Roktが2回目の大型テクノロジー買収、新たな市場部門にeコマース変革をもたらす

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Roktが2回目の大型テクノロジー買収、新たな市場部門にeコマース変革をもたらす

AsiaNet 80637(1787)

【シドニー2019年9月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*OfferLogic買収で、Roktの世界クラスの顧客にGoogle、Staples、GoDaddy、Vistaprintが加わる

eコマース・マーケティングテクノロジーのグローバルリーダーであるRokt(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=1279790860&u=https%3A%2F%2Frokt.com%2F&a=Rokt )は、B2BマーケットプレースのOfferLogic (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=2134975552&u=https%3A%2F%2Fwww.offerlogic.com%2F&a=OfferLogic )の買収を発表した。OfferLogicの顧客にはStaplesやGoDaddy、Yelp、Google、Vistaprintなどがある。合併は即時発効で、両社はRoktブランドの下で合併し、次世代eコマーステクノロジーを発展させる。買収はB2C向け、さらに今やB2Bブランド向けの変革期の産業技術へのアクセス拡大を確実なものにする。顧客が消費者として、あるいは企業を代表してオンラインで買い物をする際、彼らは一層パーソナライズされ関連のある体験をますます期待している。Roktはあらゆる単一のTransaction Moment(TM)において隠れた可能性を解き放ち、顧客が競争から抜け出し、顧客体験を豊かにすることを可能にする。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/570354/Rokt_Logo.jpg

Roktは、企業の大幅成長と数千の顧客全体の成長加速に続き、テクノロジーの最前線に立ち、ブランドがeコマース体験を活用し、顧客が取引する際の関連性を高めることで未知の可能性を活用できるようにした。Roktは買収を通じて、自社の既存のマーケットプレースと組み合わせることによりB2Bマーケットプレースを20倍に拡大した。OfferLogicのボストンのオフィスは同社としては米国で3番目に急拡大するテクノロジーハブ(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=2126176911&u=https%3A%2F%2Fwww.hiringlab.org%2F2019%2F04%2F18%2Ftech-hubs-2019%2F&a=third+fastest+growing )だが、今後はRoktの8番目のオフィスとなる。

Roktのブルース・ブキャナン最高経営責任者(CEO)は「RoktとOfferLogicチームの合体はTransaction Moment(TM)を巡る研究開発への投資を加速させ、すべての企業が利益率を飛躍的に高め、競争力を伸ばし、Amazonのような大手リテール企業しか手にできなかったテクノロジーを活用できる新しい可能性を開く。あらゆる業種の企業は顧客とやり取りする際に複雑な課題に直面することを、われわれは知っている。わが社が次世代eコマースを切り開く中で、デジタルビジネスの従来型商法に勝る優位性を広げる上で主導的役割を果たせると期待している」と述べた。

Roktは、Transaction Moment(TM)で商品を売り、新顧客を獲得する事業のマーケットプレースと、機械学習および人工知能(AI)を組み合わせ、旅行やチケット販売、リテール、金融、消費者直販、そして今ではB2Bの顧客に対応している。同社の独自テクノロジーは、それぞれの顧客にとってあらゆる過程で最高の行動を確実にして生涯価値を高めつつ、関連性と新収入源によって価値を開放する。

OfferLogicのブライアン・シーステッドCEO兼共同創設者は、B2B担当上級副社長兼ゼネラルマネジャーとしてRokt経営チームに加わり、ブキャナン氏に直属する。

シーステッド氏は「eコマース分野でテクノロジーが進化と拡大を続ける中、われわれの顧客はその直面する課題を解決するソリューションだけでなく、将来の問題にともに取り組んでくれるパートナーを求めている。B2Bバーティカルでのわれわれの専門知識と、Roktの確立したテクノロジーおよび世界展開を組み合わせることにより、われわれは顧客に長期戦略を提供することができる」と語った。

Roktは最近、ホリー・リム(Holly Lim)氏を同社初の最高財務責任者(CFO)に任命したと発表した。(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=3445632072&u=https%3A%2F%2Fwww.prnewswire.com%2Fnews-releases%2Frokt-appoints-first-cfo-to-drive-next-phase-of-growth-300920055.html&a=announced )。リム氏はテクノロジーと改革の分野での深い経験を生かし、同社の急速な成長と成功を推進する。

Roktに関する詳細についてはhttps://rokt.com/ を参照。

▽ROKTについて

Roktはeコマース・マーケティングテクノロジーのグローバルリーダーである。オンラインで買い物をする際、顧客は一層パーソナライズされ関連のある体験をますます期待している。Roktは全てのTransaction Moment(TM)において隠れたポテンシャルを解き放つ。

シドニーで創設されたRoktは現在、米国、カナダ、英国、フランス、ドイツ、オーストラリア、ニュージーランド、シンガポール、オランダ、日本で事業展開している。

同社顧客にはLive Nation、Staples、グルーポン、GoDaddy、エクスペディア、Wells Fargo、Vistaprint、HelloFreshなどがある。

詳細はhttps://www.rokt.com を参照。

ソース:Rokt

▽問い合わせ先

press@rokt.com

Rokt Makes Second Major Tech Acquisition, Bringing E-Commerce Transformation to New Market Sectors

PR80637

SYDNEY, Sept. 20, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- The acquisition of OfferLogic adds Google, Staples, GoDaddy, and Vistaprint

to Rokt's roster of world-class clients

Rokt (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=1279790860&u=https%3A%2F%2Frokt.com%2F&a=Rokt ),

the global leader in e-commerce marketing technology, announces its

acquisition of OfferLogic (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=2134975552&u=https%3A%2F%2Fwww.offerlogic.com%2F&a=OfferLogic ),

a Business-to-Business (B2B) marketplace whose clients include Staples, GoDaddy,

Yelp, Google and Vistaprint. Effective immediately, the two companies have merged

under the Rokt brand, further advancing the next generation of e-commerce technology.

The acquisition ensures greater access to transformational industry technology for

Business-to-Consumer (B2C), and now, B2B brands. When customers are buying online

as a consumer or on behalf of a business, they increasingly expect more personalized and

relevant experiences. Rokt unlocks the hidden potential in every single Transaction Moment(TM)

enabling clients to leap ahead of their competition and enrich the customer experience.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/570354/Rokt_Logo.jpg

Following a year of significant company growth, as well as accelerated growth

across their thousands of clients, Rokt has established itself at the forefront

of technology enabling brands to leverage e-commerce experiences and tap into

an unknown potential by increasing relevancy when a customer is transacting.

Through the acquisition, Rokt has now expanded the B2B marketplace by 20 fold

by combining it with its existing marketplace. The OfferLogic office in Boston,

which is the third fastest growing (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=2126176911&u=https%3A%2F%2Fwww.hiringlab.org%2F2019%2F04%2F18%2Ftech-hubs-2019%2F&a=third+fastest+growing )

technology hub in the U.S., will become Rokt's eighth office.

"Combining the Rokt and OfferLogic teams will accelerate our investment in

research & development around the Transaction Moment(TM) and unlock new potential

for all companies to significantly increase  profitability, gain a competitive edge,

and utilize technology that has historically only been available to major retail companies

such as Amazon," said Bruce Buchanan, CEO of Rokt. "We know that companies in all

industries are facing complex challenges when it comes to interacting with customers.

We are excited to play a key role in expanding the advantages digital businesses have

over traditional ones as we continue to pioneer the next generation of e-commerce."

Rokt works with customers in industries including travel, ticketing, retail, finance,

direct-to-consumer, and now B2B, by combining machine learning, AI and a marketplace of

businesses that sell products and acquire new customers during the Transaction Moment(TM).

The company's proprietary technology unlocks value through relevancy and new revenue

streams, while also increasing lifetime value by ensuring every step in the journey is the next

best action for each individual customer.

Bryan Seastead, CEO and Co-founder of OfferLogic, will join the Rokt executive team,

in the role of SVP & General Manager, B2B, reporting directly to Buchanan.

"As technology within the e-commerce space continues to evolve and expand, our

customers are looking for solutions that not only solve issues they're facing now,

but a partner that will work with them to address future problems," said Seastead.

"Combining our expertise in the B2B vertical, with Rokt's established technology and

global presence ensures that we're able to provide long term strategic value for our customers."

Rokt also recently announced (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2584835-1&h=3445632072&u=https%3A%2F%2Fwww.prnewswire.com%2Fnews-releases%2Frokt-appoints-first-cfo-to-drive-next-phase-of-growth-300920055.html&a=announced )

the appointment of their first Chief Financial Officer, Holly Lim, who brings deep technology

and innovation experience to further drive forward the company's rapid growth and success.

For more information on Rokt, please visit https://rokt.com/.

ABOUT ROKT

Rokt is the global leader in e-commerce marketing technology. When customers

are buying online, they increasingly expect more personalized and relevant experiences.

We unlock the hidden potential in every single Transaction Moment(TM).

Founded in Sydney, Rokt now operates in the US, Canada, UK, France, Germany,

Australia, New Zealand, Singapore, The Netherlands, and Japan.

Our clients include Live Nation, Staples, Groupon, GoDaddy, Expedia, Wells Fargo,

Vistaprint and HelloFresh.

Learn more at https://www.rokt.com.

SOURCE: Rokt

CONTACT: For more information about the acquisition, please contact

press@rokt.com.  

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