ボルボ・グループが販売したコネクテッド車両数が100万を突破。コネクテッド車両は、運送業界の持続可能性、アップタイム、安全性の向上に貢献

AB VOLVO

AsiaNet 80865

ボルボ・グループが販売したコネクテッド車両数が100万を突破。コネクテッド車両は、運送業界の持続可能性、アップタイム、安全性の向上に貢献します。

【イエーテボリ(スウェーデン)2019年10月3日PR Newswire】

ボルボ・グループがこれまでに販売した“つながる”トラック、バス、建設機械が100万台の大台を超えました。“つながる”車両から 収集したビッグデータは、アップタイムの向上、排出ガスと騒音の低減、運行の安全性の向上を通じ、生産性の改善に貢献しています。

「コネクテッドソリューションは、お客様の車両や建設機械のアップタイムを向上し、ドライバー、オペレーター、その他の運送従事者の安全性を改善するほか、CO2排出量の低減に貢献します。 100万台という数字は一つの通過点に過ぎません。ボルボ・グループは、全力でこの分野をリードし続けます。」とボルボ・グループ社長兼CEOのマーティン・ルンドステットは述べています。

ボルボ・グループは本日、4台の建設機械をデンマークのGSV Materieludlejning社に納入した記念式典を行い、コネクテッド車両が100万台を突破したことを明らかにしました。

「ボルボ・グループは『つながる』車のパイオニアであり、コネクティビティを通じて得た知見やデータを、お客様や、起業家、その他のテクノロジー会社といった外部パートナーとの戦略的提携を通じ、イノベーションを加速します。」とボルボ・グループの最高技術責任者ラーシュ・ステンクヴィストは述べています。

ボルボ・グループは、お客様や社会全体に真の価値をもたらす製品・サービスのソリューションを開発するために、『つながる』車や建設機械から得られた貴重なデータを活用しています。

例えば、ボルボのコネクテッドバスは、低排出ゾーンや低騒音ゾーン、速度制限エリアといった交通規制を守るために、『つながる』車から得られたデータをZone Management(ゾーン管理)に使用しています。

また、収集したデータを活用することで、部品の摩耗を予測したり、定期点検の予約や予備部品の注文を前もってできるため、ボルボ車のオーナーはダウンタイムを削減でき、生産性向上につなげることができます。

例えば、Renault Trucksはこれを新しいExcellence Predictという同社のサービスを通じ提供しています。

Volvo Connectシステムは、ボルボのお客様を対象とする全てのデジタルサービスとコネクテッドサービスを一つのインターフェースにまとめており、トラックの運行や運行管理の改善に貢献します。

建設機械では、フリート管理システムのCareTrackによって、お客様やディーラーは生産性データをモニターすることができます。

もう一つの好事例がスウェーデンのお客様であるNCC社です。重量管理ソリューションの開発によって、建設機械のオペレーターやトラックのドライバーはリアルタイムで積載量をモニターできるようになりました。 その結果、環境への負荷を低減しながら積載量の最適化が可能となっています。

「コネクティビティは運輸業界を大きく変えています。 ボルボ・グループは、100万台の『つながる』車両が生成したデータを活用し、それをお客様と社会全体の価値に変え、生産性、持続可能性、安全性を向上させることができます。」とVolvo Group Connected Solutionsのシニアバイスプレジデント、アナ・ウェステルベリは述べています。

フォトギャラリーをクリックして100万件のコネクテッド資産をご覧ください:volvogroup.com/1Mconnected

2019年10月3日

詳しい情報は、Claes Eliasson(電話:+46 31 323 72 29)までお問い合わせください。

詳しくは、volvogroup.com/pressをご覧ください。

ボルボ・グループは、運輸ソリューションを通して、顧客のアップタイムと生産性を向上させるトラック、バス、建設機械、船舶用・産業用パワーソリューション、ファイナンス、サービスを提供し、繁栄をもたらします。 1927年に創設されたボルボ・グループは、持続可能な運輸・インフラソリューションの未来を形作ることに全力で取り組んでいます。

ボルボ・グループはスウェーデンのヨーテボリに本拠を置き、10.5万の従業員を抱え、

190を超える市場の顧客に製品・サービスを提供しています。

2018年の売上高は約3910憶SEK(381憶EUR)に上りました。 Volvoはストックホルム証券取引所の上場企業です。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1005576/Volvo_collage.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

The Volvo Group Passes the Milestone of One Million Connected Customer Assets for Increased Sustainability, Uptime and Safety

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GOTHENBURG, Sweden, October 3, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/

The Volvo Group has delivered more than one million connected customer assets,

in terms of delivered trucks, buses, and construction equipment. The large

amount of data collected is used to improve productivity by increasing vehicle

and machine uptime, reducing emissions and noise, as well as improving traffic

and site safety.

"The connected solutions bring increased vehicle and construction equipment

uptime for our customers, better safety for drivers, operators and other road

users – and of course – less emissions of carbon dioxide. The first million

connected assets is only the start, we are committed to remain a leader in this

field," says Martin Lundstedt, President and CEO of the Volvo Group.

At today's handover ceremony of four excavators to the Danish customer GSV

Materieludlejning, the critical number of 1 million connected customer assets

was exceeded.

"This is a significant moment for the Volvo Group and we are happy to deliver

machines that are not only robust and up for the job, but also come with

connected solutions to make the customer's everyday work easier," said Jens

Ejsing, Managing Director of Volvo Construction Equipment Denmark as he handed

over the keys to Dan O. Vorsholt, CEO of GSV Materieludlejning.

As more and more people move into cities, the needs for better infrastructure

as well as transportation of both people and goods are growing.

"The Volvo Group is a pioneer in connected vehicles and we use the knowledge

and insights we get from connectivity in strategic alliances with customers and

other partners to speed up the innovation cycle," says Lars Stenqvist, Chief

Technology Officer at the Volvo Group.

Volvo Group uses data from connected vehicles and construction equipment to

develop solutions that provide real value to the customer as well as to the

society at large.

For example, connected Volvo buses use Zone Management to let the vehicle

itself use downloaded data to comply with local traffic restrictions such as

emission zones, noise zones and areas with speed limits.

For owners of construction equipment, trucks and buses uptime is vital. Thanks

to the collected data, wear on crucial parts can be predicted, services planned

and spare parts ordered in advance – all reducing downtime for the owner, thus

leading to increased productivity. For example, this is what Renault Trucks

offers with its new Excellence Predict offer.

The Volvo Connect system combines all digital and connected services for

Volvo's truck customers into one single interface, making the everyday trucking

operations run smoothly.  

In construction equipment, the fleet management system CareTrack allows

customers and dealers to monitor productivity data.

Finally, for Swedish customer NCC, a weight control solution has been

developed, allowing the construction equipment operator and the truck driver to

monitor the load capacity in real time. The result is a transport solution with

higher productivity and lower environmental impact.

"Connectivity is transforming the transportation industry. Insights from

gathered data can be turned into value for our customers and society as a whole

and make transportation more productive, more sustainable and safer", says Anna

Westerberg, Senior Vice President at Volvo Group Connected Solutions.

Click to see the photo gallery for one million connected vehicles:

volvogroup.com/1Mconnected

For more information, please visit volvogroup.com/press

The Volvo Group drives prosperity through transport solutions, offering trucks,

buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial

applications, financing and services that increase our customers' uptime and

productivity. Founded in 1927, the Volvo Group is committed to shaping the

future landscape of sustainable transport and infrastructure solutions. The

Volvo Group is headquartered in Gothenburg, Sweden, employs 105,000 people and

serves customers in more than 190 markets. In 2018, net sales amounted to about

SEK 391 billion (EUR 38.1 billion). Volvo shares are listed on Nasdaq Stockholm.

For further information, please contact Claes Eliasson, tel +46 31 323 72 29

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1005576/Volvo_collage.jpg

SOURCE: AB VOLVO

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