行動が本当にどのように見え、感じられるかを実証できることである」と話した。

デザインを通して物語を話そうとするシューズには、不均一の縫い目、裏返しのゴールデンアイステイ(靴ひも穴の周りを強化するレザーパーツ)、そして、手書きと思わせる特注の3ストライプマークのような一連の分解された細部がある。奥行き感と特徴を高めるキャンバスエッジは縫い付けられておらず、時とともに擦り切れるようになっている。着用のテーマに一層命を吹き込むため、コラボのシンボルであるモスがフットウエアのヒールバンパーと中敷きにあしらわれている。各ペアは裏返しのadidas Originalsボックスの内側に収められ、開封帯を開ければ、ヘリ飾りがついた3本セットの特注靴ひもが入っている。

adidas Originalsのクリス・ロー上級デザインディレクターは「われわれのパートナーシップは、単独では達成できないインスピレーションのモーメントを生み出すことを基礎に構築されている。先見の明ある人物として、われわれはジャンルを超えて物語を独自に話すグローバーの能力を称賛する。デザインの観点から、われわれは、アディダスの豊かなクラシックスニーカーの歴史、そして、時間とともにより個性を発揮しながら、シューズがウエアとともにどのように進化するのかということへグローバーの興味と理解の哲学に基づいて、このコレクションの審美性を追求した。グローバーの芸術的ビジョンとわれわれの専門知識の間で、われわれは引き続き進化し、それがわれわれをどこに連れて行くのかを楽しみにしている」と語った。

製品発売と同時に、ドナルド・グローバーとアディダスは短編映画シリーズをプレミア上映した。グローバーと女優兼コメディアンのモニークに加え、プロのスケートボーダーのナケル・スミスがカメオで出演し、Mamag Studiosのシルビア・ザカリーがRoyaltyのウルフ・テイラーとファム・ロスタイン、Wolf and Rothsteinとともにプロデュースした。

Royaltyのジャマル・オロリがサム・ジェイとともに脚本を書いた映画は、反逆、転覆の物語とクリエーティブな表現に命を吹き込んでいる。正直、成長、理解の機会として運命の行為を受け入れる映画は、擦り切れたシューズが単に「汚い」だけでなく、個人的体験の反映であることを示している。シリーズはRoyaltyのイブラ・エイクが監督し、Mamag Studiosのクリエーティブコンサルタント、シン・J・リーにサポートされている。

クリエーティブアクセスの均質化を目指し、グローバーとadidas Originalsは映画を、自分たちにヒントを与え続ける若い人々に直接紹介することを選んだ。クリエーティブとロイヤリストのコミュニティーに近づくことで、彼らはクローバーと個人レベルで交流し、映画をじかに体験する機会のある折衷グループに結集した。この機をたたえ、クリエーティブパートナーシップのエトスを強調するクローバーは、司会として逆に質問し、出席者に自身で質問して会話を始める力を与えた。

映画Donald Glover Presentsは4月18日にリリースされ、フットウエアは4月26日世界発売される。

ビデオリンク:

https://www.youtube.com/embed/videoseries?list=PLUKTNbe0Z2moDOMI7cpWqdQb-I65NuczX

イベント、キャンペーン、画像集のダウンロードリンク:

https://www.dropbox.com/sh/6ge2hx6fvhyqhwj/AAAN2aKnC1d27XHAxCKP-blfa?dl=0

www.adidas.com/DonaldGlover

#DonaldGloverPresents @adidasOriginals

▽編集者注意

「Donald Glover Presents」の映画クレジット

出演:ドナルド・グローバー、モニーク、ナケル・スミス(カメオ)

物語とコンセプト:ドナルド・グローバー、Royalty、Mamag Studiosプロダクション

監督:イブラ・エイク

脚本:Royaltyのジャマル・オロリ、サム・ジェイ

クリエーティブコンサルティング:Mamag Studiosのシン・J・リー

共同制作:Wolf and Rothsteinのウルフ・テイラーとファム・ロスタイン

共同制作:Royaltyのステファン・グローバー

衣装スタイリスト:サイモン・ラスムセン、スタイルコンサルティングのシャニス・カストロ

▽adidas Originals(アディダス オリジナルス)について

adidas Originals(アディダス オリジナルス)は、世界有数のスポーツブランドで国際的なアスリート用フットウエア、アパレルのデザイナー兼デベロッパー、アディダス(adidas)の豊かなスポーツ遺産にインスピレーションを得て、2001年に創設されたライフスタイルブランドである。アディダスのアーカイブを基礎とするadidas Originalsは、製品イノベーションへのコミットメントと、現代若者カルチャーのレンズを通しコートやスポーツアリーナで見い出せる創造性や勇気をフィルターにかける能力を通じて、ブランド遺産を引き続き進化させる。1972年に初めて使用され、創造的文化を形成、定義し続ける者によって支持されているアイコニックなトレフォイル(三つ葉)ロゴを特徴とするadidas Originalsは、今後もストリート・スポーツウエアブランドのパイオニアとして道を開く。

▽Mamag Studiosについて

Mamag Studiosは2016年にシルビア・ザカリーが創設した受賞歴のあるクリエーティブエージェンシーであり、プロダクション企業である。スタジオは文化的信ぴょう性に鋭く集中し、コマーシャル、エンターテインメント分野の社会物語を破壊する一連の作品を提供し、文化と商業の間で必要とされるギャップを埋めている。スタジオはごく最近、ドナルド・グローバーが出演するGoogle Pixel 3のグローバルキャンペーンを開始し、キース・スタンフィールドとオリビア・コールマンらが出演したエミー賞候補のミニシリーズGreat Performersでも知られている。このほか、スタジオはペプシ、メルセデスベンツ、LVMHなどと提携している。Mamagのオフィスはニューヨークとロサンゼルスにある。

▽Royaltyについて

Royaltyは脚本家、監督、クリエーティブディレクターのアーティスト、プロデューサーで構成されるクリエーティブエージェンシーである。Royaltyの傘下は、品質と革新、文化交流に焦点を置くメディア制作、戦略、イベント、マーケティングを専門にしている。

同グループは2012年初春、ブレーントラストとして結成され、それ以来、ゴールデングローブ、エミー、ピーポディやClios、グラミーの各賞を数多く受賞している。

ドナルド・グローバーを含むRoyaltyチームは、ファム・ロスタイン、イブラ・エイク、ステファン・グローバー、チャド・テイラー、マイルス・コンスタンティン、ジャマル・オロリ(別名スワンク)で構成されている。Royaltyは、直近ではAtlanta on Fxからグラミー賞受賞のThis Is America、This Is America tour、Pharos festival、Spotify's Rap Pantheon、Google Pixel 3、Guava Islandに至るプロジェクトを制作している。

ソース:adidas Originals

▽問い合わせ先

RaEsa Benjamin-Wardle

RaEsa.Benjamin-Wardle@adidas.com

Donald Glover and adidas Originals officially launch Donald Glover Presents

PR78386

LOS ANGELES, April 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       - Donald Glover Presents is the creative partnership between the multi-

             talented artist and iconic sportswear brand -

      - Glover re-imagines classic adidas footwear styles, the Nizza, the

                  Continental 80, and the Lacombe -

    - Donald Glover Presents is a new series of short films, starring Glover

  and award-winning Actress-Comedian and Executive Producer Mo'Nique, created

           by Glover with Royalty and produced by Mamag Studios -

adidas Originals and Donald Glover officially launch Donald Glover Presents,

revealing the fruits of a creative relationship that began in September 2018.

With storytelling at the heart of the partnership, Glover and adidas Originals

unveiled a range of new product offerings alongside the premiere of a series of

short films.

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/872138/adidas_Originals___Donald_Glover.jpg  

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/872271/adidas_Logo.jpg  

Donald Glover Presents reimagines three classic adidas styles, the Nizza, the

Continental 80, and the Lacombe, in subtle, tone-on-tone white canvas. With a

focus on the personal narrative that worn-in sneakers can hold, and the wealth

of experiences they bear, the collection is inspired by subtle imperfections.

"Rich is a concept," said Donald Glover. "With this project, I wanted to

encourage people to think about how their stories can be told on their feet.

Value isn't quantified by what you wear, rather the experiences from them. And

you make the decision on what works for you, you live through your own lens.

The partnership for me is about being able to exemplify what doing your own

thing truly looks and feels like."

Seeking to tell a story through design, the shoes feature a series of

deconstructed details, like uneven stitching, inside-out golden eyestays, and a

custom 3-Stripe mark that evokes hand-painting. Heightening a sense of depth

and character, the edges of the canvas are not stitched down, allowing them to

fray over time. Further bringing the theme of wear to life, a moth - the symbol

of the collaboration - appears on the heel bumpers and insoles of the footwear.

Each pair arrives inside an inside-out adidas Originals box that opens with a

tear strip and comes replete with three sets of custom shoelaces designed to

fringe with wear.

"Our partnerships are built on a foundation of creating moments of inspiration

that we could not achieve alone," explained Chris Law, Senior Design Director –

adidas Originals. "As a visionary, we admire Glover's capability to surpass

'genres' and uniquely tell a story. From a design perspective, we drove the

aesthetic of this collection based on adidas' rich history in classic sneakers

and Glover's philosophy of understated points of interest and appreciation for

how shoes evolve with wear, expressing more personality over time. Between

Glover's artistic vision and our expertise, we will continue to evolve and look

forward to where that takes us."

Coinciding with the product launch, Donald Glover and adidas premiered a series

of short films, starring Glover and actress-comedian Mo'Nique with a cameo by

professional skateboarder Na-Kel Smith, produced by Sylvia Zakhary of Mamag

Studios with Wolf Taylor and Fam Rothstein of Royalty and Wolf and Rothstein.

The films, written by Jamal Olori of Royalty with Sam Jay, bring to life a

story of defiance, subversion, and creative expression. Embracing acts of fate

as opportunities for honesty, growth, and understanding, the films show that

worn shoes are not merely "dirty"; they are a reflection of one's personal

experiences. The series is directed by Ibra Ake of Royalty, supported by

creative consultant, Sing J Lee of Mamag Studios.  

In their efforts to equalize creative access, Glover and adidas Originals chose

to unveil the films directly to the young people who continue to inspire them.

Tapping into a community of creatives and loyalists, they brought together an

eclectic group of people that had the opportunity to interact with Glover on a

personal level and experience the films first hand. Celebrating the occasion

and emphasizing the ethos of the creative partnership, Glover hosted an

inverted Q+A, giving those in attendance the ability to ask their own questions

and initiate a conversation.  

The Donald Glover Presents film series will release on April 18th and footwear

will be available globally on April 26th.

LINK TO VIDEOS:

https://www.youtube.com/embed/videoseries?list=PLUKTNbe0Z2moDOMI7cpWqdQb-I65NuczX

LINK TO DOWNLOAD EVENT, CAMPAIGN AND COLLECTION IMAGERY:

https://www.dropbox.com/sh/6ge2hx6fvhyqhwj/AAAN2aKnC1d27XHAxCKP-blfa?dl=0

                          www.adidas.com/DonaldGlover

                    #DonaldGloverPresents @adidasOriginals

Notes to editor:

'Donald Glover Presents' Film credits –

Starring Donald Glover and Mo'Nique with a cameo by Na-Kel Smith

Story and concept by Donald Glover with ROYALTY

A Mamag Studios Production

Directed by Ibra Ake

Written by Jamal Olori of Royalty with Sam Jay

Creative Consultancy by Sing J Lee for Mamag Studios

Produced by Sylvia M Zakhary for Mamag Studios

Co-Produced by Wolf Taylor and Fam Rothstein for Wolf and Rothstein

Co-produced by Stephen Glover of Royalty

Wardrobe Stylist by Simon Rasmussen with Style consult by Shanice Castro

About adidas Originals:

Inspired by the rich sporting heritage of adidas – one of the world's leading

sports brands and a global designer and developer of athletic footwear and

apparel – adidas Originals is a lifestyle brand founded in 2001. With the

adidas archive at its foundation, adidas Originals continues to evolve the

brand's legacy through its commitment to product innovation and its ability to

filter the creativity and courage found on courts and sporting arenas through

the lens of contemporary youth culture. Marked by the iconic Trefoil logo that

was first used in 1972 and championed by those that continue to shape and

define creative culture, adidas Originals continues to lead the way as the

pioneering sportswear brand for the street.

About Mamag Studios:

Mamag Studios is an award-winning creative agency and production company

founded by Sylvia Zakhary in 2016. The studio offers a body of work that

acutely focuses on cultural authenticity and disrupts social narratives within

commercial and entertainment spheres, bridging the needed gap between culture

and commerce. The studio most recently launched the Google Pixel 3 global

campaign starring Donald Glover and is also known for the Emmy-nominated

mini-series, Great Performers starring the likes of Lakeith Stanfield and

Olivia Coleman. Other collaborations by the studio also include Pepsi, Mercedes

Benz, and LVMH, amongst others. Mamag has offices in New York and Los Angeles.

About Royalty

Royalty is an independent creative agency comprised of screenwriters,

directors, creative directors artists and producers. The Royalty umbrella

specializes in media production, strategy, events, and marketing embedded with

a focus on quality, innovation, and cultural exchange.

The group formed in the early spring of 2012 as a brain trust and since has

amassed multiple accolades including Golden Globes, Emmy's, Peabody awards,

Clios and Grammy's.

Inclusive of Donald Glover the Royalty team consists of Fam Rothstein, Ibra

Ake, Stephen Glover, Chad Taylor, Miles Konstantin, and Jamal Olori aka Swank.

Most recently Royalty partnered to create and produce projects from Atlanta on

Fx, the Grammy award-winning This Is America, This Is America tour, Pharos

festival, Spotify's Rap Pantheon, Google Pixel 3, and Guava Island.

SOURCE  adidas Originals

CONTACT: RaEsa Benjamin-Wardle, RaEsa.Benjamin-Wardle@adidas.com

  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中