フェナーゴが新たな顧客ライフサイクル管理ツールのスイートで金融機関の効率性向上を支援

フェナーゴ

AsiaNet 78904

フェナーゴが新たな顧客ライフサイクル管理ツールのスイートで金融機関の効率性向上を支援

デジタル・クライアント・オーケストレーションがより迅速で効率的なオムニチャネルの顧客体験を可能に

ダブリン(アイルランド)、2019年5月27日/PRニュースワイヤー/ --

金融機関向けデジタル顧客ライフサイクル管理(CLM:Client Lifecycle Management)ソリューションのリーディングプロバイダーであるフェナーゴ(Fenergo:https://www.fenergo.com/ )は本日、API 主導でフロント、ミドル、バックオフィスを統合するCLMツールのスイート、デジタル・クライアント・オーケストレーション(Digital Client Orchestration)の発売を発表いたします。

最近のフェナーゴの調査[i]によると、銀行の3分の1以上は顧客オンボーディングが不十分だったり遅かったりしたために顧客を失い、それが年間100億ドルの損失をもたらしています。この問題に対応するため、フェナーゴ・デジタル・クライアント・オーケストレーションはオンボーディングのプロセスを円滑化し、スタッフがより付加価値のある仕事に集中できるようにすると同時に82%の高率アップを可能にします。

フェナーゴのデジタル・クライアント・オーケストレーションは、全内部承認プロセスで顧客をデジタル的に導く強力なスレッドを提供し、モバイル、ウェブ、デスクトップ、対面など、どんなフロントエンド・チャネルからでも迅速でコンプライアントなオンボーディングを約束します。このツールのスイートは、データ手入力のミスをなくすワークフロールールを採用しています。集中型データ管理法に支えられ、金融機関は顧客体験の最適化で顧客ロイヤルティーを確立しながら、ライフサイクルを通して単一のクライアントビューを実現できます。

フェナーゴCEOのマーク・マーフィーは次のように語りました:「まだデジタルを採用していない銀行や金融機関にとっては、今しかありません。API主導の 利点が、どのようなチャネルにも摩擦のないエンドツーエンドのカスタマージャーニーを提供することで、銀行やFS機関は真のデジタル・クライアント・オーケストレーションを達成でき、顧客体験を大幅に改善し、業務の非効率を軽減します」

フェナーゴ・デジタル・クライアント・オーケストレーションは、ノウ・ユア・カスタマー(KYC:Know Your Customer)コンプライアンス、マネーロンダリング対策(AML:Anti Money Laundering)スクリーニング、グローバル・デリバティブ改革ルール(global derivatives reform rules)、税法コンプライアンス、顧客リスク評価、口座開設、顧客マスターデータなど、中心となるフェナーゴCLMの構成単位を基にしています。

デジタル・クライアント・オーケストレーションの技術に関するパンフレットはhttps://go.fenergo.com/digital-client-orchestration-brochure.html から、オンラインセミナーの討論参加はhttps://go.fenergo.com/digital-client-orchestration-webinar.html で登録してください。

フェナーゴ(www.fenergo.com )

フェナーゴは顧客ライフサイクル管理(CLM)ソフトウェアソリューションのリーディングプロバイダーです。受賞歴のあるAPIファーストのCLMソリューションはKYC、AMLや規制順守からデータ管理、進行中のライフサイクル管理やオフボーディングまで、金融機関の顧客管理方法をデジタル的に変革します。フェナーゴは製品、事業分野、管轄区域で単一のクライアントビューを実現しながら、シームレスで摩擦のない顧客体験を提供する力を金融機関に与えます。

[i] フェナーゴCLM業界動向レポート-不十分な顧客体験のコスト(Fenergo CLM Industry Trends Report – The Cost of Poor CX:https://www.fenergo.com/industry-research/client-lifecycle-management-industry-trends-report.html )

(日本語リリース:クライアント提供)

Fenergo Helps Financial Institutions Improve Efficiencies With New Suite of Client Lifecycle Management Tools

PR78904

DUBLIN, May 27, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Digital Client Orchestration enables a faster, more efficient, omni-channel

customer experience

Fenergo, a leading provider of digital Client Lifecycle Management (CLM)

solutions for financial institutions, today announces the launch of Digital

Client Orchestration, a suite of CLM tools that integrates front, middle and

back office systems using an API-led approach.

A recent Fenergo (https://www.fenergo.com/)survey[i] found that over one third

of banks have lost customers due to inefficient or slow client onboarding,

costing them $10bn in lost revenue per annum. To counter this challenge,

Fenergo Digital Client Orchestration expedites the onboarding process, enabling

efficiencies of up to 82% while enabling staff to focus on more value-add tasks.

Fenergo's Digital Client Orchestration provides a steel thread that digitally

directs the customer journey through all internal approval processes, ensuring

fast, compliant onboarding, from any front-end channel including mobile, web,

desktop and in-person. The suite of tools harness automated workflow rules to

eliminate manual data entry errors. Underpinned with a centralized data

management approach, financial institutions can achieve a single client view

throughout the lifecycle whilst building customer loyalty through optimised

customer experiences.

Marc Murphy, CEO, Fenergo, said: "It's now or never for banks and financial

institutions that haven't yet embraced digital. The beauty of an API-led

approach enables banks and FS institutions to achieve true Digital Client

Orchestration by delivering frictionless end-to-end customer journeys to any

channel, significantly improving the customer experience and reducing

operational inefficiencies."

Fenergo Digital Client Orchestration is built upon the core Fenergo CLM

building blocks including Know Your Customer (KYC) compliance, Anti Money

Laundering (AML) screening, global derivatives reform rules, tax compliance,

client risk assessment, account opening and client master data.

For more information on the technology behind Digital Client Orchestration

click here (https://go.fenergo.com/digital-client-orchestration-brochure.html)

for the brochure or register here

(https://go.fenergo.com/digital-client-orchestration-webinar.html) to join a

webinar discussion.

Fenergo (www.fenergo.com)

Fenergo is the leading provider of digital Client Lifecycle Management (CLM)

software solutions. Its award-winning API-first CLM solutions digitally

transform how financial institutions manage clients; from onboarding to KYC/AML

and regulatory compliance, to data management and ongoing lifecycle management

to offboarding. Fenergo empowers financial institutions to deliver seamless,

frictionless CX while achieving a single client view across, products, business

lines and jurisdictions.

[i] Fenergo CLM Industry Trends Report – The Cost of Poor CX

(https://www.fenergo.com/industry-research/client-lifecycle-management-industry-

trends-report.html)

Source: Fenergo

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