Viettelが2年連続でベトナムのブランド価値番付トップに、評価額43億ドル以上
Viettelが2年連続でベトナムのブランド価値番付トップに、評価額43億ドル以上
AsiaNet 80796(1871)
【ハノイ2019年9月27日PRNewswire=共同通信JBN】世界有数の企業ブランド評価会社ブランドファイナンスがベトナムの最も価値あるブランド50社を発表した。その結果、Viettelは評価額43億米ドルでベトナムのブランド価値トップとなった。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190927/2594461-1
(ベトナムのブランド価値トップの認定書を受け取るViettelの代表)
Viettelのブランド価値は2018年に比べて15億米ドル以上に相当し、これは2位のブランドの3倍近く、2位以下の3ブランドの合計価値に匹敵する。Viettelがベトナムの最も価値あるブランド上位10社のトップになったのは2年連続である。
Viettelは現在のブランド価値で、引き続きブランドファイナンス発表の世界のトップ500ブランドに載ったベトナムで唯一のブランドであり、東南アジアでは8ブランドの1つである。
Viettelのブランド価値は、10の国外市場での大きな成長と、通信、電子機器・通信事業、ネットワークセキュリティー事業など多くの重要分野でのViettel Groupの発展のおかげで、高く査定された。
ブランドファイナンスは英国を本拠地とする世界有数の企業ブランド評価機関で、その評価結果は公式に利用され、BBC、CNN、CNBC、ブルームバーグ、エコノミスト、ウォールストリート・ジャーナルなどの主要メディアのチャンネルで公表されている。
ブランドファイナンス・アジア太平洋のマネージングディレクター、サミル・ディクシット氏は「ベトナムの上位10ブランドの評価額合計は上位50ブランド合計の68%に相当する。ブランド価値は企業の事業価値を増やす1側面である。これは、今日の世界の企業価値の52%が無形資産であり、ブランド価値が生み出しているという事実に証明されている」と語った。
Viettelは2019年、デジタル経済とデジタル社会の形成の促進を目指すデジタル変革に重点を置いてきた。トゥアティエンフエ省にスマートオペレーションセンターを成功裏に配置した。このセンターは最近、2019年Telecom Asia Awardsのアジアで最も革新的なスマートシティ部門賞を受賞した。
Viettelは5Gブロードキャスティングを展開し、IoT接続インフラストラクチャーを稼働させた。特に5Gでは、Viettelはモバイルネットワーク上での接続に成功したベトナムで最初のネットワーク事業者となり、ベトナムを世界で最も早く5Gネットワーク試験に成功した国の1つにした。さらに5G技術をカンボジア(2019年7月)、ミャンマー(2019年8月)のような国際投資市場にもたらす先駆者ともなった。
ソース: Viettel Group
画像添付リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=346405
Viettel leads the top 10 most valuable brands in Vietnam in two consecutive years, valuated at more than US$4.3 billion
PR80796
HANOI, Vietnam, Sept. 27, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Brand Finance, the world's leading business brand valuation company, announced
the Top 50 most valuable brands in Vietnam. Accordingly, Viettel is the most
valuable brand in Vietnam with a value of more than US$4.3 billion.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190927/2594461-1
(Viettel representative receives TOP50 Vietnam's most valuable brands certification)
Viettel's brand value increased by 20%, equivalent to more than US$1.5 billion
in comparison to the year of 2018, which is nearly 3 times more valuable than
the second ranked brand and equal to the total value of the 3 following brands
in the list. This is the second consecutive year Viettel has led the list,
among the Top 10 most valuable brands in Vietnam.
Viettel continues, with the current brand value, to be the only brand of Vietnam
and one of the eight brands of Southeast Asia to be listed in the Top 500 most
valuable brands in the world announced by Brand Finance.
Viettel's brand value is valuated highly thanks to the strong growth in 10 overseas
markets, and the Viettel Group's development in many key areas such as:
telecommunications, electronic and telecommunications industry, network security industry.
Brand Finance is the world's leading branded business valuation organization
based in the United Kingdom (UK). Brand Finance's valuation results are officially
used and published on leading communication channels such as BBC, CNN, CNBC,
Bloomberg, The Economist, The Wallstreet Journal, etc.
Mr. Samir Dixit, Managing Director of Brand Finance Asia Pacific, said:
"The brands in Top 10 combine to 68% of the total brand value of Top 50 brands
in Vietnam. Brand value is an aspect to increase business value for enterprises.
This is evidenced by the fact that 52% of the global enterprise value today is
intangible, created by the brand value."
In 2019, Viettel has focused on digital transformation aiming at promoting the
formation of a digital economy and digital society. It has successfully deployed
the Smart Operations Center in Thua Thien Hue Province. This Center recently
won Telecom Asia Awards 2019 in Asian most innovative smart cities category.
Viettel has deployed 5G broadcasting and put the IoT connection infrastructure
into operation. Especially with 5G, Viettel has become the first network operator
in Vietnam to make a successful connection on mobile network, thereby making
Vietnam one of the earliest countries to successfully test 5G network in the world.
In addition, it has also become a pioneer in bringing 5G technology to international
investment markets such as Cambodia (July 2019); and Myanmar (August 2019).
SOURCE Viettel Group
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