Top Japanシーズン2「Glico Craftmanship Tour」に注目

Boluomi

Top Japanシーズン2「Glico Craftmanship Tour」に注目

AsiaNet 78425

【大阪(日本)2019年4月25日PR Newswire】江崎グリコとTop Japanが共同で取り組んだGlico Craftmanship Tourが行われ、中国最大のECサイトTmallのSuper Brand DayにてPejoy-Glico Tmall旗艦店がコンバージョンを大きく伸ばし収益化を促進させた。

2019年4月9日、中国のトップインフルエンサーの数名がTop Japanシーズン2の一環としてCraftmanship(日本の職人精神)をテーマとしたキャンペーンのために来日した。Top Japanとは中国のマルチチャンネルネットワーク(MCN)プラットフォームBoluomiと日本を拠点とする株式会社TOHOKIが共同制作した番組及びプロモーションである。シーズン1ではカルティエ銀座ブティックにトップインフルエンサーたちが訪れている。Craftsmanship Tourのキャンペーンは、口コミやファンが主導する経済において新たな機会を探る目的でさらにエキサイティングなシナリオ体験を作りながら、オンラインセンセーションが生み出す効果を十分に活用することにより、若い中国人消費者の間で日本の魅力を押し上げる。

Craftsmanship Tourをテーマとしたキャンペーンの中で、中国人インフルエンサーたちは何代にもわたって受け継がれてきた伝統、つまり職人技という日本文化を間近で見るため、日本で100年以上の歴史を持つ梅乃宿酒造、金魚の名産地・奈良県大和郡山市、日本一の超高層ビルのあべのハルカスを訪れた。

Top Japanシーズン2「Glico Craftmanship Tour」は江崎グリコが協賛。オンラインセンセーション、シナリオ体験、フラッシュセールスを組み合わせた中国のMCNプラットフォームが開発した独自のモデルを使用し、オンラインキャンペーンは中国人消費者がグリコ製品の味を伝えることに役立ち、グリコPejoyの「Blooming in Spring and Summer, 100% Pejoy」をテーマとしたTmall.com上のSuper Brand Dayイベントを円滑に進めると同時にPejoyの新たな果物コレクションの先行予約販売を増加させた。

今回のTop Japanは、中国人消費者に日本の職人技の世界を垣間見せた。それは、グリコの起源に隠れたストーリーを伝えることでもあった。江崎記念館や大阪の旗艦店に設置された桜がテーマの製品のグリコ最新限定コレクションを紹介したり、グリコのブランドに隠された職人技と1世紀にわたる歴史を見てもらうことを狙いとし、江崎グリコのあゆみに関する資料や製品が並ぶ記念館の訪問まで行ったのである。

Top Japanシーズン2の成果は、消費者の購買がオフラインからオンラインへと大きく変貌したこの新時代に中国のインフルエンサーにフォーカスした革新的なライブ配信を活用したオンラインキャンペーンがさらなる価値を生み出すというBoluomiの考えを確固たるものとした。4月24日、Pejoy-Glico Tmall旗艦店で貴方を待っている。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190423/2442111-1

ソース:Boluomi

(日本語リリース:クライアント提供)

The just concluded second season of Top Japan highlights the Glico Craftmanship Tour

PR78425

OSAKA, Japan, April 25, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--

The success of the tour, a joint effort between Ezaki Glico and Top Japan,

helped Pejoy accelerate conversion and monetization during Super Brand Day

event on Tmall.com.

On April 9, 2019, several leading Chinese fashion bloggers returned to Japan

for a Craftsmanship Tour-themed campaign as part of Season Two of Top Japan.

This comes soon after their first luxury journey to Boutique Cartier in Ginza marking

the debut of the program jointly created by Chinese multi-channel network (MCN)

platform Boluomi and Japan-based TOHOKI. The Craftsmanship Tour campaign

furthers the appeal of Japan among young Chinese consumers by capitalizing on

the effect generated by online sensations while creating more exciting scenario experiences

with the aim of exploring new opportunities in a fan-driven economy.

Photo- https://photos.prnasia.com/prnh/20190423/2442111-1

During the Craftsmanship Tour-themed campaign, Chinese bloggers visited Japan's

century-old sake maker Umenoyado Brewery, a street in Yamatokoriyama lined with

shops purveying goldfish, and Harukas, the tallest building in the country, in order to get

a closer look at the Japanese culture of craftsmanship, a legacy that has been handed down

through the generations.

The latest trip to Japan is sponsored by Ezaki Glico. With the unique model

developed by the Chinese MCN platform in combination combining online sensations,

scenario experiences and flash sales, the online campaign will help Chinese consumers

acquire a taste for Glico's products and facilitate Glico Pejoy's "Blooming in Spring and

Summer, 100% Pejoy"- themed Super Brand Day event on Tmall.com, as well as boosting

the presale of Pejoy's new flowers and fruit collection.

The latest Top Japan gave Chinese consumers an opportunity to take a journey

through the world of Japanese craftsmanship, from getting close up and personal

with Glico's latest limited collection of sakura-themed products at Ezaki Glico Memorial Hall

and its Osaka flagship store, telling the story behind the origins of the Glico running man,

to visiting Glico's production and entertainment facilities with the aim of showing the brand's

craftsmanship and century-old heritage.

The success of Season Two of Top Japan confirmed Boluomi's belief that the

innovative live international online campaign featuring Chinese key online

opinion leaders (KOLs) will create more value in this new era during which

shopping has vastly shifted from offline to online. On April 24th, we will be

waiting for you at the Pejoy-Glico Tmall flagship store!

Source:Boluomi

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