クレ・ド・ポー ボーテがユニセフとのグローバル・パートナーシップを締結

クレ・ド・ポー ボーテ

クレ・ド・ポー ボーテがユニセフとのグローバル・パートナーシップを締結

世界中の女の子たちが自分の権利を主張し、教育を受け、未来の可能性を解き放つためのエンパワーメントプログラム

AsiaNet 80973

東京、2019年10月11日/PRニュースワイヤー/ --

 資生堂のグローバルラグジュアリーブランド「クレ・ド・ポー ボーテ」と国際連合児童基金(本部:米国ニューヨーク、事務局長:ヘンリエッタ・フォア、以下ユニセフ)は、国際ガールズ・デーである2019年10月11日(金)に、世界中の女の子たちの教育とエンパワーメントを支援する分野において、日本発のブランドとして初めて複数年にわたるグローバル・パートナーシップの締結を発表しました。3年間におよぶ本パートナーシップを通じて、クレ・ド・ポー ボーテはユニセフのジェンダー平等を目指す取り組みの分野において、世界最大規模となる合計870万米ドルの寄付を行います。この取り組みにより、650万人の女の子たちの権利を守り、教育や雇用の機会を提供するなど、彼女たちが未来の可能性を解き放つための支援を行っていきます。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191010/2607496-1-a

写真左 クレ・ド・ポー ボーテ チーフブランドオフィサー 鈴木ゆかり   

同右 ユニセフ事務局長 ヘンリエッタ・フォア 

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191010/2607496-1-b

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プログラムの背景

 質の高い教育は、未来の発展に向けて優先されるべきであり、個人および社会全体の発展と豊かな暮らしのために必要不可欠です。しかしながら、世界中の15~19歳の青年期にある男の子のうち、教育、雇用、技術支援のいかなる機会も得ていない割合が10人に1人なのに対し、同年期の女の子たちははるかに高い、4人に1人が機会を得ていません (*1)。

 本パートナーシップは、こうした学校に通えていない多くの女の子たちに、生活と雇用に必要な学習機会を提供していくものとなり、具体的には、バングラデシュ、キルギス、ニジェールなどの国や地域において、これまで固定観念やジェンダー差別によって女の子が遠ざけられてきたSTEM教育 (*2) を促進するプログラムとなります。また、メンターシップやライフスキル構築プログラムを通じて女の子たちの自己肯定感を高め、教育から実際の職場や社会になじめるような工夫もなされています。

ユニセフ事務局長 ヘンリエッタ・フォア コメント

「教育は、貧困から抜け出すための重要な鍵であり、学びとは一生涯自分のものになる最高の贈り物です。近年、女の子の初等教育に関しては大きな改善が見られますが、児童婚、貧困、差別やジェンダーに基づく偏見によって、中等教育への進学が叶わないケースが数多くあります。私たちは一丸となって、クレ・ド・ポー ボーテと一緒にこれらの課題に取り組みます。」

クレ・ド・ポー ボーテ チーフブランドオフィサー 鈴木ゆかり コメント

「2019年3月、クレ・ド・ポー ボーテはグローバルチャリティプログラム「パワー・オブ・ラディアンス・アワード」を発表し、教育を通じた女の子たちの社会的地位向上と女性のエンパワーメントに長期的に取り組んでいくことを表明しました。ユニセフとの今回のパートナーシップは、ブランドの社会価値創造への取り組みをさらに発展させるものであり、資生堂が目指すサステナブルなより良い社会の実現を目指すものとなります。本パートナーシップが、世界中の女の子たちの未来の可能性を解き放つプログラムとなることを願っています。」

 クレ・ド・ポー ボーテは、本パートナーシップの一環として、ブランドのベストセラー商品「ル・セラム」を1本ご購入頂くごとに、その売上の一部をユニセフの活動へ寄付するキャンペーンをブランド展開国すべてで実施します。同キャンペーンは、店頭活動と合わせオンラインやソーシャルメディア、PR等様々なコミュニケーション活動を通じて発信していく予定です。

※ユニセフは特定の企業やブランド、商品、またはサービスを推奨するものではありません。

(*1):ILOSTATデータ(2018年)に基づくユニセフの推測

(*2):STEM=科学(Science)、技術(Technology)、工学(Engineering)・数学(Math)の教育分野を総称した名称。自発性、創造性、判断力、問題解決力といったスキルを磨き、IT社会とグローバル社会に適応した国際競争力を持った人材を育てるための教育法。

クレ・ド・ポー ボーテについて

 資生堂初のグローバルラグジュアリーブランドとして、1982年に誕生しました。「クレ・ド・ポー ボーテ」とは肌の美しさへの鍵という意味で、ラグジュアリーとサイエンスを極めたこのブランドの信条は、世界中の女性たちの輝く力を解き放つことです。モダンで魅惑的、ダイナミックな効果を持つ商品は世界の14の国と地域で販売されています。

クレ・ド・ポー ボーテ ブランドサイト: https://www.cledepeau-beaute.com/ 

クレ・ド・ポー ボーテ公式インスタグラム: https://www.instagram.com/cledepeaubeaute/

ユニセフについて

ユニセフ(UNICEF:国際連合児童基金)は、すべての子どもの権利と健やかな成長を促進するために活動する国連機関です。現在190の国と地域※で、多くのパートナーと協力し、その理念を様々な形で具体的な行動に移しています。特に、最も困難な立場にある子どもたちへの支援に重点を置きながら、世界中のあらゆる場所で、すべての子どもたちのために活動しています。(www.unicef.org)

※ユニセフ国内委員会(ユニセフ協会)が活動する34の国と地域を含みます

※ユニセフの活動資金は、すべて個人や企業・団体からの募金や各国政府からの任意拠出金で支えられています

ユニセフと支援している子どもたちについての詳細は、以下のウェブサイトをご覧ください:  

日本ユニセフ協会公式サイト:  https://www.unicef.or.jp/

日本ユニセフ協会公式Facebook:   https://www.facebook.com/unicefinjapan

日本ユニセフ協会Twitter:  https://twitter.com/UNICEFinJapan

日本ユニセフ協会インスタグラム: https://www.instagram.com/unicefinjapan/

(日本語リリース:クライアント提供)

Cle de Peau Beaute Announces Multi-Year Global Partnership with UNICEF

PR80973

TOKYO, Oct. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Partnership will empower girls around the world to claim their rights, advance

their education, and unlock their boundless potential

Cle de Peau Beaute, the luxury skincare and makeup brand of Tokyo-based

Shiseido Company Limited, has today, on International Day of the Girl, pledged

the world's largest contribution of US$8.7 million to support UNICEF's Gender

Equality Program.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191010/2607496-1-a

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191010/2607496-1-b

Logo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190924/2589910-1LOGO

Worldwide, 1 in 4 adolescent girls aged 15-19 is not in employment, education

or training compared to 1 in 10 boys of the same age. As the first Japanese

brand to commit to a multi-year global partnership with UNICEF on girls'

empowerment and education, Clé de Peau Beauté will contribute to global efforts

to support 6.5 million girls through education, employment and empowerment programs.

"Education is one of the best ladders out of poverty," said UNICEF Executive

Director Henrietta Fore. "While there has been significant progress in primary

school enrollment for girls, too many of them are denied the opportunity to

advance to secondary school. Early marriage, poverty, discrimination and gender

bias are some of the barriers that girls have to overcome to pursue their

education. With the support of partners like Cle de Peau Beaute, we can help

address these barriers."

"When Cle de Peau Beaute first launched the Power of Radiance Award in March 2019,

we fully intended it to be the start of a long-term philanthropic commitment to being

a driving force for positive change. The addition of UNICEF as a partner complements

the brand's efforts to spotlight education and aligns with our corporate vision for social

value creation. At Cle de Peau Beaute, we believe that the key to a brighter tomorrow is

to unlock the potential of girls. Together, we aim to empower our people in taking

a proactive stance with this program to make a tangible, positive difference in the world,"

said Ms. Yukari Suzuki, Chief Brand Officer of Cle de Peau Beaute.

The partnership will support UNICEF's work in Bangladesh, Kyrgyzstan and Niger,

among other countries and regions, to promote education in science, technology,

engineering and math (STEM) – areas which are traditionally stifled because of

stereotypes and gender norms towards girls. Girls will also learn skills such

as self-confidence, teamwork and decision-making as well as have access to

mentorships so that they can successfully transition to the workforce.

To further demonstrate the brand's commitment to advocating for women and

girls' education, Cle de Peau Beaute will also pledge a percentage of global sales of

the bestselling product, The Serum, to support UNICEF's girls' empowerment programs.

By empowering every woman to take action and lend her support in this global movement,

the brand is playing a proactive role in addressing global social issues such as gender inequality.

As part of Cle de Peau Beaute's commitment, the brand will also promote this meaningful

cause in its online and social media platforms, as well as through in-store displays.

As a business deeply rooted in beauty, Cle de Peau Beaute has always believed

that a woman can transform her beauty, her life and her world by taking action

to drive positive change. In support of this partnership, employees will also

be empowered to rally their voices together for this profoundly significant

commitment through internal employee engagement initiatives to galvanize action.

Education is the key to unlocking opportunity. The power to light up the world

is within every individual, and through this united effort, Cle de Peau Beaute

and UNICEF are standing with girls globally, as they transform the world for

themselves, their families and their communities.

Notes to editors:

UNICEF does not endorse any company, brand, product or service.

About Cle de Peau Beaute

Cle de Peau Beaute, the global luxury brand from Shiseido Cosmetics, was founded

in 1982 as the ultimate expression of elegance and science. Cle de Peau Beaute means

the key to skin's beauty. The philosophy of the brand is to unlock the power of a woman's

radiance by harnessing makeup technologies and advanced skincare from around the world.

Forever guided by an exquisite aesthetic sensibility and intelligence, Cle de Peau Beaute has

instilled its products with modernity, enchantment, and dynamism to emerge as an industry

leader in delivering radiance so remarkable, it emanates from within. Available in 14 countries

and regions worldwide.

Cle de Peau Beaute Official Website: www.cledepeau-beaute.com

Cle de Peau Beaute Official Instagram:

https://www.instagram.com/cledepeaubeaute/

About UNICEF

UNICEF works in some of the world's toughest places, to reach the world's most

disadvantaged children. Across more than 190 countries and territories, we work

for every child, everywhere, to build a better world for everyone.

For more information about UNICEF and its work for children, visit www.unicef.org

Follow UNICEF on Twitter(http://twitter.com/UNICEF ) and

Facebook(https://www.facebook.com/unicef )

Source: Cle de Peau Beaute

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