Forrester:デジタル専門の銀行と保険会社が今後2年間にアジア太平洋で従来型プレーヤーの地位を奪う

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Forrester:デジタル専門の銀行と保険会社が今後2年間にアジア太平洋で従来型プレーヤーの地位を奪う

AsiaNet 79996(1476)

【シンガポール2019年8月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*リテール銀行と生命保険プロバイダーがより良質で関連性の高いデジタルエクスペリエンスを提供しなければ、非従来型プレーヤーが空白を埋める

Forrester(https://go.forrester.com/digital-financial-services-asia-pacific/?utm_source=prnewswire&utm_medium=pr&utm_campaign=apfsi )がリリースした新たなデータ(注)によると、アジア太平洋地域の消費者は金融サービスとのデジタルエンゲージメントに関して最も先進的であり、消費者の73%はモバイルデバイスで金融タスクを達成することができるようにするべきだと考えている。

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今日の消費者は、特に中国本土、インド、タイ、インドネシアのようなモバイルファーストの国々では、デジタルチャネルで金融サービスプロバイダーとやり取りすることを好む。アジア太平洋の銀行顧客の77%はデジタルチャネルを好んでおり、これは中国本土、タイ、インド、オーストラリアなどの国々の生命保険顧客にも好まれている。

さらにForresterは、多くの顧客が自分の資金をより良く管理するのを支援してもらう上で従来型の金融サービスプロバイダーよりも決済会社やテクノロジー企業を信頼していることを明らかにした。世界的なテクノロジー大手、決済プロバイダー、eコマースプレーヤー、さらにはライドシェアリングのリーダーも、簡単、便利で、より個人化されたデジタルエクスペリエンスを提供することで、確立された企業を既に脅かしつつある。

銀行は消費者の信頼を得て、彼らの金銭的福利の最大利益を最優先にして行動しているが、デジタルキャラクターの驚くべき配役はそれに負けず劣らずである。インドでGoogleは、最大の金銭的利益を最優先にして行動する最も信頼できる企業として、銀行を打ち負かした。中国本土では、アリババとWeChatが銀行にわずかに遅れており、全ての地域の中では、保険会社は香港とマレーシアのわずか2地域でトップ3に入っただけだ。

Forresterのリサーチディレクター兼地域マネジャーであるデーン・アンダーソン副社長は「消費者は、自分たちの金銭的福利の向上を支援することを最優先にする企業と関わり合う傾向が強い。われわれは、顧客が個人的な金融サービスエコシステムをダイナミックに解体し、より新しくより優れたプレーヤーとともに再構築すると予期している。従来型組織は幾つかの強みを持っているが、その課題に対応するために迅速に変革しなければ、取り残されるだろう」と語った。

アジア太平洋の金融サービス顧客のより深い分析については、Forresterの無料ガイド(https://go.forrester.com/digital-financial-services-asia-pacific/?utm_source=prnewswire&utm_medium=pr&utm_campaign=apfsi )のダウンロードを。

(注)Forrester Analytics Consumer Technographics(R) Asia Pacific Financial Services Survey, 2019は、オーストラリア、中国本土、香港、インド主要都市圏、インドネシア、マレーシア、シンガポール、タイのオンライン上の成人1万4900人を対象に実施された。

▽Forresterについて

Forrester(Nasdaq: FORR)は世界で最も影響力のある調査・アドバイザリー企業の1つである。同社はビジネス、テクノロジーのリーダーと協力し、成長を促進する顧客重視戦略を開発する。Forresterの独自の知見は、世界の67万5000人を超える消費者とビジネスリーダーを対象とした年次調査、厳格かつ客観的な方法論、最も革新的な顧客の共通の知恵に基づいている。Forresterの経験は、独自の調査、分析、カスタムコンサルティング、独占的なエグゼクティブ・ピアグループ、学習サービス、イベントを通じて顧客の思考に挑戦し、顧客が組織の変化をリードすることをサポートするという特異かつ強力な目的に関するものである。

ソース:Forrester

画像添付リンク:

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Forrester: Digital-only banks and insurers will gain ground on traditional players in Asia Pacific in the next two years

PR79996

SINGAPORE, Aug. 7, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--

Non-traditional players will fill the void if retail banks and life insurance

providers do not provide better and more relevant digital experiences

Consumers in Asia Pacific are some of the most advanced when it comes to

digital engagement with financial services, with seventy-three percent of

consumers believing that they should be able to accomplish any financial task

on a mobile device, according to new data* released by Forrester (

https://go.forrester.com/digital-financial-services-asia-pacific/?utm_source=prnewswire&utm_medium=pr&utm_campaign=apfsi).

https://photos.prnasia.com/prnh/20190807/2545602-1

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Consumers today prefer to interact with their financial services providers on

digital channels, especially in mobile-first countries like Mainland China,

India, Thailand, and Indonesia. Seventy-seven percent of banking customers in

Asia Pacific prefer digital channels, which are also preferred by life

insurance customers in countries such as Mainland China, Thailand, India, and

Australia.

In addition, Forrester found that many customers trust payment firms and

technology firms over traditional financial services providers to help them

better manage their finances. Global technology giants, payment providers,

eCommerce players, and even ride-sharing leaders are already threatening

established firms by offering simple, convenient, and more personalized digital

experiences.

While banks lead in consumers' trust to act in the best interest of their

financial well-being, a surprising cast of digital characters is not far

behind. In India, Google beat out banks as the most trusted company to act in

their best financial interests. In Mainland China, Alibaba and WeChat are

slightly behind banks, and across all regions, insurers break into the top

three in just two regions: Hong Kong and Malaysia.

"Consumers are more likely to engage with firms that prioritize helping them

improve their financial well-being," said Dane Anderson, VP, research director

and region manager, Forrester. "We expect that customers will dynamically

deconstruct their personal financial services ecosystems and reassemble them

with newer and better players. Traditional institutions have several advantages

but will be left behind if they do not transform faster to meet the challenge."

For a deeper analysis of the financial services customer in Asia Pacific,

download Forrester's complimentary guide(

https://go.forrester.com/digital-financial-services-asia-pacific/?utm_source=prnewswire&utm_medium=pr&utm_campaign=apfsi).

*Forrester Analytics Consumer Technographics® Asia Pacific Financial Services

Survey, 2019 was fielded to 14,900 online adults in Australia, Mainland China,

Hong Kong, metro India, Indonesia, Malaysia, Singapore, and Thailand.

About Forrester

Forrester (Nasdaq: FORR) is one of the most influential research and advisory

firms in the world. We work with business and technology leaders to develop

customer-obsessed strategies that drive growth. Forrester's unique insights are

grounded in annual surveys of more than 675,000 consumers and business leaders

worldwide, rigorous and objective methodologies, and the shared wisdom of our

most innovative clients. Through proprietary research, analytics, custom

consulting, exclusive executive peer groups, learning offerings, and events,

the Forrester experience is about a singular and powerful purpose: to challenge

the thinking of our clients to help them lead change in their organizations.

SOURCE: Forrester

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