新たな調査で出張者の抱く主要な懸念が明らかに

SAP Concur

新たな調査で出張者の抱く主要な懸念が明らかに

AsiaNet 81264

【ベルビュー(米ワシントン州)2019年10月31日PR Newswire】

*SAP(R) Concur(R) の調査によると、出張者は不安を感じていることが判明、女性やLGBTQ+は日常的にハラスメントを経験

SAP SE ( https://c212.net/c/link/?t=0&l=ja&o=2620923-1&h=193508480&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2620923-1%26h%3D761192355%26u%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.sap.com%252F%26a%3DSAP%2BSE&a=SAP+SE )(NYSE: SAP)はこのほど、新たなSAP(R) Concur(R) による調査の結果を発表、出張に行く女性の4人のうち3人以上が出張中に何らかのハラスメントを受けた経験があり、2人のうち1人以上が安全面の不安から旅程を変更した経験があることを明らかにしました。SAP Concurは出張、経費、請求書管理の統合ソリューションの世界的リーディングブランドです。SAP Concurの調査結果は、出張中に個人が感じる安全への懸念と、社員のニーズより自社の利益を優先していると思われる企業も存在するという不満を明らかにしました。19のグローバル市場の7850人の出張者による回答におけるハイライトは以下の通りです。

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▽出張者はしばしば不安を感じている:

*回答者のうち58%は安全面の不安から旅程を変更した経験があり、出張者の52%は、会社が提供できる最も貴重なトレーニングとして「旅行中の安全確保」を挙げました。

*ミレニアル世代は時勢により敏感である:過去1年間にこの年代の出張者の42%が、出張先の政情不安や健康被害の懸念を理由に出張を控えた経験があることが分かりました。この割合はX世代では36%、ベビーブーマー世代では23%でした。ほぼ同数のミレニアル世代(40%)が「渡航便を機体によって選ぶ」と回答しており、この割合はX世代では33%、ベビーブーマー世代では21%でした。

*出張旅行者の約3分の1(31%)が出張時における最も重要な要素として「自身の安全」と回答しているものの、半数以上(54%)が安全性は勤め先の企業の最優先事項ではないと考えている。

▽女性は、出張中に高い割合でハラスメントと性差別を体験:

*女性4人のうち3人以上(77%)が出張中に何らかのハラスメントや不当な扱いを経験したと回答しています。内容としては「夫が同行しているか尋ねられる(42%)」、「サービス従事員に無視される(38%)」、「仕事中にセクハラ的な冷やかしを受ける(31%)」などが挙げられます。

*特に若い女性出張者の約半数が差別を受ける傾向にあります。Z世代の46%が「夫が同行しているか尋ねられた」のに対し、この割合はベビーブーマー世代では31%でした。また、ミレニアル世代の女性の41%が「サービス従事員に無視された」経験があり、ベビーブーマー世代で同様の扱いを受けたのは23%でした。

▽LGBTQ+は出張中に自分の素性を隠す:

*LGBTQ+の大多数(95%)は出張中に性的指向を隠しており、その理由として最も多かったのは「身の安全を守るため(57%)」でした。

*LGBTQ+のうち85%は安全上の懸念から旅程を変更しており、非LGBT+ではこの割合は53%でした。

▽出張は心が休まらずストレスも減らない:

*出張者の67%は、「自分の会社は出張を快適にするための最新テクノロジーの導入が遅れている」と考えています。

*出張者のほとんど(94%)が、「自身の出張体験を改善するために個人情報を提供することに抵抗がない」と回答しました。これは、データのプライバシーが声高に叫ばれる時代において、注目すべき数字であると言えます。

*出張者の37%は「出張前」の、旅程を計画し、手配する時に最もストレスを感じていることが分かりました。一方、出張後は24%の出張者が経費報告書を作成するより歯科医で虫歯治療を受ける方がましだと回答しています。

SAP Concurの最高製品戦略責任者(Chief Product Strategy Officer)であるマイク・ケティングは以下のように述べています。

「今後、出張に関して、様々な社会問題や出張におけるエンプロイーエクスペリエンスが大きな影響を与えることになるでしょう。これらの変化とともに、看過すべきでない出張者の新たなニーズが生まれます。社員は出張に際して手厚いサポートやより良いテクノロジーの導入を求めており、そのため今後あらゆる企業や組織において、出張という分野には改善の余地があると考えています」

ホワイトペーパーの全文は以下よりダウンロードできます:

https://www.concur.com/en-us/resource-center/whitepapers/business-traveler-report-2019

調査は、定量的、定性的およびハイブリッド市場調査の大手独立系プロバイダーであるWakefield Research(www.wakefieldresearch.com)により、7850人の出張者を対象に実施されました。ここでの出張者とは、以下に挙げる市場から年に3回以上の出張を行う人を指しています:

オーストラリア、ベルギー、ブラジル、カナダ、中国、香港、台湾、デンマーク、フィンランド、フランス、ドイツ、インド、日本、ルクセンブルク、メキシコ、オランダ、ノルウェー、シンガポール、マレーシア、スウェーデン、英国、米国。調査は2019年7月から8月にかけて実施されました。

▽SAP Concurについて

SAP(R) Concur(R) は日々の業務プロセスの簡素化、自動化を絶えず追求している、出張、経費、請求書管理の統合ソリューションの世界的リーディングブランドです。最高評価のSAP Concurアプリが出張のたびに従業員を支援、支出は簡単に経費報告書に追加され、請求書の承認は自動化することができます。ほぼリアルタイムにデータを統合し、決済処理の100%をAIに監査させることで、企業は予算の盲点を心配することなく、支出を正確に把握できます。SAP Concurのソリューションは、過去の面倒な作業を排除し、今日の作業を容易にすることで、企業が日々最高の状態でビジネスが行えるよう支援します。詳細については、http://concur.com またはSAP Concur blog (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2620923-1&h=948895703&u=https%3A%2F%2Fwww.concur.com%2Fnewsroom&a=blog )を参照。

▽SAPについて

SAPは、エンタープライズ・アプリケーション・ソフトウェアにおけるマーケットリーダーとして、あらゆる業種におけるあらゆる規模の企業を支援しています。SAPは、企業が市場での優位性を保持するため、バックオフィスや役員会議室、倉庫や店頭で、さらにデスクトップ環境やモバイル環境などにおいて、企業がより効率的に協業を行い、より的確なビジネス判断を行うための様々なソリューションを提供します。企業が継続的な収益性の高い事業を実現することに貢献するSAPのアプリケーションやサービスは、世界各国およそ413,000社の顧客企業に利用されています。詳細はhttp://www.sap.com(英語)をご参照ください。

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▽報道関係問い合わせ先:

Alex Vaught

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SAP News Center press room(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2620923-1&h=2431947480&u=http%3A%2F%2Fwww.news-sap.com%2Fpress-room%2F&a=SAP+News+Center+press+room ); press@sap.com

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ソース:SAP Concur

(日本語リリース:クライアント提供)

New Research Reveals Top Concerns Among Business Travelers

PR81264

BELLEVUE, Washington, Oct. 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

  -- Business Travelers Report Feeling Unsafe, With Female and LGBTQ+ Travelers

     Regularly Experiencing Harassment According to an SAP(R) Concur(R) Survey

SAP SE (NYSE: SAP) (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2620923-1&h=761192355&u=http%3A%2F%2Fwww.sap.com%2F&a=SAP+SE )

has announced the results of a new SAP(R) Concur(R) survey revealing that

more than three in four female business travelers have suffered harassment

while traveling and more than one in two change their plans because of safety

concerns. SAP Concur is the world's leading brand for travel, expense and

invoice management solutions. The SAP Concur survey results identified concerns

of personal safety while on the road and frustration that some companies seem

to put self-interest ahead of employee needs. Notable highlights of the

responding 7,850 business travelers in 19 global markets include:

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Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1016595/lgbtq_travel_2.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1019870/traveler_safety_training.jpg

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1019869/traveler_personalization.jpg

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  -- Travelers often feel unsafe:

     - Of the respondents, 58% say they have changed their travel arrangements

       because they felt unsafe, while 52% of business travelers cite travel

       safety as the most valuable training their company could provide.

     - Millennials are more sensitive to current events: In the last 12 months,

       42% of business travelers in this age range have reduced travel to a

       location because of political unrest or health hazards, compared to 36%

       of Gen X and 23% of Baby Boomers. Nearly as many of the Millennials

       (40%) selected a flight based on aircraft type, compared to 33% of Gen

       Xers and 21% of Boomers.

     - Nearly one third (31%) of business travelers prioritize their own safety

       as the most important factor when taking a business trip, yet over half

       (54%) believe safety is not their companies' top priority.

  -- Female travelers report high levels of harassment and sexism on the road:

     - More than three in four female business travelers (77%) have experienced

       some sort of harassment or mistreatment while traveling. Women are asked

       if they're traveling with their husband (42 %), ignored by service

       workers (38%), or catcalled on the job (31%).

     - Nearly half of young female business travelers face discrimination.

       Forty-six percent of Gen Z women report having been asked if they were

       traveling with their husband compared to 31% of Boomers. At the same

       time, 41% of female Millennials have been ignored by service workers

       compared to 23% of Boomers.

  -- LGBTQ+ travelers hide aspects of their identity when traveling for work:

     - The vast majority (95%) of LGBTQ+ travelers have hidden their sexual

       orientation while on a business trip, with the most common reasons being

       to protect their safety (57%).

     - Eighty-five percent have changed their travel arrangements out of

       concern for their safety, compared to just 53% of their non-LGBTQ+colleagues.

  -- Business travel isn't getting easier or less stressful:

     - Sixty-seven percent believe their company lags behind when it comes to

       adopting the latest technologies to make business travel easier.

     - An overwhelming majority of business travelers (94%) are willing to

       share personal information to improve their business travel experience -

       an impressive number in an age of data privacy concerns.

     - Thirty-seven percent of business travelers feel the most stress before a

       trip when they're planning, booking and organizing travel. On the flip

       side, when a traveler returns home, 24% of business travelers say they

       would rather have a cavity filled at the dentist than complete an expense report.

"Societal issues and employee experiences are increasingly impacting the way we

travel. With these shifts come new expectations from traveling employees that

shouldn't go unnoticed," said Mike Koetting, Chief Product Strategy Officer,

SAP Concur. "While companies continue to try and maximize traveler

satisfaction, the reality is that employees are hungry for more empathy,

guidance and better technology as they run into both common frustrations and

unique individual concerns, leaving room for improvement among organizations of all sizes."

Download the full whitepaper report here:

https://www.concur.com/en-us/resource-center/whitepapers/business-traveler-report-2019

The survey was conducted by Wakefield Research (www.wakefieldresearch.com),

a leading independent provider of quantitative, qualitative and hybrid market

research, among 7,850 business travelers, defined as those who travel for

business three or more times annually from the following markets: Australia,

Belgium, Brazil, Canada, China, Hong Kong, Taiwan, Denmark, Finland, France,

Germany, India, Japan, Luxembourg, Mexico, Netherlands, Norway, Singapore,

Malaysia, Sweden, United Kingdom and the United States. The survey took place

July-August 2019.

About SAP Concur

SAP(R) Concur(R) is the world's leading brand for integrated travel, expense,

and invoice management solutions, driven by a relentless pursuit to simplify

and automate these everyday processes. The top-rated SAP Concur mobile app

guides employees through every trip, charges are effortlessly populated into

expense reports, and invoice approvals are automated. By integrating near

real-time data and using AI to audit 100% of transactions, businesses can see

exactly what they're spending without worrying about blind spots in the budget.

SAP Concur solutions eliminate yesterday's tedious tasks, make today's work

easier, and help businesses run at their best every day. Learn more at

http://concur.com or the SAP Concur blog (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2620923-1&h=948895703&u=https%3A%2F%2Fwww.concur.com%2Fnewsroom&a=blog ).

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SOURCE: SAP Concur

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